Tatra 613 na Tuning zraze v Košiciach.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Maťo, ale no. Tak to teda vysvetlím.
Prvý dôvod - zväčšujúci sa nedostatok 205/70R14.
Druhý dôvod - Bezpečnosť.
Auto lepšie sedí vďaka nizkoprofilovým (aj širším) pneumatikám na ceste.
Kvalita moderných vysokorýchlostných pneumatík je ďaleko väčšia ako kvalita starých typov dezénov pri starých rozmérch. Čiže lepšie brzdné vlastnosti, lepšia odolnosť voči aquaplaningu a samozrejme nižší valivý odpor + vyššia životnosť (pri správnej geometrii a tlmičoch).
Tretí dôvod - Vzhľad vozidla.
Štvrtý dôvod - cena.
Hoci to ešte nie je kritické, za chviľu to bude ale kritické kôli nehoráznej cene.
Priznávam, že komfort bude asi o trošku horší. Mám ale na jednej repasované tlmiče s hustejším olejom (teda trochu tvrdšie). No moc to cítiť nieje. Ešte sú stále v zálohe komplet Sachs + sice MP7 ale fungl.
Nik predsa nemusí kupovať disky jazdené. Dajú sa kúpiť nové aj za 6300Sk/ks. Šikovný zoženie už za 5000Sk/ks. Dájú sa aj disky ojazdené. Potom treba kontrolovať ovalnosť, prípadne vyrovnávať a to sa už blížim ku cene podobnej za disky nové. Ešte je tu problém zohnať náhradné, pri havárii, resp. krádeži.
Pokiaľ chce niekto ultra ľahké disky, neh siahne po OZ Superleggera. Cena 17" je ale okolo 13000Sk/ks.
Jedinú nevýhodu vydím v probléme obrubníkov a jám. Tieto pneu majú ale ochranu ráfika, čo pneu z väčším profilom nemajú. Ale aj tak treba jazdiť opatrnejšie po našich cestách necestách.
Toť môj názor prečo 17"
Inak čo hovoríte na cenu Dunlop SP Sport 9090 - 235/45ZR17 (rýchlostný index 300km/hod a index nosnosti 94) za 5500Sk/ks
A s tými speťákmi a nárazníkmi súhlasím s Maťom. Tie škodovácke speťáky sú hrozné a nastavovať ich je pomali nadľudský čin, hlavne keď je vonku -15, alebo +37°C.
Prvý dôvod - zväčšujúci sa nedostatok 205/70R14.
Druhý dôvod - Bezpečnosť.
Auto lepšie sedí vďaka nizkoprofilovým (aj širším) pneumatikám na ceste.
Kvalita moderných vysokorýchlostných pneumatík je ďaleko väčšia ako kvalita starých typov dezénov pri starých rozmérch. Čiže lepšie brzdné vlastnosti, lepšia odolnosť voči aquaplaningu a samozrejme nižší valivý odpor + vyššia životnosť (pri správnej geometrii a tlmičoch).
Tretí dôvod - Vzhľad vozidla.
Štvrtý dôvod - cena.
Hoci to ešte nie je kritické, za chviľu to bude ale kritické kôli nehoráznej cene.
Priznávam, že komfort bude asi o trošku horší. Mám ale na jednej repasované tlmiče s hustejším olejom (teda trochu tvrdšie). No moc to cítiť nieje. Ešte sú stále v zálohe komplet Sachs + sice MP7 ale fungl.
Nik predsa nemusí kupovať disky jazdené. Dajú sa kúpiť nové aj za 6300Sk/ks. Šikovný zoženie už za 5000Sk/ks. Dájú sa aj disky ojazdené. Potom treba kontrolovať ovalnosť, prípadne vyrovnávať a to sa už blížim ku cene podobnej za disky nové. Ešte je tu problém zohnať náhradné, pri havárii, resp. krádeži.
Pokiaľ chce niekto ultra ľahké disky, neh siahne po OZ Superleggera. Cena 17" je ale okolo 13000Sk/ks.
Jedinú nevýhodu vydím v probléme obrubníkov a jám. Tieto pneu majú ale ochranu ráfika, čo pneu z väčším profilom nemajú. Ale aj tak treba jazdiť opatrnejšie po našich cestách necestách.
Toť môj názor prečo 17"
Inak čo hovoríte na cenu Dunlop SP Sport 9090 - 235/45ZR17 (rýchlostný index 300km/hod a index nosnosti 94) za 5500Sk/ks
A s tými speťákmi a nárazníkmi súhlasím s Maťom. Tie škodovácke speťáky sú hrozné a nastavovať ich je pomali nadľudský čin, hlavne keď je vonku -15, alebo +37°C.
Naposledy upravil/-a tomas v 17 Júl 2004, 23:00, upravené celkom 2 krát.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Tomas: OK, beriem, páči sa mi, keď si niekto vie takto pekne obhájiť svoj názor.
Čo sa týka jazdných vlastností, samozrejme som za, to je jednoznačné. Nakoniec, moja druhá kára - Omega A-čko, mala dlhú dobu vpredu najprv 185/65 R14 kvôli jazdným vlastnostiam. Držalo to fakt pekne, powerslidy som dávkoval plynom na požiadanie, utrhol sa zadok a predok držal.
Asi pred 3 týždňami som tie pneumatiky zničil a musel som tam dať také isté ako boli vzadu - 185/70. To je iba 5% z profilu a je to sakra rozdiel.
Čo sa týka jazdných vlastností, samozrejme som za, to je jednoznačné. Nakoniec, moja druhá kára - Omega A-čko, mala dlhú dobu vpredu najprv 185/65 R14 kvôli jazdným vlastnostiam. Držalo to fakt pekne, powerslidy som dávkoval plynom na požiadanie, utrhol sa zadok a predok držal.
Asi pred 3 týždňami som tie pneumatiky zničil a musel som tam dať také isté ako boli vzadu - 185/70. To je iba 5% z profilu a je to sakra rozdiel.
myslim ze je to kazdeho osobna vec co si urobi s autom a inych ludi do toho nic nieje... mozu ho odsudzovat, ale vlastne nemaju dovod, pretoze tak naklada so svojim majetkom a nie ich ani spolocnym ale svojim za ktory zaplatil svojimi prachmy... takze ked si niekto da na trojku stvorkove plasty je to jeho vec, spetaky jeho vec a neviem ake pneu jeho vec... moze sa tu hoci kto vyvysovat, alebo robit mudry, ak sa mu to nepaci tak nech si to robi ako on chce, a tiez mu asi nikto nic nepovie... chromovane spetaky kupis na hociktorej burze za par korun... ziadny problem.. nie je to ziadna veda ani stvorciferne cislo...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak za pár korun jo? Pražáci si bez mrknutí řeknou i o 1500 Kč! Pravda, shánět zrcátko na Š120 na veteránské burze mě nenapadlo... Otázkou je, co je pro koho pár korun. Skoro zadarmo jsem je u nás na vrakovišti dostal taky, ale jestli v takovém stavu "anonymnímu 603" stačí, tak já vyžaduje jen perfektní.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Tak som si znovu pozrel tie fotky a prisiel som na to ze su jednoduco uzasne. Ten dav ludi, je fakt neuveritelny
Clovek pride na zraz s obycajnou Tatrou a ti ludia kukaju na to ako keby to bola F1
Je ale smutne, ze ti ludia uz vlastne ani nepoznaju auta, ktore sa vyrabali u nas. To uz je Tatra naozaj taka rarita?
Clovek pride na zraz s obycajnou Tatrou a ti ludia kukaju na to ako keby to bola F1
Je ale smutne, ze ti ludia uz vlastne ani nepoznaju auta, ktore sa vyrabali u nas. To uz je Tatra naozaj taka rarita?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných