Karoserie T700
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Zajímavé théma, jen si Sportwayi dovolím zamyšlení, proč vůbec investovat moře peněz a času (ať již vlastního nebo některé firmy/em) do stavby auta nejen koncepčně zastaralého 35 let, navíc bez jakékoli historické "ceny"? I když se ta stavba náhodou po X měsících až letech povede, kdykoli se to auto někde objeví, každý bude vědět, že je to jen pokus o T700, že to má papíry z nějaké jiné shnilé 613 (nejlépe karburační, že), zkrátka že je to prostě bastard vzniklý navíc.... Stavět to pro tužbu "být králem doma na vsi"? Nebo to stavět pro doplnění osobní sbírky vozů 613? Do té stodoly je pak ale jednoznačně výhodnější koupit a strčit pravou T700, s historickou hodnotou a pověstnou moravskou korozí, prostě originál, ta časem na ceně třeba i získá. Stavět to pro denní používání? Jak dlouho by to asi v denním provozu vydrželo a jak dlouho by to v denním provozu dokázalo uživatele iritovat nepřítomností dnes i v autech nejnižších tříd přítomnými systémy a výbavou, zejména pokud by souběžně s touto "stavbou" užíval i nějaké současné auto?
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...no, kto by už ozaj nechcel jazdit ani na konfekcii a ani na neeuropskej konfekcii http://autosoft.cz/soubory_autosoft/det ... azaru=true
tak by jazda takou t700 bola ozaj zážitok, a bola by na zodranie,ved by nemala žiadnu histo(e)rickú cenu...
tak by jazda takou t700 bola ozaj zážitok, a bola by na zodranie,ved by nemala žiadnu histo(e)rickú cenu...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Tak mě napadá, že právě proto, že současné auto prošpikované elektronikou může iritovat nejen staršího profesionálního řidiče staré školy, který nemůže zapomenout na "adrenalinové" užívání např. tak geniálního vozu jako Praga V3S (vzpomínám, jak její startování na vojně se jednoduše provádělo po odklínování kol roztlačením jednou osobou na lehce svažitém výjezdu, po pěti kilometrech pomalé jízdy - aby se eventuelně dalo zastavit na ruční brzdu - se konečně nafoukal vzduchojem a vůz bylo možno rozjet na závratnou rychlost až 60 km/h s vědomím, že by už teoreticky mělo jít ubrzdit...) no a něco pohodlnějšího ale stejně technicky ortodoxního pro denní ježdění v jakékoliv slotě by tak uvítal, aby si nemusel "ničit" některý historicky cenný veterán ze stodoly...radek napísal:Zajímavé théma, jen si Sportwayi dovolím zamyšlení, proč vůbec investovat moře peněz a času (ať již vlastního nebo některé firmy/em) do stavby auta nejen koncepčně zastaralého 35 let, navíc bez jakékoli historické "ceny"... ... Stavět to pro denní používání? Jak dlouho by to asi v denním provozu vydrželo a jak dlouho by to v denním provozu dokázalo uživatele iritovat nepřítomností dnes i v autech nejnižších tříd přítomnými systémy a výbavou, zejména pokud by souběžně s touto "stavbou" užíval i nějaké současné auto?
Tvar karosérie T700 dodnes mezi auty nepůsobí až tak historickým dojmem, aby uživatel exteriérem příliš vybočoval z řady soudobých aut, tyto mimikry by však skrývaly mohutný volant, řízení bez posilovače, brzdy bez ABS, EPS a všelijakých omezujících asistentů, robusní vypínače, kliky a páky, jakoby rumpálem stahovatelná okna, silný motor k jehož seřízení stačí šroubovák a pilník místo notebooku... a jako bonus pohodlná TV křesla a zdvojené nezávislé topení - co si přát více!
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
"...co si přát více?" spolahlivost a blbovzdornost?
postavit si auto z karosérii na T700 je jedna z mála možností ako si relatívne technicky a administratívne jednoducho postavit VLASTNÉ auto , to by musela byt tá motivácia stavitela/konštruktéra/manažera, a nejaaké radkové kecy by ho vobec nezaujímali...
postavit si auto z karosérii na T700 je jedna z mála možností ako si relatívne technicky a administratívne jednoducho postavit VLASTNÉ auto , to by musela byt tá motivácia stavitela/konštruktéra/manažera, a nejaaké radkové kecy by ho vobec nezaujímali...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 30 Dec 2006, 01:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Zdravím,
díky za komentáře. Byli docela objevné, některé víc, některé míň.
Myšlenkou bylo zjistit, zda se vyplatí nebo zda může být lepší postavit "novou" T700, dokud existují ještě díly. Nejde o to, zda je motor koncepčně zastaralý,zda má takové či onaké vývojové chyby. A taky nejde o to nacpat do toho současnou elektroniku a podobné pitomosti, odpovídající třebas i soudobým vozům nižší třídy. A ani není zamýšleno vůz používat na denní ježdění. Na to mám svůj dobře vybavený vůz.
Je to jen úvaha, zda se to dá zvládnout, zda jde ještě postavit nový vůz. Ano, nebude mít žádnou historii atp, ale třeba může mít status dobře provedené "repliky", možná lépe zpracované než je originál.
Takže teoreticky postavení vozu je možné, ale vypadá to, že při současných cenách dílů, potřebných na stavbu nové T700, ať již vyrobených na koleně nebo koupených "v krámu", se dostaneme na cenu mnohem vyšší, než je pořízení nějaké starší T700, jejich cena je pokud se nepletu kolem 500tis.
Ale je zajímavé vědět, že po 8 letech po ukončení výroby osobních vozů je ještě možno dát do kupy jeden kousek T700
díky za komentáře. Byli docela objevné, některé víc, některé míň.
Myšlenkou bylo zjistit, zda se vyplatí nebo zda může být lepší postavit "novou" T700, dokud existují ještě díly. Nejde o to, zda je motor koncepčně zastaralý,zda má takové či onaké vývojové chyby. A taky nejde o to nacpat do toho současnou elektroniku a podobné pitomosti, odpovídající třebas i soudobým vozům nižší třídy. A ani není zamýšleno vůz používat na denní ježdění. Na to mám svůj dobře vybavený vůz.
Je to jen úvaha, zda se to dá zvládnout, zda jde ještě postavit nový vůz. Ano, nebude mít žádnou historii atp, ale třeba může mít status dobře provedené "repliky", možná lépe zpracované než je originál.
Takže teoreticky postavení vozu je možné, ale vypadá to, že při současných cenách dílů, potřebných na stavbu nové T700, ať již vyrobených na koleně nebo koupených "v krámu", se dostaneme na cenu mnohem vyšší, než je pořízení nějaké starší T700, jejich cena je pokud se nepletu kolem 500tis.
Ale je zajímavé vědět, že po 8 letech po ukončení výroby osobních vozů je ještě možno dát do kupy jeden kousek T700
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Pravdu díš, Michale, zájem je hlavně hubou a klávesnicí (v případě fóra) u lidí, kteří se rádi dívají na obrázky. Tedy ve virtuální realitě. V té skutečné realitě je na trhu vždy několik T700 připravených na prodej, Krnepo vyhlíží kupce z otevřených vrat a oni nikde. Těmi řečmi se ovšem vytváří dojem všeobecně velmi ceněného vozu, u kterého je obnovení výroby už na spadnutí a pořadníky sahají až do dalšího desetiletí.michal heky napísal:Z toho je vidět, jaký je o T700 zájemSportway napísal: Ale je zajímavé vědět, že po 8 letech po ukončení výroby osobních vozů je ještě možno dát do kupy jeden kousek T700
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
V tom případě doporučuji svařit 2 prdele k sobě. Vznikne originální tramvajovité vozidlo se samými plusy:
- může couvat na dvě strany
- dvoumotorové uspořádání přinese obrovskou spolehlivost, lepší provozní vlastnosti
- permanentní náhon 4x4 není k zahození
- interiér poskytne parádní konferenční uspořádání 2 proti 2 (popřípadě 3 proti 3) čelem bez rušivého člena osazenstva - řidiče
- vozidlo bude konstrukčně i provozně jednodušší, odpadají nedostatkové a jinak problematické partie - řízení, přední tlumiče, ale hlavně: není potřeba žádného zeleného čelního skla!
- může couvat na dvě strany
- dvoumotorové uspořádání přinese obrovskou spolehlivost, lepší provozní vlastnosti
- permanentní náhon 4x4 není k zahození
- interiér poskytne parádní konferenční uspořádání 2 proti 2 (popřípadě 3 proti 3) čelem bez rušivého člena osazenstva - řidiče
- vozidlo bude konstrukčně i provozně jednodušší, odpadají nedostatkové a jinak problematické partie - řízení, přední tlumiče, ale hlavně: není potřeba žádného zeleného čelního skla!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných