Tatra 603 chod motora - prechody

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 30 Máj 2009, 10:38

Páni bratia riešim takú vec:

ladím motor Tatra 603H:

Nové sviečky
sviečkové káble tiež nové vrátane fajok - všetko premerané od hlavy rozdeľovača k sviečke a ide
bezkontaktové zapaľovanie
odtrh 0,9 mm na sviečkach Brisk D14YC
nový rozdelovač
nastavená vôľa ventilov
karburátory osadené presne podľa dielenskej príručky, žiadny tuning. nové tesnenia pod nimi, aj pod saním. Všetko utiahnuté na momenty

motor v perfektnom stave - sám som ho zložil :)

Nádherne štartuje, prakticky okamžite, vôbec nedymí, ani obláčik, akurát!

Keď mu držím plyn, aj voľnobeh, ide pekne. spokojne si fičí. Akurát keď mu pridám plyn, zvýši otáčky akurát čo streknú akceleračné pumpy a potom sa začne dusiť. Vôbec nejde krásne plynulo do otáčok. Dusí sa ako besný.

Mám tam základné nastavenie karburátorov - 180 stupňov od dorazu na všetkých 4 šrubkách. Ešte som sa s tým nehral.

Čo môže byť zle? Nejaké tipy? Veľmi bohatá / veľmi chudobná zmes? Je tých 180 stupňov veľmi veľa či veľmi málo?

Motor chytí aj studený bez sýtiča, to mi ale 613-ka robí tiež. Fakt je že nemám s čím porovnať

ďakujem za tipy

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 30 Máj 2009, 10:43

Ešte som zabudol - mám tam staré karburátory asi z motora F - ešte tie čo majú vzadu regulačné skrutky zmesi, nie vpredu. Že by problém?

Problém je že som o rozdieloch nevedel, tieto som krásne zrepasoval a tak sa mi veľmi nechce znova repasovať H-čkové :oops:
Ak je to ale problém jasné že sa tak zariadim

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa jack » 30 Máj 2009, 10:47

Máš nasezenou hadici od posilovače na sání? Máš na jednom karboši nasazenou hadičku podtlakové regulace a na druhém tento otvor zaslepen? Jestli ne, tak tudy pak motor násává falešný luft a chove se stejně, jak popisuješ.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 30 Máj 2009, 10:59

posilovač je zapojený, s tou reguláciou som zneistel...

ďakujem za tip

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa michal heky » 30 Máj 2009, 13:02

Odtrh 0,9 mm platí pro 613ky, pro 603ku je to myslím méně.

Užívateľov profilový obrázok
tatrawerke
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 16 Nov 2008, 17:42
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa tatrawerke » 30 Máj 2009, 13:44

Podívej se pořádně na ty karburátory. Dneska každej prodává na Tatra 603, ale kdyby byly z 805ky, tak jsou velký dyfuzory a jiný trysky. Poznáš to hlavně podle toho, že karbec nemá pružinky co vracej klapky. Na pravé straně.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa jack » 30 Máj 2009, 14:07

Jen pro představu Mojžo vkládám video, jak naprosto nešel seřídit motor - zpočátku jsme si mysleli že to je karbošema, ale pes byl zakopaný ve falešném sání motoru přes otvor pro hadici posilovače (nebyla namontována).....opravdu infarktový stav :roll:

Vzdálenost kontaktů svíčky má být 0,5 mm.
Prílohy

[Prípona 3gp bola zablokovaná.]


Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Máj 2009, 15:23

Píšeš, že všetko je v poriadku, ale asi predsa len nebude. Možno by si mal napísať, čo a ako si nastavoval, lebo takto sa iba ťažko hľadá chyba. Aj tak niekoľko podnetov na zamyslenie..
- u T603 s bezkontaktovým zapaľovaním je predpísané tuším 0,7 mm, viacej by ale nemalo byť na závadu, pokiaľ sú v poriadku všetky elektrické spoje zapaľovania, a pokiaľ nikde nepreráža
- existuje viacero predpisov osadenia karburátorov pre vozidlá T-603, treba si dať pozor aj na priemery difuzorov
- v akom stave máš predohrev sacieho potrubia a aký systém tam máš? popíš to, prípadne nafoť, mal si to rozobraté a vyčistil si to?
- rozvody máš nasadené správne? (reťaz)
- aké ventilové vôľe?
- aký základný predzápal?
- je motor ešte "surový", nezabehnutý?
- ako sa správa so sýtičom
- a hlavne - poriadne si nastav voľnobeh, žiadne "základné nastavenie", to má byž iba pre začiatok. Motor T-603 je na nastavenie voľnobehu mimoriadne citlivý, sú tam 4 nezávislé voľnobežné systémy - daj si záležať, inak to poriadne nepôjde, alebo bude strašná spotreba!! U T-603 voľnobežné systémy pracujú, neskôr spolupracujú asi do 110 km/h na štvorku, čo málokto vie...

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa jack » 30 Máj 2009, 15:55

Jsou exoti, kteří neumí nasadit rozvodový řetěz...ale doufám, že takovou diletantskou chybu bys neudělal. Pro jistotu obr.


LEGENDA: D = A + B + C = 35 článků řetězu (A = 11, B = 20,C = 4 články)
Prílohy
zuby.JPG

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Máj 2009, 19:02

U Mojža takúto chybu nepredpokladám, myslím, že čo sa týka Tatroviek, je perfekcionista a verím, že takéto veci bude mať v poriadku. Skôr som tie rôzne možnosti uvádzal pre prípadných iných čitateľov, ktorí by mohli mať podobné problémy neskôr a dopĺňam ešte kontrolu hladiny paliva v karburátoroch, na čo je T-603 tiež dosť citlivá.
Tipujem, že v Mojžovom prípade bude stačiť správne nastaviť voľnobeh. Odporúčam zahriať motor, správne a hlavne rovnako nastaviť klapky, všetky 4 skrutky bohatosti zmesi jemne dotiahnuť do sedla, povoliť o 180° a potom ešte o 90° a následne pritiahnuť späť asi o šírku drážky. Myslím, že potom sa začnú diať veci.. :lol:
Samozrejme ako posledné nasleduje jemné doladenie, čo však u T-603 už vyžaduje dosť veľký cvik..

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Honzík » 01 Jún 2009, 13:39

Pominu že je vše v pořádku.Jak vypadají po těchto zkoušeních všechny svíčky?Tipl bych to na to že jeden karbec se přeplavuje,protože nastartovat studený motor bez sytiče je dosti podivné ikdyž někteří to tak mají a chválí si to.Měl jsem tuto závadu že motor nechtěl jít do otáček dusil se a neběžel na všech osm válců a jak jsem zkoušel tak 4 svíčky byly totálně černé a mokré a pak jsem si myslel že tam je něco jiného.Svíčky jsem vyměnil za jiné hlavně suché seřídil hladinu hladinoměrem z díl příručky na karbece SSOP a bylo po problému.(Měl jsem ten plíšek u osičky prasklý a držel jen na vlásku)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa D.A. » 01 Jún 2009, 19:54

Já mám dost čerstvý zážitek se 613 - chovalo se to, jako by neměla 2. stupně karbů, maximálka tak 100, kopce na dvojku. Přitom pohodové starty, volnoběh, šla do otáček. Nové kabely, motor po seřízení...
Nakonec stačilo zahodit nové Brisky a dát tam postarší z bedny. Jede o5 jak ďas.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa oldjan » 01 Jún 2009, 21:54

Taková závada se po netu špatně dignostikuje, může to být vše výše uvedené a nemusí. Když budeme předpokládat správně nastavený rozvod motoru, nastavený základní předstih a těsné sací potrubí. Správné utahovací momenty neznamenají těsnost , ale to motor neběží dobře na volnoběh, neběží na všech osm , ale po přidání se přece jenom sebere. Takže bych zkontroloval osazení karburátorů. Starší měly průměr difuzorů 19mm a k tomu odpovídající trysky a vzdušníky. Z hlavy nevím jestli karburátory motorů F,G a první háčka měly stejné trysky a vzdušníky i když průměr difuzorů byl 19mm. Tabulky nemám po ruce, musel bych zalovit v knihovně. Jestli to někdo nakombinoval, může to dělat podobnou paseku. Podobně se mi choval motor i na T 805. Složil jsem karburátor a osadil přesně podle příručky, nastavil hladinu, namontoval na motor. Motor chytil na otočení na sytič, vycouval jsem z dílny, po zahřátí vypnul sytič a nebyl jsem se schopen rozjet . Motor při přechodu skoro zhasnul. Chvili jsem laboroval s hladinou, s bohatostí, ale na nic to nereagovalo. Nakonec jsem tam našrouboval původní trysky a vzdušníky, i když vůbec neodpovídají tabulce a tatra jede jak z praku. Přitom průměr difuzoru je správný. I spotřeba vypadá dobrá, ale to zjistím až o víkendu, kdy vyrážím na sraz do Kolína.
Divné je, že motor startuje bez sytiče, to nedokážu ani u jedné tatry. Musí tam někudy jít více benzínu nežli by mělo. Takže bych ještě jednou zkontroloval karburátory nebo si někde půjčit jiné u kterých by byla jistota, že fungují správně a případně hledat chybu jinde.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 02 Jún 2009, 12:45

Páni ďakujem za všetky postrehy, víkend je môj a riešim to.

karburátory sú osadené presne podľa príručky. Motor pred rozobratím viacmenej normálne fungoval s presne spomenutými karburátormi. Len neviem ako bol predtým nastavený.

Verím že na to prídem aj vďaka Vašim tipom a potom určite napíšem

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 02 Jún 2009, 12:45

Inak na saní som si sáms vyrábal tesnenia z klingeritu, toho hrubého, aj tmel tesniaci som použil. Originálne tesnenia som nemal a staré sa mi pri demontáži úplne rozpadli.

Užívateľov profilový obrázok
chupacabra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 113
Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2
Bydlisko: mam
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa chupacabra » 03 Jún 2009, 08:50

Neviem aký tmel si použil, ale podľa mojich skúseností nikdy nepoužívam na utesnenie sania žiadny tmel, chová sa nevyspytateľne. Takže moja rada rozobrať, očistiť od tmelu, použiť radšej papierové alebo iné tesnenia. Dosadacie plochy radšej prerovnať. Mal som tiež taký problém aj keď to bola škodovka. Je to len rada, nehovorím, že to musí byť zrovna v tvojom prípade riešenie problému.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 03 Jún 2009, 09:02

Pokiaľ to inak nepôjde, samozrejme to budem musieť urobiť. Uvidíme, dúfam že nie

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jún 2009, 11:05

Dal som tam karburátory od môjho dlhoročného kamaráta čo roky chodí okolo Tatroviek a sáme jednu nádhernú 603-ku vlastní, so slovami "tieto išli ako keby tam bola riadiaca jednotka, osaď, musí to bežať"

Nuž, nebežalo, tak som dal základné nastavenie podľa Ondreja. Nebežalo

Skontroloval som sanie, je tesné. Proste jak oči, tadiaľ neprejde ani vírus.
Nová hadica od posilovača - zrepasovaný posilovač, ešte naňho záruka. Utiahnuté aj sťahovacími páskami pre istotu
Nové hadičky podtlaku, pretesnené tesnenia pod karburátormi.
Predzápal od 10 do 15 stupňov, nič nepomohlo.
Rozdelovač nový, no skúsil som aj použitý, overený. Žiadna zmena. Logiku otáčania má dodržanú.

Motor naštartuje - ale už nie bez sýtiča - okamžite. To mu proste iba poviem "Choď" Nedymí, krásne bafká, no pridám mu plyn a je zle, nedobre.

Nateraz všetko, ďalej pokračujem vybratím sviečok, osadením NGK BCP 6 ES, odskúšaných na motore T613, dám tam nové! nové sviečkové káble - sadu na T613 a uvidíme. Nastavím aj 0,7 mm

Som celkom ochotný veriť tomu že napriek tomu že je tam nepoužitý sviečkový kábel a nové fajky Tesla 13 - 5, že to nemá správnu iskru.

Presne takto sa mi správala stará Omega keď prebíjala. Všetko musí byť dobré, to proste nebude mať dobrú iskru.

Jo - a strieľa do výfuku asi metrové plamene keď podržím plynový pedál. A to som si sám vyrábal výfukové potrubie a odolalo. Aspoň niečo.

Zatiaľ ďakujem za trpezlivosť, napíšem potom keď pomením sviečky a sviečkové káble. Ak to už potom nepôjde, ponúkam niekomu z expertov na 603-ku preplatený výlet do Košíc - zabezpečím ubytovanie, pohostenie.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa jack » 07 Jún 2009, 13:21

Buď jsi dal špatně káble do hlavy rozdělovače (bacha doleva!!!) nebo máš špatně nasazený rozvodový řetěz.

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 chod motora - prechody

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 07 Jún 2009, 14:17

Ak nič nepomôže daj si tú robotu a pozri tie rozvody !

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný