Tatra 57 "Áčko"
Tady je jeden důkaz že Tatra vydrží hodně. Bohužel se vlivem takového přetěžování často vytrhávaly šrouby přichycující zadní příčné listové pero k diferenciálu. Dodávkové provedení (STW) mělo proto jinou plotnu držící zadní pero a podlaha tak byla opřena přímo o tuto plotnu. Zhoršovalo to sice možnost výměny listového pera (musela se přizvednout celá kastle) ale pero už se nemohlo vytrhnout.
- Prílohy
-
- uveze vše.jpg (30.17 KiB) 23680 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
obrazky kratkeho bileho acka jsou zde:
http://tatraklub.tatraportal.sk/meet_prvomajova2004.htm
konkretne:
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a14_th.jpg
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a28_th.jpg
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a29_th.jpg
na stejne strance je i maly cinan F.Proseckeho:
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a13_th.jpg
http://tatraklub.tatraportal.sk/meet_prvomajova2004.htm
konkretne:
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a14_th.jpg
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a28_th.jpg
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a29_th.jpg
na stejne strance je i maly cinan F.Proseckeho:
http://tatraklub.tatraportal.sk/images/ ... a13_th.jpg
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Text je převzat z http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/ ... 0_0_0.html
Občas se zákonodárcům podaří také dokonale zaspat, svého času jsem jezdil po staré vlasti s ilegálním autem, protože jsem měl vzadu třetí brzdové světlo. A děti sedící v dětské sedačce vpředu jsem na hranicích musel stěhovat dozadu. Na druhé straně však milí zákonodárci přece jen občas přijdou nečekaně k rozumu. Naše někdejší rodinná Tatra 57A, ročník 1936, měla vpředu uprostřed namontovaný třetí reflektor, který byl táhly spojen s řízením a tudíž se natáčel do zatáčky jako reflektor motocyklu. Bylo to extra vybavení na objednávku a opravdu to fungovalo. V 60. letech jsme ho ovšem museli odmontovat, lichý počet světel nebyl povolen (šestsettrojka první série je samozřejmě mít směla) a pohyblivé reflektory už vůbec ne. No a podívejte se dnes, s jakou slávou se otočné reflektory coby senzační novinka zavádějí!
Salzburg, únor 2005
Občas se zákonodárcům podaří také dokonale zaspat, svého času jsem jezdil po staré vlasti s ilegálním autem, protože jsem měl vzadu třetí brzdové světlo. A děti sedící v dětské sedačce vpředu jsem na hranicích musel stěhovat dozadu. Na druhé straně však milí zákonodárci přece jen občas přijdou nečekaně k rozumu. Naše někdejší rodinná Tatra 57A, ročník 1936, měla vpředu uprostřed namontovaný třetí reflektor, který byl táhly spojen s řízením a tudíž se natáčel do zatáčky jako reflektor motocyklu. Bylo to extra vybavení na objednávku a opravdu to fungovalo. V 60. letech jsme ho ovšem museli odmontovat, lichý počet světel nebyl povolen (šestsettrojka první série je samozřejmě mít směla) a pohyblivé reflektory už vůbec ne. No a podívejte se dnes, s jakou slávou se otočné reflektory coby senzační novinka zavádějí!
Salzburg, únor 2005
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: to je (byla, sorry, nebyl jsem na netu ) zajimava hadanka.
Kdyz to vezmu zleva:
T75 - jasne, ma to prolisovanou listu az k zadnimu okraji karoserie
T57A - asi dlouha, vypada to, ze ma "lavor" na rezervu, ale tezko soudit
T75 - ma taky prolis a hlavne ma kliku dveri vzadu -> cili ma 4 vrata -> T57A to byt nemuze
T75 asi, ma to velmi podobny zadek jako ta uplne vlevo
T57A ?? - nelibi se mi ten zadek, skoro bych rekl, ze to je T75, ale tezko soudit z teto fotografie
T57B, nema to rezervu vzadu
atd.
je to takhle spravne (vcetne identifikacnich znaku) ?
Kdyz to vezmu zleva:
T75 - jasne, ma to prolisovanou listu az k zadnimu okraji karoserie
T57A - asi dlouha, vypada to, ze ma "lavor" na rezervu, ale tezko soudit
T75 - ma taky prolis a hlavne ma kliku dveri vzadu -> cili ma 4 vrata -> T57A to byt nemuze
T75 asi, ma to velmi podobny zadek jako ta uplne vlevo
T57A ?? - nelibi se mi ten zadek, skoro bych rekl, ze to je T75, ale tezko soudit z teto fotografie
T57B, nema to rezervu vzadu
atd.
je to takhle spravne (vcetne identifikacnich znaku) ?
Řekl bych že hlavním rozpoznávacím znakem u kombíků je hlavně umístění volantu a falešná větračka.Jiného tvaru lišty kolem vozu si asi málokdo všimne.U áčka je přišroubovaná a začíná na začátku předních dveří a končí až u zadních dveří.
- Prílohy
-
- A STW.jpg
- (69.71 KiB) 306 stiahnutí
Ještě bych se vrátil k těm prospektům A kombi 1 a 2. Oba vozy mají stejné číslo (SPZ), stejně naklopené pravé zpětné zrcátko na dveřích a stejně natočená kola, ventilkem nahoru. Jedná se zřejmě o jeden obrázek , do kterého bylo namalováno (nebo naopak zaretušováno) okno s opěradlem sedačky. To opěradlo se mi taky nelíbí. Mělo by být v úrovni zadních kol a ne až tak vzadu u zadních dveří. Podle tvaru reflektorů bych tipoval na rok 1935.
Autokempinková Tatra 57A
Tak jestli už jsme už dostatečně rozebrali kombíky, můžeme se věnovat dalšímu zajímavému provedení - autokempinkové T-57A.
Pro úplnost je třeba dodat že vyobrazená lůžková úprava (nohy v kufru) se dá udělat i ze zadních sedaček čisté Žehličky (vlastnoručně několikrát vyzkoušeno). U Áčka jsou opěradla předních sedadel sklopná i dozadu a při současném naklopení opěradla zadního sedadla tak vznikne lůžková úprava podobná té u dnešních automobilů (nohy pod palubkou). Toto provedení má tu výhodu, že obsah kufru může při spaní zůstat na svém místě.
Pro úplnost je třeba dodat že vyobrazená lůžková úprava (nohy v kufru) se dá udělat i ze zadních sedaček čisté Žehličky (vlastnoručně několikrát vyzkoušeno). U Áčka jsou opěradla předních sedadel sklopná i dozadu a při současném naklopení opěradla zadního sedadla tak vznikne lůžková úprava podobná té u dnešních automobilů (nohy pod palubkou). Toto provedení má tu výhodu, že obsah kufru může při spaní zůstat na svém místě.
- Prílohy
-
- nohy v kufru
- Autokempink.jpg (63.64 KiB) 23245 zobrazení
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní