Tatra 603 pojistka

Technické problémy s našimi tatrovkami

Tomáš

Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Tomáš » 04 Jan 2008, 20:01

Zdravím všechny Tatrováky,potřeboval bych radu mam T603 s SPZ. A zajímá mě jak to provést abych neplatil tak šílenou pojistku (teď platím 1900,- čtvrtletně).Na zimu ji dávám do depozita a četl jsem o nějakých testacích a levnějších pojistkách.Můžete mi ktomu říct více? Děkuji.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa radek » 04 Jan 2008, 21:15

Já se obávám, že jsi při tom čtení "někde" Tomáši moc nedával pozor, testace coby úkon prováděný komisí s oprávněním tuto činnost vykonávat je prověření stavu motorového vozidla na jeho historickou původnost a zachovalost, nikoli způsob snižování jeho provozních nákladů.

Musíš se rozmyslet, zda máš vzácně původní či pečlivě renovované mechanicky poháněné vozidlo, u kterého je kromě věkového limitu a řádného technického stavu důvod, aby bylo coby historické vozidlo zachováno pro budoucnost (omezený počet existujících kusů, neseriové vozidlo, vozidlo vzácně nenapadené přestavbami během jeho používání, výroční model vozidla, odlišný od souběžné tovární produkce, prototyp, vozidlo s historicky zajímavou minulostí,.... ), běžně jej nepoužíváš k provozu ani neslouží jako předmět k podnikání, a proto podstoupíš jeho otestování na historickou původnost, spojené v případě kladného výsledku s vydáním Osvědčení, na které lze mimo jiné uplatnit speciální sazbu tzv. povinného ručení, a nebo jestli jen hledáš cestu, jak ušetřit za každou cenu peníze na sezonně provozovaném vozidle. Pokud Ti jde jen o tu úsporu (mimochodem v ročních nákladech na provoz a údržbu takového auta je to celkem nepodstatná suma), tak k tomuto účelu statut historického vozidla opravdu neslouží......

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Mirek » 04 Jan 2008, 22:15

Radku, nejsi zbytečně útočný? Nebo T603 není všeobecně hodná veteránských SPZ? Co když má Tomáš v garáži T603 ve výborném stavu a když je pěkné počasí, jde se projet. A připadá mu zbytečné zaplatit za pár projížděk 6 tisíc pojišťovně. Vzhledem k údržbě to určitě není nepodstatná suma.
Co já vím Tomáši, je třeba se stát členem nějakého veteránského klubu, ten pak více méně vše zařídí. Samozřejmě musí být auto v dobrém a co nejvíc originálním stavu, to má Radek pravdu.

Neregistrovaný

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 04 Jan 2008, 22:54

Mirek napísal:Radku, nejsi zbytečně útočný? Nebo T603 není všeobecně hodná veteránských SPZ? Co když má Tomáš v garáži T603 ve výborném stavu a když je pěkné počasí, jde se projet. A připadá mu zbytečné zaplatit za pár projížděk 6 tisíc pojišťovně. Vzhledem k údržbě to určitě není nepodstatná suma.
Co já vím Tomáši, je třeba se stát členem nějakého veteránského klubu, ten pak více méně vše zařídí. Samozřejmě musí být auto v dobrém a co nejvíc originálním stavu, to má Radek pravdu.

Radek má v tomto směru absolutní pravdu!!! Proč by byl útočný??? Napsal Realitu ne to co chcete slyšet Pak je otázka jestli má cenu auto vlastnit když na to nemáš....

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 22:56

Na základě klubové testace budeš platit pouze jednu dvanáctinu sazby. Toto funguje. Sám mám klubově otestovanou tatru 613 a platím 600kč za rok a to se dá ne?

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Mirek » 04 Jan 2008, 23:15

Hosť napísal: Radek má v tomto směru absolutní pravdu!!! Proč by byl útočný??? Napsal Realitu ne to co chcete slyšet Pak je otázka jestli má cenu auto vlastnit když na to nemáš....
Kdopak to promluvil? Jde o to, že mu (Tomášovi, ale stejně tak komukoli jinému) může připadat zbytečné (oprávněně) platit tisíce za pár vyjížděk. Když potom bude mít dvě tři auta s větším motorem, může vyhodit třeba přes třicet tisíc za ručení kvůli dvěma jízdám každým autem. Na druhou stranu, anonyme, pokud jsi pojišťovák, chápu tok Tvých myšlenek.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa radek » 04 Jan 2008, 23:57

Útočný Mirku? Já?

Co má nebo nemá Tomáš v garáži nemusíš řešit ani Ty, ani já, to je čistě na Tomášovi. Odpověď je adekvátní informacím úvodního dotazu, nevím co se Ti nezdá. Když Tomáš upřesní /dodá informace o vozidle, může pak logicky obdržet mnohem přesnější odpověď. V tomto stadiu ovšem těžko.

Dále, v žádném případě není automaticky, či snad paušálně, jak se Ty mylně domníváš, možné nárokovat si veteránské RZ (nehledě na to že Ti ušlo, že v tomto vlákně se celou dobu jedná o provedení testace vozidla zapsaného v běžném registru a nejde zde tedy o vydávání historických RZ) na cokoli, co má v technickém průkaze napsáno např. T603 (či Trabant 601, škoda 105L, vaz 1600, tatra 613, ford cortina, ford mustang, .... a tisíce dalších). Není na to zákonný nárok, ani nic jiného. "Záslužnost" či jak to nazvat totiž v žádném případě nezávisí jen na typu auta uvedeném v TP, ale na stavu, původnosti a historické zajímavosti/hodnotnosti toho kterého konkrétního kusu. Je Ti to tak srozumitelné?

Co se týká toho placení tisíců za pár vyjížděk, to je sice obecný problém, ovšem díky legislativě této země je pro vozidla zapsaná v klasickém registru možné tuto problematiku řešit právě depozitem. Proto patrně také koneckonců vznikl. Co se týká Tvého fiktivního příkladu - má-li někdo doma několik vozidel s velkoobjemovými motory, je to myslím čistě problém JEHO coby majitele a pořizovatele těch vozidel a snad je soudný, aby při jejich pořizování zvažoval také následné náklady na jejich provoz, kam povinné ručení patří (tímto pomíjím skupinu různých individuí, která mívají chorobnou touhu shromažďovat ve velkých počtech vozidla v různě šrotoidním stavu a dojíždět je bez zásadních investic až do stavu celkové likvidace). Tedy potřebuje-li ten Tvůj fiktivní majitel těch několik velkoobjemových vozidel běžně provozovat, prostě za ně příslušné, zákonem určené částky uhradí. Pokud je chce provozovat výjimečně, od toho je depozit. Je to myslím logické a prosté a ač se mi nechce, ocituji "anonyma" tohoto vlákna - buď na to ten člověk má, nebo nemá. Tzv. binární logika. No a má-li ta velkoobjemová vozidla z důvodu např. sbírky, tak nastupuje právě testování na historickou původnost a zvláštní sazby povinného ručení. V tomto případě ty sazby mají smysl, neboť taková vozidla jsou provozována opravdu výjimečně a náklady na jejich renovace/opravy jejich majitele stály stonásobky povinného ručení na ně, nehledě na to, že se celkem správně ze strany FIVA i pojišťoven předpokládá, že člověk, provozující takto hodnotná vozidla (ve kterých má vloženy nemalé finanční prostředky a mnohdy i tisíce hodin svého života) je extrémně pozorný, opatrný a předvídavý při jejich provozování na pozemních komunikacích, čímž zákonitě klesá pravděpodobost havárií či jiných škod, které by pak byly z jejich povinného ručení hrazeny. Primárně k tomuto účelu vznikly separátní sazebníky pro historická vozidla. Nevznikly v žádném případě pro to, aby paušálně snižovaly provozní náklady běžně provozovaných vozidel staršího data výroby.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Mirek » 05 Jan 2008, 00:30

V tomhle vlákně se jedná o placení nízké - veteránské pojistky. Řešit veteráské RZ, nebo testace je trochu slovíčkaření,víš, o co mi šlo. Taky mám auto bez veteránských RZ, ale otestované s malou pojistkou. Nikde jsem nenapsal, že každý dostatečně starý vrak (letos 25 let?) má automaticky nárok na status veterána, napsal jsem, že auto musí být v dobrém a co nejvíc originálním stavu. A nesmí to být běžné auto (není to trochu subjektivní?).
Prostě, oba asi víme o čem mluvíme a jaké auto lze testovat a provozovat jako veterána. Mě jen přišlo zbytečné, že jsi předpokládal, že je spíš Tomáš provozovatel vraku T603, který chce ušetřit. Nemyslel jsem to nijak zle, ani proti Tobě, prostě mě to zarazilo.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 01:45

Předpokládal jsem běžně používané a provozované auto, tedy v nálezově-udržovaném stavu, protože v úvodním Tomášově dotazu není nic o vraku, ani o renovaci. Logicky mi tedy vyšla ta možnost střední, nejčastější a opět podotýkám, z nás dvou Mirku to ani jeden nevyřeší, dostatek vstupních informací musí dodat Tomáš.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2008, 03:34

Tazatel sice uvádí málo informací, ale dá se skoro předpokládat, že provozované, 30-50 let staré auto by mohlo být historické vozidlo. Pro jiné kategorie vozidel se totiž slevy na PR vůbec nazavádí, spíše tam jsou ještě přirážky.

Ta možnost tady je, nejlépe to chce navštívit nějaký veteránský klub, který má oprávnění provádět testace HV, kde se na to auto má možnost podívat testační komisař a pak se uvidí. Některé kluby provádí ty testace pro své členy zdarma nebo za nižší poplatek, tak bývá výhodnější zaplatit ten členský příspěvek a stát se členem. Vím, že některé kluby chtějí za tu testaci pro nečlena i mnohatisícovou částku, to si chce všechno propočítat, aby to pak opravdu byla úspora stojící za ty další komplikace.

Také bych se stavil na konkrétní pobočce některé pojišťovny a zjistil si, zda to opravdu nabízejí. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že to není oficiálně nabízený produkt - není to v konfigurátorech, ČP tuhle kategorii nemá ani ani v interním IS (berou to jako vozidla do r. v. 1952) a pracovnice na pobočkách o tom také nic moc nevědí.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 10:23

Mirek napísal:Radku, nejsi zbytečně útočný? Nebo T603 není všeobecně hodná veteránských SPZ? Co když má Tomáš v garáži T603 ve výborném stavu a když je pěkné počasí, jde se projet. A připadá mu zbytečné zaplatit za pár projížděk 6 tisíc pojišťovně. Vzhledem k údržbě to určitě není nepodstatná suma.
Co já vím Tomáši, je třeba se stát členem nějakého veteránského klubu, ten pak více méně vše zařídí. Samozřejmě musí být auto v dobrém a co nejvíc originálním stavu, to má Radek pravdu.
Nestačím se divit. :o
Radek tady naprosto slušně a srozumitelně vysvětlil podstatu řešení problému. Navíc, kdyby jsi rychleji přemýšlel než psal, zjistil by jsi, že Tomáš platí ne 6000, ale 7600 kč ročně.
Mám 2 auta na 1/12pojistky. Jedno jsem nejprve zrenovoval a pak úspěšně testoval a druhé díky svému 100% původnímu stavu,byť bylo mírně napadené korozí, jsem též úspěšně testoval bez jakéhokoliv předchozího zásahu. A navíc vůbec není potřeba být členem jakéhokoliv veteránského klubu.

andre
Diskusný nováčik
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 27 Sep 2007, 12:17
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa andre » 05 Jan 2008, 11:27

Tak se mi podařilo najít zapomenuté heslo a můžu se přihlásit pod svím nickem Tomáš=andre :) abych upřesnil stav svého vozu tak je po Go kastle, po opravě brzd, a dalších opravách co byly potřeba k plné funkčnosti vozu(pouze nefunguje topení) :wink: má samozřejmě nově očalouněná sedadla.Auto nemám ke každodenímu ježdění.Loní jsem vyjel asi 3x a zaplatil plnou sazbu pojistky a proto se snažím zjistit informace jak docilit toho abych mohl platit onu zminovanou 1/12.Jak tu někdo psal o puvodnosti a dalších věcech tak mě to zarazilo,protože jsem viděl na srazech tolik ,, hybridů" kolem roku 82 v žalostném stavu a měli veteránské SPZ. Tatru mám z roku 61 viz foto. netvrdím že je to TOP stav po špičkové renovaci,ale STK prošla.
Prílohy
tatra.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Mirek » 05 Jan 2008, 12:53

Myslím, že Radek pochopil o co mi šlo a hlavně, že to nebylo myšleno nijak proti němu, prostě mi přišlo, že si myslí, že jde o polovrak a to mi přišlo zbytečné.
O testacích pro nečleny klubů jsem nevěděl.
Miloši, kdyby jsi rychleji přemýšlel než psal, zjistil by jsi, že Tomáš psal o uložení do depozitu na zimu. Tudíž jsem bral pojistné období cca tři čtvrtletí tedy cca 6000. Jo, vím, že 3 x 1900 = 5700, napsal jsem tu cifru jen přibližně.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2008, 15:09

Andre, to tvé auto z roku 1961 je také dost značný hybrid. To by opravdu záleželo na konkrétním testačním komisaři, na kolik přivře nebo zavře oči nebo se v tatrovkách nevyzná a nepřijde na nesrovnalosti, které ve formuláři zamlčíš. Ale pozor, aby to už nezavánělo podvodem.

To že projde na STK, je nutná podmínka k vjezdu na pozemní komunikaci, ale pro testaci HV to vůbec není nutné, stačí základní funkčnost. Tam se sleduje hlavně historická původnost, kde to tvé auto tvrdě narazí, protože já na tom podle fotky nevidím z roku 1961 ani šroubek, ani se to nijak moc nepodobá. Tak tam půjde o to, zda prokážeš, že ta přestavba se nějak vleze do časového veteránského limitu a zda to přestavěné nepůvodní auto se ještě dá považovat za historicky cenné. Výsledek si osobně neodvažuju odhadovat, když jde jen o tu pojistku a né o značky, mohli by být trochu vstřícnější, ale nevím...

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Dan » 05 Jan 2008, 15:28

Nevím jak je tomu v jiných veteránklubech v čr,ale u nás je to naopak nutné mít auto na SPZ po STK. Ještě bych poradil,že česká podnikatelská pojišťovna poskytuje u vozidel do RV 1970 čtvrtinovou sazbu pojistného i bez jakékoli testace.Navíc u nich funguje sezoní pojištění. To znamená,že si pojistíš jen ty měsíce,které jezdíš.Minimum je jeden měsíc a můžeš mět SPZ doma celý rok i když zaplatíš jenom 1 měsíc.Je to pro Tebe nejsnadnější cesta... Přeju hodně úspěchů.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2008, 15:31

To je fakt, to řešení s ČPP bude asi lepší, ti berou rok z techničáku a je jim jedno, jak to auto vypadá.

andre
Diskusný nováčik
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 27 Sep 2007, 12:17
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa andre » 05 Jan 2008, 19:02

Tuším že narážíte na ten rok 61 (T603/1) ale pokud jste informovaný a třeba vlastníte T603 krom 613.Tak víte že většina Tater 603 chodila na generálky a tam se měnilo vše vč. kastle a bohužel i má Tatra prošla takovou GO kde ji vyměnily kastlu.Bohužel jsem ji takto zdědil-já ji mám pro potěšení a příjemné svezení.A navíc je známo že u Tatrovek co kus to originál.A až nebudu vědět co s pěnězma tak pro vaše potěšení si seženu kompletní jedničkovou Tatru aby mi seděly doklady :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Dan » 05 Jan 2008, 19:22

O těch generálkách je to známé to není žádná novinka. Já mám 603 s techničákem z roku 1959. Jenom tam škrtli jedno místo k sezení.

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa peter » 05 Jan 2008, 19:57

Podľa mňa sa každá t603 vojde do časového limitu pro historické vozidlo.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 603 pojistka

Príspevok od užívateľa Dan » 05 Jan 2008, 20:03

Je nutné ju jen klubově otestovat. Jinak je to jenom vozidlo staré .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných