První jízda s Tatrou

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 01 Jún 2008, 20:05

Odstín barvy je 8850 červená višňová tmavá. Bohužel tě Pedro ale zklamu, je to tzv. akrylkombinace od Colorlaku, což je vpodstatě nitro barva. Naše slavná EU zakázala výrobu této barvy pro drobné spotřebitele, kteří nemají speciálně odvětrávanou lakovnu :x , takže se vyráběla do konce roku 2006 a teď už není nikde k sehnání. Kupoval jsem ji loni na několikrát a poslední náhradní 2 plechovky jsem sehnal přímo u výrobce, který měl posledních 5 ks ve skladu někde na Moravě. Pak mi to poslali do drogerie zde v Jablonci. Jiné odstíny (žádný červený) této barvy se ještě doprodávají v některých drogeriích za polovinu ceny.
Jestli tuto barvu ještě vyrábějí pro specializované lakovny (třeba ve větším balení) nevím, ale zkus se zeptat přímo u výrobce.
Pokud jde o ten lesk "tak akorát" není to ani tak barvou, ale spíš mým naprostým amaterismem, kdy jsem skelet karoserie stříkal za příliš vysoké teploty - cca 28 stupňů, což je pro tuto barvu naprosto nevhodné. Bohužel jsem to ještě v té době nevěděl. Výsledný lak připomínal smirkový papír a tohoto stavu co je na fotkách jsem dosáhl rozlešťováním ředidlem a následně Tempem. U ostatních věcí jsem si už dal na teplotu pozor, takže se lesknou o něco víc.
Je ale pravda, že tento typ barvy je i v případě lakování mistrem lakýrníkem méně lesklý, než dnešní akrylové a polyuretanové autolaky...

Ještě se vrátím k tomu startování, starter totiž už nefungoval ani při plně nabité baterii, takže jsem ho prohlédl, a zjistil jsem poněkud hloupou závadu - jeden uhlík byl ve svém vedení příliš těsně, takže téměř nepřiléhal ke kotvě...stačilo ho trošku přibrousit :)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa D.A. » 02 Jún 2008, 07:49

Hezké auto a zajímavý příběh - držím palce!
Pokud jde o ověření dostupnosti M9A, zkus tuto firmu:
http://www.olejservis.cz/uvod.htm

Jezdím tam osobně (do Kuřimi u Brna) pro nalévané oleje (minerál a polosyntetiku) do mladších aut a taky pro "múmí" do dvoutaktů. Solidní přístup a dobré ceny, doplňkový sortiment - např. vložky filtrů nejen Mann Jipap, jednoznačně doporučuji.

dePorsche

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa dePorsche » 02 Jún 2008, 10:39

U mojí 57 mě řazení křupalo, jako bych řadil přez zuby. Pak jsme přišli na to že se spojka zasekávala na hřídeli a vystavovala dle libosti. Až jí pojedeš zase zkoušet tak mi třeba napiš na 6O6 29 59 57, jsem z Liberce, přijel bych se podívat. Petr

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Kontráš » 12 Nov 2009, 23:22

trochu se zpožděním, ale přece..... státní svátek 28. října jsme rodinně oslavili tím, že jsme rozšířili "sbírku" vozů s patinou o jeden z předválečných kousků - T57A r.v.1938. Protože jsem v ničem podobném nikdy neseděl, chvilku trvalo než jsem v převodovce nahmatal všechny rychlosti (hlavně zpátečku). Nicméně jakmile jsem se do toho trochu dostal, nestačil jsem zírat jak hezky tahle stařenka jezdí. Nebýt brutálně děravého výfuku, neváhal bach vyrazit klidně na STK. :-)
Má sice chuděra oloupaný lak a nepůvodní zadní světla, jinak je to ale vcelku zachovalé přibližovadlo. Mimochodem netušíte někdo z čeho jsou ty zadní světla? Jeden kryt chybí, a prozatím bych jej tam rád namontoval. nevím ale co mám shánět...
Prílohy
DSCF8918.jpg
DSCF8945.jpg
DSCF8946.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Nov 2009, 23:28

Zdar !
Hm, fajné to máš..... Hlavně to prosím nerenovuj.....
Uděláme sraz :wink: . Byla z daleka ?

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Mirek » 12 Nov 2009, 23:41

Nejsou ty světla z wartburga? Jinak parada stav

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Nov 2009, 23:45

Mirek: také jsem si říkal Wartburg.... Ten má, ale i zpátečku.... Možnost je ještě IFA, Barkas....
DA by mohl bravurně určit... :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Nov 2009, 00:45

možno aj T603/1

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Thomas » 13 Nov 2009, 01:13

Trochu to tvarově připomíná Ifu F9. Netuším, zda byla u tohoto auta i verze bez bílé čočky..
Prílohy
ifa f9.jpg
ifa f9.jpg (22.37 KiB) 11372 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Kontráš » 13 Nov 2009, 07:42

Michael: sraz můžem zatím udělat maximálně u našich na návsi. Tatra nemá doklady. Takže se s ní do provozu moc nepouštím (už tak to bylo nelegální :mrgreen: ) Doklady k tomu autu má možná ještě původní (1.) majitel někde v Ústí n.O., já jsem to bohužel kupoval už od 2.majitele, kterému se je od něj nepodařilo získat. Budu to zkoušet.. uvidíme.

Jinak auto na fotkách samozřejmě vypadá esteticky lépe. V reálu (a hlavně na večerních fotkách s bleskem) je vidět jak se to loupe a prokukuje tmavě modrý lak.
O renavoci rozhodně neuvažuju, nicméně přemítám, jestli nezkusit nějakým restaurátorským postupem sloupat ten černý lak (ten se totiž dá na mnoha místech loupat i prstem) a pak zkusit zaretušovat vady v tom původním. Otázkou je v jakém je stavu, proč to přelakovali.
odstraňovačem nátěru asi ne, ale musí přece existovat nějaká šetrnější chemie, něco jako používají při restaurování obrazů.

to zadní světlo se IFě podobá (dík za navigaci směrem Ost Germany), T603-1 určitě ne (je to menší štíhlejší oválnější)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Nov 2009, 15:49

Gratuluji k úlovku. Vypadá to na velice zachovalý kousek. Koukám že má také na střeše úchyty na zahrádku stejně jako ta moje. Dokonce jsem měl i stejné přední blinkry a zrcátko. Holt se montovalo to co bylo, a v 60tých letech toho moc nebylo.
Co se týče jízních vlastností tak každý koho jsem svezl byl překvapen svižnou jízdou (samozřejmě do určité rychlosti). Ve městě, nebo na klikaté silnici, kde se nedá jet moc rychle, jsem byl rychlejší než o dost mladší oktávky ze 60tých let. Po přesednutí z Tatry (s přesným hřebenovým řízením) do podstatně mladší Š-120 (s maticovým řízením) jsem měl problém ten Boleslavský ,,zázrak,, udržet na silnici (o škodováckém ,,gumovém,, ovládání plynu, spojky, řazení atd. ani nemluvě). Samozřejmě že dnes už jsou auta jinde, ale dovoluji si tvrdit že T-57A ze 30tých let se ovládala podstatně přesněji (a tedy i předvídatelněji) než většina u nás dostupných vozů do počátku 80tých let.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Djss » 13 Nov 2009, 17:31

Kontras mas fakt pekny ulovok tu Tatru 57a. :D Myslim si ties ze ten lak treba nechat povodny a dat ho do stavu povodu tie miesta kde su poskodene.Som rad ze to auticko je takych rukach. :D

cambi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa cambi » 13 Nov 2009, 18:41

Jo tahle tatrovka byla nedávno na i-veteranu :) hezký kousek.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 13 Nov 2009, 19:18

Takhle dobře dochovaných 57A v pojízdném stavu už moc nebude, opravdu lepší nerenovovat, těch co se bez renovace neobejdou je daleko víc.
Jinak Karle souhlasím, že hřebenové řízení je opravdu přesné a lehké a v podstatě nemá chybu, ale třeba jízda v (táhlých) zatáčkách žádná sláva není, aspoň v případě, že vzadu nikdo nesedí. Velký odklon zadních kol se prostě někde projevit musí a zadek plave. Když to porovnám se škodovkou 125, tak ta je přece jen daleko jistější. Možná starší š120 užovky, které taky mají velký odklon kol jsou na tom hůře než Hadimrška :D

Užívateľov profilový obrázok
Audin
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 02 Jan 2008, 20:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 r.v. 1962, Tatra 603 r.v 1973, Tatra 603 r.v.1974
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Audin » 13 Nov 2009, 19:34

Jak se tyhle stroje (myslím něco jako zde představil Kontráš) pohybují cenově? Už delší dobu po ní pokukuju. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa lukas. » 13 Nov 2009, 20:04

Audin napísal:Jak se tyhle stroje (myslím něco jako zde představil Kontráš) pohybují cenově? Už delší dobu po ní pokukuju. :wink:
No já myslím tak 50 - 200 tisíc ve stavu před renovací dle stavu a druhu karoserie, po renovaci by šla možná za od cca 250 tisíc a výš dle (ne)kvality renovace. Je to ale jen velmi hrubý a stručný odhad. Jestli po tom pokukuješ, tak jestli mohu poradit tak koupit vůz jen ve velmi zachovalém jezditelném stavu nebo po renovaci od nějakého zoufalce co potřebu je rychle peníze, Áček je ještě celkem dost a určitě je z čeho vybírat........Jestli se v něčem mýlým tak mě kolegové určitě opraví.......... :wink:

cambi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 56
Dátum registrácie: 23 Feb 2009, 20:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa cambi » 13 Nov 2009, 20:24

po renovaci se nedá považovat auto od 250tis, tos nasadil až moc nízkou laťku, začal bych někde od 400tis:? nový lak na staré kastli a s neudělaným podvozkem, to by nebyl můj šálek kávy :cry: buď to zrenovuju komplet a nebo koupím v takovém stavu jako viz. výše ale každý je jiný gurmán.

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa lukas. » 13 Nov 2009, 20:42

Pro to jsem tu laťku nasadil tak nízko, protože těch aut s jakžtakž dobrým podvozkem (ne po renovaci podvozku - ale prostě to dobře jezdí,brzdí atd.) a s lehce vyspravenou výdřevou a novým lakem je také docela dost. Tyhle vozy vypadají jako po renovaci. Pro někoho kdo za rok stihne pár veteránských srazů a moc toho nenajezdí je to myslím docela optimální volba. Prostě to jezdí a dobře to vypadá. Je mi jasné že kompletní renovace do šroubku nestojí ani těch 400 tis.

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Kontráš » 25 Nov 2009, 08:03

na kapotě naší Tatry je přerušený rámeček a navařená konzola... předpokládám že tam byl nějaký přídavný světlomet. Nemá někdo dobové (nebo i nedobové) foto tatry s takovým přídavným světlem / mlhovkou? Dostal jsem k autu ještě jeden rámeček, tomu ale pro změnu chybí výběžek od znaku "nahoru"
Prílohy
maska T57A.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Jerry » 25 Nov 2009, 12:14

Heky nezklamal... Je to fotka ze srazu Lednice 2009.
Obrázok
I z dřívějších srazů jsou fotky tohoto vozidla zde na TP.
Ještě pár obrázků od Luboše Obrázok Obrázok Obrázok
Je z nich vidět, že napájení světlometu je vedeno trubkou a ne skrz žebra kapoty.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných