TATRA 75
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Já mám kabriolet z roku 1939, bohužel ho mám v současnosti mimo domov na nějaké opravy, takže nejméně pro příštích 10 dnů nemám přístup ke štítku na motoru, který je stoprocentně původní. Mohu pouze uvést údaje o váhách z velkého TP, vydaného 6.5.1954, který je také s jistotou originální a nepřehazovaný mezi auty. Dosud platný TP obsahuje celý reálný sled majitelů až ke mně, ten první, co koupil vůz v roce 1939 vůz vlastnil až do 11.12.1954. Navíc vůz byl v rodišti mého otce, takže jsou naživu ještě přímí pamětníci.
Takže údaje o váhách:
- pohotovostní 950 kg
- dovolené zatížení 350 kg
- celková váha 1300 kg
P.S.: Michaeli, vzhledem k tomu jak tady na fóru s oblibou ohromuješ svými vědomostmi a archivními materiály, tak bych čekal, že si poradíš sám !!!
Takže údaje o váhách:
- pohotovostní 950 kg
- dovolené zatížení 350 kg
- celková váha 1300 kg
P.S.: Michaeli, vzhledem k tomu jak tady na fóru s oblibou ohromuješ svými vědomostmi a archivními materiály, tak bych čekal, že si poradíš sám !!!
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Bohužel já kabrio rok 37 taky nemám, probral jsem cca 10 štítků co jsou na motorech na ND co mám doma - všude je váha 950 nebo 1150. Podle mě si s tím vůbec nelámali tehdy hlavu - i v originál starých techničácích jsou blbosti - kabrio rok 34 váží stejně jako limuzína 4dvéř a stejně váží i ta moje 2dvéř limuzína a to 950 kg. Domnívám se že se psaly na štítek a na techničák jen dvě váhy : 950 a 1150 kg
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Páca a Lukas: Díky, trochu to pomohlo.
Volal jsem ještě F. Proseckému... Zítra na to koukne.
Páca: P.S. beru jako jízlivou poznámku…….. Já s oblibou nikoho neohromuju !!! Pokud bereš objasňování faktů za ohromování, tak je to tvůj osobní problém……….. Proč bych tedy zadával dotaz na TP ? Chtěl jsem jen znát na daný problém názory jiných….
Michael
Volal jsem ještě F. Proseckému... Zítra na to koukne.
Páca: P.S. beru jako jízlivou poznámku…….. Já s oblibou nikoho neohromuju !!! Pokud bereš objasňování faktů za ohromování, tak je to tvůj osobní problém……….. Proč bych tedy zadával dotaz na TP ? Chtěl jsem jen znát na daný problém názory jiných….
Michael
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Michael sa tu rozculil a hned dostal odpoved. Zrejme som ho namosuril ja, tym, ze som si dovolil polozit otazku. Skoda, ze mne nik neodpovedal .
btw. vo svojej otazke som hned pridal moje riesenie, aby nik nemal pocit, ze vykradam a snorim, okrem toho som sa stale snazil pomoct pokial som vedel. Okrem toho som sa pytal na veci, ktore su uz vyriesene - ocividne (kedze vidim foto) takze nie je potrebne hladat po archivoch, len jednoducho napisat.
btw. vo svojej otazke som hned pridal moje riesenie, aby nik nemal pocit, ze vykradam a snorim, okrem toho som sa stale snazil pomoct pokial som vedel. Okrem toho som sa pytal na veci, ktore su uz vyriesene - ocividne (kedze vidim foto) takze nie je potrebne hladat po archivoch, len jednoducho napisat.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Julo600: To jsi špatně pochopil.... Z tvého příspěvku mne nič nenamosurilo .
Při "renovaci" listových per bych postupoval jako ty....
Filtr je stejný i u T-52.... Měl jsem cca 2m originál pružinky s tkaným obalem co se dával do tohoto filtru.... Sehnal jsem to od prvorep. opraváře. Bohužel jsem to omylem vyhodil . Viděl jsem i pár předělávek na filtry dnešního typu. Jeden člověk to měl velice pěkně vyřešené !Pokusím se na něj dohledat kontakt.
Dal jsem si práci s vypsáním "nejhlavnějších" dílů z dobového Tatra ceníku... Je to ve formě porovnání cen dílů Tatry 57 a 75. Pokud by někdo chtěl znát více cen ( vnitřnosti převodovky, motoru.... ) z katalogů T-57, 75, 11, 12, 52 .... tak napište !
Mám i nějaké ručně psané ceníky z jednoho Tatra servisu, tak to ještě překontroluju .
POROVNÁNÍ CEN NÁHRADNÍCH DÍLŮ KOLEM ROKU 1935.
Tatra 57 Tatra 75
570170-Motorová skříň: 850,-Kč ( ) 750101-Motorová skříň: 980,-Kč
570210-Klikový hřídel: 630,-Kč ( ) 750201-Klikový hřídel: 710,-Kč
570250-Setrvačník: 280,-Kč ( ) 750230-Setrvačník: 290,-Kč
570420-Blok válců: 570,-Kč ( ) 750430-Blok válců: 360,-Kč
570326-Ojnice: 185,-Kč ( ) 750326-Ojnice: 185,-Kč
570525-Vačkový hřídel: 240,-Kč ( ) 750542-Vačkový hřídel: 280,-Kč
570324-Píst: 140,-Kč ( ) 750330-Píst: 140,-Kč
570620-Skříň ventilátoru: 380,-Kč ( ) 750601-Skříň ventilátoru: 580,-Kč
571490-Natáčecí klika: 75,-Kč ( ) 751490-Natáčecí klika: ?
571618-Spojka „Mecano“: 190,-Kč ( ) 751618-Spojka „Mecano“: ?
571619-Třecí kotouč spojky: 90,-Kč ( ) 751619-Třecí kotouč spojky: ?
572130-Skříň převodovky: 800,-Kč ( ) 752101-Skříň převodovky: 850,-Kč
( ) 752102-Druhý díl převodovky (volnoběh): 420,-Kč
573150-Nosná roura: 340,-Kč ( ) 753101-Nosná roura ( sedan + kabriolet ): 450,-Kč
753301-Skříň zadní osy: 480,-Kč ( ) 753301-Skříň zadní osy: 480,-Kč
573323-Víko skříně zadní osy: 220,-Kč ( ) 573323-Víko skříně zadní osy: 220,-Kč
573228-Velké tal. kolo: 320,-Kč ( ) 753221-Velké tal. kolo: 320,-Kč
573227-Malé tal. kolo: 270,-Kč ( ) 753231-Malé tal. kolo: 270,-Kč
573448-P zadní poloosa: 180,-Kč ( ) 753448-P zadní poloosa: 185,-Kč
573449-L zadní poloosa: 180,-Kč ( ) 753449-L zadní poloosa: 185,-Kč
573230-Hnací hřídel zad. nápravy: 135,-Kč ( ) 753240-Hnací hřídel zad. nápravy: 140,-Kč
573226-Velký pastorek: 140,-Kč ( ) 753220-Velký pastorek: 150,-Kč
575331-Malý pastorek: 115,-Kč ( ) 753250-Malý pastorek: 120,-Kč
573455-P náboj zad. kola: 130,-Kč ( ) 753410-P náboj zad. kola: 135,Kč
573456-L náboj zad. kola: 130,-Kč ( ) 753411-L náboj zad. kola: 135,-Kč
573435-Čelisti brzdy: 45,-Kč ( ) 523470-Brzdová čelist: 120,-Kč
574210-Brzdový buben: 60,-Kč ( ) 524295-Brzdový buben: 95,-Kč
573453-Zadní brzdový štít: 4,-Kč ( ) 523660-Zadní brzdový štít: 220,-Kč
574194-Vrchní svazek per p.n.: 130,-Kč ( ) 754190-Vrchní svazek per p.n.: 180,-Kč
574195-Spodní svazek per p.n.: 130,-Kč ( ) 754191-Spodní svazek per p.n.: 180,-Kč
124207-Nápoj předního kola: 110,-Kč ( ) 124207-Nápoj předního kola: 110,-Kč
574624-Skříň řízení: 125,-Kč ( ) 754650-Skříň řízení: 130,-Kč
574617-Tyč řízení (hřeben): 245,-Kč ( ) 754652-Tyč řízení (hřeben): 250,-Kč
754698-Řídící kolo (volant): 155,-Kč ( ) 754698-Řídící kolo (volant): 155,-Kč
575190-Úplný přední příčník: 65,-Kč ( ) 755191-Úplný přední příčník: 80,-Kč
575191-Úplný zadní příčník: 75,-Kč ( ) 755190-Úplný zadní příčník: 80,-Kč
575103-Příčník pro upevnění stupačky: 34,-Kč
575294-Úplné zadní pero: 160,-Kč ( ) 755291-Úplné zadní pero: 180,-Kč
575493-Úplný tlumič výfuku: 120,-Kč ( ) 755494-Úplný tlumič výfuku: 120,-Kč
575494-Úplné výfukové potrubí: 115,-Kč ( ) 755492-Úplné výfukové potrubí: 135,-Kč
575591-Úplná benzínová nádrž: 160,-Kč ( ) 755590-Úplná benzínová nádrž: 260,-Kč
525591-Uzávěrka benz. nádrže: 9,-Kč ( ) 525591-Uzávěrka benz. nádrže: 9,-Kč
( ) 756502-Opěrná trubka pro nárazník P+L: á 88,-Kč
( ) 756501-Nárazník: 120,-Kč
Při "renovaci" listových per bych postupoval jako ty....
Filtr je stejný i u T-52.... Měl jsem cca 2m originál pružinky s tkaným obalem co se dával do tohoto filtru.... Sehnal jsem to od prvorep. opraváře. Bohužel jsem to omylem vyhodil . Viděl jsem i pár předělávek na filtry dnešního typu. Jeden člověk to měl velice pěkně vyřešené !Pokusím se na něj dohledat kontakt.
Dal jsem si práci s vypsáním "nejhlavnějších" dílů z dobového Tatra ceníku... Je to ve formě porovnání cen dílů Tatry 57 a 75. Pokud by někdo chtěl znát více cen ( vnitřnosti převodovky, motoru.... ) z katalogů T-57, 75, 11, 12, 52 .... tak napište !
Mám i nějaké ručně psané ceníky z jednoho Tatra servisu, tak to ještě překontroluju .
POROVNÁNÍ CEN NÁHRADNÍCH DÍLŮ KOLEM ROKU 1935.
Tatra 57 Tatra 75
570170-Motorová skříň: 850,-Kč ( ) 750101-Motorová skříň: 980,-Kč
570210-Klikový hřídel: 630,-Kč ( ) 750201-Klikový hřídel: 710,-Kč
570250-Setrvačník: 280,-Kč ( ) 750230-Setrvačník: 290,-Kč
570420-Blok válců: 570,-Kč ( ) 750430-Blok válců: 360,-Kč
570326-Ojnice: 185,-Kč ( ) 750326-Ojnice: 185,-Kč
570525-Vačkový hřídel: 240,-Kč ( ) 750542-Vačkový hřídel: 280,-Kč
570324-Píst: 140,-Kč ( ) 750330-Píst: 140,-Kč
570620-Skříň ventilátoru: 380,-Kč ( ) 750601-Skříň ventilátoru: 580,-Kč
571490-Natáčecí klika: 75,-Kč ( ) 751490-Natáčecí klika: ?
571618-Spojka „Mecano“: 190,-Kč ( ) 751618-Spojka „Mecano“: ?
571619-Třecí kotouč spojky: 90,-Kč ( ) 751619-Třecí kotouč spojky: ?
572130-Skříň převodovky: 800,-Kč ( ) 752101-Skříň převodovky: 850,-Kč
( ) 752102-Druhý díl převodovky (volnoběh): 420,-Kč
573150-Nosná roura: 340,-Kč ( ) 753101-Nosná roura ( sedan + kabriolet ): 450,-Kč
753301-Skříň zadní osy: 480,-Kč ( ) 753301-Skříň zadní osy: 480,-Kč
573323-Víko skříně zadní osy: 220,-Kč ( ) 573323-Víko skříně zadní osy: 220,-Kč
573228-Velké tal. kolo: 320,-Kč ( ) 753221-Velké tal. kolo: 320,-Kč
573227-Malé tal. kolo: 270,-Kč ( ) 753231-Malé tal. kolo: 270,-Kč
573448-P zadní poloosa: 180,-Kč ( ) 753448-P zadní poloosa: 185,-Kč
573449-L zadní poloosa: 180,-Kč ( ) 753449-L zadní poloosa: 185,-Kč
573230-Hnací hřídel zad. nápravy: 135,-Kč ( ) 753240-Hnací hřídel zad. nápravy: 140,-Kč
573226-Velký pastorek: 140,-Kč ( ) 753220-Velký pastorek: 150,-Kč
575331-Malý pastorek: 115,-Kč ( ) 753250-Malý pastorek: 120,-Kč
573455-P náboj zad. kola: 130,-Kč ( ) 753410-P náboj zad. kola: 135,Kč
573456-L náboj zad. kola: 130,-Kč ( ) 753411-L náboj zad. kola: 135,-Kč
573435-Čelisti brzdy: 45,-Kč ( ) 523470-Brzdová čelist: 120,-Kč
574210-Brzdový buben: 60,-Kč ( ) 524295-Brzdový buben: 95,-Kč
573453-Zadní brzdový štít: 4,-Kč ( ) 523660-Zadní brzdový štít: 220,-Kč
574194-Vrchní svazek per p.n.: 130,-Kč ( ) 754190-Vrchní svazek per p.n.: 180,-Kč
574195-Spodní svazek per p.n.: 130,-Kč ( ) 754191-Spodní svazek per p.n.: 180,-Kč
124207-Nápoj předního kola: 110,-Kč ( ) 124207-Nápoj předního kola: 110,-Kč
574624-Skříň řízení: 125,-Kč ( ) 754650-Skříň řízení: 130,-Kč
574617-Tyč řízení (hřeben): 245,-Kč ( ) 754652-Tyč řízení (hřeben): 250,-Kč
754698-Řídící kolo (volant): 155,-Kč ( ) 754698-Řídící kolo (volant): 155,-Kč
575190-Úplný přední příčník: 65,-Kč ( ) 755191-Úplný přední příčník: 80,-Kč
575191-Úplný zadní příčník: 75,-Kč ( ) 755190-Úplný zadní příčník: 80,-Kč
575103-Příčník pro upevnění stupačky: 34,-Kč
575294-Úplné zadní pero: 160,-Kč ( ) 755291-Úplné zadní pero: 180,-Kč
575493-Úplný tlumič výfuku: 120,-Kč ( ) 755494-Úplný tlumič výfuku: 120,-Kč
575494-Úplné výfukové potrubí: 115,-Kč ( ) 755492-Úplné výfukové potrubí: 135,-Kč
575591-Úplná benzínová nádrž: 160,-Kč ( ) 755590-Úplná benzínová nádrž: 260,-Kč
525591-Uzávěrka benz. nádrže: 9,-Kč ( ) 525591-Uzávěrka benz. nádrže: 9,-Kč
( ) 756502-Opěrná trubka pro nárazník P+L: á 88,-Kč
( ) 756501-Nárazník: 120,-Kč
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Karle, označení A již po roce 1945 . Nyní bych řekl, že zavedeno přímo v Kopřivnici, aby byl lepší přehled v nákupu dílů... Viz můj obrázek.
Po X letech jsem nahlédl do ručně psaných ceníků..... Koukám, že to obsahuje celkem zajímavé informace .
Po X letech jsem nahlédl do ručně psaných ceníků..... Koukám, že to obsahuje celkem zajímavé informace .
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
- Tatry, ktoré vlastním: T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Srdečně všechny zdravím.
Tak jsem se asi před měsícem stal šťastným majitelem automobilu T75 ve verzi čtyřsedadlová limuzína (r.v. 1936) před renovací. Šťastným proto, že o veteránu silně uvažuji již několik let a nyní se naskytla možnost pořízení a jsem celkově v situaci, kdy si to mohu dovolit. Důvodů, proč jsem si vybral právě Tatru, je poměrně hodně, ale s detaily nebudu nikoho zatěžovat
Něco o mě: je mi 33, žiju na jižní Moravě, mimo jiné i motocykluju (cestování), ale vzhledem k nadcházející nejen renovaci se toho budu muset na pár let vzdát.
Mám spoustu technických dotazů na toto auto a budu vděčný za jakékoliv informace.
Pochopitelně se velmi rád s ostatníma podělím o své zkušenosti.
Měl jsem velmi dobrý zdroj informací a zkušeností, ale ten člověk již bohužel mezi námi není, tak se protloukám, jak se dá....
Pro začátek přikládám pár dotazů- zatím jsem do auta ani nehrábl, ještě dostavuju garáž a mám teď zdravotní problémy, takže stavba garáže stojí a auto v garáži u známých taky, ale co se dá dělat...
Zatím jsem krátce prohlédl detaily vozu a nejsou mi zcela známy některé věci.
1. Reflektory- mám na autě tyto, viz. obr. Co je to zač? Nerozebíral jsem je, nic na nich není napsáno. Někde jsem na sklech viděl napsáno JORO a vůbec, slyšel jsem, že se tam Jora od r. 1936 (můj vůz byl v září 1936 předán zákazníkovi) montovaly, příp. Bosche, jak je poznám?
Současné světlomety mají průměr skla zhruba 17cm, celk. průměr asi 19 cm, celkovou délku asi 21 cm....
2. na voze jsou tyto zadní světla, asi nejsou původní, nemají tam náhodou být ty typické kulaté stop světla? (pravda, takové, co mám, jsem viděl už na několika pětasedmdesátkách před renovací)
3. ventilátor- poněkud divné, tu kulatou "mřížku" jsem ještě nikde neviděl....
4. v horní části klikové skříně jsem našel vyraženo do hliníku M a šestimistné číslo. Je toto číslo motoru? co se týče těch čísel a štítků- zatím jsem našel jeden štítek s čísly spodku a motoru a rokem výroby a to z boku na "požární stěně". Je to v pořádku? Vím, že se tyto štítky umisťovaly i na horní část ventilátoru, v muzeu v Kopřivnici mi řekli, že u verze kapota-blatníky dohromady ten štítek byl z boku na té "požární" stěně a u verze kapota-blatníky zvlášť byl štítek na onom ventilátoru, ale např. já jsem viděl T75 (po renovaci) ve verzi kapota-blatníky v kuse se štítkem na ventilátoru a vůbec....
Kolik identifikačních znaků (štítků) je na T75 celkem? Slyšel jsem informaci, že 3...
Ano, identifikace původnosti např. karoserie může být vzhledem k silné korozi a shnilé výdřevě a tím pádem s nutností stavět odznovu půlku kastle naprostou bezpředmětností, ale i tak...
5. čalounění- je celkem dochované, ale ta kombinace mi přijde divná. Nevím, jaká byla původní barva vozu (nepodařilo se zjistit), podle zbytků černé barvy v zadní části (u prolisu na rezerv. pneumatiku) hádám černou, ale nějak mi nesedí ta celková barevná kombinace čalounění stropu spolu s červeně čalouněným zadním podběhem, stejně tak potaženým mezidveřním sloupkem a červenou koženkou (látkou) na dveřích (mám dochovaný zbytek na překližce).
Předem díky moc za rady.
Julo600: Myslím, že jste před časem uváděl, že nevíte, jak vypadá podlaha vozu (včetně uložení akumulátoru)- u mě je tato část (i když ne jako nová) velmi zachovalá a myslím, že se z toho dá dobře vycházet. Jak se k tomu dostanu, mohu ofotit, příp. poměřit.
Michael: Díval jsem se na onen "boční" štítek a v kolonce Váha zavazadel, Přípustný počet osob a Přípustná váha nákladu nic není.
Tak jsem se asi před měsícem stal šťastným majitelem automobilu T75 ve verzi čtyřsedadlová limuzína (r.v. 1936) před renovací. Šťastným proto, že o veteránu silně uvažuji již několik let a nyní se naskytla možnost pořízení a jsem celkově v situaci, kdy si to mohu dovolit. Důvodů, proč jsem si vybral právě Tatru, je poměrně hodně, ale s detaily nebudu nikoho zatěžovat
Něco o mě: je mi 33, žiju na jižní Moravě, mimo jiné i motocykluju (cestování), ale vzhledem k nadcházející nejen renovaci se toho budu muset na pár let vzdát.
Mám spoustu technických dotazů na toto auto a budu vděčný za jakékoliv informace.
Pochopitelně se velmi rád s ostatníma podělím o své zkušenosti.
Měl jsem velmi dobrý zdroj informací a zkušeností, ale ten člověk již bohužel mezi námi není, tak se protloukám, jak se dá....
Pro začátek přikládám pár dotazů- zatím jsem do auta ani nehrábl, ještě dostavuju garáž a mám teď zdravotní problémy, takže stavba garáže stojí a auto v garáži u známých taky, ale co se dá dělat...
Zatím jsem krátce prohlédl detaily vozu a nejsou mi zcela známy některé věci.
1. Reflektory- mám na autě tyto, viz. obr. Co je to zač? Nerozebíral jsem je, nic na nich není napsáno. Někde jsem na sklech viděl napsáno JORO a vůbec, slyšel jsem, že se tam Jora od r. 1936 (můj vůz byl v září 1936 předán zákazníkovi) montovaly, příp. Bosche, jak je poznám?
Současné světlomety mají průměr skla zhruba 17cm, celk. průměr asi 19 cm, celkovou délku asi 21 cm....
2. na voze jsou tyto zadní světla, asi nejsou původní, nemají tam náhodou být ty typické kulaté stop světla? (pravda, takové, co mám, jsem viděl už na několika pětasedmdesátkách před renovací)
3. ventilátor- poněkud divné, tu kulatou "mřížku" jsem ještě nikde neviděl....
4. v horní části klikové skříně jsem našel vyraženo do hliníku M a šestimistné číslo. Je toto číslo motoru? co se týče těch čísel a štítků- zatím jsem našel jeden štítek s čísly spodku a motoru a rokem výroby a to z boku na "požární stěně". Je to v pořádku? Vím, že se tyto štítky umisťovaly i na horní část ventilátoru, v muzeu v Kopřivnici mi řekli, že u verze kapota-blatníky dohromady ten štítek byl z boku na té "požární" stěně a u verze kapota-blatníky zvlášť byl štítek na onom ventilátoru, ale např. já jsem viděl T75 (po renovaci) ve verzi kapota-blatníky v kuse se štítkem na ventilátoru a vůbec....
Kolik identifikačních znaků (štítků) je na T75 celkem? Slyšel jsem informaci, že 3...
Ano, identifikace původnosti např. karoserie může být vzhledem k silné korozi a shnilé výdřevě a tím pádem s nutností stavět odznovu půlku kastle naprostou bezpředmětností, ale i tak...
5. čalounění- je celkem dochované, ale ta kombinace mi přijde divná. Nevím, jaká byla původní barva vozu (nepodařilo se zjistit), podle zbytků černé barvy v zadní části (u prolisu na rezerv. pneumatiku) hádám černou, ale nějak mi nesedí ta celková barevná kombinace čalounění stropu spolu s červeně čalouněným zadním podběhem, stejně tak potaženým mezidveřním sloupkem a červenou koženkou (látkou) na dveřích (mám dochovaný zbytek na překližce).
Předem díky moc za rady.
Julo600: Myslím, že jste před časem uváděl, že nevíte, jak vypadá podlaha vozu (včetně uložení akumulátoru)- u mě je tato část (i když ne jako nová) velmi zachovalá a myslím, že se z toho dá dobře vycházet. Jak se k tomu dostanu, mohu ofotit, příp. poměřit.
Michael: Díval jsem se na onen "boční" štítek a v kolonce Váha zavazadel, Přípustný počet osob a Přípustná váha nákladu nic není.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Tatru 75 sice nemám, ale můžu okomentovat aspoň něco. To proužkované čalounění je na 99% původní, úplně stejné jsem již viděl na T 57a, kde nebylo o původnosti pochyb. Ta koženka na zadních podbězích asi původní nebude, ale zřejmě jde o náhradu původního prodřeného čalounění. Zadní světla jsou ze spartka nebo bezkřidélkové octavie. Důvodem proč se vyskytují na více autech je ten, že po změně předpisů někdy v 50. letech, kdy auta musela být vybavena vzadu 2 světly a blinkry, málokdo sehnal 2. stejné zadní světlo jako tam už měl. Předválečné vozy měly většinou jen 1 zadní světlo na pravé straně, které zároveň osvětlovalo pod ním umístěnou SPZ. Repliky originálů prodává p. Šilhán v Brně nebo na velkých burzách.Tělesa předních světel můžou být původní, ale paraboly a možná i rámečky už někdo nahradil...
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Chlapi, to je bomba ty ceníky a ten dobový účet jakbysmet....koukám že když to přepočtu na dnešní a tehdejší kupní sílu - tak jsou ty ceny jak práce a materiálu hodně podobné dnešku.
Pro ježka: Jediné k čemu se můžu spolehlivě vyjádřit je že kryt ventilátoru vypadá jak samodomo výroba a že čalounění vypadá původní.Chtělo by líp nafotit motor (celý) a celé světla z boku. Umístění štítku a že je takhle roztržený dáva taky prostor k mnoha spekulacím.
Pro ježka: Jediné k čemu se můžu spolehlivě vyjádřit je že kryt ventilátoru vypadá jak samodomo výroba a že čalounění vypadá původní.Chtělo by líp nafotit motor (celý) a celé světla z boku. Umístění štítku a že je takhle roztržený dáva taky prostor k mnoha spekulacím.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ježek: Nazdar, nebyl ten Sedan před časem k prodeji na internetu ? Podle barvy by to mohl být on.... Cena byla krutá .
Štítek jsem viděl na plechové stěně, ale na vrchní ploše vlevo ( u řidiče ). Na boku ještě ne....
Výrobní štítek byl pouze jeden. Další štítek byl o předepsané brzdovce ATE...
Zadní světla jsou nepůvodní... Taktéž i přední.... Zadních světel je dost ! Můžeš zvolit cestu replik, nebo originálů. Vše lze sehnat. Přední velké světla JORO se dají taktéž sehnat. V páru se prodávají do pěti tisíc. Po kuse je můžeš sehnat i po tisíci . Zvol, ale provedení s průměrem skla cca 190 mm. Ty menší ( cca 175 mm ) JORA vypadají dobře na T-57... Světla BOSCH se tak často nevyskytují !
Pokud chceš nějaký obrázek, tak napiš....
Číslo s M na začátku je motorové.... Porovnej ho se štítkem, zda je identické....
ŠTÍTKY: Jsou vlastně univerzální i pro autobusy a náklaďáky Tatra.......... Proto to tam tedy není vyraženo.
Lukas: Přidávám další ochutnávku z těsně poválečných ceníků a knih provedených oprav jednoho TATRA servisu nedaleko Ostravy. Tato dílna měla velice dobré kontakty s fabrikou Tatra ! Jsou tam super informace o vozech z mojeho regionu.... Mohu říct, že zatím jsem z knih vyčetl časté předělávky kapot a řízení u Hadimršek.
V knize jsou zazn. i dvě "překopávky" na autoškolácké Hadimršky.....
Štítek jsem viděl na plechové stěně, ale na vrchní ploše vlevo ( u řidiče ). Na boku ještě ne....
Výrobní štítek byl pouze jeden. Další štítek byl o předepsané brzdovce ATE...
Zadní světla jsou nepůvodní... Taktéž i přední.... Zadních světel je dost ! Můžeš zvolit cestu replik, nebo originálů. Vše lze sehnat. Přední velké světla JORO se dají taktéž sehnat. V páru se prodávají do pěti tisíc. Po kuse je můžeš sehnat i po tisíci . Zvol, ale provedení s průměrem skla cca 190 mm. Ty menší ( cca 175 mm ) JORA vypadají dobře na T-57... Světla BOSCH se tak často nevyskytují !
Pokud chceš nějaký obrázek, tak napiš....
Číslo s M na začátku je motorové.... Porovnej ho se štítkem, zda je identické....
ŠTÍTKY: Jsou vlastně univerzální i pro autobusy a náklaďáky Tatra.......... Proto to tam tedy není vyraženo.
Lukas: Přidávám další ochutnávku z těsně poválečných ceníků a knih provedených oprav jednoho TATRA servisu nedaleko Ostravy. Tato dílna měla velice dobré kontakty s fabrikou Tatra ! Jsou tam super informace o vozech z mojeho regionu.... Mohu říct, že zatím jsem z knih vyčetl časté předělávky kapot a řízení u Hadimršek.
V knize jsou zazn. i dvě "překopávky" na autoškolácké Hadimršky.....
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: TATRA 75
Mně se jednoduše líbí! Je to už takové dospělé auto s kufrem a normálními proporcemi... O dvě generace dál, než "originál".
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Karosérie od p. Touška na podvozku T-75 long je celkem povedená !
Velikostně už lze přirovnat k Tatře 90.... Zatím jsem neměl možnost vidět nějaké dobové foto, které by ukázalo původní vzhled. Údajně to mělo být od nějaké hérečky.... Může to být stavěno na objednaném podvozku z Tatry, nebo již překarosování staršího či havarovaného longa. Zhotovení odhaduji kolem roku 1940.
Karosérie musí také být hódně těžká... Rozdíl od tovární by mohl činit i 100 kg.
Vůz už tedy nebude taková "štika". Pneumatiky předpokládám rozměru 6,50-16.
Toto auto jsem osobně neviděl, takže nelze moc chytračit
Škoda, že někdo nevyfotí i interiér..........
Velikostně už lze přirovnat k Tatře 90.... Zatím jsem neměl možnost vidět nějaké dobové foto, které by ukázalo původní vzhled. Údajně to mělo být od nějaké hérečky.... Může to být stavěno na objednaném podvozku z Tatry, nebo již překarosování staršího či havarovaného longa. Zhotovení odhaduji kolem roku 1940.
Karosérie musí také být hódně těžká... Rozdíl od tovární by mohl činit i 100 kg.
Vůz už tedy nebude taková "štika". Pneumatiky předpokládám rozměru 6,50-16.
Toto auto jsem osobně neviděl, takže nelze moc chytračit
Škoda, že někdo nevyfotí i interiér..........
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Myslím, že se řada stahovacích střech neprávem označuje jako Webasto....
Pražská Karosa dělala také kvalitně tento shrnovací systém.
Přikládám dobovou reklamu...
Pražská Karosa dělala také kvalitně tento shrnovací systém.
Přikládám dobovou reklamu...
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ty dvě fotky z války mají zvláštní kouzlo, docela by mě zajímalo čeho se ta tatra za války zúčastnila, proč je tatra vybavena vlaječkami. Zřejmě nějaké jednání místní samosprávy s wehrmachtem Jak tam stojí vedle toho mercedesu tak rozhodně nedělá ostudu. Co je to za auto to třetí velké polokabrio?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Foceno je to v Kopřivnici ( místo je jasné ). Bylo to služební auto...
Na vlaječkách budou hák. kříže.
Cabrio-limuzína je zn. OPEL, MB 170 bude s karosérií podobnou Káčku...
Na vlaječkách budou hák. kříže.
Cabrio-limuzína je zn. OPEL, MB 170 bude s karosérií podobnou Káčku...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných