Tatra 57 "Áčko"
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
vdaka Karel , nieje to pre mna , dotycny pan to mal na T52 , neslo to do vyssich otacok , ako je to vlastne s tymi cislami trysiek , cim vyssie cislo = vacsia diera ? alebo naopak ? obavam sa zie trysky v karburatore niekto " upravoval "
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
vidim ze v podkladoch co si mi poslal su ine hodnoty ( spravne ) , ja som to pozeral v mojich tabulkach co mam a tam to je uplne inak
Re: Tatra 57 "Áčko"
Co to máš za údaje
Mám dojem že někteří to udávají v průměru díry a jiní v průtočnosti.
Literatura: Kalibrování trysek Autor: V.Hanuš Text:
Správné značení trysek nevyznačuje průměr kalibrovaného otvoru,nýbrž skutečnou průtokovou schopnost trysky.Průtoková schopnost se určuje množstvím tekutiny,která proteče tryskou za jednu minutu v daných podmínkách.
Zde uvádím poměr mezi průměrem trysky a její průtokovou schopností:
průměr --průtok....průměr -- průtok
0,66 .......... 55 ---- 1,07 ......... 150
0,69 .......... 60 ---- 1,09 ......... 160
0,71 .......... 65 ---- 1,14 ..........170
0,74 .......... 70 ---- 1,17 ..........180
0,76 .......... 75 ---- 1,19 ..........190
0,79 .......... 80 ---- 1,22 ..........200
0,81 .......... 85 ---- 1,27 ..........210
0,84 .......... 90 ---- 1,29 ..........220
0,89 ......... 100 ---- 1,32 ..........230
0,91 ......... 110 ---- 1,35 ..........240
0,96 ......... 120 ---- 1,37 ..........250
0,99 ......... 130 ---- 1,40 ..........260
1,04 ..........140 ---- 1,42 ..........270
Má-li se zvětšit průtok, tryska se rozšíří jemným převrtáním.I neznatelné zvětšení otvoru trysky prudce zvýší průtočnost!!!!
Máme-li v karburátoru ,seřízeném na normální směs,trysku o průtoku 100 a chceme karburátor seřídit na maximální výkon tím,že průtočnost trysky zvýšíme o 20%,použijeme trysku s průtočností 120.Tryska s průtočností 100 má však průměr 0,89 a tryska s průtočností 120 má průměr 0,96mm, což znamená ,že ke zvýšení průtočnosti o 20% se průměr otvoru zvýší pouze o 0,07 mm.
Proto je třeba zodpovědně rozmyslet neodborné zvětšování otvoru trysky!!!!
Mám dojem že někteří to udávají v průměru díry a jiní v průtočnosti.
Literatura: Kalibrování trysek Autor: V.Hanuš Text:
Správné značení trysek nevyznačuje průměr kalibrovaného otvoru,nýbrž skutečnou průtokovou schopnost trysky.Průtoková schopnost se určuje množstvím tekutiny,která proteče tryskou za jednu minutu v daných podmínkách.
Zde uvádím poměr mezi průměrem trysky a její průtokovou schopností:
průměr --průtok....průměr -- průtok
0,66 .......... 55 ---- 1,07 ......... 150
0,69 .......... 60 ---- 1,09 ......... 160
0,71 .......... 65 ---- 1,14 ..........170
0,74 .......... 70 ---- 1,17 ..........180
0,76 .......... 75 ---- 1,19 ..........190
0,79 .......... 80 ---- 1,22 ..........200
0,81 .......... 85 ---- 1,27 ..........210
0,84 .......... 90 ---- 1,29 ..........220
0,89 ......... 100 ---- 1,32 ..........230
0,91 ......... 110 ---- 1,35 ..........240
0,96 ......... 120 ---- 1,37 ..........250
0,99 ......... 130 ---- 1,40 ..........260
1,04 ..........140 ---- 1,42 ..........270
Má-li se zvětšit průtok, tryska se rozšíří jemným převrtáním.I neznatelné zvětšení otvoru trysky prudce zvýší průtočnost!!!!
Máme-li v karburátoru ,seřízeném na normální směs,trysku o průtoku 100 a chceme karburátor seřídit na maximální výkon tím,že průtočnost trysky zvýšíme o 20%,použijeme trysku s průtočností 120.Tryska s průtočností 100 má však průměr 0,89 a tryska s průtočností 120 má průměr 0,96mm, což znamená ,že ke zvýšení průtočnosti o 20% se průměr otvoru zvýší pouze o 0,07 mm.
Proto je třeba zodpovědně rozmyslet neodborné zvětšování otvoru trysky!!!!
Re: Tatra 57 "Áčko"
Důležité jsou všechny komponenty, nejenom trysky, ale také difuser, vzdušníky,výška hladiny v plovákové komoře, .....
Nepřisává to někde falešný vzduch?
Máte dobře nastavený předstih?
Funguje odstředivý regulátor v rozdělovači?
Nepřisává to někde falešný vzduch?
Máte dobře nastavený předstih?
Funguje odstředivý regulátor v rozdělovači?
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
uz to ide omnoho lepsie , vyskusal som vsetko mozne , nakoniec som riesil karburator a teda aj saciu trubicu ktora je prakticky v jednom mieste zuzena na polovicu tak asi tam je problem lebo bez nej to ide omnoho lepsie , este teda vratim trysky co tam boli lebo niektore som menil podla tej mojej tabulky , co sa mi nezdalo hlavne to cislo 860 , viem ze to je prietok trysky ale nevedel som rozmer otvoru , vychadzal som z toho ze ked to tam bolo malo by to fungovat , za vsetko vdaka
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevěř tomu že když to tam bylo, musí to fungovat. Za ty roky mě prošlo rukama několik karburátorů a přesto že všechny byly na T-57A, byl každý osazen jinak. Majitelé se v minulosti snažili zvýšit výkon, nebo naopak snížit spotřebu a tak karburátory různě ,,vylepšovali,,. Převrtávali trysky nebo dokonce i difusery a tak údaje na nich vyražené občas nesouhlasí. Dost často vzali karburátor z jedné Tatry a namontovali ho na jinou, aniž by řešily rozdílné objemy motorů.
Problémem jsou ale i rozdělovače. V minulosti občas docházelo k výměně vratných pružinek odstředivého regulátoru za jiné a tak má rozdělovač jinou charakteristiku, což má také vliv na chování motoru.
U limusínky mám rozdělovač Scintilla, který má jemnější pružinky odstředivého regulátoru. Regulátor tedy začíná nabíhat již v nižších otáčkách a tak mám nastavený základní předstih na cca.5st. U polokabria mám rozdělovač Bosch u kterého nabíhá odstředivý regulátor později a tak mám základní předstih na 10st.
Problémem jsou ale i rozdělovače. V minulosti občas docházelo k výměně vratných pružinek odstředivého regulátoru za jiné a tak má rozdělovač jinou charakteristiku, což má také vliv na chování motoru.
U limusínky mám rozdělovač Scintilla, který má jemnější pružinky odstředivého regulátoru. Regulátor tedy začíná nabíhat již v nižších otáčkách a tak mám nastavený základní předstih na cca.5st. U polokabria mám rozdělovač Bosch u kterého nabíhá odstředivý regulátor později a tak mám základní předstih na 10st.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
- Kontaktovať užívateľa:
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle existuje literatura pripadne hodnoty odstredivej regulacie jednotlivych motorov ? napr. Tatra 57 - rozdelovac Bosch VE4 AS48 ... scintilla , vdaka
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na mém rozdělovačí Scintilla je na štítku uvedeno:
10° při 450 ot/min
17° při 1100 ot/min
Tedy podstatně dříve než třeba na předchozím rozdělovači PAL.
Musíme si ale uvědomit že ve 30tých letech byl úplně jiný benzín, který zřejmě potřeboval jiný předstih.
Stejně tak potřebují jiný předstih různě nastavené karburátory.
Hlavní problém je ale v tom v jakém stavu jsou v tom rozdělovači pružinky dnes. Po těch letech mohou být vytahané, nebo je mohl kdokoliv vyměnit, např. z důvodu přetržení.
10° při 450 ot/min
17° při 1100 ot/min
Tedy podstatně dříve než třeba na předchozím rozdělovači PAL.
Musíme si ale uvědomit že ve 30tých letech byl úplně jiný benzín, který zřejmě potřeboval jiný předstih.
Stejně tak potřebují jiný předstih různě nastavené karburátory.
Hlavní problém je ale v tom v jakém stavu jsou v tom rozdělovači pružinky dnes. Po těch letech mohou být vytahané, nebo je mohl kdokoliv vyměnit, např. z důvodu přetržení.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud by měl někdo zájem o levnější T-57a
Mají i jiné barvy.
http://www.macmodel.cz/hledej.php?rstext=Tatra+57a
Mají i jiné barvy.
http://www.macmodel.cz/hledej.php?rstext=Tatra+57a
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
jasne , clovek si nemoze byt isty v akom su dnes tie rozdelovace stave ( keby niekto potreboval palec do scintilly tak mam ) a plus ten dnesny benzin , asi treba len skusat , upravovat , stou lacnejsou tatrou si to trafil , ja som si tiez taku kupil ale rucnu robotu z plechu
Re: Tatra 57 "Áčko"
Palec na Scintillu je celkem problém. Sháněl jsem ho velmi dlouho a nakonec jsem musel opravit ten původní. Většina palců má opotřebený uhlík (který se nedá vyměnit), nebo ulomený celý plíšek s uhlíkem.
- Prílohy
-
- Rotor-nr93.jpg (17.03 KiB) 150363 zobrazení
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já jsem si udělal radost s modely už před cca.10ti lety.
Tenkrát ale jeden stál 1050,-Kč. Dnes už za něj chtějí podstatně víc.
Tenkrát ale jeden stál 1050,-Kč. Dnes už za něj chtějí podstatně víc.
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
palce su nove originaly , ten uhlik na palci je veru dost nestastne riesenie
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kde jsi sehnal nový palec???
Já viděl na burzách jen opotřebované, nebo ulomené.
Kolik by jsi za něj chtěl. Ne že bych ho momentálně potřeboval, ale asi by
nebylo špatné mít tuto drobnou, ale důležitou součástku do rezervy.
Já viděl na burzách jen opotřebované, nebo ulomené.
Kolik by jsi za něj chtěl. Ne že bych ho momentálně potřeboval, ale asi by
nebylo špatné mít tuto drobnou, ale důležitou součástku do rezervy.
- jindra
- Diskutujúci
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
- Bydlisko: Praha - západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdravim. Jak startujete hodně teplý motor ? Jel jsem asi 200 kilometrů ,venku 35 ve stínu, na motoru najeto asi 1000km. Párkrát jsem stavěl ,aby si motor odpočinul a trochu se zchladil. Vždy byl problém ho znovu natočit. Jinak startuje studený i teplý normálně. Díky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Djss.Krasavec.. snad se taky dočkám
- Jano 57B,603
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Neprešiel som toho veľa asi len cca 500km ale keď mám zahriaty motor tak štartujem tak že z pätou trochu pridám plynový pedál a zo špičkou stlačím štartér a chytá mi to hneď. Pridávam nejaké foto až na detaily dokončenej tatreny. Ešte ma napadlo že tiež mi to robilo keď bol studený tak na pol otáčky chytil ale jak sa trochu zohrial tak nechcel, zatiaľ som to riešil tak že som vybral solex a dal jikov ale to len dočasne na jikov mi to nerobí, ale ten solex musí sa kamarát pozrieť čo je na ňom zle bol to pôvodne novy len ultrazvukom vyčistený, možno nejaka tryska nebude dobra alebo vymeniť neviem jak mi to urobí a budem vedieť tak napíšem.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných