ecorra vs 700
ecorra vs 700
Zaujimalo by ma neviete v com sa liši upravena ecorra od seriovej 700. nechcem vediet ze ma 400 koni ale ze co tam bolo upraveno a jak kedze to nikde neviem najst na internete?
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
..to je nešťastně položená otázka. Vhodnější znění - co má souč. Ecorra společného se sériovou T700? Vyžaduje to daleko stručnější odpověď - např. přední masku, nic jiného mě nenapadá.. prosím doplnit.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
blok motora
Re: ecorra vs 700
dost nestastne polozena otazka , ale myslel som napr.ake upravy boli robene na agregate,podvozku atd. Ale to asi nezistim,že?
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Thomas odpověděl skutečně, úplně přesně, dnes to je už pouze přední maska.
Před každou sezonou prochází Ecorra spoustou úprav a pro letošní sezonu bylo v plánu, že to už nebude ani blok motoru, ale pouze jen ta přední maska co zůstane původní z T700.
Momentálně nevím jak to vypadá s motorem pro tuto sezonu, protože kluci Hajduškovi měli přes zimu i spoustu jiné práce co vím. Tak možná to ještě i ten blok motoru z T700 bude.
Dvě foto z konce sezony 2006
Před každou sezonou prochází Ecorra spoustou úprav a pro letošní sezonu bylo v plánu, že to už nebude ani blok motoru, ale pouze jen ta přední maska co zůstane původní z T700.
Momentálně nevím jak to vypadá s motorem pro tuto sezonu, protože kluci Hajduškovi měli přes zimu i spoustu jiné práce co vím. Tak možná to ještě i ten blok motoru z T700 bude.
Dvě foto z konce sezony 2006
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Tak sem za Tebe milý sportovče použil funkci hledat. A světe div se, mam tu desítky kvalitních příspěvků, dopodrobna se zabývajících vozidlem Ecorra sport V8.
Jeden odkaz na vlákno a jedna citace:
Ps: A pokud bys měl málo informací, tak tu máš taky něco k počtení, ale nebude to tam tolik na dlani... Tož hledej.
Jeden odkaz na vlákno a jedna citace:
Teď to vyhledávání zkus sám a pak nám sděl výsledek, co jsi našel...Thomas napísal:Zatial cosi z tych clankov.
T700 sport = 1996 - kratky rozvor / 4.5l cca 302kW-8000ot, 490Nm-6800ot, 2 vetvy sania - ala ecorra / max 316 km/h / zrychlenie 5s - 100, 18s - 200km/h / pneu 245/50/15 vpredu 300/50/15 vzadu. Olejovy chladic za prednym naraznikom - olej = 14l. Aerodynamicky optimalizovane kryty prahov.
Ps: A pokud bys měl málo informací, tak tu máš taky něco k počtení, ale nebude to tam tolik na dlani... Tož hledej.
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Tak třeba olejový chladič už není od loňské sezony pravda, je z boku před levým zadním kolem a pro letošek má přibýt i druhý na pravé straně
říkám, co sezona to jiné auto
říkám, co sezona to jiné auto
Jerry napísal:Tak sem za Tebe milý sportovče použil funkci hledat. A světe div se, mam tu desítky kvalitních příspěvků, dopodrobna se zabývajících vozidlem Ecorra sport V8.
Jeden odkaz na vlákno a jedna citace:Teď to vyhledávání zkus sám a pak nám sděl výsledek, co jsi našel...Thomas napísal:Zatial cosi z tych clankov.
T700 sport = 1996 - kratky rozvor / 4.5l cca 302kW-8000ot, 490Nm-6800ot, 2 vetvy sania - ala ecorra / max 316 km/h / zrychlenie 5s - 100, 18s - 200km/h / pneu 245/50/15 vpredu 300/50/15 vzadu. Olejovy chladic za prednym naraznikom - olej = 14l. Aerodynamicky optimalizovane kryty prahov.
Ps: A pokud bys měl málo informací, tak tu máš taky něco k počtení, ale nebude to tam tolik na dlani... Tož hledej.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Pro doplnění, ta citace od Thomase, jednalo se o parametry původního vozu pro rychlostní rekord... Abych nemystifikoval.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
původní ekora měla seriové nápravy,víceméně i motor (namakaná 4,4 s dvěma svíčkama), určitě diferák i převod. Teď tam je šestikvalt sekvenčního ovládání vlastní undergroundové konstrukce. Motor je extrémně vyhoněný čtyř a něcolitr. Chladič oleje to má mimo větrák už dávno.
Jak píše Vnuk, auto se stále upravuje - inovuje a upgraduje.
Čest novým inovacím Ecorry!
Jak píše Vnuk, auto se stále upravuje - inovuje a upgraduje.
Čest novým inovacím Ecorry!
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Ta maska už jen podobný tvar, sama o sobě už taky nepochází z nepodařeného faceliftu "T700", neboť je nyní je v celku v přední "kapotou", blatníky a čelem jako rychle snímatelný díl soutěžní karoserie.
Jinak k tomu úvodnímu dotazu se dá velmi snadno odpovědět, že až na upravený blok motoru a startér nemá soutěžní Ecorra s T700 (T613) společného vůbec nic. Zpočátku měla se seriovými sedany T613 společných mnoho dílů včetně 1/2 skeletu karoserie, ovšem čím méně se jich v ní nechávalo, tím lépe fungovala a fungovala až se dnes pyšní zcela osobitou svébytnou konstrukcí nijak na seriovou T613 nenavázanou a nic s ní nesdílející. Všechny díly a technická řešení pocházející z T613 byly během let odstraněny pro nevyhovující parametry, životnost a konstrukci.
Jinak k tomu úvodnímu dotazu se dá velmi snadno odpovědět, že až na upravený blok motoru a startér nemá soutěžní Ecorra s T700 (T613) společného vůbec nic. Zpočátku měla se seriovými sedany T613 společných mnoho dílů včetně 1/2 skeletu karoserie, ovšem čím méně se jich v ní nechávalo, tím lépe fungovala a fungovala až se dnes pyšní zcela osobitou svébytnou konstrukcí nijak na seriovou T613 nenavázanou a nic s ní nesdílející. Všechny díly a technická řešení pocházející z T613 byly během let odstraněny pro nevyhovující parametry, životnost a konstrukci.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
ale aj tak sa mi prvá podoba Ecorry páčila najviac - čím neskoršie úpravy, tým menej pohľadné vozidlo..
Re: ecorra vs 700
ondrej napísal:ale aj tak sa mi prvá podoba Ecorry páčila najviac - čím neskoršie úpravy, tým menej pohľadné vozidlo..
pravda , ted i zatáčí
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Ecorra a to i model 2009/2010 má samozřejmě mnoho prvků z T613 potažmo T700. Je to geniální, jak se pořád pánové Hajduškovi vyvíjejí.
Možná by bylo dobré kdyby se ozvali sami
p.s. Tatra Ecorra Sport neobsahuje žádné britské částice
Možná by bylo dobré kdyby se ozvali sami
p.s. Tatra Ecorra Sport neobsahuje žádné britské částice
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Úryvek z rozhovoru s Jaromírem Hajduškem:
Tatra 603 team má ve svém držení ještě jedno vozidlo.
Tak to je opak naší starší tatřičky. Zatím co u ní práce spočívala v kvalitním zrestaurování, kde bylo nutno skloubit jak estetickou stránku, tak i kvalitní jízdní vlastnosti, pak u toho druhého vozu, Tatry ECORRA Sport V 8, postavené na bázi T 613, hledáme usilovně cesty, jak zlepšit její jízdní a výkonnostní parametry, aby obstála v prestižních rychlostních a vytrvalostních závodech v České republice i v Evropě. Z původního vozidla, postaveného jako jediný prototyp firmou Ecorra v roce 1997, zůstal mimo jiné motor Tatra, 4,5litrový, vzduchem chlazený osmiválec s elektronickým vstřikováním, z dílny Karla Bordovského, který odedávna připravoval motory pro autokrosaře. Motor má výkon 400 koní, kroutící moment 500 Nm. Na něj navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, speciálně vyvinutá a vyrobená firmou SIDU, umístěná v původní skříni T 613. To z důvodu, aby nebyl problém s napojením na motor a daly se použít hnací hřídele k pohonu zadní nápravy. Všechno ostatní, od řízení, přední i zadní nápravy, jejich uchycení včetně odpružení, uložení celého hnacího agregátu je od základu předěláno nově a jinak, než bylo u původní T 613. Důvod? Postupným vývojem a získáváním závodních zkušeností jsme zjišťovali slabá místa původního řešení a nahrazovali je ryze sportovním, funkčním řešením tak, jak je dnes můžete vidět ve vozidle. Rychlostní parametry – dá se zjednodušeně říct, že je to hlavně otázka použité převodovky. Pokud by byla dostatečně dlouhá cílová rovina, vozidlo je schopné jet i 320 km/hod.(!) Díky tomu, že okruhy na které jezdíme, tak dlouhé rovinky nemají, máme seskládanou převodovku zhruba na maximální rychlost 250 km/hod. Je odstupňovaná tak, abychom byli schopni využít optimálně všech šest převodových stupňů.
Nároky na výkon vozu však stále rostou.
Vedle našich „spřízněných“ konstruktérů (nová převodovka, příhradový rám pro zavěšení motoru a zadní nápravy, kompletně nové řešení zadní nápravy a spousta dalších úprav) jsme zahájili spolupráci s VŠ-TU Ostrava, katedrou aplikované matematiky. Zde zkoušíme, zásluhou asistenta katedry Ing. Davida Horáka (velkého příznivce vozů Tatra), možnosti v aerodynamice, aplikací výpočtu přítlaku křídla. Ta může, jak prokazují dosavadní zkušenosti, sehrát významnou roli. Už zdaleka to totiž není jen výkon motoru, přilnavost pneumatik, nastavení podvozku – vše je přitom nesmírně důležité - ale cestou k dosažení vyšší rychlosti je vysoce žádoucí i dobrá aerodynamika. Pokud nemáme možnost vyzkoušet vozidlo v aerodynamickém tunelu, což je otázka financí, i možností vůbec se tam dostat, pak se nabízí alternativní řešení a to jsou výpočty, co nám například takové křídlo přinese a podle toho můžeme modelovat situaci.
Otázkou je i užití materiálů.
Úsporu hmotnosti našeho vozu řešíme od samého počátku. Kde to šlo, původní ocelové materiály jsme nahradili duralem, kompozitními materiály – plasty, uhlíkovými nebo kevlarovými díly. A výsledek? Z téměř 1 400 kg, které toto vozidlo původně mělo při jeho zakoupení v roce 2000, má v současné době přibližně 1020 kilogramů, při zachování všech parametrů , včetně zabudování ocelového bezpečnostního rámu. Takže odtučňovací kůra probíhá neustále, ale je také stále nákladnější.
a zde celý rozhovor s ním:
http://www.kotarbova.eu/0000000Sport.html#02
Tatra 603 team má ve svém držení ještě jedno vozidlo.
Tak to je opak naší starší tatřičky. Zatím co u ní práce spočívala v kvalitním zrestaurování, kde bylo nutno skloubit jak estetickou stránku, tak i kvalitní jízdní vlastnosti, pak u toho druhého vozu, Tatry ECORRA Sport V 8, postavené na bázi T 613, hledáme usilovně cesty, jak zlepšit její jízdní a výkonnostní parametry, aby obstála v prestižních rychlostních a vytrvalostních závodech v České republice i v Evropě. Z původního vozidla, postaveného jako jediný prototyp firmou Ecorra v roce 1997, zůstal mimo jiné motor Tatra, 4,5litrový, vzduchem chlazený osmiválec s elektronickým vstřikováním, z dílny Karla Bordovského, který odedávna připravoval motory pro autokrosaře. Motor má výkon 400 koní, kroutící moment 500 Nm. Na něj navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, speciálně vyvinutá a vyrobená firmou SIDU, umístěná v původní skříni T 613. To z důvodu, aby nebyl problém s napojením na motor a daly se použít hnací hřídele k pohonu zadní nápravy. Všechno ostatní, od řízení, přední i zadní nápravy, jejich uchycení včetně odpružení, uložení celého hnacího agregátu je od základu předěláno nově a jinak, než bylo u původní T 613. Důvod? Postupným vývojem a získáváním závodních zkušeností jsme zjišťovali slabá místa původního řešení a nahrazovali je ryze sportovním, funkčním řešením tak, jak je dnes můžete vidět ve vozidle. Rychlostní parametry – dá se zjednodušeně říct, že je to hlavně otázka použité převodovky. Pokud by byla dostatečně dlouhá cílová rovina, vozidlo je schopné jet i 320 km/hod.(!) Díky tomu, že okruhy na které jezdíme, tak dlouhé rovinky nemají, máme seskládanou převodovku zhruba na maximální rychlost 250 km/hod. Je odstupňovaná tak, abychom byli schopni využít optimálně všech šest převodových stupňů.
Nároky na výkon vozu však stále rostou.
Vedle našich „spřízněných“ konstruktérů (nová převodovka, příhradový rám pro zavěšení motoru a zadní nápravy, kompletně nové řešení zadní nápravy a spousta dalších úprav) jsme zahájili spolupráci s VŠ-TU Ostrava, katedrou aplikované matematiky. Zde zkoušíme, zásluhou asistenta katedry Ing. Davida Horáka (velkého příznivce vozů Tatra), možnosti v aerodynamice, aplikací výpočtu přítlaku křídla. Ta může, jak prokazují dosavadní zkušenosti, sehrát významnou roli. Už zdaleka to totiž není jen výkon motoru, přilnavost pneumatik, nastavení podvozku – vše je přitom nesmírně důležité - ale cestou k dosažení vyšší rychlosti je vysoce žádoucí i dobrá aerodynamika. Pokud nemáme možnost vyzkoušet vozidlo v aerodynamickém tunelu, což je otázka financí, i možností vůbec se tam dostat, pak se nabízí alternativní řešení a to jsou výpočty, co nám například takové křídlo přinese a podle toho můžeme modelovat situaci.
Otázkou je i užití materiálů.
Úsporu hmotnosti našeho vozu řešíme od samého počátku. Kde to šlo, původní ocelové materiály jsme nahradili duralem, kompozitními materiály – plasty, uhlíkovými nebo kevlarovými díly. A výsledek? Z téměř 1 400 kg, které toto vozidlo původně mělo při jeho zakoupení v roce 2000, má v současné době přibližně 1020 kilogramů, při zachování všech parametrů , včetně zabudování ocelového bezpečnostního rámu. Takže odtučňovací kůra probíhá neustále, ale je také stále nákladnější.
a zde celý rozhovor s ním:
http://www.kotarbova.eu/0000000Sport.html#02
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: ecorra vs 700
Ad Tominec: to je rozhovor ze začátku sezony 2008, nemýlím-li se, že... od té doby se na voze událo zase pár zásadností.... ale to je přeci jedno, vždyť Ecorra MÁ:
"mnoho prvků z T613 potažmo T700...."
Edo, příště, než něco napíšeš, zkus si zjistit pravý stav věci, znát aktuální koncepci, konstrukci a provedení Ecorry, nejlépe z přímé osobní účasti na kolbištích, kde právě startuje, prospívá věcné argumentaci a nešíření fám, pověstí, jakož i jiných deformovaných skutečností, z osobní zkušenosti velmi, velmi doporučuji . A deformovat pravdu, to by přeci bylo to poslední, co bychom chtěli, že Kelišová, přeci se nebudeme chovat jako ten kombinát......
"mnoho prvků z T613 potažmo T700...."
Edo, příště, než něco napíšeš, zkus si zjistit pravý stav věci, znát aktuální koncepci, konstrukci a provedení Ecorry, nejlépe z přímé osobní účasti na kolbištích, kde právě startuje, prospívá věcné argumentaci a nešíření fám, pověstí, jakož i jiných deformovaných skutečností, z osobní zkušenosti velmi, velmi doporučuji . A deformovat pravdu, to by přeci bylo to poslední, co bychom chtěli, že Kelišová, přeci se nebudeme chovat jako ten kombinát......
Re: ecorra vs 700
myslíte pane Radek že to má nějakou cenu vysvětlovat bloklým lidem?předem děkuji za odpověď váš fanin.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných