První jízda s Tatrou
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Odstín barvy je 8850 červená višňová tmavá. Bohužel tě Pedro ale zklamu, je to tzv. akrylkombinace od Colorlaku, což je vpodstatě nitro barva. Naše slavná EU zakázala výrobu této barvy pro drobné spotřebitele, kteří nemají speciálně odvětrávanou lakovnu , takže se vyráběla do konce roku 2006 a teď už není nikde k sehnání. Kupoval jsem ji loni na několikrát a poslední náhradní 2 plechovky jsem sehnal přímo u výrobce, který měl posledních 5 ks ve skladu někde na Moravě. Pak mi to poslali do drogerie zde v Jablonci. Jiné odstíny (žádný červený) této barvy se ještě doprodávají v některých drogeriích za polovinu ceny.
Jestli tuto barvu ještě vyrábějí pro specializované lakovny (třeba ve větším balení) nevím, ale zkus se zeptat přímo u výrobce.
Pokud jde o ten lesk "tak akorát" není to ani tak barvou, ale spíš mým naprostým amaterismem, kdy jsem skelet karoserie stříkal za příliš vysoké teploty - cca 28 stupňů, což je pro tuto barvu naprosto nevhodné. Bohužel jsem to ještě v té době nevěděl. Výsledný lak připomínal smirkový papír a tohoto stavu co je na fotkách jsem dosáhl rozlešťováním ředidlem a následně Tempem. U ostatních věcí jsem si už dal na teplotu pozor, takže se lesknou o něco víc.
Je ale pravda, že tento typ barvy je i v případě lakování mistrem lakýrníkem méně lesklý, než dnešní akrylové a polyuretanové autolaky...
Ještě se vrátím k tomu startování, starter totiž už nefungoval ani při plně nabité baterii, takže jsem ho prohlédl, a zjistil jsem poněkud hloupou závadu - jeden uhlík byl ve svém vedení příliš těsně, takže téměř nepřiléhal ke kotvě...stačilo ho trošku přibrousit
Jestli tuto barvu ještě vyrábějí pro specializované lakovny (třeba ve větším balení) nevím, ale zkus se zeptat přímo u výrobce.
Pokud jde o ten lesk "tak akorát" není to ani tak barvou, ale spíš mým naprostým amaterismem, kdy jsem skelet karoserie stříkal za příliš vysoké teploty - cca 28 stupňů, což je pro tuto barvu naprosto nevhodné. Bohužel jsem to ještě v té době nevěděl. Výsledný lak připomínal smirkový papír a tohoto stavu co je na fotkách jsem dosáhl rozlešťováním ředidlem a následně Tempem. U ostatních věcí jsem si už dal na teplotu pozor, takže se lesknou o něco víc.
Je ale pravda, že tento typ barvy je i v případě lakování mistrem lakýrníkem méně lesklý, než dnešní akrylové a polyuretanové autolaky...
Ještě se vrátím k tomu startování, starter totiž už nefungoval ani při plně nabité baterii, takže jsem ho prohlédl, a zjistil jsem poněkud hloupou závadu - jeden uhlík byl ve svém vedení příliš těsně, takže téměř nepřiléhal ke kotvě...stačilo ho trošku přibrousit
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: První jízda s Tatrou
Hezké auto a zajímavý příběh - držím palce!
Pokud jde o ověření dostupnosti M9A, zkus tuto firmu:
http://www.olejservis.cz/uvod.htm
Jezdím tam osobně (do Kuřimi u Brna) pro nalévané oleje (minerál a polosyntetiku) do mladších aut a taky pro "múmí" do dvoutaktů. Solidní přístup a dobré ceny, doplňkový sortiment - např. vložky filtrů nejen Mann Jipap, jednoznačně doporučuji.
Pokud jde o ověření dostupnosti M9A, zkus tuto firmu:
http://www.olejservis.cz/uvod.htm
Jezdím tam osobně (do Kuřimi u Brna) pro nalévané oleje (minerál a polosyntetiku) do mladších aut a taky pro "múmí" do dvoutaktů. Solidní přístup a dobré ceny, doplňkový sortiment - např. vložky filtrů nejen Mann Jipap, jednoznačně doporučuji.
Re: První jízda s Tatrou
U mojí 57 mě řazení křupalo, jako bych řadil přez zuby. Pak jsme přišli na to že se spojka zasekávala na hřídeli a vystavovala dle libosti. Až jí pojedeš zase zkoušet tak mi třeba napiš na 6O6 29 59 57, jsem z Liberce, přijel bych se podívat. Petr
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
trochu se zpožděním, ale přece..... státní svátek 28. října jsme rodinně oslavili tím, že jsme rozšířili "sbírku" vozů s patinou o jeden z předválečných kousků - T57A r.v.1938. Protože jsem v ničem podobném nikdy neseděl, chvilku trvalo než jsem v převodovce nahmatal všechny rychlosti (hlavně zpátečku). Nicméně jakmile jsem se do toho trochu dostal, nestačil jsem zírat jak hezky tahle stařenka jezdí. Nebýt brutálně děravého výfuku, neváhal bach vyrazit klidně na STK.
Má sice chuděra oloupaný lak a nepůvodní zadní světla, jinak je to ale vcelku zachovalé přibližovadlo. Mimochodem netušíte někdo z čeho jsou ty zadní světla? Jeden kryt chybí, a prozatím bych jej tam rád namontoval. nevím ale co mám shánět...
Má sice chuděra oloupaný lak a nepůvodní zadní světla, jinak je to ale vcelku zachovalé přibližovadlo. Mimochodem netušíte někdo z čeho jsou ty zadní světla? Jeden kryt chybí, a prozatím bych jej tam rád namontoval. nevím ale co mám shánět...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Zdar !
Hm, fajné to máš..... Hlavně to prosím nerenovuj.....
Uděláme sraz . Byla z daleka ?
Hm, fajné to máš..... Hlavně to prosím nerenovuj.....
Uděláme sraz . Byla z daleka ?
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Nejsou ty světla z wartburga? Jinak parada stav
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Mirek: také jsem si říkal Wartburg.... Ten má, ale i zpátečku.... Možnost je ještě IFA, Barkas....
DA by mohl bravurně určit... .
DA by mohl bravurně určit... .
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
možno aj T603/1
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Trochu to tvarově připomíná Ifu F9. Netuším, zda byla u tohoto auta i verze bez bílé čočky..
- Prílohy
-
- ifa f9.jpg (22.37 KiB) 11372 zobrazení
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Michael: sraz můžem zatím udělat maximálně u našich na návsi. Tatra nemá doklady. Takže se s ní do provozu moc nepouštím (už tak to bylo nelegální ) Doklady k tomu autu má možná ještě původní (1.) majitel někde v Ústí n.O., já jsem to bohužel kupoval už od 2.majitele, kterému se je od něj nepodařilo získat. Budu to zkoušet.. uvidíme.
Jinak auto na fotkách samozřejmě vypadá esteticky lépe. V reálu (a hlavně na večerních fotkách s bleskem) je vidět jak se to loupe a prokukuje tmavě modrý lak.
O renavoci rozhodně neuvažuju, nicméně přemítám, jestli nezkusit nějakým restaurátorským postupem sloupat ten černý lak (ten se totiž dá na mnoha místech loupat i prstem) a pak zkusit zaretušovat vady v tom původním. Otázkou je v jakém je stavu, proč to přelakovali.
odstraňovačem nátěru asi ne, ale musí přece existovat nějaká šetrnější chemie, něco jako používají při restaurování obrazů.
to zadní světlo se IFě podobá (dík za navigaci směrem Ost Germany), T603-1 určitě ne (je to menší štíhlejší oválnější)
Jinak auto na fotkách samozřejmě vypadá esteticky lépe. V reálu (a hlavně na večerních fotkách s bleskem) je vidět jak se to loupe a prokukuje tmavě modrý lak.
O renavoci rozhodně neuvažuju, nicméně přemítám, jestli nezkusit nějakým restaurátorským postupem sloupat ten černý lak (ten se totiž dá na mnoha místech loupat i prstem) a pak zkusit zaretušovat vady v tom původním. Otázkou je v jakém je stavu, proč to přelakovali.
odstraňovačem nátěru asi ne, ale musí přece existovat nějaká šetrnější chemie, něco jako používají při restaurování obrazů.
to zadní světlo se IFě podobá (dík za navigaci směrem Ost Germany), T603-1 určitě ne (je to menší štíhlejší oválnější)
Re: První jízda s Tatrou
Gratuluji k úlovku. Vypadá to na velice zachovalý kousek. Koukám že má také na střeše úchyty na zahrádku stejně jako ta moje. Dokonce jsem měl i stejné přední blinkry a zrcátko. Holt se montovalo to co bylo, a v 60tých letech toho moc nebylo.
Co se týče jízních vlastností tak každý koho jsem svezl byl překvapen svižnou jízdou (samozřejmě do určité rychlosti). Ve městě, nebo na klikaté silnici, kde se nedá jet moc rychle, jsem byl rychlejší než o dost mladší oktávky ze 60tých let. Po přesednutí z Tatry (s přesným hřebenovým řízením) do podstatně mladší Š-120 (s maticovým řízením) jsem měl problém ten Boleslavský ,,zázrak,, udržet na silnici (o škodováckém ,,gumovém,, ovládání plynu, spojky, řazení atd. ani nemluvě). Samozřejmě že dnes už jsou auta jinde, ale dovoluji si tvrdit že T-57A ze 30tých let se ovládala podstatně přesněji (a tedy i předvídatelněji) než většina u nás dostupných vozů do počátku 80tých let.
Co se týče jízních vlastností tak každý koho jsem svezl byl překvapen svižnou jízdou (samozřejmě do určité rychlosti). Ve městě, nebo na klikaté silnici, kde se nedá jet moc rychle, jsem byl rychlejší než o dost mladší oktávky ze 60tých let. Po přesednutí z Tatry (s přesným hřebenovým řízením) do podstatně mladší Š-120 (s maticovým řízením) jsem měl problém ten Boleslavský ,,zázrak,, udržet na silnici (o škodováckém ,,gumovém,, ovládání plynu, spojky, řazení atd. ani nemluvě). Samozřejmě že dnes už jsou auta jinde, ale dovoluji si tvrdit že T-57A ze 30tých let se ovládala podstatně přesněji (a tedy i předvídatelněji) než většina u nás dostupných vozů do počátku 80tých let.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Kontras mas fakt pekny ulovok tu Tatru 57a. Myslim si ties ze ten lak treba nechat povodny a dat ho do stavu povodu tie miesta kde su poskodene.Som rad ze to auticko je takych rukach.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Jo tahle tatrovka byla nedávno na i-veteranu hezký kousek.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Takhle dobře dochovaných 57A v pojízdném stavu už moc nebude, opravdu lepší nerenovovat, těch co se bez renovace neobejdou je daleko víc.
Jinak Karle souhlasím, že hřebenové řízení je opravdu přesné a lehké a v podstatě nemá chybu, ale třeba jízda v (táhlých) zatáčkách žádná sláva není, aspoň v případě, že vzadu nikdo nesedí. Velký odklon zadních kol se prostě někde projevit musí a zadek plave. Když to porovnám se škodovkou 125, tak ta je přece jen daleko jistější. Možná starší š120 užovky, které taky mají velký odklon kol jsou na tom hůře než Hadimrška
Jinak Karle souhlasím, že hřebenové řízení je opravdu přesné a lehké a v podstatě nemá chybu, ale třeba jízda v (táhlých) zatáčkách žádná sláva není, aspoň v případě, že vzadu nikdo nesedí. Velký odklon zadních kol se prostě někde projevit musí a zadek plave. Když to porovnám se škodovkou 125, tak ta je přece jen daleko jistější. Možná starší š120 užovky, které taky mají velký odklon kol jsou na tom hůře než Hadimrška
- Audin
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 02 Jan 2008, 20:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 r.v. 1962, Tatra 603 r.v 1973, Tatra 603 r.v.1974
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Jak se tyhle stroje (myslím něco jako zde představil Kontráš) pohybují cenově? Už delší dobu po ní pokukuju.
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
No já myslím tak 50 - 200 tisíc ve stavu před renovací dle stavu a druhu karoserie, po renovaci by šla možná za od cca 250 tisíc a výš dle (ne)kvality renovace. Je to ale jen velmi hrubý a stručný odhad. Jestli po tom pokukuješ, tak jestli mohu poradit tak koupit vůz jen ve velmi zachovalém jezditelném stavu nebo po renovaci od nějakého zoufalce co potřebu je rychle peníze, Áček je ještě celkem dost a určitě je z čeho vybírat........Jestli se v něčem mýlým tak mě kolegové určitě opraví..........Audin napísal:Jak se tyhle stroje (myslím něco jako zde představil Kontráš) pohybují cenově? Už delší dobu po ní pokukuju.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
po renovaci se nedá považovat auto od 250tis, tos nasadil až moc nízkou laťku, začal bych někde od 400tis:? nový lak na staré kastli a s neudělaným podvozkem, to by nebyl můj šálek kávy buď to zrenovuju komplet a nebo koupím v takovém stavu jako viz. výše ale každý je jiný gurmán.
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
Pro to jsem tu laťku nasadil tak nízko, protože těch aut s jakžtakž dobrým podvozkem (ne po renovaci podvozku - ale prostě to dobře jezdí,brzdí atd.) a s lehce vyspravenou výdřevou a novým lakem je také docela dost. Tyhle vozy vypadají jako po renovaci. Pro někoho kdo za rok stihne pár veteránských srazů a moc toho nenajezdí je to myslím docela optimální volba. Prostě to jezdí a dobře to vypadá. Je mi jasné že kompletní renovace do šroubku nestojí ani těch 400 tis.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: První jízda s Tatrou
na kapotě naší Tatry je přerušený rámeček a navařená konzola... předpokládám že tam byl nějaký přídavný světlomet. Nemá někdo dobové (nebo i nedobové) foto tatry s takovým přídavným světlem / mlhovkou? Dostal jsem k autu ještě jeden rámeček, tomu ale pro změnu chybí výběžek od znaku "nahoru"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných