Drobné otázky k T603 (M68)

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 24 Mar 2010, 12:22

Dzivé, šalene!! ďakujem. Ešte aby ten regulátor po tých 45 rokoch fungoval...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 17 Apr 2010, 11:50

Auto dobíja, baví, síce iba na jedno dynamo, lebo druhý regulátor nefunguje, ale na začiatok to stačí.

Máme ale ďalšiu otázku, už to pár dní rieším a asi to sám nedoriešim.

Prikladám fotografiu svorkovnice bufíka. Konektory 1,3,4,5 mám zapojené určite dobre, pretože tak boli aj predtým.
Problém je s káblom z konektora 2 - ten červený, ktorý vôôôbec neviem kam zapojiť.

Bufík funguje tak, že na polohe 1 normálne vetrá, beží ventilátor, svieti kontrolka na palubnej doske.
Na polohe 2 - kúrenie - sa zmenšia otáčky, niečo v ňom cvakne po prepnutí do polohy 2 a pustí elektriku do čerpadla. Ale - zhasne kontrolka.

Prepokladám že tá svorkovnica číslo 2 má byť niekde zapojená, zo schém zapojenia som to nevyčítal, už to vzdávam. Poradí niekto prosím? Ďakujem pekne

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 17 Apr 2010, 12:50

Kontrolka se ti opět rozsvítí, až bufík přestane žhaviť=je v provozu.

STANDA603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 08 Sep 2007, 12:59
Tatry, ktoré vlastním: t603-1958,64,65,66,72
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa STANDA603 » 17 Apr 2010, 15:13

Zapojují se pouze čísla 1,2,3,5, takže ten červený z č.4 zapoj na č.2 - a jeto

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa michal heky » 17 Apr 2010, 21:42

Já když viděl, jak u 603ky vypadá topení a jeho regulace, tak jsem sprásknul ruce a spáchal toto:
Prílohy
05042010102_small.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 17 Apr 2010, 22:28

Standa603: ďakujem!! Ušetrilo mi to veľa mozgových buniek.

Čiže bufík mám osadený, akurát mi nefunguje čerpadlo. Je pokazené :( Snáď zajtra nájdem náhradné.

Michal Heky: Tiež nad tým už dlho uvažujem... to 3COB1 je prehistorické až veľmi na môj vkus. no uvidíme, ak bude kúriť spoľahlivo, nechám ho tam

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 20 Apr 2010, 08:11

Páni bratia, znova sa k Vám obraciam s možno malichernosťou, ale ja znova neviem čo a ako s káblikmi... :)

Kam mám dať ten voľný káblik na trúbke volantu v prílohe? Ďakujem ďakujem

STANDA603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 08 Sep 2007, 12:59
Tatry, ktoré vlastním: t603-1958,64,65,66,72
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa STANDA603 » 20 Apr 2010, 08:28

Připoj ho k tomu druhému

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 20 Apr 2010, 09:05

more... za vami sa zastavím na kávu keď budem na výlete v čechách, toľko rýchlych a užitočných rád... ďakujem znova

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa michal heky » 20 Apr 2010, 10:00

Mojžo, doufám, že na kávu dorazíš i ke mně. Nemám sice po ruce tolik rad, ale litovat nebudeš. ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 20 Apr 2010, 10:53

Tak toto bude dlhý výlet... :) Urobíme plán, keď sa budem chystať a zastavím sa ;)

Užívateľov profilový obrázok
milangr
Diskutujúci
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18 Aug 2009, 11:53
Tatry, ktoré vlastním: Tatra T603 - 2
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa milangr » 21 Apr 2010, 20:56

Dobrý den pánové,

Mohl bych na vás mít dotaz? Chtěl bych fajnově vyčistit blok motoru a převodovku 603. Je v dost tfuj špína stavu. Nemáte nějaký osvědčený typ jak to elegantně očistit? Akorat jsem z převodovky odrbal nanosy mixu oleje bahna a prachu a zalil arvou, ale cílem je to dotahnout do opravdu hliníkové barvy.

Prosím prosím nějaký tip...

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Thomas » 21 Apr 2010, 21:01

tryskání suchým ledem..

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 21 Apr 2010, 21:07

para

Užívateľov profilový obrázok
milangr
Diskutujúci
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18 Aug 2009, 11:53
Tatry, ktoré vlastním: Tatra T603 - 2
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa milangr » 21 Apr 2010, 21:14

Suchy led to mě taky napadlo, ale mnoho firem v ČR není. Spíše bych bral nějakou chemickou cestu. Nějaké přípravky jsem našel, jako třeba Novalon nebo Star-rapid, ale spíše bych bral nějakou cestu ověřenou a prokleplou a třeba i možnou v domácích podmínkách. Nemám v plánu převodovku ani motor moc rozdělávat, jinak bych volil cestu firmy, která to namočí do vany.

2 Roman Maďar: Para jako pára? Že by to šlo tou husou co tím máma ofukuje pavučiny?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 21 Apr 2010, 21:55

no možno aj tou "husou", ale ja používam parný čistič Karcher, ide to bez problemov, len treba trpezlivosť, výhodou je, z toho nie je vela odpadovej vody, 5 l destilovky, vystačí na celý motor :-)

Užívateľov profilový obrázok
Jozef
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960
Bydlisko: Jablonica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Jozef » 22 Apr 2010, 14:19

Najprv ARVA a potom pieskujem hliníkové diely balotinou v boxy. Sú to sklenené perly, ktoré neodoberajú z materialu. K videniu v sobotu v Brne na Motortechne.
Prílohy
P2180001.JPG
P2180004.JPG
P2180005.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Apr 2010, 22:02

Páni bratia, prikladám fotografiu palivového čerpadla.
Neviem presne z čoho je, nespoznávate to? Nemontovalo sa náhodou do Tatry 603? Alebo 613? No inak by som ho asi nemal :)
Zvažujem ho použiť na bufík do 603-ky.

Užívateľov profilový obrázok
skrobik613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 11 Júl 2008, 07:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613, Tatra 603, tatra 600,
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa skrobik613 » 23 Apr 2010, 09:33

Mojžo napísal:Páni bratia, prikladám fotografiu palivového čerpadla.
Neviem presne z čoho je, nespoznávate to? Nemontovalo sa náhodou do Tatry 603? Alebo 613? No inak by som ho asi nemal :)
Zvažujem ho použiť na bufík do 603-ky.
Je to benzínové podávací čerpadlo z 613 model 2 a dále mladší, 603 měla origo jiné podávací čerpadlo mohu přes víkend nafotit a poslat.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Re: Drobné otázky k T603 (M68)

Príspevok od užívateľa Zdicho » 30 Apr 2010, 11:05

Audin napísal:Konstrukčně se liší couvák od mlhovky barvou skla, kteréžto má tuším stejné číslo PAL. :!: KAždopádně lepší než plastová boula z polska, ne :mrgreen: :mrgreen:
Konstrukčně se liší couvák a zadní mlhovka hlavně tím, že couvák je světelná (osvětluje) a mlhovka signální (informační, upozorňuje) funkce. Z toho vyplývá, že každá svítí do prostoru jinak a tedy z principu by neměla mít "stejný" tvar skla. Tedy z konstrukčního hlediska je tvar reflektoru a optiky na skle jiný.

Zrovna zadní mlhovka je dost problematická funkce, co se týká homologace, tedy splnění předpisu EHK.

Zajímalo by mě, zda opravdu mají obě skla stejná čísla a zda je na mlhovce písmeno B a na couváku písmena AR. Na starších couvácích AR nebývalo, asi na ně neplatil předpis (neexistoval) a nebyly povinné? Pak by bylo možné, aby měla obě skla stejnou formu a pouze se lisovalo jinak barevné sklo.

Dneska si každý montuje na auta kde co a věsměs ani neví jak. Jde hlavně o denní svítilny. Nebylo by od věci, kdyby média (AMS, AMK a pod.) alespoň ohledně této funkce vnesly do této problematiky trochu světla. Je možné, že vnesly, TV nesleduji... Nedávno jsem viděl jakýsi náklaďák a ten měl DRL skoro na stěračích, blázen;) Jinak DRL vám ve výsledku když moc přinese úsporu paliva cca 0,5-1,5% pro motor o výkonu 60 kW. Berte spíše ty nižší hodnoty. Čím výkonnější motor, tím menší úspora a naopak. Takže pro takovou V3S to fakt nemá praktický význam;) A něco pro tunery, minimální svítící plocha DRL je 25 cm2, takže těmi pěti LEDkami to fakt nevyřešíte :!:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní