Ako prihlasit auto.

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 25 Jan 2008, 11:38

Vyskytla sa my moznost kupit si na Tatru 57 A r.v 1936 Technicky preukaz z SPZ-tkou. r.v 1935.Ked sa nieco take kupuje tak je to nieco ako ked sa kupuje auto?Treba kupno predajnu zmluvu a potom ist na policiu kvoli zakonej poistky?Ako je to potom s tyma cislami ktore sa na papieri a na aute.Ako sa to prepisuje?Vdaka za radu.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Jan 2008, 12:01

Tak nikto nema stym skusenosti??

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Pedro » 26 Jan 2008, 12:04

Papírově je to přesně jako když koupíš auto. Zákon prodej papírů nezná :D

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Jan 2008, 12:18

Smlouva by měla být. Na policii (nevim jak u Vás.... ale asi to bude stejný) se jde auto přihlásit, tomu předchází Technická kontrola (STK+ME), když auto projde, tak Ti vystaví novej malej techničák, dají RZ (registrační značky, dříve SPZ) a všechno si uloží do registru. Pak si dojdeš na Tebou zvolenou pojišťovnu a tam předložíš velkej techničák a oni Ti vystaví pojistku na auto. A v ten okamžik můžež sednout a bezobav jezdit.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Jan 2008, 12:23

Pokud kupuješ auto pro renovaci, tak stačí smlouva a majitel auto odhlísí na Tvoje jméno. Takže auto je tvoje a při přihlášení po renovaci už nebudou problémy. Kdyby ho neodhlásil, tak bys musel ke smlouvě dostat notářsky ověřenou plnou moc ke konání úkonů místo majitele (odhlášení vozidla).
Doufam, že sem nic nezapoměl a že Ti to pomůže.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Radinko » 26 Jan 2008, 12:35

Djss napísal:Vyskytla sa my moznost kupit si na Tatru 57 A r.v 1936 Technicky preukaz z SPZ-tkou. r.v 1935.Ked sa nieco take kupuje tak je to nieco ako ked sa kupuje auto?Treba kupno predajnu zmluvu a potom ist na policiu kvoli zakonej poistky?Ako je to potom s tyma cislami ktore sa na papieri a na aute.Ako sa to prepisuje?...
Legálne nijako.
Držiteľ vozidla je povinný umožniť porovnanie údajov uvádzaných v dokladoch vozidla s údajmi priamo na vozidle. Čo tebe nesedí. Zostáva ti len sfalšovať jeden z údajov. Ľahšie to ide s tým na vozidle. Ale na to je už paragraf.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 26 Jan 2008, 12:51

Tak a prave tieto problemy uspesne riesi korupcia a preto ju obcas pouzivam...

P.S. Som ale rad ze prave niektory ludia tu na fore mi otvorili oci, teraz ked budem davat uplatok tak sa budem citi ako keby som vypravoval vlak smrti do gulagu...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Jan 2008, 12:54

Jo tak... :oops: Ale to by šlo řešit koupí pouze vozu a vystavení papírů na veterána, tudíž ty papíry by se pak mohly odložit. Pokud v papírech není uvedeno ono číslo auta (třeba jako přestavba...)

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Jan 2008, 14:41

Vdaka za rady.No je to komplikovane ako som cakal... :cry: Vyhodnejsie je mat potom tie veteranske?hm.Ako je to s tyma co su T.P prepisatelne?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Jan 2008, 14:47

U nás při přepisu majitelů není nutná STK +ME, ale jen evidenční kontrola. Kolega při přepisu samotných papírů na motorku přivezl na evidenční kontrolu svoji motorku rozloženou na díly (s upravenými výrobními čísly a se štítkem odpovídajícím papírům) a bez problému mu evidenčku udělali.
Nechci moc radit, ale dnes není problém koupit repliku ,,čistého,, výrobního štítku a na ten pak vyťukat čísla z papírů (pokud není původní štítek k papírům). Samozřejmě je také nutno opravit číslo motoru (pokud neni vyjmut z evidence) a číslo podvozku. Změní se tím sice původní identita vozu, ale v minulosti se to dost často takto praktikovalo (viz mé dřívější příspěvky o čistokrevných Žehličkách s Béčkovými papíry a výrobními štítky a jiné šílenosti).

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Jan 2008, 15:05

To by bola velka skoda menit povod auta.Ja som zastanca za povodny udaj.Preco nie su prepisatelne tie papiere?Ako viem tak niekde sa daju prepisat...

tomcat

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa tomcat » 26 Jan 2008, 15:37

Na Slovensku sa uz 2 roky neda robit vymena karoserie. Iba za novu, co asi nieje tento pripad ... Ja som to riesil este ked sa to dalo. Bolo treba potvrdenie vyrobcu, ze je to zhodny typ.
Takze jedine prisposobit tie cisla. Staci niekde nanitovat kusok plechu s cislami, ajtak nikdo nevie ako to ma vyzerat.
Veteranske by som neriesil, musi to byt v takom stave ako to vyslo z vyroby, inac neprejdes testaciami.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Jan 2008, 17:01

Přesně tak na STK vědí prd kde ta čísla mají být. Již jednou jsem tady psal jak známému při výměně TP zapsali číslo podvozku do kolonky VIN čísla karoserie a na STK po něm požadovali jako identifikační znak číslo karoserie. Vyřešil to tak že si udělal oválný (aby vypadal jako starý) mosazný štítek a na ten vyrazil čísla z TP (původně číslo podvozku) a připevnil ho dvěma (mosaznýma) šroubkama na mezistěnu. A tak dostala T-57A VIN číslo karoserie :lol: a na STK byly spokojený :mrgreen:
Původní štítek sice bývá přinýtovaný, ale na mnoha vozech jsem ho viděl přišroubovaný (tudíž kdykoliv výměnitelný :wink: )

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Jan 2008, 17:58

A co motor musi sediet z cislami?Vraj ked sme uz v EU tak nemusi sediet cislo motora...Motor zadres das druhy a ides. :D Mimochodom kde ma T 57 A cislo karoserii?? :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Jan 2008, 21:10

Pokud je v TP zapsáno číslo motoru (dříve to byla povinnost) dá se zažádat o jeho vymazaní s TP (alespoň v ČR) a potom už nikdo jeho číslo nezkoumá.
T-57A nemá číslo karoserie. Na jednotlivých částech kastle je jen vyraženo kompletační číslo, podle kterého se při výrobě jednotlivé díly po nalakování skládali k sobě. To číslo je ale vetšinou již zatřeno barvou či překryto čalouněním. U starých aut bylo rozhodující číslo podvozku (nejdůležitější a nejdražší část vozu), podle kterého byl i vůz evidován a jako další bylo teprve číslo motoru. Kastle se nečíslovali, neboť si ji každý mohl nechat postavit např. u soukromé karosárny, nebo ji po pár letech nechat zmodernizovat atd...

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Dan » 26 Jan 2008, 21:41

před pár lety sem měl stejný problém. Vše se vyřešilo tak,že jsem koupil Papíry na t 57 koupil nový štítek a protože technik u nás trval na čísle podvozku ,tak sem ho vyrazil na centrální rouru,kde nebude po kompletaci vidět. Jelikož bylo auto rozdělané musel technik ke mě domů a identifikovat auto tam.O tom ,že papíry byly z jiného vozu neměl ani tušení a vše je o.K.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Jan 2008, 21:52

U dlouhého Áčka,Béčka a Káčka je číslo podvozku vyražené na motoru (který je součástí podvozku) U Žehličky a krátkého Áčka je na ventilátorové skříni (která je rovněž součástí podvozku), ale za ta léta už ta čísla mohou být vyražena kdekoliv. U jednoho vozu bylo číslo podvozku vyraženo na ventilátorové skříni pod držákem klaksonu. Když se sundal klakson s držákem - bylo vidět, když se klakson namontoval - nebylo vidět :wink:
(doufám že to nečte někdo z STK 8)

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Dan » 26 Jan 2008, 21:57

To ,že číslo je na bloku motoru sem samozdřejmě věděl,ale nesedělo to s T.P. a technik to neví.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Jan 2008, 09:29

Vím že víš kde ta čísla mají být :wink: , jen jsem chtěl říci že vlivem oprav, úprav, přestaveb a GO se ta čísla vyrážela kamkoliv.

Jen tak mmch. vím o dvou vozech které mají stejný výrobní štítek (jeden má originál, druhý repliku) a stejná čísla podvozků a motorů (jede originál, druhý je má přeražená) a jezdí tak na jedněch papírech. Podle toho s kterým vozem se chce majitel svést přendá na něj pouze SPZ a jede (s oběma současně stejně jezdit nemůže) :mrgreen: . Takto to praktikuje více veteránistů, a někteří ani nemají stejné výrobní štítky (doufají že při silniční kontrole je nikdo nebude chtít vidět).

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ako prihlasit auto.

Príspevok od užívateľa Djss » 27 Jan 2008, 12:18

S tym suhlasim ze prd vedia kde maju bit cisla na motore.Ked take auto ani nevideli ludia z STK. :D .Tak Veteranisty si dako vedia poradit.S tym jednym TP na dve auta je riadny trik.Ale Psss. 8) Tak nie som jediny co ma taky problem.Ako sam napisal Dan tak takou fintou presiel..

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných