KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
- Mr.Tomash
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
- Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
sudetak -> elektróny su ľahšie. Ale neviem či tie "A" sú elektróny a "C" hlinikové. Elektr. je zliatina horčíka a tuším hliníka zatiaľ čo tie druhé len hliníková zliatina. Pred niejakou dobou začalo BMW kôli nižšej váhe robiť bloky motorov z elektrónov(ej zliatiny). Dufam že som to dobre napísal.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
To vypadá, jak kdyby BMW objevilo ameriku!
Blok motoru z elektronu (slitina hořšíku a hliníku) snad měla T77 i T87, nebo ne?
Blok motoru z elektronu (slitina hořšíku a hliníku) snad měla T77 i T87, nebo ne?
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Jinak se mi více líbí C.
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Mr.Tomash
kde môžem kúpiť takú zliatinu elektrónov? potreboval by som asi tak pól kila
ináč mne sa páčia Borbet A na T613-700 a priemer(") by som riešil podľa toho čo mám napísane v techničáku
sudetak -> elektróny su ľahšie. Ale neviem či tie "A" sú elektróny a "C" hlinikové. Elektr. je zliatina horčíka a tuším hliníka zatiaľ čo tie druhé len hliníková zliatina. Pred niejakou dobou začalo BMW kôli nižšej váhe robiť bloky motorov z elektrónov(ej zliatiny). Dufam že som to dobre napísal.
kde môžem kúpiť takú zliatinu elektrónov? potreboval by som asi tak pól kila
ináč mne sa páčia Borbet A na T613-700 a priemer(") by som riešil podľa toho čo mám napísane v techničáku
- Mr.Tomash
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
- Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
kovoo -> a načo ti tto bude ??
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
A víte, jak poznat, že se jedná skutečně o elektron?
- Mr.Tomash
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
- Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Lucián-> no ako som zvedaví
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
A ještě jedna poznámka:
Že se diskům z lehkých slitin říká lidově (slangově) elektrony/elektróny nemusí znamenat, že jsou vyrobeny z elektronu, tedy lehké slitiny hořčíku, hliníku, manganu a zinku. (např. Mg 90%, Al 8%, Zn + Mn 1,5%)!
Pravděpodobně se tento výraz do slangu dostal od závodníků, kde se opravdu disky kol závodních aut z této slitiny vyráběly, ale měly krátkou životnost!
Kdo mi první napíše, jak nejjednodušeji poznat elektron, tak má u mě pivo!
Že se diskům z lehkých slitin říká lidově (slangově) elektrony/elektróny nemusí znamenat, že jsou vyrobeny z elektronu, tedy lehké slitiny hořčíku, hliníku, manganu a zinku. (např. Mg 90%, Al 8%, Zn + Mn 1,5%)!
Pravděpodobně se tento výraz do slangu dostal od závodníků, kde se opravdu disky kol závodních aut z této slitiny vyráběly, ale měly krátkou životnost!
Kdo mi první napíše, jak nejjednodušeji poznat elektron, tak má u mě pivo!
Naposledy upravil/-a Jerry v 19 Dec 2008, 19:26, upravené celkom 1 krát.
Dôvod: Na přání Luciána
Dôvod: Na přání Luciána
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
aby som to upravil na správnu mieru
ELEKTRON je to názov "čiastočne slengový", ale už som sa sním stretol aj v literatúre
- v konštrukcií lietadiel sú používané zliatiny horčíku s hliníkom, zinkom, manganom a inými kovmi. Hliník a zinok v určitých množstvách vylepšuje mechanické vlastnosti, mangán zvyšuje odolnosť proti korózií horčíkových zliatin....
ja poznám najme zliatinu ML5, ktorá je najlepšia horčíková zlliatina na odlievanie, chemické zloženie takto z hlavy neviem, ale kto che tak pohľadám..
horčíkové zliatiny sa vyznačujú svojou ľahkostou, tvarovou stabilitou a prijatelnou pevnostou v ťahu.....
použitie je ako bolo spomenuté na motorové skrine, skrine náhonou a iné skrine.......
ELEKTRON je to názov "čiastočne slengový", ale už som sa sním stretol aj v literatúre
- v konštrukcií lietadiel sú používané zliatiny horčíku s hliníkom, zinkom, manganom a inými kovmi. Hliník a zinok v určitých množstvách vylepšuje mechanické vlastnosti, mangán zvyšuje odolnosť proti korózií horčíkových zliatin....
ja poznám najme zliatinu ML5, ktorá je najlepšia horčíková zlliatina na odlievanie, chemické zloženie takto z hlavy neviem, ale kto che tak pohľadám..
horčíkové zliatiny sa vyznačujú svojou ľahkostou, tvarovou stabilitou a prijatelnou pevnostou v ťahu.....
použitie je ako bolo spomenuté na motorové skrine, skrine náhonou a iné skrine.......
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Třeba na soustruhu, Luciáne. Třísky krásně hoří. A když mi napíšeš, jak na soustruhu udělat kostku, můžeš si to pivo vypít na moje zdraví
Jinak jsem pro typ A.
Jinak jsem pro typ A.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Lucián - dúfam, že nemyslíš "skúšku ohňom"..
ešte k elektrónu - táto zliatina zaznamenala rozvoj hlavne vo vojnových rokoch a to v leteckých konštrukciách,
nakoľko je výrazne pevnejšia, ako zliatiny len na báze hliníka,
vyznačuje sa však náchylnosťou k tvorbe únavových trhlín, preto sa elektrónové disky museli v pravidelných intervaloch defektoskopicky kontrolovať (napr. ultrazvukom)
únavové trhliny mávali katastrofálne následky hlavne v letectve..
ešte k elektrónu - táto zliatina zaznamenala rozvoj hlavne vo vojnových rokoch a to v leteckých konštrukciách,
nakoľko je výrazne pevnejšia, ako zliatiny len na báze hliníka,
vyznačuje sa však náchylnosťou k tvorbe únavových trhlín, preto sa elektrónové disky museli v pravidelných intervaloch defektoskopicky kontrolovať (napr. ultrazvukom)
únavové trhliny mávali katastrofálne následky hlavne v letectve..
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
ondrej myslíš že počas 2 svetovej mali-poznali horčíkové zliatiny
skorej sa experimentovalo s duralom v tej dobe a ten sa choval tak ako si napísal....
skorej sa experimentovalo s duralom v tej dobe a ten sa choval tak ako si napísal....
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Opatrně s tím předvánočním odměňováním, aby pak řešitelé neměli místo mozku z piva kostku (soustruženou, samozřejmě).
Mistru Tomášovi jsem sem chtěl vložit odkaz na své dávné měření rozdílů hmotnosti různého okolení pro T613, ale protože vyhledávací engine na fóru TKB už asi odjel na vánoční prázdniny, bude muset stačit moje resumé:
Rozdíly tam byly, ale prakticky stejnou měrou, jako materiál disku, se na tom podílela i konstrukce pneu. Takže když na "elektróna" navlíknete humpoláckou dobovou barumku a na "plecháčka" nějakou sportovní pirelku, může být výsledek v prvním případě za 18 a ve druhém bez 2 za 20. Pro krotitele šestotrinástky je jediný přínos laborování s hmotností kol ve zpříjemnění manipulace při výměně, za volantem samozřejmě prd pozná, pokud prudce nezmění ET disku nebo profilové číslo pneu. Jediný význam pořízení nových kol proto spatřuji v přihnojení ega některých lidí.
Mistru Tomášovi jsem sem chtěl vložit odkaz na své dávné měření rozdílů hmotnosti různého okolení pro T613, ale protože vyhledávací engine na fóru TKB už asi odjel na vánoční prázdniny, bude muset stačit moje resumé:
Rozdíly tam byly, ale prakticky stejnou měrou, jako materiál disku, se na tom podílela i konstrukce pneu. Takže když na "elektróna" navlíknete humpoláckou dobovou barumku a na "plecháčka" nějakou sportovní pirelku, může být výsledek v prvním případě za 18 a ve druhém bez 2 za 20. Pro krotitele šestotrinástky je jediný přínos laborování s hmotností kol ve zpříjemnění manipulace při výměně, za volantem samozřejmě prd pozná, pokud prudce nezmění ET disku nebo profilové číslo pneu. Jediný význam pořízení nových kol proto spatřuji v přihnojení ega některých lidí.
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
ladis konečne niečo pre mňa ako obrábača
Kocku môžeme urobiť na frézovačke alebo aj na sústruhu. Primeraný upínač bude štvor čeľusťové skľučovadlo na obrázku. Pritom môžeme obrobiť i šesť otvorov s rovným dnom. Za tieto otvory budeme kocku upínať pri zmene tvaru dna na konvexný.
Iná možnosť je pri obrábaní kocky priamo vytvárať do jej stien valcové otvory s konvexným dnom. Teda spraviš kocku v kocke na sústruhu
mno a to pivečko si daj s mojim bráchom
mno a ja mám taký obrábačský hlavolam
Obrobok má byť guľa o priemere napr 100 mm majúca na povrchu otvory, cez ktoré je obrobená iná vnútorná guľa, ktorá má na povrchu tiež otvory, cez ktoré je obrobená najvnútornejšia plná guľa. Vnútorné gule nesmú vypadnúť cez otvory.
Kocku môžeme urobiť na frézovačke alebo aj na sústruhu. Primeraný upínač bude štvor čeľusťové skľučovadlo na obrázku. Pritom môžeme obrobiť i šesť otvorov s rovným dnom. Za tieto otvory budeme kocku upínať pri zmene tvaru dna na konvexný.
Iná možnosť je pri obrábaní kocky priamo vytvárať do jej stien valcové otvory s konvexným dnom. Teda spraviš kocku v kocke na sústruhu
mno a to pivečko si daj s mojim bráchom
mno a ja mám taký obrábačský hlavolam
Obrobok má byť guľa o priemere napr 100 mm majúca na povrchu otvory, cez ktoré je obrobená iná vnútorná guľa, ktorá má na povrchu tiež otvory, cez ktoré je obrobená najvnútornejšia plná guľa. Vnútorné gule nesmú vypadnúť cez otvory.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
no - síce som vtedy nežil, ale podaním starších generácií (ústnym, aj písomným) som také informácie dostal..kovoo napísal:ondrej myslíš že počas 2 svetovej mali-poznali horčíkové zliatiny
skorej sa experimentovalo s duralom v tej dobe a ten sa choval tak ako si napísal....
myslíš, že neboli pravdivé? prečo?
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
pravdivé nepravdive to ti ja nepoviem to musíš vedieť sám
myslím si že horčíkové zliatiny napr Elektron Mg-Al-Zn-Mn (nie hliníkové zliatiny) sa veľmi málo používajú v primárnej konštrujcií draku lietadla. Hlavne skrz problémi vznetlivosti a horlavosti v určitých prípadoch.... a elektron sa uplatnil v letectve najme tam kde sa vyrábajú súčiastky odlievaním, ale takýto odliatok sa dá použiť iba tam kde je menšie namáhanie...
dalej je horčík pomerne drahý prvok a teda takáto konštrukcia by bola oveľa drahšia ako u Duralu. Dalo by sa povedať že, konvenčné zliatiny horčíka majú nízku pevnosť a zlú koroziuvzdornosť, tú je ale možno zvýšiť dalším legovaním(Mn-elektron) alebo povlakovaním.....
v dnešnej dobe sa používa mimo iného legúra Yttrium (Y) a Neodym (Nd), pomocou práškovej metalurgie vznikajú horčíkové zliatiny s rovnakou pevnostou ako majú konvenčne vyrábané vysokopevné zliatiny Al. Ale technológia práškovej metalurgie je trocha drahá a hlavne počas 2svetovej bola ani nie v plienkach....
najznámejšou aplikáciou horčíkovej zliatiny je kluková skriňa vzduchom chladeného motora VW brouka...
zhrnul by som to takto nejako: určite sa experimentovalo použiť tento matroš do primárnej konštrukcie ale myslím že zliatiny Al sú v tomto lepšie aj keď sú o niečo ťažšie...
no a to sme ešte nerozprávali o Kompozitných materiáloch s horčíkovou matricou
myslím si že horčíkové zliatiny napr Elektron Mg-Al-Zn-Mn (nie hliníkové zliatiny) sa veľmi málo používajú v primárnej konštrujcií draku lietadla. Hlavne skrz problémi vznetlivosti a horlavosti v určitých prípadoch.... a elektron sa uplatnil v letectve najme tam kde sa vyrábajú súčiastky odlievaním, ale takýto odliatok sa dá použiť iba tam kde je menšie namáhanie...
dalej je horčík pomerne drahý prvok a teda takáto konštrukcia by bola oveľa drahšia ako u Duralu. Dalo by sa povedať že, konvenčné zliatiny horčíka majú nízku pevnosť a zlú koroziuvzdornosť, tú je ale možno zvýšiť dalším legovaním(Mn-elektron) alebo povlakovaním.....
v dnešnej dobe sa používa mimo iného legúra Yttrium (Y) a Neodym (Nd), pomocou práškovej metalurgie vznikajú horčíkové zliatiny s rovnakou pevnostou ako majú konvenčne vyrábané vysokopevné zliatiny Al. Ale technológia práškovej metalurgie je trocha drahá a hlavne počas 2svetovej bola ani nie v plienkach....
najznámejšou aplikáciou horčíkovej zliatiny je kluková skriňa vzduchom chladeného motora VW brouka...
zhrnul by som to takto nejako: určite sa experimentovalo použiť tento matroš do primárnej konštrukcie ale myslím že zliatiny Al sú v tomto lepšie aj keď sú o niečo ťažšie...
no a to sme ešte nerozprávali o Kompozitných materiáloch s horčíkovou matricou
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Proč si na zjištění, že se jedná o elektron pořizovat soustruh? Existuje jednodušší způsob a stačí rašpla a sirky.ladis napísal:Třeba na soustruhu, Luciáne. Třísky krásně hoří. A když mi napíšeš, jak na soustruhu udělat kostku, můžeš si to pivo vypít na moje zdraví
Jinak jsem pro typ A.
Kostku na soustruhu neumím, v podstatě na soustruhu neumím nic, takže i kdyby Kovoo neodpověděl, tak bych neznal odpověď.
Jinak hořčíkové slitiny s hliníkem byly ve 30-tých letech známy, naopak dural přišel až později. Právě, že v Tatře probíhala ve 30-tých letech výroba leteckých motorů a u nich se blok odléval s elektronu, tak jej použili, i na motory tater T77 a T87, alespoň tak mi to bylo kdysi řečeno naším bývalým předsedou.
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
No a já míval dřív na Apríla silné nutkání obeslat nejvýznamnější prodejce litých kol poptávkou elektronů na Protona .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Soustruh je třískově obráběcí stroj. Samozřejmě stačí pilník a sirky, ale princip je týž. Zapálit špony. Zmínil jsem to jen jako zajímavost. Když si nedáš pozor na řeznou rychlost, nepotřebuješ ani sirky. A taky jsem se chtěl zeptat na tu kostku. O kouli v kouli popřemýšlím.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: KTERÁ KOLA SE VÁM VÍCE LÍBÍ NA T700 M97 ?
Kovoo - ja to viem, len ma zaujímalo, prečo to spochybňuješ ty, lebo zdá sa, že o takýchto veciach niečo vieš - tak mi to spolu akosi nesedelo..
no určitý rozpor v tvojich tvrdeniach je napr. aj v tom, že na jednej strane spochybňuješ používanie horčíkových zliatin cez vojnu, jedným dychom však píšeš, že "..najznámejšou aplikáciou horčíkovej zliatiny je kluková skriňa vzduchom chladeného motora VW brouka..." - kedy však vznikal ten motor, vieme..
tie nové materiály, ktoré spomínaš, však nepoznám, ani neviem vyrobiť na sústruhu kocku v kocke, ani tri navzájom vložené gule - rád sa o tom s tebou niekedy porozprávam..
no určitý rozpor v tvojich tvrdeniach je napr. aj v tom, že na jednej strane spochybňuješ používanie horčíkových zliatin cez vojnu, jedným dychom však píšeš, že "..najznámejšou aplikáciou horčíkovej zliatiny je kluková skriňa vzduchom chladeného motora VW brouka..." - kedy však vznikal ten motor, vieme..
tie nové materiály, ktoré spomínaš, však nepoznám, ani neviem vyrobiť na sústruhu kocku v kocke, ani tri navzájom vložené gule - rád sa o tom s tebou niekedy porozprávam..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní