LPG vzduchom chladeny motor
LPG vzduchom chladeny motor
Zdravim. Zháňam nejaké informácie ohľadom vzduchom chladených motorov s pohonom LPG, a pohonu LPG u 2T motorov. Dostal som to ako prácu do školy. Za každú informáciu budem vďačný.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 15 Jún 2012, 22:13
- Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
- Bydlisko: Karvinsko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
LPG do tatry NIKDY !!!Do Bežných áut áno sám mám LPG v aute ale tatra je auto pre radost a tam je LPG blbosť.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Řešení je mnoho, od ohřevu zplynovače vzduchem (nejbrutálnější způsob), přes ohřev olejem (neni to košér, ale používá se často) a pak vodní okruh, ohřívanej výfukem. Což je asi jediná varianta pro legální montáž, při dodržení parametrů od výrobce LPG.
Pokud ale podáš takhle strohou otázku, těžko tušit, co všechno chceš vědět.
Plyn se používal i u 815, jako alternativní palivo, info je na internetu a možná i na truck-foru.cz. U dvoutaktů se taky montáž provádí, ale do motoru se přivání olejová mlhovina jinak, než v benzínu. Snad byly i pokusy i se zapouzdřenejma ložiskama a protiotěrovejma materiálama. Ale v tom asi poradí víc ujo Google.
Pokud ale podáš takhle strohou otázku, těžko tušit, co všechno chceš vědět.
Plyn se používal i u 815, jako alternativní palivo, info je na internetu a možná i na truck-foru.cz. U dvoutaktů se taky montáž provádí, ale do motoru se přivání olejová mlhovina jinak, než v benzínu. Snad byly i pokusy i se zapouzdřenejma ložiskama a protiotěrovejma materiálama. Ale v tom asi poradí víc ujo Google.
Re: LPG vzduchom chladeny motor
No malo by to byť ohľadom montáže LPG systému na moto JAWA. Túto otázku som dal na toto forum s umyslom zistiť ako sa môže ohrievať LPG na tu teplotu. Je známe že tatra je vzduchom chladená a JAWA takisto.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Tatra je auto jako každé jiné a s řádně provedeným LPG funguje naprosto spolehlivě. Samozřejmě pro úloženkáře, co najedou 500 km za rok je LPG nevhodné, neboť se jim investice nikdy nevrátí. Otázkou zůstává, nakolik masochistická skutečnost je pro ně ta, že svou "tatru pro radost", tedy automobil vyrobený k funkci a pohybu, nechávají 99% roku potupně stát v garáži či stodole. Pochybuji, že to auto z celoročního stání krom pár výletů nějakou radost má....
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Radeku:
Ano, rika nekdo kdo ma tatru a jel s ni naposled kdy ?
Obecne
LPG do tatry neni problem, jedinej voser je ze musi byt dobre udelanej ten vodni okruh.
Havrla.
Ano, rika nekdo kdo ma tatru a jel s ni naposled kdy ?
Obecne
LPG do tatry neni problem, jedinej voser je ze musi byt dobre udelanej ten vodni okruh.
Havrla.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Ano, říká někdo kdo má tatru, má v ní řádně udělané LPG, a jel s ní naposledy včera. Nějaký problém?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 177
- Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Mna by celkom zaujimalo ci sa da do tatry zamontovat nejaky system vstrekovania lpg, bez predohrevu.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Na základě čeho se domníváš, že LPG vstřikování plynné fáze nepotřebuje ohřev reduktoru a podtlakové LPG ano? Ohřev reduktoru, který připravuje medium pro spalování potřebují oba výše jmenované systémy. Pokud se chceš obejít bez ohřevu, musíš se též obejít bez potřeby upravovat LPG z kapalné na plynnou fázi. A to je možné jen u systému, který se pro svou poruchovost, choulostivost a nákladnost neosvědčil a nijak masivně nerozšířil, tedy u systému, který do válců vstřikuje přímo kapalnou fázi LPG. A který osadit na motor T613, i kdyby spolehlivý a funkční byl, nejde, neboť to ten motor teplotně nevydrží....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 177
- Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
presne na vstrekovanie kvapalnej fazy plynu som smeroval svoju otazku. keby som poznal vo svojom okoli dobru montaznu lpg dielnu siel by som sa tam spytat, ale nepoznam. vedel by som si predstavit, ze by sa namontovali vstrekovace pred sacie ventili v dostatocnej vzdialenosti aby sa plyn stihol splynit. Velka otazka by bola riadenie vstrekov. cim dlhsie nad tym uvazujem tym viac problemov sa vynara...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
1. v seroivém karburačním sacím potrubí není dostatečná vzdálenost
2. řízení vstřikovačů je to nejmenší
3. motor to nevydrží mechanicky
4. návratost investice do správně provedeného a odladěného LGI na motoru T613 je nulová, neboŤ zbytek auta bez zásadních finančních injekcí nevydrží takový kilometrový nájezd, aby se přestavba amortizovala, či dokonce začala přinášet úsporu
.
.
.
.
. a proto je ke karburačnímu motoru t613 odladěna a léty prověřena konverze s podlakovým systémem a dobře udělaným vodním okruhem, která přináší potřebný komfort, spolehlivost i ekonomiku v reálných číslech i době provozu....
2. řízení vstřikovačů je to nejmenší
3. motor to nevydrží mechanicky
4. návratost investice do správně provedeného a odladěného LGI na motoru T613 je nulová, neboŤ zbytek auta bez zásadních finančních injekcí nevydrží takový kilometrový nájezd, aby se přestavba amortizovala, či dokonce začala přinášet úsporu
.
.
.
.
. a proto je ke karburačnímu motoru t613 odladěna a léty prověřena konverze s podlakovým systémem a dobře udělaným vodním okruhem, která přináší potřebný komfort, spolehlivost i ekonomiku v reálných číslech i době provozu....
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23 Aug 2010, 14:15
- Tatry, ktoré vlastním: Není má patří otci T 613/1 rv. 1978 LPG
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG vzduchom chladeny motor
Ahoj, můžeš Mi prosím říci kterou školu studuješ ?? Tuto otázku jsem totiž již někde slyšel, bych totiž rád znal kdo ti ji zadal ?? Tahle problematika je už řadu let zasypána.... A proč řešíš věc která nemá smysl ? Já bych radši se zabýval systémem TSI a LPG kde již je možnost vstřikování už kapalného plynu jak zemního tak LPG....
A co se týče tohle dělat na Jawu tak ji ani nenakopneš..... Ztráta času a peněz... Proč to řešit když to nemá budoucnost ??
A co se týče tohle dělat na Jawu tak ji ani nenakopneš..... Ztráta času a peněz... Proč to řešit když to nemá budoucnost ??
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní