podtlaková regulace předstihu
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ondreji, zrovna od tebe bych takový údiv nečekal... Já vycházím z toho, že na motorech E1/I před a po zapojování podtlakové regulace neproběhly žádné změny mimo nastavení a pokud se výrobci osvědčilo snížit základní předstih o 4°, tak to je asi optimální a je možné tuto úpravu takto provést i na starších motorech.
Nemám tu zrovna u sebe "chytrou knížku k t613-3", ale ta podlaková regulace jistě začíná fungovat již od nízkých otáček, tak mně na tom snížení základního předstihu nepřipadá nic zvláštního. Na průběhu odstředivé regulace se nic neměnilo, rozdělovače jsou pro všechny motory řady 613 shodné.
Nemám tu zrovna u sebe "chytrou knížku k t613-3", ale ta podlaková regulace jistě začíná fungovat již od nízkých otáček, tak mně na tom snížení základního předstihu nepřipadá nic zvláštního. Na průběhu odstředivé regulace se nic neměnilo, rozdělovače jsou pro všechny motory řady 613 shodné.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ale čierna skrinka ma pobavila,
štepán: skoč s tým do servisu a hotovo , a ešte ktomu na spiatočnej ceste sa povozíš....neviem odkial si zistil , že ide o detonácie... ešte stále to možu byt samozápaly, alebo niečo iné...... robí to len pri pridaní, alebo aj pri stálej rýchlosti? hmmmmmmmm
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... c&start=40 detonáccie a samozápaly
štepán: skoč s tým do servisu a hotovo , a ešte ktomu na spiatočnej ceste sa povozíš....neviem odkial si zistil , že ide o detonácie... ešte stále to možu byt samozápaly, alebo niečo iné...... robí to len pri pridaní, alebo aj pri stálej rýchlosti? hmmmmmmmm
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... c&start=40 detonáccie a samozápaly
- Tatřík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
- Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
- Bydlisko: Chrudimsko
- Kontaktovať užívateľa:
Ondřeji, proč by měl být Štěpán z Lubošova příspěvku popletený?? Nevidím v něm nic špatně? Tomas008 byl dost mimo, tojo, ale Luboš myslím popsal vše přesně.
No a že se musí měnit předstih, když se použije podtlaková regulace, je jasný. Nevím, jestli to jde u tatry, ale u škodovky, když se sundá víčko rozdělovače a pusou se cucne z té hadičky, tak je vidět, co se děje v rozdělovači a je jasné, proč měnit jeho nastavení. To jen pro ty, co pochybují o nutnosti měnit nastavení při připojení regulace.
No a že se musí měnit předstih, když se použije podtlaková regulace, je jasný. Nevím, jestli to jde u tatry, ale u škodovky, když se sundá víčko rozdělovače a pusou se cucne z té hadičky, tak je vidět, co se děje v rozdělovači a je jasné, proč měnit jeho nastavení. To jen pro ty, co pochybují o nutnosti měnit nastavení při připojení regulace.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Dělá to jen když se dá víc než 3/4 plynu. Ale mněl sem rozštelované ventily. Po nastavení to dělá podstatně míň. Zítra to vyzkouším i při zahřátém motoru. Dneska sem jel jenom kousek mněl jsem tam tak 60°.
Nenechám se jen tak zmást. Luboš to napsal dobře. Je to v příručce k 613-3.
Je rozdílné sání u E1/1 a starších motorů (rozdílný tvar potrubí)???
Nenechám se jen tak zmást. Luboš to napsal dobře. Je to v příručce k 613-3.
Je rozdílné sání u E1/1 a starších motorů (rozdílný tvar potrubí)???
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Luboši, oprav si záznamy, rozdělovače pro karburační T613 jsou dvojí, liší se právě charakteristikou podtlakové regulace....
starší provedení : R.O. (regulace otáčková) : 10 stupňů / 1500 ot
R.P. (regulace podtlaková) : 7 stupňů 30` / 250 mm Hg
novější provedení: R.O. : 10 stupňů / 1500 ot
R.P. : 3 stupně 30` / 29,3 kPa
(u staršího provedení je to po převedení jednotek 7 stupňů 30` / 33,4 kPa)
Prozatím nevím zlomový bod, předpokldám že nastal v době přechodu na náhradní palivo - na BA95, tedy že novější provedení přísluší motorům T613-4, ale netvrdím to jistě....
starší provedení : R.O. (regulace otáčková) : 10 stupňů / 1500 ot
R.P. (regulace podtlaková) : 7 stupňů 30` / 250 mm Hg
novější provedení: R.O. : 10 stupňů / 1500 ot
R.P. : 3 stupně 30` / 29,3 kPa
(u staršího provedení je to po převedení jednotek 7 stupňů 30` / 33,4 kPa)
Prozatím nevím zlomový bod, předpokldám že nastal v době přechodu na náhradní palivo - na BA95, tedy že novější provedení přísluší motorům T613-4, ale netvrdím to jistě....
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
[quote="Luboš"]...ale ta podlaková regulace jistě začíná fungovat již od nízkých otáček, tak mně na tom snížení základního předstihu nepřipadá nic zvláštního. Na průběhu odstředivé regulace se nic neměnilo, rozdělovače jsou pro všechny motory řady 613 shodné.[/quote]
je ti jasný vzťah medzi podtlakovou a odstredivou reguláciou?
[quote="Tatřík"]....No a že se musí měnit předstih, když se použije podtlaková regulace, je jasný. Nevím, jestli to jde u tatry, ale u škodovky, když se sundá víčko rozdělovače a pusou se cucne z té hadičky, tak je vidět, co se děje v rozdělovači a je jasné, proč měnit jeho nastavení. To jen pro ty, co pochybují o nutnosti měnit nastavení při připojení regulace.[/quote]
ja pochybujem - mohol by si vysvetliť, ako to spolu súvisí? iste tomu dobre rozumieš, ak robíš na Škodovkách podobné experimenty..
[quote="Štěpán"]....Nenechám se jen tak zmást. Luboš to napsal dobře. Je to v příručce k 613-3....[/quote]
keď myslíš, rob, ako si si predsavzal....
je ti jasný vzťah medzi podtlakovou a odstredivou reguláciou?
[quote="Tatřík"]....No a že se musí měnit předstih, když se použije podtlaková regulace, je jasný. Nevím, jestli to jde u tatry, ale u škodovky, když se sundá víčko rozdělovače a pusou se cucne z té hadičky, tak je vidět, co se děje v rozdělovači a je jasné, proč měnit jeho nastavení. To jen pro ty, co pochybují o nutnosti měnit nastavení při připojení regulace.[/quote]
ja pochybujem - mohol by si vysvetliť, ako to spolu súvisí? iste tomu dobre rozumieš, ak robíš na Škodovkách podobné experimenty..
[quote="Štěpán"]....Nenechám se jen tak zmást. Luboš to napsal dobře. Je to v příručce k 613-3....[/quote]
keď myslíš, rob, ako si si predsavzal....
- Tatřík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
- Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
- Bydlisko: Chrudimsko
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej, co se rozcilujes? Já to napsal, páč si myslím, že je to pravda, přesvědčí-li mě někdo o opaku, nemám s tím problém.
Na škodovkách experimenty nedělám, jen sem si to jednou zkoušel. Prostě když nasaješ, tak se ti celý vnitřek rozdělovače oproti tělu pootočí - tzn. předstih je jiný, resp. průběžně se mění jeho hodnota. Pokud podtlak nemáš, pružina drží destičku v jednou místě. Pokud podtlakem docílíš toho, že můžeš předstih měnit, můžeš i nastavit jiný základ,ne?
Sorry, nejsem ani automechanik ani technik, takže to vysvětluju asi jak idiot, ale snad sem ten princip nějak podchytil. Nebo ne? Jestli se pletu, vyveďte mě z omylu.
Na škodovkách experimenty nedělám, jen sem si to jednou zkoušel. Prostě když nasaješ, tak se ti celý vnitřek rozdělovače oproti tělu pootočí - tzn. předstih je jiný, resp. průběžně se mění jeho hodnota. Pokud podtlak nemáš, pružina drží destičku v jednou místě. Pokud podtlakem docílíš toho, že můžeš předstih měnit, můžeš i nastavit jiný základ,ne?
Sorry, nejsem ani automechanik ani technik, takže to vysvětluju asi jak idiot, ale snad sem ten princip nějak podchytil. Nebo ne? Jestli se pletu, vyveďte mě z omylu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Až na to y na konci první otázky je to správně. Podtlak je odvozen od rychlosti proudění mezi "hranou" klapky a stěnou difuzoru. Rychlost proudění v místě, kde je strháváno palivo je však nižší, neboť v tomto místě se průřez nezměnil. Tím je snížena dodávka paliva a směs je ochuzena.Štěpán napísal:Jak souvisí podtlak s bohatostí směsy???
Myslím že podtlak pohne něčín v rozdělovači a tím se posunou impulsy pro zapalování.
Podtlak závisí na otevření škrtící klapky a na otáčkách je to správná úvaha?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
[quote="Tatřík"]Ondrej, co se rozcilujes? Já to napsal, páč si myslím, že je to pravda, přesvědčí-li mě někdo o opaku, nemám s tím problém.
Na škodovkách experimenty nedělám, jen sem si to jednou zkoušel. Prostě když nasaješ, tak se ti celý vnitřek rozdělovače oproti tělu pootočí - tzn. předstih je jiný, resp. průběžně se mění jeho hodnota. Pokud podtlak nemáš, pružina drží destičku v jednou místě. Pokud podtlakem docílíš toho, že můžeš předstih měnit, můžeš i nastavit jiný základ,ne?
Sorry, nejsem ani automechanik ani technik, takže to vysvětluju asi jak idiot, ale snad sem ten princip nějak podchytil. Nebo ne? Jestli se pletu, vyveďte mě z omylu.[/quote]
ako si prišiel na to, že sa rozčuľujem?
ja som výsledky tvojho pokusu nespochybňoval, akurát mi pripadli asi tak objavné, ako by si nás tu začal presviedčať, že ak na Škodovke natlačíš vzduch do pneumatiky, tak sa auto napr. nadvihne, a teda rovnako to tak musí byť aj u Tatry...
ja nikomu svoje názory nechcem vnucovať, a už vôbec sa tu s niekým hádať o nezmysloch - napíšem svoj názor, ale keď ho niekto spochybňuje na základe podobných argumentov, taká diskusia potom nie je pre mňa,
každý si so svojim autom môže predsa robiť čo chce..
Na škodovkách experimenty nedělám, jen sem si to jednou zkoušel. Prostě když nasaješ, tak se ti celý vnitřek rozdělovače oproti tělu pootočí - tzn. předstih je jiný, resp. průběžně se mění jeho hodnota. Pokud podtlak nemáš, pružina drží destičku v jednou místě. Pokud podtlakem docílíš toho, že můžeš předstih měnit, můžeš i nastavit jiný základ,ne?
Sorry, nejsem ani automechanik ani technik, takže to vysvětluju asi jak idiot, ale snad sem ten princip nějak podchytil. Nebo ne? Jestli se pletu, vyveďte mě z omylu.[/quote]
ako si prišiel na to, že sa rozčuľujem?
ja som výsledky tvojho pokusu nespochybňoval, akurát mi pripadli asi tak objavné, ako by si nás tu začal presviedčať, že ak na Škodovke natlačíš vzduch do pneumatiky, tak sa auto napr. nadvihne, a teda rovnako to tak musí byť aj u Tatry...
ja nikomu svoje názory nechcem vnucovať, a už vôbec sa tu s niekým hádať o nezmysloch - napíšem svoj názor, ale keď ho niekto spochybňuje na základe podobných argumentov, taká diskusia potom nie je pre mňa,
každý si so svojim autom môže predsa robiť čo chce..
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Samozřejmě Luboši, motory "i" mají třetí typ rozdělovače, specifické konstrukce s pevnou hřídelí, bez podtlakové i otáčkové regulace, bez generátoru impulzů, prostě beze všeho - jsou to jen mechanicky poháněné rozdělovače VN napětí mezi jednotlivé válce. On by totiž ten archaický rozdělovač s impulzním generátorem byl na vstřikovém motoru jaksi těžce nepoužitelný, což vyplývá z principu a způsobu řízení vstřikového motoru, že....
A sací potrubí samozřejmě jsou dvojí, tvar se zásadně měnil při první ekonomické modifikaci "E", pak už zůstal stejný až k 613-4. Ale dá se narazit i na motory E1, kde nějakým servisním "nedopatřením" při GO zůstalo původní sací potrubí. No a nakonec, vlastní tvar sacího potrubí nemá na funkci podtlakové regulace předstihu pražádný vliv.....
A sací potrubí samozřejmě jsou dvojí, tvar se zásadně měnil při první ekonomické modifikaci "E", pak už zůstal stejný až k 613-4. Ale dá se narazit i na motory E1, kde nějakým servisním "nedopatřením" při GO zůstalo původní sací potrubí. No a nakonec, vlastní tvar sacího potrubí nemá na funkci podtlakové regulace předstihu pražádný vliv.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní