utok na tatrovacku konstrukciu
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Autor videí -Weigelfilm, evidentně četl novou knihu od Jana Králíka- V soukolí okřídleného šípu,jedná se o vzpomínky Ing. Petra Hrdličky-šéfkonstruktér Favoritu a jistě vynikající odborník
přes veškeré ozubené převody. Ovšem v knize se to od začátku hemží neskrývanou averzí vůči Tatře a koncepci motoru v zádi. Weigel film pouze vytrhl Hrdličkovy myšlenky,ale co tím sleduje,nevím. Zpátky ke knize ,dobře se čte,ve většině případů s Ing. Hrdličkou souhlasím,ale postupně jsem nabyl dojmu,že se Ing.Hrdlička pasoval do role mesiáše našeho automobilového průmyslu.
přes veškeré ozubené převody. Ovšem v knize se to od začátku hemží neskrývanou averzí vůči Tatře a koncepci motoru v zádi. Weigel film pouze vytrhl Hrdličkovy myšlenky,ale co tím sleduje,nevím. Zpátky ke knize ,dobře se čte,ve většině případů s Ing. Hrdličkou souhlasím,ale postupně jsem nabyl dojmu,že se Ing.Hrdlička pasoval do role mesiáše našeho automobilového průmyslu.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm...
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Jen chladný ekonomický kalkul, když vše stejnak patřilo pod ČAZ.ondrej napísal:zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm...
Ostatně o pár let později na stejném základě L. Soudek obdobně včlenil ROSS a Škoda-LiAZ do Tatry patřící tehdy Škodě Plzeň.... (a bez toho by dnes nebyla např. T810...)
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Ona je ta Škodovácko - Tatrovácká (a Tatrovácko - Škodovácká ) řevnivost již dlouholetá.
V některých technických detailech Ing. Hrdlička lecos (domnívám se že záměrně) ,,opoměl,, . Např. velké vodou chlazené motory mají také olejových chladič a tak mají vlastně 2 choulostivé chladící okruhy, oproti 1 choulostivému (olejovému) u vzducháče. A to že Tatra prosazováním vzducháčů znemožnila vývoj velkých vodníků také není pravda. Co třeba Liaz, nebo Zetor.
V ekonomickém rozboru situace má ale bohužel pravdu. Dobrý vzducháč, či páteřový rám je vývojově i výrobně dražší než obyčejný vodník a žebřiňák a proto se ve světě, kde ,,jsou peníze až na prvním místě,, prosadil právě ten jednoduchý a výrobně levnější vodník s žebřiňákem. Ve většině firem rozhodují o nákupu vozidel ekonomové a ty nějaké technické parametry nezajímají neboť jim ani nerozumí a s těmi auty jezdit nebudou.
Také bych si přál aby měly Tatry dál pátěřové rámy a vzducháče, ale má-li se Tatra udržet musí se (bohužel) přizpůsobit trhu a začít s montáží ,,konfekčních,, aut, jinak ji převálcuje konkurence. Těch pár ,,fajnšmekrů,, kteří by chtěli ,,lahůdkovou,, páteř či ,,nezničitelný,, vzducháč fabriku nezachrání.
BOHUŽEL
V některých technických detailech Ing. Hrdlička lecos (domnívám se že záměrně) ,,opoměl,, . Např. velké vodou chlazené motory mají také olejových chladič a tak mají vlastně 2 choulostivé chladící okruhy, oproti 1 choulostivému (olejovému) u vzducháče. A to že Tatra prosazováním vzducháčů znemožnila vývoj velkých vodníků také není pravda. Co třeba Liaz, nebo Zetor.
V ekonomickém rozboru situace má ale bohužel pravdu. Dobrý vzducháč, či páteřový rám je vývojově i výrobně dražší než obyčejný vodník a žebřiňák a proto se ve světě, kde ,,jsou peníze až na prvním místě,, prosadil právě ten jednoduchý a výrobně levnější vodník s žebřiňákem. Ve většině firem rozhodují o nákupu vozidel ekonomové a ty nějaké technické parametry nezajímají neboť jim ani nerozumí a s těmi auty jezdit nebudou.
Také bych si přál aby měly Tatry dál pátěřové rámy a vzducháče, ale má-li se Tatra udržet musí se (bohužel) přizpůsobit trhu a začít s montáží ,,konfekčních,, aut, jinak ji převálcuje konkurence. Těch pár ,,fajnšmekrů,, kteří by chtěli ,,lahůdkovou,, páteř či ,,nezničitelný,, vzducháč fabriku nezachrání.
BOHUŽEL
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Ono pravda býva spravidla vždy niekde uprostred a na veci sa treba snažiť dívať v širších súvislostiach, inak sa človek ľahko dopustí nesprávnych a neobjektívnych záverov.
Škodováci napríklad mali a dodnes majú zaťažko komunistickému režimu, že devízy, ktoré štát získal vývozom ich osobných Škodoviek, neboli znova celé preinvestované do ich fabriky v Boleslavi, ale sa z časti presúvali aj na rozvoj iných automobilovch závodov (BAZ, Tatra..). Akosi však celoplošne prehliadali fakt, že to bol práve ten režim, ktorý im pridelil "privilegovanú" možnosť monopolnej výroby osobných automobilov a na začiatku im na to vytvoril všetky podmienky (veľké investície hlavne do závodu v Mladej Boleslavi, a to ako do stavieb, tak aj do technológie, rekonštrukcia montážneho závodu po požiari atď.) na úkor ostatných výrobcov, ktorým bola táto možnosť diktátorsky odopretá. Škodovka vtedy nekričala, aká sa to deje nespravodlivosť, ale bola ticho.
Ak by takúto možnosť dostal vtedy iný závod, ktovie, ako by si počínal a autá akej technickej úrovne by vyrábal - to sa dnes už môžu odborníci iba dohadovať podľa viacerých rozpracovaných a následne zmrazených projektov, z ktorých niektoré, ktoré som mal možnosť zbežne vidieť, boli naozaj veľmi pokrokové...
Škodováci napríklad mali a dodnes majú zaťažko komunistickému režimu, že devízy, ktoré štát získal vývozom ich osobných Škodoviek, neboli znova celé preinvestované do ich fabriky v Boleslavi, ale sa z časti presúvali aj na rozvoj iných automobilovch závodov (BAZ, Tatra..). Akosi však celoplošne prehliadali fakt, že to bol práve ten režim, ktorý im pridelil "privilegovanú" možnosť monopolnej výroby osobných automobilov a na začiatku im na to vytvoril všetky podmienky (veľké investície hlavne do závodu v Mladej Boleslavi, a to ako do stavieb, tak aj do technológie, rekonštrukcia montážneho závodu po požiari atď.) na úkor ostatných výrobcov, ktorým bola táto možnosť diktátorsky odopretá. Škodovka vtedy nekričala, aká sa to deje nespravodlivosť, ale bola ticho.
Ak by takúto možnosť dostal vtedy iný závod, ktovie, ako by si počínal a autá akej technickej úrovne by vyrábal - to sa dnes už môžu odborníci iba dohadovať podľa viacerých rozpracovaných a následne zmrazených projektov, z ktorých niektoré, ktoré som mal možnosť zbežne vidieť, boli naozaj veľmi pokrokové...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
neviem o tom, žeby bol LIAZ niekedy včlenený do Tatry - pokiaľ viem, tak firma zbankrotovala niekedy okolo roku 2002..Hosť napísal:Jen chladný ekonomický kalkul, když vše stejnak patřilo pod ČAZ.ondrej napísal:zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm...
Ostatně o pár let později na stejném základě L. Soudek obdobně včlenil ROSS a Škoda-LiAZ do Tatry patřící tehdy Škodě Plzeň.... (a bez toho by dnes nebyla např. T810...)
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....PAVEL64 napísal:jen foto...
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Kurňa ten klučina má hezkou památkubazilisak napísal:Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....PAVEL64 napísal:jen foto...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
zo všetkých strán obklopený plastovými výliskami... lepšie by to bolo myslím napr. v takej T-111, nie?vasa26 napísal:Kurňa ten klučina má hezkou památkubazilisak napísal:Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....PAVEL64 napísal:jen foto...
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Se dívám ,že to auto má už někdo doma na zahrádce místo trpajzlíku
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Co se týče havárií - tak čím víc plastů , a čím víc měkčích tim líp . Jinak všem těm co srovnávají Tatru 810 a Pv3S bych nechal ujet s oběma vozidly na jeden zápřah tak 700 km, aby zjistili, co je lepší..ondrej napísal:zo všetkých strán obklopený plastovými výliskami... lepšie by to bolo myslím napr. v takej T-111, nie?vasa26 napísal:Kurňa ten klučina má hezkou památkubazilisak napísal: Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....
ALE ! S Ondrejem souhlasím
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
U tohohle auta - pro rusko ... tady je pěkně měkká kabina..
- Jozef
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960 - Bydlisko: Jablonica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
Jinak všem těm co srovnávají Tatru 810 a Pv3S bych nechal ujet s oběma vozidly na jeden zápřah tak 700 km, aby zjistili, co je lepší..
ALE ! S Ondrejem souhlasím [/quote]
Tý, čo zrovnávajú 810-ku a Pv3S, tak zrovnávajú koncepciu vozidla, rozloženie a podobnosť častí pohonu vozidla. Nikto tu nespomínal, čo je lepšie na 700 kilometrový výlet.
ALE ! S Ondrejem souhlasím [/quote]
Tý, čo zrovnávajú 810-ku a Pv3S, tak zrovnávajú koncepciu vozidla, rozloženie a podobnosť častí pohonu vozidla. Nikto tu nespomínal, čo je lepšie na 700 kilometrový výlet.
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
dnes jsem mluvli s dlouholetým řidičem co používal výhradně tatry 111,141,138a povídal že 111 ,byl křáp-že měl raději 148 jezdil tahačem 813 (vozily buldozery) v kopcích prý slabota ,proto zapojovali do zádu 813 která pomáhala tahat...(taky říkal něco o bufikách u T815 že jak tatra nabrala vodu tak buf zhas a byl na vyčištění(nevhodné umístění)
Jinak se vlastně o nákladní tatry nezajímám..třebas o tom něco víte
Jinak se vlastně o nákladní tatry nezajímám..třebas o tom něco víte
Re: utok na tatrovacku konstrukciu
tyhle stejné 2kusyMarekK napísal:docela jej to slušelo na ceste....
jsem potkal na Teplické dálnici....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných