Sestsettrinactka
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
, dilu neni nikdy dost
Vratme se ale k tematu:
k motorum tedy nejsou dalsi pripominky ?
Podvozek:
1. Kola a pneu: 14" maji default vsechny verze ?
2. rozvor specialky a longu - predp., ze jsou stejne ?
3. svetlost ruznych verzi - trojka sedi vyrazne vyse, nez jednicky, ne ?
4. stale prevody v diferencialech ?
Vratme se ale k tematu:
k motorum tedy nejsou dalsi pripominky ?
Podvozek:
1. Kola a pneu: 14" maji default vsechny verze ?
2. rozvor specialky a longu - predp., ze jsou stejne ?
3. svetlost ruznych verzi - trojka sedi vyrazne vyse, nez jednicky, ne ?
4. stale prevody v diferencialech ?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...
1. 14ky všechny až do 90let, první prototypy ale jezdily na 195R14
2. jo
3. moje ano, pružiny na obou autech asi původní, věkový rozdíl ale 14 let... Ale mělo by tomu tak být, dělaly se i tlumiče s menším zdvihem
4. výsledný převod 1:3,909 - všechny chromky + speciály, 1:3,15 trojky a výše. V 90. tých letech už je v tom ale bordel - longy mají někdy 1:3,909, někdy tak i krátká auta prý kvůli servu a klimatizaci, stříkačky většinou 1:3,54 nebo 3,15, sedmikila zase 1:3,15
1. 14ky všechny až do 90let, první prototypy ale jezdily na 195R14
2. jo
3. moje ano, pružiny na obou autech asi původní, věkový rozdíl ale 14 let... Ale mělo by tomu tak být, dělaly se i tlumiče s menším zdvihem
4. výsledný převod 1:3,909 - všechny chromky + speciály, 1:3,15 trojky a výše. V 90. tých letech už je v tom ale bordel - longy mají někdy 1:3,909, někdy tak i krátká auta prý kvůli servu a klimatizaci, stříkačky většinou 1:3,54 nebo 3,15, sedmikila zase 1:3,15
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
OK, nechame to trochu ulezet a dame sanci i ostatnim Zatim diky za vydatnou spolupraci.Luboš napísal:K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...
A ted pro ostatni: tema cislo dve z uvodniho prispevku - fotky . Vyberte vhodne reprezentanty kazdeho typu a navrhnete/dodejte foto.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
tak som si to narýchlo prebehol a zase niekoľko postrehov:
-označenie T613-1 neexistuje, je dodatočne vymyslené, ale nie oficiálne;
rozhodne by som ho nepoužíval
- niektoré údaje boli u prototypov odlišné (karburátory, zapaľovanie, rozmer pneu sa tu objavil...)
- v popise sa zabudlo na typ K
- alternátor - u S Bosch tuším 70A, u Mi 110A (overiť v popisoch)
- výkon motora nebol nikdy udávaný "natvrdo", ale spravidla aj s normou, podľa ktorej údaj platí + tolerancie; to mi tu chýba
- neviem, či aj štvorky už nemali kompresiu 9,3
- štvorky tiež Al-Fer a SEDR
- štartér - poľský až na T700, kde PAL
- olej v motore 9,5, po optimalizácii kľukovej vane 8,5 - miusím zistiť, kedy sa to meilo, ale asi u E, aj keď v popisoch sa to akosi nezahrnulo
- aj štvorky sa vyrábali s 3,909 prevodom! (málo ks, ale boli)
- prevodovka - aj 5° s dvomi druhmi odstupňovania; u K3 automat
- topení - aj iba 1, ak Eberspächer
- max. rýchlosti: K130, Mi 230
je to len tak narýchlo z hlavy, bolo by treba pozrieť do dôveryhodnej literatúry
-označenie T613-1 neexistuje, je dodatočne vymyslené, ale nie oficiálne;
rozhodne by som ho nepoužíval
- niektoré údaje boli u prototypov odlišné (karburátory, zapaľovanie, rozmer pneu sa tu objavil...)
- v popise sa zabudlo na typ K
- alternátor - u S Bosch tuším 70A, u Mi 110A (overiť v popisoch)
- výkon motora nebol nikdy udávaný "natvrdo", ale spravidla aj s normou, podľa ktorej údaj platí + tolerancie; to mi tu chýba
- neviem, či aj štvorky už nemali kompresiu 9,3
- štvorky tiež Al-Fer a SEDR
- štartér - poľský až na T700, kde PAL
- olej v motore 9,5, po optimalizácii kľukovej vane 8,5 - miusím zistiť, kedy sa to meilo, ale asi u E, aj keď v popisoch sa to akosi nezahrnulo
- aj štvorky sa vyrábali s 3,909 prevodom! (málo ks, ale boli)
- prevodovka - aj 5° s dvomi druhmi odstupňovania; u K3 automat
- topení - aj iba 1, ak Eberspächer
- max. rýchlosti: K130, Mi 230
je to len tak narýchlo z hlavy, bolo by treba pozrieť do dôveryhodnej literatúry
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš - 10% spraví dosť
niekedy bol výkon udávaný aj +/- 5% a potom je to už dosť citeľný rozdiel...
Typ karburátorov prvých T613 je uvedený napr. v knižke K.Rosenkranza v tabuľke na konci
zapaľovanie prvých motorov je na obr.:
niekedy bol výkon udávaný aj +/- 5% a potom je to už dosť citeľný rozdiel...
Typ karburátorov prvých T613 je uvedený napr. v knižke K.Rosenkranza v tabuľke na konci
zapaľovanie prvých motorov je na obr.:
- Prílohy
-
- Bosch.JPG (29.79 KiB) 8343 zobrazení
Naposledy upravil/-a ondrej v 09 Dec 2004, 14:01, upravené celkom 2 krát.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
- karburátory: 4x dvojitý SOLEX 40 PDSIT
- výkon 175 k při 5000 ot/min
- kroutící moment 27 kpm při 3500 ot/min
- zapalování tranzistorové PAL Magneton !
- spotřeba cestovní 20 l
- rozchod vpředu 1500 mm
- rozchod vzadu 1510 mm
- šířka 1810 mm
- výška vozidla 1450 mm
- světlá výška 180 mm
prototyp 1970 (1969), K. Rosenkranz, Osobní automobily 1897-1972
Ondrej: zajímavé, to se tam objevilo kdy?
- výkon 175 k při 5000 ot/min
- kroutící moment 27 kpm při 3500 ot/min
- zapalování tranzistorové PAL Magneton !
- spotřeba cestovní 20 l
- rozchod vpředu 1500 mm
- rozchod vzadu 1510 mm
- šířka 1810 mm
- výška vozidla 1450 mm
- světlá výška 180 mm
prototyp 1970 (1969), K. Rosenkranz, Osobní automobily 1897-1972
Ondrej: zajímavé, to se tam objevilo kdy?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Dobra prace, panove . Pekne se to rozrusta
Takze, dalsi iterace je na webu. Pro jistotu znovu url:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613
Jak s temi prototypy ? To byl asi co kus, to original ? Jde o to, kam to do toho popisu dat - jestli udelat specialni sloupce, nebo jen poznamky.
Takze, dalsi iterace je na webu. Pro jistotu znovu url:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613
Jak s temi prototypy ? To byl asi co kus, to original ? Jde o to, kam to do toho popisu dat - jestli udelat specialni sloupce, nebo jen poznamky.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud se sloupce podaří zaplnit daty dalších prototypů jsem pro. To co jsem uvedl, zřejmě platní pro vignale s úplně prvním motorem 3,5, možná i pro to auto co mají v muzeu, tedy pro jeho první verzi...
Nejenom motory, ale i samotná auta se liší mnoha parametry. Pohotovostní hmotnost u trojek a čtverek je udávána 1690 kg, celková 2160 kg, pneumatiky 205/70 R14 s desénem OR38 jsou montovány od roku 1985/86? Bufíky - chromky mají BN4 - tak do roku 1976 originál Eberspächer, pak AB, trojky - Mi mají BN4/I.
Nejenom motory, ale i samotná auta se liší mnoha parametry. Pohotovostní hmotnost u trojek a čtverek je udávána 1690 kg, celková 2160 kg, pneumatiky 205/70 R14 s desénem OR38 jsou montovány od roku 1985/86? Bufíky - chromky mají BN4 - tak do roku 1976 originál Eberspächer, pak AB, trojky - Mi mají BN4/I.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Minule sme so Sedom a Ondrejom a Petom debatovali ohladne Sedovej tatry. Ja si to uz presne nepamatam, je to uz tak 1.5 - 2 mesiace. Ondrej, prosim pripadne oprav moje chyby.
Povodne to bola cierna farba a boli vraj urcene pre export do Vietnamu ci kam. Lenze z kontraktu nakoniec nic nebolo, pretoze .... (uz neviem, ale tusim nieco s rezimom) no a 613-ky ostali kdesi na lodi, alebo pristave stat. No a ked fabrika rozmyslala co s nimi, prestriekala ich na strieborno a snazila sa to predat. Boli to posledne 3-ky a preto tie 4-kove narazniky a spetaky. "Minule sa to tu uz rozoberalo"
No a viem este o jednej. Ma ale klasicke trojkove narazniky, ale zato klimu a el. okna ... Ondrej a mozno i viaceri urcite vedia ktoru myslim
Myslim, ze Ondrej nam to najlepsie ozrejmi ako to vlastne bolo s tymi vietnamkami
Povodne to bola cierna farba a boli vraj urcene pre export do Vietnamu ci kam. Lenze z kontraktu nakoniec nic nebolo, pretoze .... (uz neviem, ale tusim nieco s rezimom) no a 613-ky ostali kdesi na lodi, alebo pristave stat. No a ked fabrika rozmyslala co s nimi, prestriekala ich na strieborno a snazila sa to predat. Boli to posledne 3-ky a preto tie 4-kove narazniky a spetaky. "Minule sa to tu uz rozoberalo"
No a viem este o jednej. Ma ale klasicke trojkove narazniky, ale zato klimu a el. okna ... Ondrej a mozno i viaceri urcite vedia ktoru myslim
Myslim, ze Ondrej nam to najlepsie ozrejmi ako to vlastne bolo s tymi vietnamkami
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných