Jaký olej...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
Jaký olej...
Ahoj,
jaký ,otorový olej z dnešní nabídky trhu mám koupit do motoru T603? Mám jej po renovaci starý olej je vyhozen.
Děkuji
jaký ,otorový olej z dnešní nabídky trhu mám koupit do motoru T603? Mám jej po renovaci starý olej je vyhozen.
Děkuji
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Motory T603 boli konštruované na používanie minerálneho oleja, preto si myslím, že syntetiku tam nemá zmysel dávať. Pokiaľ s T603 neplánuješ pravidelne jazdiť aj v zime, ako najvýhodnejší sa mi jednoznačne javí olej M8AD 15W-50, ktorý má dostatočnú viskozitnú rezervu pri letnej jazde na diaľnici a je dobre použiteľný aj pri nižších teplotách. Pri teplotách blízko nuly a pod mrazom však treba zahrievaniu motora venovať zvýšenú pozornosť. Ja som s ním jazdil s T603 aj počas menžích mrazov a bez problémov.
Tento olej má omnoho lepšie parametre, ako oleje vo svojej dobe predpisované pre T603 a myslím, že požiadavkém tohoto motora vyhovujú s veľkou rezervou. Ja ho používam nielen do T603, ale aj pre karburátorové T613, s ktorými jazdím prevažne v sezóne. Olej umožňuje využívať predpísané výmenné intervaly a jeho cena je priaznivá, takže aj keď ročne nevyčerpáš povolený kilometrový prebeh, oplatí sa ho meniť každoročne..
Tento olej má omnoho lepšie parametre, ako oleje vo svojej dobe predpisované pre T603 a myslím, že požiadavkém tohoto motora vyhovujú s veľkou rezervou. Ja ho používam nielen do T603, ale aj pre karburátorové T613, s ktorými jazdím prevažne v sezóne. Olej umožňuje využívať predpísané výmenné intervaly a jeho cena je priaznivá, takže aj keď ročne nevyčerpáš povolený kilometrový prebeh, oplatí sa ho meniť každoročne..
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Nedávno jsem se bavil s Rumlem o tom, jaký používám olej v 603. Tvrdil mi, že takřka ve všech tatrách, používají polosyntetiku. Ve všech tatrách je myšleno ve všech motorech, co mu prošly pod rukama. Mluvil i o T57 apod. Neměl na mysli jen 603. Na moji námitku, že řidší olej by nemuselo zubové čerpadlo zvládat čerpat v požadovaném množství mi řekl, že polosyntetika nutně neznamená řidší olej a že jej ty čerpadla bez problému zvládají. Když jsem se ptal na přesnější specifikace oleje, tak jsme uvázli v mrtvém bodě, ale chci to s ním ještě detajlněji probrat. Co si o tom myslíte páni odborníci?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Bežne dostupná polosyntetika je viskozitnej triedy 10W-40. Je teda vhodnejšia na zimnú prevádzku, ktorá sa však u veteránov moc nepredpokladá. Naopak - má o niečo nižšiu viskozitnú rezervu pri letných diaľničných režimoch. Umožňuje taktiež predĺžené kilometrové intervaly výmeny, pričom asi nie je rozumné ju v motore nechávať dlhšie, ako rok. Jej cena je podstatne vyššie, ako u minerálnych olejov, a to i v prípade, že podiel syntetickej zložky je na minimálne povolených 10%, čo je u tejto kategórie olejov pomerne bežné.
Z tohoto hľadiska podľa mňa u prevádzkovania vo veteránovi prevládajú nevýhody nad výhodami. Ja som polosyntetiku používal napríklad u T613-4, s ktorou som jazdil celoročne - hlavne kvôli studeným štartom v zime a vyššej stabilite vlastností oleja po väčšom prebehu km. Kvôli támto výhodám som neváhal používať tento drahší olej.
Motory staršej konštrukcie (v našom prípade napr. T12, T57, T600 a pod.) sa vyznačujú nedokonalejším spaľovaním, a teda aj zváčenou tvorbou škodlivých prímesí, prichádzajúcich do styku s olejom. Myslím, že takýto motor nedokáže rentabilne využiť výhody takýchto olejov, aj keď mu určite neuškodia.
Zníženého výkonu zubových olejových čerpadiel by som sa vôbec neobával....
Z tohoto hľadiska podľa mňa u prevádzkovania vo veteránovi prevládajú nevýhody nad výhodami. Ja som polosyntetiku používal napríklad u T613-4, s ktorou som jazdil celoročne - hlavne kvôli studeným štartom v zime a vyššej stabilite vlastností oleja po väčšom prebehu km. Kvôli támto výhodám som neváhal používať tento drahší olej.
Motory staršej konštrukcie (v našom prípade napr. T12, T57, T600 a pod.) sa vyznačujú nedokonalejším spaľovaním, a teda aj zváčenou tvorbou škodlivých prímesí, prichádzajúcich do styku s olejom. Myslím, že takýto motor nedokáže rentabilne využiť výhody takýchto olejov, aj keď mu určite neuškodia.
Zníženého výkonu zubových olejových čerpadiel by som sa vôbec neobával....
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Dobře, dobře, řekněme srovnání 15W-40 s 10W-40. Jinak polosyntetika se dá sehnat i celkem levně. O této levné nemám žádné iluze, ale pokud bych ji měl z 603 vylít po 6 tkm?
Jaké vůbec používáte v 603 oleje a jak často je měníte?
Já jsem při zajíždění používal obyčejné oleje a po zajetí jsem koupil Texaco 15W-40. Podrobněji to můžu napsat, až dorazím domů a mrknu do servisní knížky. Také používám papírový filtr namísto drátěného.
Jaké vůbec používáte v 603 oleje a jak často je měníte?
Já jsem při zajíždění používal obyčejné oleje a po zajetí jsem koupil Texaco 15W-40. Podrobněji to můžu napsat, až dorazím domů a mrknu do servisní knížky. Také používám papírový filtr namísto drátěného.
- skovi
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
- Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
- Bydlisko: Nové Mesto n/V
- Kontaktovať užívateľa:
Nedá sa použiť lebo je veľká aj keď ju v katalógu MANN majú aj pre 603 . Ale keď velmi chceš mám na predaj.Mojžo napísal:Ja hodlám používať 15W-40 Mobil Multigrade používam ho aj v T613.
Čo sa týka tej filtračnej vložky - dá sa tam použiť miesto toho sita filter z T613 však? Pretože na 06 je napísané 613,603
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
dovozca do SR
http://www.autoprim.sk/
v ČR to kde kupujete a zakolko?
ja poznám len toto http://www.elisak.cz/
http://www.autoprim.sk/
v ČR to kde kupujete a zakolko?
ja poznám len toto http://www.elisak.cz/
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud to shrnu. Chápu, že pokud bych použil v motoru 603 olej 10W-40 namísto 15W-40 anebo 10W-50 namísto 15W-50, tak dosáhnu:
(+)
- lepší a bezpečnější starty při nižších teplotách
- delší lhůtu výměny oleje, protože se tak rychle neznehodnotí
- lepší mazání díky aditivám
- zmenšení tvorby usazenin v motoru díky aditivám
(-)
- vyšší cena
(+)
- lepší a bezpečnější starty při nižších teplotách
- delší lhůtu výměny oleje, protože se tak rychle neznehodnotí
- lepší mazání díky aditivám
- zmenšení tvorby usazenin v motoru díky aditivám
(-)
- vyšší cena
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný