Tempomat na T613-S a T613-M95

Technické problémy s našimi tatrovkami

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Tempomat na T613-S a T613-M95

Príspevok od užívateľa etienne » 22 Mar 2005, 15:03

Hello.

nema niekto viac info k tymto 2 tempomatom ? Hlavne k tomu z t613-s... nevedel by mi ho niekto zohnat ?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Mar 2005, 15:20

nepoznám to, ale predpokladám, že sa jednalo vlastne o tzv. "ručný plyn", ktorý kvôli plochému priebehu krútiaceho momentu motora T613 mohol do značnej miery suplovať skutočný tempomat...
u Mi o tempomate neviem...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 22 Mar 2005, 15:23

Ja som videl prezentacne video na tu anglicku M95 a tam ukazovali ten tempomat v palubnej doske, snad fungoval...

Ano, rucny plyn to musel byt len by ma zaujimalo AKO to bolo robene a CI TO NEMA niekto na predaj... fantomas mi hovoril ze tempomaty boli len v prvych t613-s a ze ich potom odtial vymontovavali lebo nefungovali spravne.. ?!

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 22 Mar 2005, 15:34

ja som sa čudoval ako sa dá dat na karburátorové auto tempomat,pri 95-ke sa možno dá

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 22 Mar 2005, 15:35

Tak snad su niekde aj fotky alebo popisky !

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Mar 2005, 16:17

Proč by na karburátorový motor nešel dát tempomat? Auto s karburátorovým motorem nemá pedál plynu? Auto s karburátorovým motorem nemá čidlo rychlosti? A konečně auto s karburátorovým motorem nemá elektrickou síť 12V nebo zdroj podtlaku? Má vše, co je potřeba k montáži tempomatu a není sebemenší problém jej osadit. V prvních speciálech pokud si dobře pamatuji, byla osazována první generace (ještě podtlaková) "tempostatu VDO" a pokud se nemýlím, více Vám o něm napíše a foto dodá Marek (Smarkus) - pokud si dobře pamatuji, má ho ve svém Speciálu. No a v té M95 je podobný univerzální tempomat normálně zakoupený v obchodní síti, protože narozdíl od obchodního oddělení Tatry a.s. "angličani" správně pochopili, že pokoušet se na jejich trhu nabízet takovouto "limuzínu" bez takovýchto základních uživateli cestu zpříjemňujících doplňků by byl nesmysl. Jsou totiž věci, co prostě a jednoduše k vozům dané kategorie patří a zákazník očekává, že je tam najde. Což se jaksi ani u nadpozemsky dokonalých modelů T700 nekonalo. S verzí vozu "junior" se díra do světa dělat nedá a to pochopili i ve Škodě/VW.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 22 Mar 2005, 17:49

Tempomat od VDO? má na Mi motoru Jirka Jirout, něco o tom snad najdeš na fóru TKB.

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 22 Mar 2005, 21:10

tady mate tipovy stitek z "ridici jednotky" toho specialoveho tempomatu
Prílohy
DSC00569.jpg
(102.42 KiB) 1860 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 22 Mar 2005, 21:11

sorac za tu velikost

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Mar 2005, 21:32

No vida, zdá se, že jsem to trefil přesně :D :D :D .

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 22 Mar 2005, 21:44

a takhle vypada ta podtlakova doza v motoru
Prílohy
DSC00559.jpg
DSC00559.jpg (21.71 KiB) 8900 zobrazení

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 23 Mar 2005, 08:33

Smarkus: Mozes prosim aj popisat AKO PRESNE to je zapojene, CI Ti to funguje a AKO to je OVLADANE ?

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 23 Mar 2005, 22:07

Tak to te sklamu, zatim je to nefunkcni. El.zapojeni jsem mel jen tak nacmarnute z hlavy na kousek papiru od nejakeho postarsiho pana co kdysi davno pracoval v Tatre jako elektrikar. Ale asi se netrefil. A od te doby jsem se ktomu uz nedostal. Melo by seto ovladat dvema prepinacema. Na pedalu brzdy a spojky je spinac ktery to pri seslapnuti pedalu odpoji. A jeste jeto napojene na rychlomer.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 23 Mar 2005, 23:06

Mas fotky tych prepinacov ?! Kde maju byt umiestnene ?

Standa

Príspevok od užívateľa Standa » 24 Mar 2005, 08:44

podívej se do Conradu, je to obj. č. 851329 - 13, je tam i návod na montáž (27 str.)

Kdysi dávno jsem viděl tempomat, u kterého se otevření škrtící klapky nastavovalo modelářským servomotorkem.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 24 Mar 2005, 09:27

Standa: Diky, super, uz som pochopil ako to funguje lenze by som este potreboval ten original VDO tempomat...

Standa

Príspevok od užívateľa Standa » 24 Mar 2005, 22:18

S tím už Ti bohužel nepomohu. Třeba ten tempomat dávali germáni do svých aut pod jiným číslem...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 25 Mar 2005, 08:20

Opět to opakuji - je to univerzální tempostat od VDO, jehož současnou podobu lze běžně koupit. Přímo tenhle typ z 80tých let můžeš hledat po vrakovištích s lepšími MB a podobně, pokud nebudeš trvat na přímo tomhle typu, VDO jej vyrábí stále, jen vypadá trošku jinak - není podlakový, ale elektrický.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 25 Mar 2005, 13:34

Radek: Mne ide o to aby bol prave povodny :-) Prave o to... Lebo by som ho rad do T613-S...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 05 Apr 2005, 20:33

A kde se to do speciálu dávalo - jaké bylo ovládání?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní