A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 15:22

Do tohoto tématu prosím přikládat kopie zajímavých článků z dob působení osobních Tater pro naše zákonodárce.
22.5.1999
Šéf NBÚ nedal na předsedu vlády a koupil si volvo
22.5.1999 Mladá fronta DNES str. 02 Z domova
JAROSLAV KMENTA nbu_
Šéf NBÚ nedal na předsedu vlády a koupil si volvo P r a h a - Ředitel Národního bezpečnostního úřadu Tomáš Kadlec si před několika týdny pořídil jako své služební vozidlo jeden z nejnovějších modelů značky Volvo za více než jeden milion korun. Avšak tento postup je v naprostém rozporu s ujištěním premiéra Miloše Zemana, že vláda bude podporovat český průmysl a že si ministři a další státní úředníci postupně vybaví svůj autopark jen českými vozy. Premiér Zeman o nákupu luxusní švédské limuzíny svého podřízeného nevěděl, ale ihned to odsoudil. "Pokud je to skutečně pravda, tak to panu Kadlecovi na nejbližším setkání vytknu, protože jestliže premiér jezdí v tatrovce, tak by ředitel NBÚ měl jezdit v octavii," prohlásil Zeman. Kadlec odmítl poskytnout rozhovor a na dotazy odpověděl pouze formou prohlášení. Tvrdí v něm, že si pořídil zahraniční vozidlo hlavně proto, aby bylo dost reprezentativní pro přepravu zahraničních delegací. "Jedním z hlavních důvodů nákupu tohoto motorového vozidla byla nutnost dispozice dopravního prostředku, využitelného pro přepravu frekventovaných zahraničních pracovních návštěv," uvedl. České vozy Tatra a Škoda neodpovídají podle Kadlece jeho požadavkům. "Nákup vozidla byl proveden standardním způsobem formou výběrového řízení, kde jedním z nutných a - jak jistě uznáte - oprávněných kritérií byl dostatečný prostor pro cestující v zadní části vozidla, dále dostatečná pasivní bezpečnost cestujících a zajištěné servisní podmínky. Z řady nabídek splnila právě značka Volvo nejlépe všechny předpoklady," sdělil Kadlec. Ředitel NBÚ navíc tvrdí, že ho švédská limuzína nestála o moc více, než na kolik by ho přišly české luxusní vozy Tatra 700 nebo Škoda Octavia. "Pořizovací cena byla cca o půl milionu korun nižší než například cena vozidla Tatra 700. Připravovaný o něco větší model Škody Octavia v té době bohužel nebyl, a pokud vím stále není, na trhu. Mimochodem jeho odhadovaná cena se pohybuje okolo jednoho milionu korun, což je srovnatelné s cenou zakoupeného vozu značky Volvo," uvedl Kadlec. Odborníci na automobilismus potvrzují, že reprezentativnější a pohodlnější jsou skutečně zahraniční limuzíny, ale zároveň podporují, aby si je pořizovali nejvyšší státní představitelé, a nikoli úřady státní správy. "Nevidím důvod, proč by nejvyšší státní představitelé nemohli jezdit ve skutečně pohodlnějších zahraničních vozech. Další představitelé orgánů státní správy by ale měli jezdit v octavii či felicii," uvedl například ředitel Autoklubu Radek Ječmínek. Z vyjádření premiéra Zemana vyplývá, že post ředitele NBÚ patří spíše do kategorie běžných státních úředníků. Ani místopředseda vlády Egon Lánský, který si nedávno na důkaz podpory českého průmyslu objednal dva vozy Škoda Octavia, postup ředitele NBÚ neschválil. Uvedl, že on by zahraniční návštěvy vozil v octavii nebo tatře. "Jak známo, jsem také Švéd, takže proti volvům nic nemám. Ale já se určitě domnívám, že je správné, abychom - pokud máme výrobce důstojného automobilu - toho využili," řekl Lánský. Přiznal, že proti tomu, co Kadlec udělal, nemůže nic dělat. "Především se domnívám, že pokud to není překračování jeho pravomocí, tak mu do toho nemám co mluvit. Ale já bych to dělal jinak. To je vše," dodal. U Tomáše Kadlece, jehož úřad je odpovědný za ochranu utajovaných skutečností a bezpečnostní prověrky politiků a státních úředníků, je to už druhý výstřelek v krátké době za sebou. Před měsícem dostal pokutu za to, že počátkem dubna v Hronově na místní diskotéce ztropil výtržnost, když nafackoval jedné dívce a pak se popral s místními mladíky. Ministr Jaroslav Bašta, jenž ve vládě odpovídá za tajné služby, drží nad Kadlecem ochranný štít - šéf NBÚ je podle něho bezchybný úředník. "Vy v tomto případě suplujete činnost orgánů činných v trestním řízení, vyšetřovatele, žalobce, soudce, a teď si hrajete na kata. Nechte toho! Nechte toho!" reagoval Bašta na dotaz o Kadlecových výstřelcích.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 15:29

Copyright (c) 1997 Radio Prague (Vysilani do zahranici CRo)


ZPRAVY 30.7.98

Vláda v Tatrách patrně jezdit nebude

Rozhodnutí předsedy nové české vlády Miloše Zemana o tom, že vláda
bude jezdit ve vozech české výroby přišlo bohužel pro Tatru příliš
pozdě. Výrobu těchto luxusních osobních automobilů, vzhledem ke
ztrátovosti výroby, firma zastavila. Pro ČTK to uvedl David Soukup
mluvčí Škody Plzeň, která je dosud majoritním akcionářem Tatry
Kopřivnice. Cena základní verze jednoho vozu Tatra 700 loni byla 1,6
miliónu korun. Výroba osobních vozů Tatra 700 měla být na základě
rozhodnutí představenstva Tatry Příbor začátkem minulého roku původně
přesunuta z Příboru do Kopřivnice. Původní plán roku 1997
představoval výrobu asi 100 vozů Tatra 700. Během celého roku 1996
firma vyrobila a prodala pouze 69 automobilů a koncem téhož roku
představila inovovaný model Tatra 700. Po převedení výroby do
Kopřivnice počítalo vedení automobilky s výrobou a prodejem 60
limuzín. Vzhledem k nízké poptávce a ztrátovosti však jejich výrobu
zastavila. V současné době rozvíjí ve společném podniku se Škodou
Plzeň produkci malých užitkových vozů Tatra Beta.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 15:40

PČR, PS 1998-2002 - stenoprotokoly | 5. schůze (obsah) | Čtvrtek 15. října 1998




(pokračuje M.Zeman)

Prefa Ústí nad Labem s moderními halami, vystavenými v roce 1986, má do této doby dva zaměstnance - generálního ředitele a vrátného. Zatéká do ní, moderní výrobní haly nefungují a toto je výsledek ježkovské privatizace. Vláda se pouze obávala, že obdobný výsledek bychom mohli zaznamenat s firmou S.D.C. Máme zájem o solidní zahraniční investory, nemáme zájem o kuchyňské společnosti, které zde hodlají tunelovat české firmy.

A nyní mně dovolte, abych zastoupil ministra průmyslu a obchodu, jemuž jste měl, podle mého názoru, svoji interpelaci adresovat, a seznámil vás se stanoviskem tohoto ministerstva k otázce Tatry Kopřivnice. Chtěl bych tedy konstatovat, že právě za doby vlády, jíž jste byl, pane poslanče, členem, došlo k tomu, že nebyla provedena jakákoli privatizace Tatry Kopřivnice.

V roce 1990 byla zpracována studie různých možných strategických spojení zahraniční poradenskou firmou, která odhalila slabiny silné orientace českých výrobců nákladních automobilů na bývalé trhy RVHP. Začalo jednání se zástupci renomovaných zahraničních firem, žádné S.D.C., ale například firmy Mercedes. Ale bohužel toto jednání skončilo na úrovni memorand bez vážnějšího zájmu o vstup do těchto automobilek. V roce 1990 a v letech následujících došlo k vynucenému snížení výroby nákladních automobilů Tatra. Mimochodem, a zde bych se pro změnu obrátil k druhé části naší sněmovny, bylo to způsobeno i tím, že jsme poněkud fušerským způsobem dodávali tyto vozy do Libye, aniž bychom si zajistili adekvátní finanční krytí těchto zakázek. Tzv. "libyjský kontrakt" skončil tím, že naše tatrovky byly neprodejné, a chtěl bych poznamenat, že hlavním faktorem nebylo embargo OSN na Libyi jako na stát podporující terorismus. Šlo o 700 vozů. Těchto 700 vozů způsobilo, že u Tatry Kopřivnice zůstaly nezaplacené úvěry u Komerční banky ve výši zhruba 3,5 mld. korun. A i když do Tatry Kopřivnice byli najati američtí manažeři, např. pan Grunwald, bohužel, ani oni tento krachující podnik nezachránili.

Pokud jde o váš návrh, aby stát pomohl Tatře Kopřivnice, v zásadě jej akceptuji. I když mně poněkud zvláštní připadá to, že tento návrh pochází od příslušníka té politické strany, která se v jiných případech velmi ostře brání jakýmkoli zásahům státu do ekonomiky. (Potlesk v levé části sálu.)

Vy, pane poslanče, jste zajisté velmi dobře informován, že Tatra Kopřivnice není státním podnikem, ale že je podnikem v zásadě soukromým, podnikem, který patří do koncernu Škoda-Plzeň, a kdybych tedy měl vyznávat, jakože ho nevyznávám, krédo ODS, tak bych vám suše odpověděl, že státu není nic do toho, jak se má zachránit soukromý podnik. Ale protože vyznávám krédo sociální demokracie, protože vyznávám krédo, že podniky, které mají naději na přežití a revitalizaci, mají být státem podporovány, a to nikoli formou lití peněz do černé díry, tedy formou dotací, ale formou, kde dochází k restrukturaci úvěrů z krátkodobých na dlouhodobé, formou pomoci při shánění strategického zahraničního partnera. Chtěl bych vás ujistit, že přesně tuto cestu nová česká vláda hodlá volit. Mimochodem, před zhruba dvěma hodinami jsem měl setkání se šéfem německé Kommerzbank, kde jsme mimo jiné mluvili o tom, že by tato banka pomohla pro revitalizaci vybraných průmyslových podniků. Podobné jednání před časem proběhlo ve Washingtonu s firmou I.F.C., což není kitchen company, a s několika dalšími zahraničními renomovanými firmami. Ano, cítíme odpovědnost za Tatru Kopřivnice i za další krachující podniky, třebaže v prvních dvou měsících své vlády nemůžeme napravit to, co jste vy zanedbali v posledních šesti letech své vlády.

Dovolte mi, abych konstatoval, že onen základní podnikatelský záměr by měl sledovat výrobu v rozsahu přibližně 3 000 kusů nákladních automobilů, ročně samozřejmě, protože užitková hodnota těchto automobilů, jak ostatně dokázaly i jejich výsledky na mezinárodních rallye a při dalších příležitostech, je tak vysoká, že tyto automobily nacházejí svůj trh. Mimochodem nacházejí ho i ve Spojených státech, kde byly použity jako dodávka podvozků pro americkou armádu.

Takže vláda na rozdíl od vlád minulých má zájem na této revitalizaci. Předpokládáme, že budeme jednat nejenom se Škodou-Plzeň, ale i s Komerční bankou jako s hlavním věřitelem Tatry Kopřivnice. Předpokládám, že budeme usilovat o revolving, tedy o přesun krátkodobých úvěrů na úvěry dlouhodobé. Předpokládám, že splníme více než svoji povinnost při pomoci této továrně již vzhledem k tomu, že na její prosperitě výrazně závisí míra zaměstnanosti v okrese Nový Jičín.

Chtěl bych závěrem dodat, že má-li samozřejmě stát této firmě pomoci, tak je důležité, aby v příslušných rozpočtových kapitolách Ministerstva průmyslu a obchodu tvořících součást státního rozpočtu došlo k uvolnění prostředků v rámci naší průmyslové politiky, které takovou pomoc zahrnují.

Je mi líto, pane poslanče, že jste včera hlasoval proti tomuto rozpočtu. Nechci se zabývat psychiatrií, i když ve vládě máme psychiatra jako ministra zdravotnictví, ale domnívám se, že zde dochází k určitému rozštěpu osobnosti. Nelze totiž současně požadovat, aby stát pomohl soukromé firmě, a současně blokovat návrh státního rozpočtu, kde jsou prostředky pro tento druh pomoci obsaženy.

Děkuji vám za pozornost. (Potlesk z levé části sněmovny.)



Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji předsedovi vlády a táži se pana poslance, chce-li předsedovi vlády položit doplňující otázku. Je tomu tak. Máte na to, pane poslanče, jednu minutu.



Poslanec Josef Jalůvka: Ano, děkuji. Děkuji panu předsedovi za poučnou přednášku. Já jsem nenavrhoval státní pomoc, ale ptám se na jasné stanovisko. Nebyl jsem ani členem vlády, ani členem managementu Tatry, firmu S.D.C neznám, podotýkám, ale chci požádat pana premiéra, kdy a jak a zda chce či nechce vláda zasahovat do řešení situace. Jedná se o vztah dvou nestátních subjektů S.D.C. a Škody a vláda buďto se veřejně vzdá svého požadavku, nebo svého názoru na zasahování do této situace, anebo pokud chce zasáhnout, příští rok je pozdě, jde o dny, a proto takto naléhavě interpeluji.

Děkuji.



Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Slovo má předseda vlády pan Miloš Zeman.



Předseda vlády ČR Miloš Zeman: Děkuji panu poslanci za to, že mně právě nyní sdělil, že neví nic o firmě S.D.C. V tom případě ovšem nechápu, proč tuto firmu učinil předmětem svého dotazu a proč se jí zastával.

Nicméně, rád bych ho informoval, že vláda podle podkladů, které jsem dostal z Ministerstva průmyslu a obchodu, se situací ve firmě Tatra Kopřivnice hodlá zabývat v listopadu t. r., to znamená zhruba za měsíc, a to ve spolupráci s firmou Škoda-Plzeň a dále s Komerční bankou.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:02

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY
Čj.: 2219/99 V Praze dne 10. března 1999

ZÁZNAM
Z JEDNÁNÍ
SCHŮZE VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
konané dne 10. března 1999

(10. schůze)
V l á d a v z a l a informaci předloženou ministrem průmyslu a obchodu n a v ě d o m í s tím, že bude upravena podle připomínky místopředsedy vlády pro hospodářskou politiku.
Z 13 přítomných členů vlády hlasovalo pro 13.


35. Informace o projektu na výrobu a prodej luxusních limuzín Tatra 700 pro potřeby zejména státních orgánů České republiky
č. j. 239/99
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Materiál předložený ministrem průmyslu a obchodu byl stažen z jednání.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:12

6. února 2007 převzalo Národní technické muzeum do svých sbírek dar společnosti Škoda Auto, a.s., osobní automobil Škoda Superb, užívaný v letech 2003 až 2006 na Pražském hradě prezidentem Václavem Klausem.

Ve sbírkách Národního technického muzea je pozoruhodný soubor automobilů, užívaných nejvýznamnějšími osobnostmi našich dějin. Vedle vozů několika premiérů, mezi nimi například i generála Eliáše, jde v první řadě o automobily užívané téměř všemi našimi prezidenty, Tomášem Garrique Masarykem počínaje a Václavem Havlem konče.

Tato kolekce byla veřejnosti poprvé představena na výstavě „Automobily Pražského hradu“, kterou naše muzeum uspořádalo ve spolupráci se Správou Pražského hradu v hradní Jízdárně v roce 1996. Výstava tehdy představila tyto automobily v roli vypravěčů obecných dějin naší země a setkala se s mimořádným úspěchem. Přinesla i obecné povědomí o existenci této významově exkluzivní sbírky, které nám výrazně pomáhá při jejím rozšiřování. V roce 2001 byla laskavostí Kanceláře prezidenta republiky rozšířena o stříbrný Mercedes Benz 600 SE prezidenta Václava Havla, v únoru 2006 pak o Tatru 700 premiéra Miloše Zemana.

Automobil se zařazením do našich sbírek stal součástí kulturního dědictví našeho státu.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:23

časopis Týden.
Ředitelská anabáze: z Tatry 613 do Subaru

Nástup do práce ve čtyři hodiny ráno, do šesti papírování. Ladislav Gürtler, předlistopadový ředitel státního podniku Janka Radotín ZRL (Závod rudých Letnic) se domů k rodině, která byla i hlavní náplní jeho volného času, dostal zpravidla mezi šestou a osmou hodinou večerní. Jeho dnešní protějšek, majitel stejně zaměřené firmy, který si nepřál být jmenován, je na tom o něco lépe. Domů přichází ve zhruba stejnou dobu, ve své kanceláři ale úřaduje zhruba od půl deváté.

Jak je to možné? Předlistopadový ředitel se musel více věnovat „reprezentaci" na akcích spjatých s orgány tehdejšího režimu. „Součástí práce byla účast na konferencích pořádaných okresními a městskými výbory strany, dále to byl svaz československo-sovětského přátelství, různé stupně odborových organizací," vypočítává Gürtler. I když se snažil na část schůzí posílat podřízené a náměstky, zabíralo mu vysedávání za rudými stoly dvacet až třicet procent času, a to často i po pracovní době, která končila někdy mezi druhou a třetí hodinou odpolední. „Bylo to v podstatě povinné, když si vás zavolali, abyste něco vysvětlil, prostě jste jít musel," vysvětluje. Aby všechna zasedání stihl, používal služební vůz Tatra 613 s řidičem. „To auto se k pracovním účelům využívalo tak z devadesáti procent, osobní cesty byly spíš výjimečné," tvrdí.

Firemní auto využívá i jeho současný protějšek. Tatru ovšem nahradila zahraniční značka, konkrétně Subaru Outback. Vůz si vybral sám, stejně tak si jej sám řídí. Podoba dnešního pracovního dne vrcholového manažera je ale odlišná. „Začínáme ranní poradou, potom jsou schůzky s obchodními partnery, ke kterým se často využívá i doby oběda," říká podnikatel. Večer si pak vyhrazuje k práci na firemní koncepci, ve volném čase jezdí na kole.

Kromě automobilu si současný majitel firmy užívá i výhod moderní techniky. Na kancelářském stole mu stojí počítač, samozřejmostí je mobilní telefon. Bývalý ředitel Gürtler se naproti tomu musel spokojit s podstatně skromnějšími podmínkami. „Naše kancelář byla spíš průměrně vybavená, neměli jsme ani PC, jen telefon na mém stole a fax v sekretariátě," líčí. Rozdílné jsou i platové podmínky: Zatímco ředitel předlistopadového podniku bral za svou práci 7200 korun, dnešní podnikatel si přijde na zhruba sedmdesát tisíc.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:26

ELEKTRONICKY ZPRAVODAJSKY SERVIS STUDENTU ZURNALISTIKY

Fakulta socialnich ved Univerzity Karlovy
Smetanovo nabr. 6,
110 01 Praha 1
Ceska republika
Predseda FNM lehce zranen pri autonehode

Predseda Fondu narodniho majetku (FNM) Roman Ceska 5. dubna
havaroval, kdyz jel na zasedani vlady do Kolodeji. Jeho vuz se celne
stretl s nakladni avii. Ridic sluzebniho auta FNM a ridic avie jsou
zraneni tezce, Ceska utrpel jen lehke zraneni. Nehodu s nejvetsi
pravdepodobnosti zavinil ridic Ceskovy Tatry 613, kteremu nyni hrozi az
petilete vezeni. Vysetrovatel ho obvinil z tezkeho ublizeni na zdravi
a z nedbalosti. Jana Maruskova

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:29

Digitální knihovna | PČR, PS 1993-1996 - stenoprotokoly | 19. schůze (obsah, pořad) | Čtvrtek 2. června 1994



Ministr průmyslu a obchodu ČR Vladimír Dlouhý: Pane poslanče, odpovídal jsem již jednou, odpovím i podruhé. Za prvé není pravda, že pan náměstek Sabela vyžadoval přidělení automobilu Audi V8. Není pravda, že by vyžadoval, aby mu byl placen benzín, a není pravda, že zvyšoval neustále nároky proto, aby měl nějak vybavený vůz. Opakoval jste zde tyto dvě otázky již podruhé. Požádal bych vás, abyste tyto své otázky doložil jinými svědky, než těmi, o kterých jste říkal, že o nich víte.


Platí samozřejmě to, co jsem říkal minule. Každý člen dozorčí rady, respektive předseda a místopředseda mají nárok na tzv. koncernové auto. V daném okamžiku mám na něj nárok například já, a nepřevzal jsem ho. Pan náměstek Sabela rovněž tento automobil nepřevzal. Pravdou je, že jsme přemýšleli, zda tento automobil nezařadíme do normálního vozového parku v rámci obměny, protože byla nabídnuta cena, která je výrazně nižší než cena nového automobilu Tatra 613. Ale musím říci zcela otevřeně, že pro klid duše jsem rozhodl, že ani tento automobil nekoupíme. Garážován je tam, kde garážován má být, tzn. Škoda a. s. má k tomu garáže v Praze.


Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Ptám se pana poslance Krause, zda je spokojen s odpovědí.


Poslanec Michal Kraus: Samozřejmě, že ne. Nemohu souhlasit s takovouto odpovědí, protože bohužel musím konstatovat, že pan ministr buďto neví, nebo neříká pravdu. To za prvé.


Za druhé, nakonec sám potvrdil, že jakýsi automobil Audi V8 existuje.


Za třetí, při minulé schůzi sám říkal, že pokud má někdo nárok na automobil, tak v případě koncernu Autoškoda Mladá Boleslav by to byl maximálně Favorit.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:31

C A R O L I N A cislo 197, ctvrtek, 4. dubna 1996.
* Premier Vaclav Klaus vyvazl bez zraneni z nedelni (31. brezna)
automobilove nehody, pri ktere se jeho Tatra 613 srazila s vozem Ziguli.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:34

tiscali.zpravy
28. dubna 1997 - Na následky výbuchu bomby ve svém voze Tatra 613 zahynul v Žilině osmadvacetiletý policista.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:36

Týden.cz

• A teď něco málo z ceníku národního podniku Mototechna platného pro období 1977/78: Jawa 350 – 10 200 Kčs, Trabant limusina S – 36 500 Kčs, Čajka – 118 000 Kčs, Barkas odtahový – 182 800 Kčs, Tatra 613 – 284 000 Kčs, Austin Allegro 1500 – 102 000 Kčs, Ford Cortina 1600 – 85 000 Kčs.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:39

Hospodářské noviny
Prestižní deník s důrazem na ekonomiku
V restauraci pražského hotelu Le Palais si můžete dát skutečně luxusní oběd. Po kozím sýru za 330 korun třeba guláš ze svíčkové za 540. A když budete mít štěstí, u vedlejšího stolu bude sedět jeden z častých hostů, ministr pro místní rozvoj a čerstvý předseda US-DEU Pavel Němec.
Politik, který minulé úterý oslavil třiatřicáté narozeniny a spolu se Stanislavem Grossem, o necelé dva roky starším, a předsedou lidovců Miroslavem Kalouskem právě sestavuje příští českou vládu.
Pavel Němec má sice rád vozy Tatra 613, na cesty však přece jen častěji využívá šedé BMW s majáčkem a rychlá jízda je pro jeho řidiče i podle vládních kolegů typická.

Nevyčníval ani v listopadu 1989. Nepatřil mezi výrazné protagonisty studentské revoluce, nebyl ani nijak proti - zkrátka jeden v davu. Dnes se ocitá Pavel Němec na vrcholu kariéry. Když má jeho mluvčí odhadnout motivace, s nimiž vstoupil mladý právník do politiky, říká, že jeho šéf bere ministerské křeslo jako potvrzení svých manažerských schopností a že mu jde o to, aby měl vliv na chod České republiky.

Tento vliv skutečně narůstá. A pokud prezident Václav Klaus jmenuje Grosse premiérem, dočká se Němec nejspíš dalšího "manažerského vzestupu" a ve 33 letech získá funkci vicepremiéra. Svou rodinu z Tábora, která vždy kladla velký důraz na formální vzdělání a s tím spojenou prestiž, by tím jistě potěšil.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:41

Britské listy
Husákova kolona jezdila méně arogantně
Václav Špíka
K úvodníku v BL od Jakuba Žytka ZDE bych chtěl uvést, že svádění některých dnešních nedostatků na bývalý režim, v tomto případě na Husáka, není vždy oprávněné. Za Husákova prezidentování jsem se poměrně často pohyboval po Praze a několikrát se mi podařilo jeho autokolonu spatřit.

Byla vždy stejná a chovala se také vždy stejně. Jako první jela Tatra 613 v barvách VB s rozsvíceným pouze modrým majákem, která zapínala sirénu jen v nutném případě. Jako druhý jel vládní ZIL, v němž seděl vzadu prezident, a to obvykle sám. Jako třetí jeli v černé „šestsetřináctce“ nejspíš nějací ostrostřelci.

Ministry i (výše postavené) tajemníky ÚV KSČ jsem vždy viděl jet bez modrých světel a bez policejního doprovodu. Je ovšem pravda, že vládní Tatry 613 s SPZ začínající AA nemusely přesně dodržovat dopravní předpisy, ale pokud vím, měly jen nepatrný počet nehod, protože jejich řidiči byli důkladně vybíráni a vycvičeni.

Dnes ministři jezdí po Praze téměř vždy se zapnutou sirénou, ale je pravda, že dnes je provoz mnohem hustší a normálně by asi nic nemohli stihnout. Nakonec třeba francouzští ministři jezdí také s policejním doprovodem.

Zato asi před třemi roky jsem viděl prezidentskou kolonu, jedoucí od Prašného mostu nahoru, a to za velmi mírného provozu. Byla to vyjící smečka asi šesti policejních motocyklů a tří policejních aut se zapnutými modrými majáky a asi tři auta civilní, v jednom z nichž seděl prezident. Chování Husákovy kolony bylo proti tomu velmi decentní.

A jednu zajímavost nakonec. V listopadu 1989 jsem jako řidič tramvaje na vedlejší pracovní poměr dával v Praze přednost vozu americké velvyslankyně, která měla v chladiči svého vozu dvě blikající modrá světla.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:43

Rozhovor s Petrem Endrödym
Autor: administrator <info(at)sternberk.org>, Téma: VOLBY 2006, Zdroj: Karel Fiala, Vydáno dne: 10. 11. 2007

... ale každý člověk přece odněkud někam směřuje, má nějaké plány, sny, ideály. Teda jinak. Čím by ses chtěl živit a kde bys chtěl bydlet?
Když jsem se narodil, babička prý říkala, že budu prezidentem. Takže se ještě musím snažit :-))). Jinak můj ideál je, živit se podnikáním. Chtěl bych založit uměleckou agenturu, která by zajišťovala vystoupení slavným osobnostem, pořádala kulturní akce. Bydlel bych v Praze na Jižním městě, jezdil bych do práce Tatrou 613 (protože je to krásně české auto) a na víkendy bych se s neobyčejnou chutí vracel do rodného Šternberka.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:44

C A R O L I N A cislo 437, ctvrtek 15.listopadu 2001
Vlada rozhodla rovnez o prodeji Automobilky Tatra, kterou koupi od
statu spolecnost SDC International. Podle materialu ministerstva financi
zaplati za 91,6 % akcii 380 milionu korun. Dalsich 438 milionu korun
musi SDC investovat do automobilky behem tohoto roku. V pripade, ze tuto
investici neprovede, hrozi ji priblizne stejne vysoka pokuta. Poslednich
400 milionu korun zaplati za zavazky spolecnosti. Celkova castka za
nakup Tatry bude priblizne 1,2 miliardy korun. Partnerem SDC je americky
vyrobce tezkych nakladnich vozu Terex. Tomas Portlik

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:48

Fond národního majetku České republiky

V Praze dne 25.1.1995
Č.j.: 500/020/95
c) nákup osobních vozů - návrh 4. 400 tis. Kč


Již v roce 1994 byla plánována obměna dvou automobilů, která nebyla provedena. Proto je na rok 1995 plánována výměna 3 vozů Škoda Favorit a Forman, které jsou z roku 1991 a 1992 a nákup jednoho vozu náhradou za vůz Tatra 613, kterou nyní Fond užívá na základě pronájmu od MSNMP ČR. Tento vůz je uvažován v roce 1995 k vrácení majiteli. Dále je nutné vybavit regionální pracoviště (7 osobních vozů - Škoda).

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:52

Novinky.cz
Opiáty ji vrátily zpátky do života
Taková hezká a příjemná žena a takovou měla smůlu. Ještě za minulého režimu nabourala do její škodovky Tatra 613 jednoho ze stranických bossů. Policie nehodu ututlala a ženu vylekala tak, že s poraněnými zády nešla ani k lékaři. Nakonec se k nim rozhodla jít až po půlroce, kdy ji trápily silné bolesti. Lékaři zjistili, že jí sesedl obratel, který byl zlomený. Potom několik let putovala po nejrůznějších léčebných zařízeních jako zdravotní turistka. Ale bezvýsledně. Skončila v invalidním důchodu. Bolest ji navíc deptala a izolovala od okolí.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:53

Kúpa nissanov pre košickú radnicu nebola podľa R. Bauera v súlade so zákonom
KOŠICE (SNV - sen) - Deň po havárii služobného vozidla Tatra 613, pri ktorej primátor Košíc Rudolf Schuster utrpel ľahký otras mozgu, vedenie mesta v piatok minulého týždňa urýchlene rozhodlo o kúpe piatich osobných automobilov Nissan Maxima QX

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 16:55


miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: A teď trochu Tatranostalgie, aneb nikdy se nevrátí......

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Feb 2008, 17:05

Primátor R.Schuster zranený pri dopravnej nehode

Detva 20.marca (TASR) - Primátor Košíc Rudolf Schuster utrpel dnes ráno krátko pred šiestou hodinou zranenie pri dopravnej nehode za obcou Podkriváň v Detvianskom okrese. Pre TASR to potvrdil zdroj z Okresného riaditeľstva Policajného zboru SR vo Zvolene, ktorý uviedol, že vozidlo zn.Tatra 613 dostalo šmyk na mokrej vozovke a vbehlo do priekopy. Policajt zo stálej služby okresnej polície v Detve odmietol pre TASR poskytnúť akékoľvek podrobnosti o nehode. Podľa hovorcu MV SR Petra Onderu sa R.

Schuster v súčasnosti nachádza v lučeneckej nemocnici na pozorovaní. Vodič auta vyviazol bez zranenia. Milan Španír Juraj Gressner ga Primátor R. Schuster na pozorovaní v NsP Lučenec Lučenec 20.marca (TASR) - Primátora Košíc Rudolfa Schustera, ktorý sa dnes ráno zranil pri autonehode za obcou Podkriváň v okrese Detve, previezli na pozorovanie na traumatologické oddelenie Nemocnice s poliklinikou (NsP) v Lučenci. Pre TASR to potvrdil námestník riaditeľa NsP MUDr. Rudolf Slivka. V tejto súvislosti uviedol, že pacient je ľahko zranený a ošetrujúci lekári sa vyslovili o predbežnej lehote liečenia, ktorá by nemala prekročiť sedem dní. Primátor oddelenia MUDr. Tibor Mihalovič dnes vo večerných hodinách v rozhovore so spravodajcom TASR upresnil, že R.Schuster utrpel ľahký otras mozgu a tržnú ranu na hlave. Cíti sa dobre a na lôžku pobudne maximálne dva-tri dni, dodal. Milan Španír ga Ako to bolo pri Podkriváni Lučenec 20.marca (TASR) - Cestoval som autom z Bratislavy, kde som predošlý deň rokoval s podpredsedom vlády SR Sergejom Kozlíkom. Krátko pred nehodou som zaspal a z bezvedomia v dôsledku otrasu mozgu som sa prebral až v nemocnici v Lučenci. Povedali mi, že na klzkej vozovke auto dostalo šmyk, a ocitlo sa v priekope. Som rád, že aspoň vodičovi sa nič nestalo, uviedol v rozhovore so spravodajcom TASR primátor Košíc R. Schuster z nemocničného lôžka. Dodal, že už sa cíti dobre a teší sa na návrat do Košíc. Milan Španír ga .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných