Tatra 613-3
Tatra 613-3
Platnédoklady,r.v.1990,štvorkové narazniky aj pristrojovka,motorickydobra,korozia:zadný blatník a predný podblatník ,cena 35000.- Sk +dohoda.Bližšie info 0905768302
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nějak zhodnocovat se bude časem každá tatra, ale podobné sbastleniny budou mít vždy ze všech typů šestsettřináctek nejnižší hodnotu. Tahle ještě nevypadá tak špatně, po výměně nárazníků, palubky a pár dalších dílů by z toho možná mohla být pěkná trojka. Spousta razantnějších přestaveb je ale už dávno odsouzena k likvidaci, zejména pokud mají špatnou karosérii. Už ani dneska se nevyplatí nikomu něco takového kompletovat do původního stavu nebo renovovat a za pár let, kdy spousta dnes ještě sehnatelných dílů už prostě nebude, to už vůbec nevidím reálně.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Ešte asi záleží na tom, či je tá prestavba (úprava, výmena...) fabrická alebo domáca. V prípade fabrickej sa podľa mňa jedná o súčasť "histórie" so značnou výpovednou hodnotou (ako to vtedy fungovalo).
Týka sa to hlavne T603, keď sa pod generálkou rozumela hlavne fabrická prestavba T603-1 na T2-603. Aj v prípade T613 sa tu (na fóre) objavilo dosť príspevkov o rôznych dodatočných fabrických zásahoch (úpravách, dolaďovaní...).
To všetko je podľa mňa históriou tohoto podniku a jeho produktov.
Týka sa to hlavne T603, keď sa pod generálkou rozumela hlavne fabrická prestavba T603-1 na T2-603. Aj v prípade T613 sa tu (na fóre) objavilo dosť príspevkov o rôznych dodatočných fabrických zásahoch (úpravách, dolaďovaní...).
To všetko je podľa mňa históriou tohoto podniku a jeho produktov.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...
Prozatím se celosvětové veteránské hnutí zaměřuje téměř výhradně na zachování vozidel v podobách, v jakých vznikala nebo byla později přestavěna pro nějaký specifický a zajímavý účel. I toto je urputný boj a už dnes je všem jasné, že tisíce různých typů vozidel se už pro budoucí generace zachoval nepodaří. Historii našeho motorismu samozřejmě může dokumentovat i schnilá otuněná stopětka na plyn, která byla vyhozena z STK pro desítky nebezpečných závad a podobné typy vozidel, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by tyto neoriginální věci dovedl ocenit a celosvětové mínění je zatím toho názoru, že to vůbec nemá a nikdy nebude míc cenu tyto předměty vůbec uchovávat a mnohem lépe poslouží jako surovina nebo palivo.
Prozatím se celosvětové veteránské hnutí zaměřuje téměř výhradně na zachování vozidel v podobách, v jakých vznikala nebo byla později přestavěna pro nějaký specifický a zajímavý účel. I toto je urputný boj a už dnes je všem jasné, že tisíce různých typů vozidel se už pro budoucí generace zachoval nepodaří. Historii našeho motorismu samozřejmě může dokumentovat i schnilá otuněná stopětka na plyn, která byla vyhozena z STK pro desítky nebezpečných závad a podobné typy vozidel, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by tyto neoriginální věci dovedl ocenit a celosvětové mínění je zatím toho názoru, že to vůbec nemá a nikdy nebude míc cenu tyto předměty vůbec uchovávat a mnohem lépe poslouží jako surovina nebo palivo.
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Ahoj taky bych rád přidal trochu svého.
Cena veterána ktreý je v pěkném a původním stavu je jistě nespochybnitelná.
Ale já osobně bych třeba dal přenost pěkné "spatlanině" v dobém stavu než shnilou trosku kde je vše původní.
Konkrétně u této T-613 nevidím nic špatného pokud někdo upraví své auto tak aby se mu líbilo a vyhovovalo na ježdění tím že použije díly z novejšího modelu.
Je ovšem pravda že veterán to pak být nemůže a to vůz celkově znehodnocuje.
Je asi na každém co si vybere ale pravda je že mít auto které vypadá jako když vyjelo z továrny nebo přijelo z jiné doby je nádhera a určitě přitáhne více pozornosti a obdivu.
Cena veterána ktreý je v pěkném a původním stavu je jistě nespochybnitelná.
Ale já osobně bych třeba dal přenost pěkné "spatlanině" v dobém stavu než shnilou trosku kde je vše původní.
Konkrétně u této T-613 nevidím nic špatného pokud někdo upraví své auto tak aby se mu líbilo a vyhovovalo na ježdění tím že použije díly z novejšího modelu.
Je ovšem pravda že veterán to pak být nemůže a to vůz celkově znehodnocuje.
Je asi na každém co si vybere ale pravda je že mít auto které vypadá jako když vyjelo z továrny nebo přijelo z jiné doby je nádhera a určitě přitáhne více pozornosti a obdivu.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš, paráda, vedel som, že na teba je spoľahnutie.
Teraz k veci
Dôležité - nebola reč o originalite ale o historickej hodnote
Úplne najlepšie je, ak sa na aute s ničím nehýbalo a všetko je originál, však? A koľko je takých prípadov? Dosť málo. Myslím, že si niekde spomínal, že tvoja T603 je ten prípad. Gratulujem, paráda.
Podčiarknuté - všetky takéto hybridy sú z hľadiska histórie v poriadku (jednoducho to tak v reálnom čase robilo, bola to jedna etapa vývoja podniku), z hľadiska originality je to už horšie (vlastne dosť zlé).
Teraz k veci
Na žiadosť výrobcu nie, ale na žiadosť zákazníka. Požiadal o GO a dostal "skoro" iné auto (vymenili čo sa dalo za nové). Takých prípadov je xy. Vďaka tomu vzniklo dosť "hybridov". Ak nájdem fotky, pošlem. Dotyčný zákazník o tom dostal potvrdenie do TP a fungoval ďalej.Luboš napísal:No a "fabrická přestavba" má být jako co? Mně tedy není znám jediný případ, kdy by se ve výrobním závodě nebo autorizovaném servisu tatra na žádost výrobce přestavovalo nějaké ojeté auto... Ano tatra schválila výměnný systém (později byl zrušen), kdy bylo možné vyměňovat motory a karosérie (jak vybavené, tak nevybavené) i různých typů, ale všechno tohle originalitu toho auta výrazně snižuje a to se projevuje i na jeho hodnotě. Je samozřejmě lepší, když ten výsledný produkt z větší části nebo zcela připomíná nějaký konkrétní typ než když je to spatlané stylem "každý pes jiná ves"...
Dôležité - nebola reč o originalite ale o historickej hodnote
Úplne najlepšie je, ak sa na aute s ničím nehýbalo a všetko je originál, však? A koľko je takých prípadov? Dosť málo. Myslím, že si niekde spomínal, že tvoja T603 je ten prípad. Gratulujem, paráda.
Podčiarknuté - všetky takéto hybridy sú z hľadiska histórie v poriadku (jednoducho to tak v reálnom čase robilo, bola to jedna etapa vývoja podniku), z hľadiska originality je to už horšie (vlastne dosť zlé).
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
No a co vcul.
Moja bola chromka, dostala pri celkovej GO novu karoseriu - model 3. Az na motor, z ktoreho ostalo len cislo, no vnutri su creva E1/I je to nove auto. Pri havarii predku dostala zas novy 4kovy naraznik. Vsetko robota fabricka / orig tatra servis. Da sa povedat, ze to auto vyslo z fabriky 2x, raz ako typ 613 a raz ako 613-3 (v TP bolo stale 613). Vsetko je povodne, takze sa neda povedat, ze by to bol daky bastel, ale je to original, tak ako vysiel z fabriky, teda az na ten predny naraznik
Moja bola chromka, dostala pri celkovej GO novu karoseriu - model 3. Az na motor, z ktoreho ostalo len cislo, no vnutri su creva E1/I je to nove auto. Pri havarii predku dostala zas novy 4kovy naraznik. Vsetko robota fabricka / orig tatra servis. Da sa povedat, ze to auto vyslo z fabriky 2x, raz ako typ 613 a raz ako 613-3 (v TP bolo stale 613). Vsetko je povodne, takze sa neda povedat, ze by to bol daky bastel, ale je to original, tak ako vysiel z fabriky, teda az na ten predny naraznik
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud vám auto spatlají ve smluvní opravně tatra, tak to přece nemůžete vydávat za originál tatra, to je přece hloupost. Zda si někdo vyměnil motor za jiný doma, v podnikové dílně nebo s tím zajel do Bělského lesa, to je přece úplně jedno, výsledek byl úplně stejný a není možné něco z toho nebo dokonce všechno označovat za nějakou "fabrickou přestavbu". Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
No povoloval to určite vyšší "orgán"(razítko v TP), podnik Tatra bol na to trochu malý pán. A inak s tým nemala nič spoločné, iba dodala všetky súčiastky, však?Luboš napísal:...Tatra pouze toto počínání povolila, ale jinak s tím nemá nic společného.
Poznám 1 konkrétny prípad, keď sa takáto prestavba robila PRIAMO vo fabrike. Tomas uvádza druhý("vyšlo z fabriky"). Takže "fabrická prestavba" neexistovala, že?
Teraz príklad: Auto na obrázkoch má v TP rok výroby 1956. Ale na rok 1956 nevyzerá, však? Prečo asi? Lebo absolvovalo v sedemdesiatich rokoch 20. stor. "fabrickú prestavbu", čo je historicky dokázateľné razítkom v TP (+ faktúrou, dodacím listom...).
Pointa: originalita možno 10%, historická hodnota 99% (kvôli tým plastovým späťákom). To auto je reálnou ukážkou histórie podniku Tatra.
- Prílohy
-
- tatra603_13.jpg (4.93 KiB) 17819 zobrazení
-
- tatra603_09.jpg (4.64 KiB) 17819 zobrazení
-
- tatra603_02.jpg (6.52 KiB) 17818 zobrazení
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
A ja zas nesuhlasim. Pokial bola objednavka na prestavbu, auto bolo upravene vo fabrike, alebo autorizovanom servise tatra, boli pouzite orig. tatra diely tatra, co sa tyka karoserie, alebo motora dokonca zapisane v TP, jedna sa o original. Predsa si to nikto doma neposkladal. Este si myslim, ze po prestavbe design korespondoval s aktualnym modelovym radom, tak ako u mna.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní