Splnený aerodynamický sen Tatra
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
ondrej: juuu, kde se Ti podarilo sehnat ty dva prototypy? To je taky IXO?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
IXO niee.. ten čierny už mám 11 rokov a strieborný asi 7,
taká čierna existovala aj v dvojfarebnom vyhotovení, len neviem, aké farby - nevie niekto?
taká čierna existovala aj v dvojfarebnom vyhotovení, len neviem, aké farby - nevie niekto?
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
No, tak už ji mám taky ve sbírce, nedalo se jinak. Mám ale dotaz k dalšímu existujícímu modelu IXO: červeno- bíla šestsettrojka PO s majáčkem, prý limitovaná edice Fox Toys. Existovalo tohle auto v reálu, nebo je to výmysl? Tu esenbáckou, co dělají taky, bych chtěl, ale tady si nejsem jistej.
Ondrej: krásná trojice, kdo prosimtě vyrobil ty zbylé dvě? Není to Falm?
Ondrej: krásná trojice, kdo prosimtě vyrobil ty zbylé dvě? Není to Falm?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Vypada to na vyrobce RETRO43. Jejich modely T77 asi ale nejsou momentalne na sklade a posledni aktualizaci svych stranek maji v roce 2002.
Mimochodem, Ondreji, jsou vsechny Tve modely T77 stejne dlouhe? Zda se mi, ze IXO podcenilo velikost skutecne T77 a "zmensilo" ji na pouhych 5 metru (pri stejnem meritku je model stejne dlouhy jako IXO T2-603).
Mimochodem, Ondreji, jsou vsechny Tve modely T77 stejne dlouhe? Zda se mi, ze IXO podcenilo velikost skutecne T77 a "zmensilo" ji na pouhych 5 metru (pri stejnem meritku je model stejne dlouhy jako IXO T2-603).
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Strieborná T-77 je naozaj od Retro43 a je asi o 2mm dlhšia, ako tie čierne, ktoré majú nejakých 119-120 mm, čo myslím sedí,
prvá čierna je od výrobcu ZZ a objednal som si ju na zakázku spolu s T-87HZ ešte v roku 1997
prvá čierna je od výrobcu ZZ a objednal som si ju na zakázku spolu s T-87HZ ešte v roku 1997
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
ondrej: u prototypu je to ok, ale seriova T77 by mela mit dle literatury delku 5.3-5.4m a prave seriovou T77 jsem mel na mysli. IXO T77 ma delku cca 116mm, coz je na seriovou T77 malo .
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
čo je to "sériová" T-77? myslím, že každá bola pomaly originál,
T-77a boli potom dlhšie, ale myslím, že T-77 toľlko nemali, ako si napísal...??
T-77a boli potom dlhšie, ale myslím, že T-77 toľlko nemali, ako si napísal...??
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
podle toho, co jsem se za poslednich nekolik let dovedel o T77, by se seriove T77 a T77a zase tak lisit nemely. Nejvice se mely odlisovat prototypy (jak vzajemne, tak od seriovych verzi), jak mame popsano v technickem popisku T77. Pred nekolika lety jsme vedli diskuse, co uz je "A" a co jeste ne - tusim, ze to bylo tady.
Vozidlo, ktere je na poslednim obrazku , je podle meho nazoru seriova T77 (ne A). Ma starsi provedeni privodu vzduchu do motoru a 2 svetlomety na stredni casti pride (misto na blatnikach). Delka je udana dokonce 5410mm.
Vozidlo, ktere je na poslednim obrazku , je podle meho nazoru seriova T77 (ne A). Ma starsi provedeni privodu vzduchu do motoru a 2 svetlomety na stredni casti pride (misto na blatnikach). Delka je udana dokonce 5410mm.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
stále akosi neviem u T-77 stráviť delenie na prototypy a sériové verzie...
ako sa k nemu dospelo? kto určil, čo ešte bol prototyp, a čo už "sériová" verzia?
dá sa pri počte vyrobených T-77 hovoriť vôbec o nejakej sériovej výrobe?
ako sa k nemu dospelo? kto určil, čo ešte bol prototyp, a čo už "sériová" verzia?
dá sa pri počte vyrobených T-77 hovoriť vôbec o nejakej sériovej výrobe?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Deleni na prototypy a seriove vzniklo zde na TP v diskusi. K rozlisovani prototypovych (predseriovych) T77 a seriovych mne osobne postupne vedly nasledujici indicie. V literature se uvadi vznik nekolika predseriovych, vzajemne odlisnych vozu - u technickeho popisku se podarilo nashromazdit fotografie cca 6 takovych exemplaru a rozepsat podrobne jejich odlisnosti. Od techto vozu existuje minimum fotografii, obvykle pouze na jednom miste a jeden konkretni vuz. Nedochoval se zrejme zadny z nich.
Dale existuje vyrazne pocetnejsi mnozina fotografii oznacovanych jako T77, ktere maji design temer shodny s T77a. Tyto vozy maji vzajemne shodne tvary karoserie, maji 2 svetlomety a vyskytuji se s mnozstvim ruznych spz a barev. Vuci predseriovym T77 vykazuji vyrazne tvarove odlisnosti (zejmena v zadni partii). Dochovaly se asi 4ks, viz. T77 register Keese Smita.
A pak je tu "acko" - novy motor, 3 svetla a maximalizovany vstup vzduchu do motoru s dvojici okenek + nejake dalsi drobnosti.
Souhlasim, ze celkova produkce 100ks T77 a 150ks T77a nezni moc jako seriova vyroba. Ale oznaceni "seriova T77" pouzivam pro ty vyrazne pocetnejsi T77 ... a budu moc rad, kdyz se podari sehnat vice obrazku tech "prototypovych" na podkopani teto teorie
Dale existuje vyrazne pocetnejsi mnozina fotografii oznacovanych jako T77, ktere maji design temer shodny s T77a. Tyto vozy maji vzajemne shodne tvary karoserie, maji 2 svetlomety a vyskytuji se s mnozstvim ruznych spz a barev. Vuci predseriovym T77 vykazuji vyrazne tvarove odlisnosti (zejmena v zadni partii). Dochovaly se asi 4ks, viz. T77 register Keese Smita.
A pak je tu "acko" - novy motor, 3 svetla a maximalizovany vstup vzduchu do motoru s dvojici okenek + nejake dalsi drobnosti.
Souhlasim, ze celkova produkce 100ks T77 a 150ks T77a nezni moc jako seriova vyroba. Ale oznaceni "seriova T77" pouzivam pro ty vyrazne pocetnejsi T77 ... a budu moc rad, kdyz se podari sehnat vice obrazku tech "prototypovych" na podkopani teto teorie
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Zmeral som IXO - 118,5 mm (oceľový zvinovací meter, tomu zodpovedajúca metodika a presnosť merania), pri 1:43 by mala predloha veľkosť 5095,5mm, takže tých 5130 by to v zásade mohlo byť. Ťažko teraz tvrdiť, aká dlhá bola T-77 naozaj a aké rozdiely boli medzi jednotlivými vozmi.
Na tej tvojej teórii "prototypov" a "sériových" vozov, ako si to popísal, môže niečo byť. Chcelo by to asi systematicky zotriediť a skatalogizovať existujúce fotografie, ako aj zapátrať v podnikovom archíve. Závery by som nechal na potom, podľa faktov. Neviem, či T-77 postupne prerástla do T-77a a v rovnakom výrobnom období sa líšili iba obsahom motora, alebo či tu boli aj nejaké vonkajšie výraznejšie znaky - taký hlbší prieskum by na túto otázku mohol priniesť odpoveď. Vychádzať z niekoľkých súčasne zachovalých a často výrazne "prekopaných" vozov by však mohlo byť zavádzajúce...
Na tej tvojej teórii "prototypov" a "sériových" vozov, ako si to popísal, môže niečo byť. Chcelo by to asi systematicky zotriediť a skatalogizovať existujúce fotografie, ako aj zapátrať v podnikovom archíve. Závery by som nechal na potom, podľa faktov. Neviem, či T-77 postupne prerástla do T-77a a v rovnakom výrobnom období sa líšili iba obsahom motora, alebo či tu boli aj nejaké vonkajšie výraznejšie znaky - taký hlbší prieskum by na túto otázku mohol priniesť odpoveď. Vychádzať z niekoľkých súčasne zachovalých a často výrazne "prekopaných" vozov by však mohlo byť zavádzajúce...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Dobry den, neviem ci sa to do tejto diskusie celkom hodi ale mam dve otazky pre znalcov T77:
1. je na slovensku aspon jedna dochovana Tatra 77?
2. dochoval sa aspon jeden kus verzie T77 so zapustenymi svetlami v prednej kapote?
1. je na slovensku aspon jedna dochovana Tatra 77?
2. dochoval sa aspon jeden kus verzie T77 so zapustenymi svetlami v prednej kapote?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Zda se dochovala nejaka T77 na Slovensku, nevim, zkus se mrknout do T77 registeru Keese Smita.
T77 se zapustenymi svetlomety - moc rad bych se mylil, ale pokud je teorie o prototypech pravdiva, zrejme se vyrobilo 1-2ks, takze sanci na preziti tohoto vozu bych videl minimalni. Mne osobne se ale libi ze vsech T77 nejvic
T77 se zapustenymi svetlomety - moc rad bych se mylil, ale pokud je teorie o prototypech pravdiva, zrejme se vyrobilo 1-2ks, takze sanci na preziti tohoto vozu bych videl minimalni. Mne osobne se ale libi ze vsech T77 nejvic
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Pokiaľ viem, dochovalo sa do nedávna na Slovensku 4-5 ks T-77, za niekoľko posledných rokov boli ale všetky predané do zahraničia - spravidla kšeftárom - zakrátko išli z ruky do ruky a teraz sú už rozprášené po celom svete. Majitelia boli poväčšinou čudáci s ktorými nebola rozumná reč a radšej predali svoje autá (často vraky) do zahraničia, len aby neostali doma, kde by za auto dostali možno aj viac. Takéto myslenie moc nechápem...
Koľko vozov bolo so zapustenými svetlometmi už zistíme ťažko, isté však je, že už aj vtedy majitelia trpeli snahami o modernizáciu vozidiel za každú cenu, takže staršie typy sa vizuálne prerábali na novšie vyhotovenia, s ktorými možno vtedy utŕžili o niečo viacej slávy -však to poznáme napr. z necitlivých prerábiek chromiek na trojky, nič nové pod slnkom...
Koľko vozov bolo so zapustenými svetlometmi už zistíme ťažko, isté však je, že už aj vtedy majitelia trpeli snahami o modernizáciu vozidiel za každú cenu, takže staršie typy sa vizuálne prerábali na novšie vyhotovenia, s ktorými možno vtedy utŕžili o niečo viacej slávy -však to poznáme napr. z necitlivých prerábiek chromiek na trojky, nič nové pod slnkom...
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
No, jestli se chcete dozvědět, kolik se dochovalo sedmasedmdesátek, tak si určo obstarejte Svět motorů, tuším že číslo z minlého týdne. Tam mají ten model v recenzi a píšou tam, že se těch aut dochovalo osm...co říct...jinak ten můj dotaz kolem POčka platí pořád, díky.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Rad bych si upozornit na fakt, ze predelat vuz se zapustenymi svetlomety treba na "trisvetlovou" T77a by take znamenalo vymenit komplet karoserii, jinak by byly stale patrne odlisne proporce vozu ... tedy ne, ze by to bylo nemozne, u T603 se tak delo (z dnesniho hlediska bohuzel) bezne.ondrej napísal:Koľko vozov bolo so zapustenými svetlometmi už zistíme ťažko, isté však je, že už aj vtedy majitelia trpeli snahami o modernizáciu vozidiel za každú cenu, takže staršie typy sa vizuálne prerábali na novšie vyhotovenia, s ktorými možno vtedy utŕžili o niečo viacej slávy -však to poznáme napr. z necitlivých prerábiek chromiek na trojky, nič nové pod slnkom...
Marco 613: 8 ks dochovanych T77/T77a by odpovidalo registru Keese Smita.
T2-603 v barevnem provedeni "PO" jsem nikdy nevidel. Nevylucuju ale, ze nemohl existovat.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Dakujem
DRracer, na tom ze to bola najkrajsia verzia za urcite zhodneme, aj ked kazda T77 je krasna
Ondrej, to je smutne vzdy som bol toho nazoru ze podobne unikaty by mali vlastnit "relativne" bohaty ludia aby mali peniaze na ich rekonstrukciu, udrzbu ale hlavne ich chceli zachovat pre buducnost ci uz pre svojich potomkov, alebo v sirsom kontexte ako narodne bohatsvo.
P.S. nie kazda modernizacia musi byt zakonite krajsia...
DRracer, na tom ze to bola najkrajsia verzia za urcite zhodneme, aj ked kazda T77 je krasna
Ondrej, to je smutne vzdy som bol toho nazoru ze podobne unikaty by mali vlastnit "relativne" bohaty ludia aby mali peniaze na ich rekonstrukciu, udrzbu ale hlavne ich chceli zachovat pre buducnost ci uz pre svojich potomkov, alebo v sirsom kontexte ako narodne bohatsvo.
P.S. nie kazda modernizacia musi byt zakonite krajsia...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
ak je oficialne v registru 8 ks, tak predpokladam ze v skutocnosti ich bude tak 12-16...DRracer napísal:8 ks dochovanych T77/T77a by odpovidalo registru Keese Smita.
- Marco 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 330
- Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
- Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
- Bydlisko: Štatl
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Splnený aerodynamický sen Tatra
Teď jsem se tam díval a je jich tam víc, i když nepočítám ty momentálně rozebrané nebo převážně skládané z nových dílů (jak je tam psáno, myslíme oba stránky tatraworld.nl)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných