Karburátory

Technické problémy s našimi tatrovkami

:-)

Karburátory

Príspevok od užívateľa :-) » 08 Feb 2007, 20:02

Můžete mi prosím poradit, jak seřídit hladinu plovákové komory na karburátorech Jikov 30? Jsou z Tatry 603. Předem děkuji za vaše rady.

:-)

Príspevok od užívateľa :-) » 10 Feb 2007, 20:47

Opravdu nikdo neví..?? :(

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Feb 2007, 01:23

Já bych to dělal přesně podle schváleného a léty prověřeného postupu výrobce. Pokud něco takového nenajdeš na http://sestsettrojka.euweb.cz, tak to tam přidám.

:-)

Príspevok od užívateľa :-) » 11 Feb 2007, 11:42

No já bych se postupu výrobce držel, ale ani v dílenské příručce o tom není ani zmínky..

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 11 Feb 2007, 12:38

Teď jsem pochopil ten smajlík. On si z nás dělá prdel. Jinak si nedokážu vysvětlit přehlédnutí celé kapitoly o seřizování karburátorů... http://sestsettrojka.euweb.cz/serizovani.htm

:-)

Príspevok od užívateľa :-) » 11 Feb 2007, 12:58

Jestli v kapitole o seřizování karburátorů najdeš zmínku o seřízení hladiny v plovákové komoře..seš kouzelník..

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 11 Feb 2007, 17:20

A pardón... :-) Na Obr. 19 je poměrně dobře vidět, jak seřídit hladinu: http://sestsettrojka.euweb.cz/ssop.htm (pokud to tedy někdo nekreslil od oka, ale to tehdy nebylo zvykem)

Honzík

VH(SSOP)

Príspevok od užívateľa Honzík » 18 Feb 2007, 09:59

Výška hladiny u karburátoru JIKOV 30SSOP je 29,5mm od hlavní trysky a je na to přípravek v knížce o karburátorech made inCzechoslovakia nebo v knížce oprav škoda :shock:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 19 Feb 2007, 09:03

Nějak jsem si tohoto tématu nevšiml. Opravdu je třeba při seřízení hladiny karburátorů na 603ce, mít přípravek který se našroubuje místo hlavní trysky, na tělese příruby má být přilepena trubička, na které je vyznačena výška hladiny, těch 29,5 mm. Trubičku doporučuji vyrobit z plastové injekční stříkačky. Podle naměřené výšky hladiny se plíšek, který je zvedaný plovákem, buďto přihne nahoru, nebo dolů.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 19 Feb 2007, 13:34

Stejný postup se doporučuje při seřizování výšky hladiny paliva u karburátoru ve voze Trabant. V praxi se mi zdá jednodušší nacpat do otvoru po hlavní trysce korkový špunt (docela dobrý je plast, kterým se zátkují vinné lahve) s dírou pro infuzní hadičku. Výška hladiny se pak měří od příruby víka plovákové komory. Tohle zvládne vyrobit na koleně každý - žádné závity, jednoduchá montáž...

Mimochodem, odpovídá výška hladiny zakraslená na Obr. 19 těm 29,5mm?

Honzík

Príspevok od užívateľa Honzík » 22 Feb 2007, 17:09

Ano odpovídá výška hladiny nákresu.A při seřizování doporučuji stále dočerpávat palivo ac pumpou.Po dobu 5 minut nesmí hladina samovolně stoupnout.Na srazech mě docela udivuje jak mnoho majitelů 603 má hodně bohatou směs jen tím že má špatně nastavenou výšku hladiny a stěžují si na spotřebu.Při správném seřízení se dá jezdit s 603 kolem 10,3l.(dle stilu citlivě) :wink:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 22 Feb 2007, 20:52

Na dálkovou jízdu nesmí 603ka vzít více jak 10 litrů. A to není fráze, ale zkušenost, kterou děda s T603 nabyl na dovolených po zemích východního bloku. A to s 603kou obsazenou 4 lidmi + zavazadly. Jediný problém byl v NDR, kde prodávali benzín 84 oktanový, na který 603ka sice jezdila, ale bez výkonu a s větší spotřebou. Adolf Věřmiřovský vždycky říkal, že u správně seřízené 603ky při vysokých otáčkách nesmí být slyšet motor, ale pouze a jenom hvizd exhaustorů. Jinak vřele doporučuji pod AC pumpu vložit podložku (těsnící) o síle 2 mm. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Feb 2007, 22:13

Hčkový motor je ale dělaný na nějakých 84 oktanů a starší motory ještě na mnohem méně! Na tohle palivo by měla mít šestsettrojka nejvyšší výkon a nejnižší spotřebu... :roll:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 23 Feb 2007, 07:30

Ano Luboši přesně jak si napsal, by měla jet, ale zeptám se Tě. Ty osobně jel si na 84 oktanový benzín..?? Myslím si, že ne..Jo a poslední typy motorů mají předepsaný benzín 90ti oktanový. Podívej se do příručky pro řidiče.... :wink:
Jo a taková dobrá rada závěrem, nesnaž se neustále předvádět, žes sežral všechnu moudrost světa...je to trapný... :roll:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Feb 2007, 09:43

Jenom abychom díky těm, co nemají ani co předvádět (a jen dělají závěry tunerskou logikou na základě vyprávění) nesklouzli zase do debaty "jaký asi vliv má oktanové číslo na výkon motoru."

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Feb 2007, 12:46

to je dobrý námet na debatu - tak teda aký?..
podľa Luboša by na 84 oktánový benzín "...
měla mít šestsettrojka nejvyšší výkon a nejnižší spotřebu...." Prečo!?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Feb 2007, 13:43

A proč ne? Měl bych spíš věřit Shellu, že to jediné správné, co mi vždy u všeho sníží spotřebu, zvedne výkon, vyčistí motor a seřídí ventily je to jejich 99+...? :D

Až někdy počátkem 70. let se zavedl Speciál BA90 a Normal BA80, tak tatře nezbylo nic jiného, než to do té příručky napsat, ale ukaž mi, kde je na tom motoru nějaká úprava? Ani kompresní poměr nezvýšili...

Já do šestsettrojky leju Speciál 91, ale do několika let (až dojezdí většina Š120) se i tenhle benzín přestane vyrábět a bude asi nutné přejít na Natural 95. Já nad tím teda nejásám...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Feb 2007, 00:42

jack napísal:Ano Luboši přesně jak si napsal, by měla jet, ale zeptám se Tě. Ty osobně jel si na 84 oktanový benzín..?? Myslím si, že ne..Jo a poslední typy motorů mají předepsaný benzín 90ti oktanový. Podívej se do příručky pro řidiče.... :wink:
Jo a taková dobrá rada závěrem, nesnaž se neustále předvádět, žes sežral všechnu moudrost světa...je to trapný... :roll:
Auvajs, žeby dalšia náhoda? :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Feb 2007, 01:13

Kdo z vás zkusil někdy jezdit plně naloženou šestsettrojkou pod deset litrů? Když budeme i v 21. století slepě přejímat vše, jak to říkal kdysi Jackův děda, tak nevím, kam to dopracujeme...

Oprava: Speciál se z BA84 na BA90 přerodil už v roce 1968

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Feb 2007, 01:15

Tentoraz ti výnimočne dávam za pravdu v kombinovanej prevádzke sa s 603 nedá jazdiť pod 10l/100km, ale mimo mesto ano.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných