T 603 - predajná cena v roku 1975
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
http://www.ct24.cz/vysilani/?rychlost=n ... um=&porad=
čas 11:20 "jandové a jiní..."
http://filmovezvuky.fdb.cz/komunisticke-hity/
čas 11:20 "jandové a jiní..."
http://filmovezvuky.fdb.cz/komunisticke-hity/
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud vím, tak za socialismu jste nemuseli pracovat pokkud jste dokázali doložit, že zabezpečíte své finance jiným zákonným způsobem. V tom případě jste potřebovali povolení, a mohli vykonávat jen určité specifické práce (Pokud se nemýlím například kolotočáři je měli) ale museli jste odvádět část zisku (prý celkem podstatnou nevím) státu. Četl jsem o jednom automechanikovi, který takto pracoval, ale moc mu to prý neneslo. Pokud jsem psal bludy omlouvám se předem, protoře tohle vše mám z vyprávění, časopisů a internetu. Co se týče Volhy tak ta se dala běžně koupit. Jen ta její cena nebyla zrovna echt nízká a tak se spíš prodávaly jiné auta. Jinak osobně poznám člověka který ji měl od nové. A má dodnes. Ale jen tak skusmo jich tu moc nebylo.. A luboši.. v devadeáteém, jsme na fávo čekali 2 týdny..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Romane, já si nemusím nic myslet, já to vím. To, co jsi psal ty, prostě není pravda, Volhu si mnoho lidí pořídilo do soukromého vlastnictví a ty se s tím budeš muset nějak vyrovnat, historii už nezměníš...
Za cca stejnou cenu jako Volha 24 se dalo tehdy pořídit hafo aut, co mě teď napadá třeba SAAB 96V4 1,5 l, Austin Allegro 1,5 l, Toyota Corona Simca 1307/1308 a další, což jsou všechno auta nižších tříd, mně osobně se tedy cena za tu volhu vysoká nezdá.
Za cca stejnou cenu jako Volha 24 se dalo tehdy pořídit hafo aut, co mě teď napadá třeba SAAB 96V4 1,5 l, Austin Allegro 1,5 l, Toyota Corona Simca 1307/1308 a další, což jsou všechno auta nižších tříd, mně osobně se tedy cena za tu volhu vysoká nezdá.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Za ty Kč se omlouvám, ale stalo se..Radinko napísal:Keď už tak Kčs, bol to iba odhad na základe vyjadrení niekoľkých ľudí, ktorí v tej dobe poberali mzdu. Ak má niekto presnejší údaj, nech ho prezentuje.jack napísal:A jinak nevím kde jste přišli na plat 1500 Kč...(v sedmdesátých letech)...
Tož ale nebudu po tom pátrat....
Jinak zkoumal jsem v rodince, plat horníka na Dole Antonín Zápotocký 5 tisíc Kčs(a to nemluvím o období kdy se dělaly rekordy...to byl mnohem vyšší), plat zaměstnankyně v Tesle Petřvald 2 tisíce Kčs ...vše je rok 1975.....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Napsal jsem k ceně vozů 603 obsáhlý příspěvek... Před odesláním vypadl jistič a celý příspěvek je v pr...i
Teď už jenom stručně: Cena čajky v.r. 1975 byla 30000Rublů- což bylo 300000Kčs. To,že je čajka v ceníku je zřejmě nějaké nedopatření.
Tatra si v té době nemohla diktovat tvorbu ceny. Do ceny všech vozů nejvíce promlouval stát. Např. v.r. 1968 v nabídce Mototechny figurovala T2-603 za 106060Kčs. Počátkem června 1969 přijalo ministerstvo financí několik rozhodnutí a výsledek -od 10.6.1969 T2-603 za 195000Kčs(zvýšení o 84%), Volga 21 za 108 000Kčs(zvýšení o 86%).
K. Rosenkranz ve své knize uvádí,že v.r.1961 by velkoobchodní cena 71000Kčs plně kryla náklady a zajišťovala podniku příznivou rentabilitu výroby. Tyhle příklady však nevyvrací fakt,že výroba T603 byla pracná a s velkým podílem ruční práce. Ve větších sériích by jistě náklady klesly.
Málo známá je skutečnost jakým způsobem se odvíjela cena T613-3 ještě na počátku roku1990. Cena 613-3 od 1.2.1990 byla 349670Kčs. Tatra vůz vyrobila za 191900Kčs -což je velkoobchodní cena. Mzda dělníků je při této ruční práci pouze 10700Kčs na jeden vůz. Tatra odváděla státu rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou tedy 158000Kčs. Zisk tatry na jednom voze činil 16595Kčs z něhož se ale odvádí státu 65%- 10800Kčs.
Státu tedy z jednoho vozu plyne zisk 169000Kčs. A přesto uvádí ing.Arabasz z tatry,že výroba je stále ještě rentabilní.
Tímto příspěvkem jsem chtěl nabourat teorii o tzv.cenové politice Tatry.
Teď už jenom stručně: Cena čajky v.r. 1975 byla 30000Rublů- což bylo 300000Kčs. To,že je čajka v ceníku je zřejmě nějaké nedopatření.
Tatra si v té době nemohla diktovat tvorbu ceny. Do ceny všech vozů nejvíce promlouval stát. Např. v.r. 1968 v nabídce Mototechny figurovala T2-603 za 106060Kčs. Počátkem června 1969 přijalo ministerstvo financí několik rozhodnutí a výsledek -od 10.6.1969 T2-603 za 195000Kčs(zvýšení o 84%), Volga 21 za 108 000Kčs(zvýšení o 86%).
K. Rosenkranz ve své knize uvádí,že v.r.1961 by velkoobchodní cena 71000Kčs plně kryla náklady a zajišťovala podniku příznivou rentabilitu výroby. Tyhle příklady však nevyvrací fakt,že výroba T603 byla pracná a s velkým podílem ruční práce. Ve větších sériích by jistě náklady klesly.
Málo známá je skutečnost jakým způsobem se odvíjela cena T613-3 ještě na počátku roku1990. Cena 613-3 od 1.2.1990 byla 349670Kčs. Tatra vůz vyrobila za 191900Kčs -což je velkoobchodní cena. Mzda dělníků je při této ruční práci pouze 10700Kčs na jeden vůz. Tatra odváděla státu rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou tedy 158000Kčs. Zisk tatry na jednom voze činil 16595Kčs z něhož se ale odvádí státu 65%- 10800Kčs.
Státu tedy z jednoho vozu plyne zisk 169000Kčs. A přesto uvádí ing.Arabasz z tatry,že výroba je stále ještě rentabilní.
Tímto příspěvkem jsem chtěl nabourat teorii o tzv.cenové politice Tatry.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas, škoda toho pôvodného príspevku. Vďaka za priblíženie tých porevolučných cenových praktík, zaujímavé čítanie.
Špecifiká vzťahu štátneho podniku ku štátu sú jedna vec, permanentná manažérska neschopnosť vedenia Tatry po roku 1990 zasa vec druhá. Niečo "choré" tam však bolo už o dosť skôr. Po otvorení trhu sa v plnej nahote ukázala pravá príčina problémov, ktorú predrevolučný trh ešte dokázal umelo tlmiť: nekonkurencieschopný produkt ponúkaný za nekonkurencieschopnú cenu.
Potenciálny okruh "dobrovoľných" klientov bol malý, a aj ten bohužiaľ nedokázali osloviť. Obrazne povedané, ak štátny podnik predáva niečo štátu, to pokladám len za premiestňovanie peňazí z ľavého vrecka do pravého vrecka toho istého kabáta.
Špecifiká vzťahu štátneho podniku ku štátu sú jedna vec, permanentná manažérska neschopnosť vedenia Tatry po roku 1990 zasa vec druhá. Niečo "choré" tam však bolo už o dosť skôr. Po otvorení trhu sa v plnej nahote ukázala pravá príčina problémov, ktorú predrevolučný trh ešte dokázal umelo tlmiť: nekonkurencieschopný produkt ponúkaný za nekonkurencieschopnú cenu.
Potenciálny okruh "dobrovoľných" klientov bol malý, a aj ten bohužiaľ nedokázali osloviť. Obrazne povedané, ak štátny podnik predáva niečo štátu, to pokladám len za premiestňovanie peňazí z ľavého vrecka do pravého vrecka toho istého kabáta.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Žeby 2230 Kčs? Asi som sa pýtal ľudí v tých nesprávnych povolaniach. Tak to už hej, to už sa dalo pekne "rozšupnúť" s takým balíkom.
Viac o r. 1975 http://www.psp.cz/eknih/1971fs/slsn/ste ... 020018.htm
Viac o r. 1975 http://www.psp.cz/eknih/1971fs/slsn/ste ... 020018.htm
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Hele já neříkal, že to je astronomická suma, ale těch 1500 bylo přitažený za vlasy..Radinko napísal:Žeby 2230 Kčs? Asi som sa pýtal ľudí v tých nesprávnych povolaniach. Tak to už hej, to už sa dalo pekne "rozšupnúť" s takým balíkom.
Viac o r. 1975 http://www.psp.cz/eknih/1971fs/slsn/ste ... 020018.htm
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní