elektrika a motor t 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 14:01

No caute vsetci mam takyto problem dufam ze sa to tu uz niekomu stalo lebo uz som z toho zufali neviem si s tym dat rady.---Napisem tu vsetko co som robil, co sa stalo mozno ze to bude mat suvislost s tym problemom.-----: cize pred casom som si kupil radio zamontoval som si ho do tatry(t 613) vsetko v pohode hralo nic sa nedialo. neskor som kupil system LUCAS - ( tie packy ktorymi sa prepinaju stretavacky s dialkovymi a je tam truba , smerove svetla a na pravej strane su ostrekovace a zapinanie danych poloch stieracov)- namontoval som to no ale nefungovalo to ako malo lebo to nebolo origo z tatry ale zo skodovky- nefungovaly parkovacie svetla lebo to tam nebolo pripojene-( uz som tam dal spravny lucas uz je to v poriadku - myslel som ci to nieje nahodou v tomto ale nie. Problem je uplne iny no VSETKO FUNGOVALO az naraz strelila poistka - osvetlenia budikov ,palivomera, otackomera , teplomera -su mrtve to je hned prva poistka z hora dole --( este taka vec pred tym nez sa to dodrbalo uplne tak blbol palivomer ked som pretocil klucom v zapalovani do 1 polohy tak neukazal mi momentalny stav paliva ale ukazal ze je nadrz uuplne plna proste vyskocil zo spodu uplne hore ). ked vymenim poistku tak to zasa streli -- elektrina sa mi nedostava do motora-- nechce naskocit ( starter toci o zivot,ale motor nema stavu ) nevie mi niekto prosim vas poradit ?? co moze byt zle ??, kde moze byt nieco zoskratovane?? -ja som vsade pozeral v okoli pristrojovky a vsetko vyzera byt ok.odpalene?? alebo? VDAKA

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 14:55

Jak moc si zběhlej v elektrice? Začal bych odpojením výstupních vodičů z pojistky č.1 (ta strana pojistkovky, kde je v řadě víc šroubků) nevim jestli tam jsou 2 nebo 3 a zkusil bych přes žárovku (12V 21W) jednotlivý vodiče, tam kde nesvítí vůbec, nebo napůl problém nehledej. Na tom kde svítí žárovka naplno je zkrat. Ty zbylý vodiče můžeš připojit zpět a otočit klíčkem, jak naskočí tyristor (začne pískat), nastartuješ. A ta část obvodu která nebude fungovat (budíky, tyristor a dobíjení).

Dej vědět na cos přišel a dáme to dokupy. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 15:05

este dnes na to pojdem pozriet a uvidime -- dam vediet a popripade to aj odfotim --niesom nejaky expert na elektriku no ale pokusim sa tomu pochopit heh

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 15:38

no takze bol som pri aute skusil som to co si vravel odpojil som 2 vodice s hnedou izolaciou od poistky a skusil som to s tou ziarovkou-- nic sa nedialo nesvietila ani pri otocenom kluci v 1 polohe ani pri vypnutom ba dokonca stala sa este dalsia vec uz mi na LUCASE neprepina dialkove svetla a uz netrubi ani truba cize?? prikladam foto
Prílohy
26072009(001).jpg

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 16:14

Fanfáry jsou na 3. pojistce, když tam vidim tu plastovou, tak se mam napozoru, ty totiž rády oxidujou a nepřevádí. Popřípadě se normálně roztečou a stejně nepřevádí. A pokud dobře koukam, tak i pojistka na bufu v kufru je spálená. Máš po ruce multimetr?

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 16:49

jasnacka

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 20:13

Omlouvam se za zdržení, musel sem pryč. Nezjistil si ještě nějaký věci okolo?

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 26 Júl 2009, 21:47

Pánové mal som podobný problém,skontroluj odrušovací kondenzátor pri regleri alternátora je to pri tyristorovom zapaľovaní.Odpoj z neho vodiče spoj ich na priamo a uvidíš,daj vedieť.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 21:54

O tom sem uvažoval, ale nestalo se mi, že by to odneslo. Jinak může bejt i relátko nebo tyristor po smrti, ale takhle po drátech se těžko radí.

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Júl 2009, 22:49

Já bych se zkusil zaměřit na ten plovák palivoměru. Je jištěn přes tu pojistku č.1 a ta je (tedy alespoň takhle z hlavy si myslím) pod stálým napětím aniž by se muselo otočit klíčkem v zapalování. Jestli říkáš že před tím než to celé exlo stávkoval a ukazoval bludy, mohlo se stát že odešel nadobro-prostě může být zkrat přímo na něm.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 23:16

Napájení palivoměru je "po sepnutí klíčků" (kontakt 15/54). A napájenej je budík a k plováku leze už jenom napětí z cívek budíku, tim že jeden kontakt ukostříš, tak vyletí ručka do maxima.

Ono by bylo nejjednodušší říct, zastav se s tim u mě, ale to je trochu mimo mísu, když je to cesta cca 650 km a auto nestartuje. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 23:22

No to si pekne povedal hah som sa pekne zasmial no ... no a to co si pisal ze ci nieje po smrti tyristor tak nieje ono po dlhsom case som to dneska skusal a ked som dal kluc do 1 polohy tak to drzalo a ked som zacal 2 polohu tak chvilu tocilo tocilo a cvak je....la poistka

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 23:32

A nastartoval jsi? Tohle se fakt může tvářit na botu v tyristoru, když máš doma víc aut, tak zkus dát jinej tyristor a uvidíš, či motor poběží nebo ne. Popřípadě může bejt závitovej zkrat na cívce (dokud je studená, tak je vpořádku, ale jak jí proběhne pár impulsů, tak se izolace prorazí a spálí se pojistka) tak ji zkus vyměnit pokud to tyristorem nebude.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 23:39

Hm no mam novy tyristor --to bol moj prvy typ ked sa to stalo ale no ked ono to piiskalo heh -- ja ho vymenim a uvidime --fakt je ze s poistkami som na tom uz dost biedne hah :lol: :D

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 23:43

No a k tomu nastartovaniu dnes sa mi to sice nepodarilo ale minule( uz sa s tym trapim trocha dlhsie a uz som bol zufaly tak som to dal sem) sa mi to podarilo asi na take 4,5 sekundy a konec bum strelila poistka no a dnes uz ked to malo naznak ze uz uz by aj naskocil tak nic z neho strelilo to a bol som v koncoch

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Júl 2009, 23:51

Pojistky "nakupuj" na vrakáči na vyřazenejch 120 a spol, ty keramický sou nejlepší oproti těm plastovejm a jsou levnější. :lol: Pokud jsi tyristor měnil a dělá to pořád, tak to bude jinde.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 26 Júl 2009, 23:53

Nie tyrystor som este nevymenil zajtra ked budem mat cas tak ho vymenim a uvidime no ake to bud emat symptomy

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 27 Júl 2009, 10:38

No tak tyrystor som vymenil nic sa nedeje --cievku tam mam novu tiez nic --mna napada taka blbost ze je mozne ked som menil LUCAS tak ze som tam nieco dodrbal s tym palivomerom ( poprepajal kable) alebo uz fakt neviem ?? JERRY-- to co si spominal vyssie ze ci mam po ruke multimeter tak co si mi tym chcel povedat? co mam pomerat?? lebo si to nedopisal. DIK

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa sudetak » 27 Júl 2009, 19:53

Zkus odmontovat kryty lukasů-může tam být přicvaknutý kabel,hlavně na levé straně.
Vyber panel s přístroji a zkontoluj zapojení svorkovnic+celé to hnízdo drátů-jestli někde něco neodpadlo,nebo není nekde nějaký zkrat.
Toliko moje zkušenosti,kdy se mi v zápalu boje podařilo taky nějaký drát přitáhnout pod podložku a podobně.
Silně pochybuji že po výměně lukasů bude problém v tyristoru či cívce.Pátrej okolo lukasů,budíků a spínací skříňky.
Pokud se v elektrice nevyznáš,obrať se na odborníka.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 27 Júl 2009, 22:57

No vdaka za radu ale okolie pristrojovky uz poznam naspamet a nic tam nieje tak aby to bolo zle vsetko je tak ako ma byt -- uz som v koncoch

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných