Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 27 Sep 2017, 15:51

..jinak zkouším"800" smirek a pod vodou..
023.JPG
022.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Sep 2017, 17:22

Jakákoliv tmavá barva ukáže, jak moc jsi se snažil.

Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 27 Sep 2017, 20:20

jj :roll: proto chci at to v lakovně dotáhnou oni.Jen mám dilema jestli nechat celé auto v pískové barvě která byla původní nebo nechat blatníky a nášlapy tmavě hnědé. :roll:

Pesha
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 13:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pesha » 29 Sep 2017, 23:58

Ohledně toho klepání z motoru. Nejhorší se potvrdilo. Vylita kompozice sály na třetím válci. Po dalších 30km klepani zesílilo a při ručním otáčení klikou již kleplo vždy v HU a DU. Musel válec dolů. Každopádně když by ste někdo uvažoval o Radechove u nachoda si nechat udělat GO. Tak ne. Poprvé nesrazili hranu u předního kluzneho loziska takže po pár km se projevila axialni vůle na klíce. A teď toto. Nevíte jestli dává smysl odlit 1 sálu bez vyndani klikove hridele z bloku?

Pesha
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 13:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pesha » 30 Sep 2017, 00:02

20170929_183532.jpg
Pesha napísal:
29 Sep 2017, 23:58
Ohledně toho klepání z motoru. Nejhorší se potvrdilo. Vylita kompozice sály na třetím válci. Po dalších 30km klepani zesílilo a při ručním otáčení klikou již kleplo vždy v HU a DU. Musel válec dolů. Každopádně když by ste někdo uvažoval o Radechove u nachoda si nechat udělat GO. Tak ne. Poprvé nesrazili hranu u předního kluzneho loziska takže po pár km se projevila axialni vůle na klíce. A teď toto. Nevíte jestli dává smysl odlit 1 sálu bez vyndani klikove hridele z bloku?

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Sep 2017, 12:55

Tak jenom taková moje teorie, třeba se někomu bude zdát jako nesmysl. Pokud by bylo možné mikrometrem nebo nějakým relativně přesným měřidlem změřit průměr kliky-místo kde běhá ta šála, tak by klika nemusela jít ven. Z toho rozměru vycházet pro nové šály.

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 30 Sep 2017, 18:23

Pavel ma pravdu , ale treba to merat na viacerych miestach lebo vacsinou ma opotrebovana kluka vajcovy tvar , kluka bola hadam brusena pri tej " GO " , ale ked to klepalo predpokladam ze to rychlejsie opotrebovalo a este na druhej strane ja by som asi skontroloval cely motor lebo ocividne to nieje dobre spravene a podalsich XXX kilometroch moze povolit dalsia
Prílohy
kluka.png
kluka.png (11.13 KiB) 19649 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 30 Sep 2017, 18:37

dokonca to niektory vycinuju klampiarskym cinom

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Sep 2017, 19:20

Ok, píšeš to velmi dobře. Je tam nějaká ovalita.

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 30 Sep 2017, 20:47

keby si ten motor neotvoril , vysledok mohol byt aj takyto
Prílohy
DSC00005.JPG

Ladislav 57
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11 Aug 2015, 11:51
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ladislav 57 » 13 Okt 2017, 09:38

No co se týče měření kliky bez demontáže, je to složitý,málo místa a hlavně se musí šálek dopasovat - zaškrabat. Pokud naměříš na klice ovalitu není to taky ideální stav. A co se týče fotky s utrženým šroubem.. taky jsem měl utrženej šroub a závada je - málo nebo moc utažený šroub. Při montáži si vůli hodně mechaniků zjednodušuje právě šrouby - volnější nebo více dotažený... je mě jasný jasný že tady autor demostroval vylitou kompozici a následně poškození...

Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 20 Okt 2017, 11:32

Tak část je v laku. :)

Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 20 Okt 2017, 11:35

Zadní blatníky a nášlapy.

Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 20 Okt 2017, 11:49

Tak foto mi z nějakých důvodu nejde vložit.Píše to že mám málo znaků? :oops: a foto má 3.1 MG

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 20 Okt 2017, 21:46

skuste foto zmensit na 800x600 , tusim to nahrava iba do urciteho rozmeru

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Okt 2017, 17:36

Tomu zaškrabávání rozumím, ale pokud ta ojnice s pístem nemá vedení válcem, tak stejně to přesně nedohoníš. Pokud teda chceš něco hodně přesné.
Když jsem ty ojnice utahoval, tak jsem taky nevěděl co s tím. Za studena, pak se to ohřeje. Spíš lehce volně protáčet, žádné na fest. Ale také žádnou velkou vůli.

Ladislav 57 napísal:
13 Okt 2017, 09:38
No co se týče měření kliky bez demontáže, je to složitý,málo místa a hlavně se musí šálek dopasovat - zaškrabat. Pokud naměříš na klice ovalitu není to taky ideální stav. A co se týče fotky s utrženým šroubem.. taky jsem měl utrženej šroub a závada je - málo nebo moc utažený šroub. Při montáži si vůli hodně mechaniků zjednodušuje právě šrouby - volnější nebo více dotažený... je mě jasný jasný že tady autor demostroval vylitou kompozici a následně poškození...

Ladislav 57
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11 Aug 2015, 11:51
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ladislav 57 » 07 Nov 2017, 11:29

Je to hnění tam a zpět s tím zaškrabáváním Pavle, ale postup je jednoduchej. Za studena je správná vůle H7 , takže dotáhneš ojnici a dáš do horní úvratě a pak pustíš dolů a měla by se zase zastavit cca v horní úvrati - situace kdy máš kliku venku a upnutou.

Užívateľov profilový obrázok
Patas
Diskutujúci
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 08 Nov 2017, 21:58
Tatry, ktoré vlastním: 2x Tatra 57A limuzínka a druhá zatím jen podvozek
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Patas » 12 Nov 2017, 22:06

Ahoj všem vespolek. Rád bych se připojil do této aktivní skupiny a mám ze startu hned několik dotazů.
Dáváme do kupy 57A přechodový typ a mám konkrétní dotaz na výdřevu. Naše je na 95% perfektní, podlaha je shnilá a máme novou nachystanou. Uvnitř dumám zda dřevo něčím nenapustit abych zatáhl vlákna dřeva, spoje a zafixoval dřeva na další roky. Lignofix proti broukům a hnilobám a pak napustit 20% roztok akrylátové pryskyřice pro restaurování - PARALOID B 72. Nebo nějakou klasiku fermež a je to?
Ještě dotaz na šrouby co drží některé dílce jsou skoro všechny za ty roky povolený tak jen dotáhnout nebo vyměnit a něčím zase ošetřit dřevo v díře?
Díky
DSC_0287.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 20 Nov 2017, 19:53

No ja mam úplne novu výdrevu a napušťal som ju ako to niekedy robili horucou fermežou, na tie uvolnene šruby ja by som ich vybral a potom zápalku namočil do Herkulesa alebo iného lepidla na drevo a tu tam strčil a zlomil a hneď za čerstva našruboval . Mala by ta zápalka vymedziť nejaké vôle a lepidlo by malo to všetko podržať, ale je to len môj názor takto by som to robil ja. Staré drevo hlavne ak sú tam tie mrchy čo ho žeru tak to neviem ako nato skôr nejakého reštaurátora ako to oni robia aké pripravky dávaju, aj mňa by to zaujímalo.

Robert T57A
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 29 Jún 2017, 09:39
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Robert T57A » 22 Nov 2017, 16:37

může mi prosím někdo "polopatě"vysvetlit jak zmenšit foto na menší pixely abych je mohl vkládat a vysvětli co je"..málo znaků" ve zprávě.Rád bych vložil fota.Kdysi mi šli nyní ne.Děkuji.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných