Odhlučnenie

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 14 Nov 2005, 18:37

Edo, vysvětli prosím nám "zaostalým", jak se dá pravidelně odborně postarat o dutinu skeletu karoserie, která NENÍ dutinou díky tomu, že je plná porézní stavební PU pěny. A jestli tuto technologii ovládáš, tak je nejvyšší čas s tím u Elektronika začít, než ho budeš opět nabízet jako auto "po GO" :wink:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 14 Nov 2005, 23:07

Ondrej:Asi tak za 3 týdny mě má navštívit ing.Hinner kvůli rekonstrukci mé osmy.Proberu s ním, zdali by druhého prezidenta vyrobili (jestli vůbec smí),co by k tomu potřebovali,jak dlouho by jim to trvalo a kolik by popřípadě ta legrace stála.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 14 Nov 2005, 23:30

Na nějakom zraze už tam asi budou blatníky nové a nevím jestli tu pěnu nezruším....

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 14 Nov 2005, 23:37

Radek: asi tak, že do ní pod tlakem vpravíš ML konzervant. Tak kde takto vpravený konzervant nepronikne, nepronikne ani voda tudíž není třeba se stresovat a kousat nehty nad rozlitým mlékem. Tvou trapnou poznámku nad opětovným nabízením nebudu ovšem komentovat. Další spam prosím jako soukromé správy nebo mail.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Okt 2006, 19:41

tak po roku sa k tejto téme vraciam. zohnal som materiál vhodný k odhlučneniu a brat si to narval do motorového preistoru. to čo je teraz počut v aute sa nedá nazvat "zvuk motora" je to len hluk prevodovky, motor je ozaj potlačený na mnimum!!! niečo TAKÉ SOM NEČAKAL!! Aj z vonku je to počutelné, nad zadnou kapotou pri volnobežných otáčkach je počut len to ako prúdi vzduch do motorového piestoru, žiadny šramot!!!! niečo podobné ako fučanie okien pri cca 80km/hod...
Ja som si do motorového priestoru doplnil zatial len materiál na boky, a tam nevidím už žiadny pokles hluku, lebo na začiatku leta som doplnil hliník+mirelon na kapotu (do prchodu kadial prúdi vzduch) a ten odráža vysoké tóny cez zadné okno dovnútra auta... ale má to taký športový chrapot, zatial sa mi to páči...
Prílohy
IMGA0781m.JPG
IMGA0782m.JPG
IMGA0783m.JPG
IMGA0784m.JPG
IMGA0785m.JPG

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 01 Okt 2006, 20:51

Teda vypadá to zajmavě..... Mimochodem jak to dopadlo s tím prezidentem2??

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Okt 2006, 20:58

Aký je to materiál?Ako sa správa pri požiari?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 01 Okt 2006, 21:07

Podla mna je to nieco ako molitan. Taka pena, dava sa to do reprobedni. Mna by len zaujimalo, kedze je to ako molitan, jak ste vyriesili sanie a drzanie vlhkosti, kedze je to nalepene na plechoch.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Okt 2006, 22:26

-je to molitan...so všetkými svojími vlastnostami....
-voda stečie, molitan nie je vždy až na vodorovný plech tam kde by sa mohla voda dostat a udržat, ináč ventilátor ten molitán hned vysuší...to je už vyskúšané.
-ohen? to skúšat dúfam nebudeme... . ... je to jeden z dovodov prečo ten zázrak nebudem pravdepodobne dávat inam ako som ho dal...(aj to som sa krútil)...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 01 Okt 2006, 22:32

je to polyuretanová pena to som sa sekol... :oops:
http://www.neochem.cz/index.php?page=3

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 02 Okt 2006, 07:48

Jak se to ždíme po delším stání na dešti či po umytí motorového prostoru? :D

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Okt 2006, 08:59

hm - ako na vyskúšanie OK, ale dlhodobo by som to v aute asi nechcel - a ak už, potom by som tam naukladal (ponalepoval) ešte aj slepačie vajíčka, nech je ilúzia dokonalá..

Miloš B. - aj mňa zaujíma, čo si zistil ohľadom Prezidenta No 2...

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 02 Okt 2006, 09:09

bez urážky to vypadá jak u blbějch na půdě...

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Okt 2006, 09:11

MarekK: Doufej, že požár zkoušet nebudete... Při teplotách, jaké tam kolem motoru ale panují je myslím téměř sychr, že si nějaký v letní zácpě vyzkoušíte :roll:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 02 Okt 2006, 09:23

Ja by som povedal, ze je to velmi zaujimavy projekt a je na nom odvedenej urcite velmi vela prace. To, ze motor je ovela tichsi je podla mna vyborny vysledok. Samozrejme, treba ten napad casom vylepsit, mozno zvolit prave kvoli teplote iny material, pripadne nejake dalsie upravy - ale toto je predsa jasne, je to nieco ako skusobna verzia :D

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 02 Okt 2006, 09:47

a já myslel že se vyhlašuje soutěž o největšího ohníčka :lol:
fakt nic ve zlém

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 02 Okt 2006, 18:17

k ohníčku: :lol: : nuž ved som mu vravel,... zatial to takto odjazdilo tuším cca 1500km... a ani sa to nejako nedeformovalo a ani nezmenilo farbu teplom od motora, žiadna zmena....uvidíme
K vodičke: po státi na daždi je mokrá len čast korá je nalepená na "motorovom čele" z chromky(obr.:IMGA0783m.JPG) , na ktorej je ešte 8mm mirelon s hliníkom a až potom ten "stojan na vajíčká" :wink: ...voda po silnom daždi stečie len do najnižšej rady pyramíd, pod ktorou ešte pokračuje ten mirelon(určite lepšie vyriešené než na "dvojkovej" 700vke kde je to až na "dno" motorového priestoru, a preto presne pod tým je to krásne hrzdavé, lebo voda stojí v molitane, a naviac ten molitan je zakritý hliníkom)...Po spustení motora a pár km jazdy je to je ozaj suché. Pri jazde v daždi je to suché tiež. je to priamo na rane prúdiaceho vzduchu!! A nakoniec, to auto moc po daždi nejazdí. :wink:

Tak dám inú otázku. Máte ešte niekto nápad kam by sa ten materiál dal dat?
Ja som ho dal pod prístrojovú desku na tie holé plechy. Po tomto zákroku sa prebudili predné repráky, sú viac počut...zaujímavé...

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 02 Okt 2006, 18:17

Tak měl jsem možnost si ten materiál za hoření vyzkoušet, a řeknu vám do vlastního vozu bych si to nestrčil.... A jak je to z odvodem tepla z motorového prostoru? Jak je vyřešen odvod teplého vzduchu od vozu... Nevím jak je uchycen hnací agregát t 613 ale osobně bych se snahami o odhlučnění začínal tak že bych se snažil utlumit vibrace šířící se od hnacího traktu, (myslím, že to sem už ale někdo psal) potom bych se asi zaměřil na celkové odhlučnění kabiny pro posádku (příde mi to jednoduší než izolovat motorový prostor) a pak bych jen částečně utlumil motor (asi tak jak to má perzident) A mimochodem jak to tedy dopadlo s tím prezidentem2 byli by v ecořře ochotní takovou legrci vyrobit?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 02 Okt 2006, 19:17

No tak som práve dokončil pokus horenia horeuvedenej hmoty.
Prvý pokus spočíval v zapálení hmoty plamenom. Hmota sa vznietila asi po 3sekundách v priamom ohni. Potom pomaly horela, sekvencia záberou na fotkách horenia je jedna minuta, to znamená, že za jednu minutu sa to pekne rozhorelo! Ohen bol takmer bez sadzí a bez zápachu. Prvý pokus skončil vo vode...
Druhý pokus bol pokus o zapálenie o dotyk s žeravou platnou. použil som klasickú variacu platnu ohrievanú plynovým plamenom , nechal som ju "rozžeravit" 5 minút a na nu som najskor priložil(tlačil som, aby vznikla trošku pložka) len rukou špičky testovaného materiálu, pocítil som docela velký žiar na prsty a ruku od žeravej platne, ktorý by bránil v dalšom pokračovaní "testu" a preto som pokusný materiál napichol na lyžičku. Takto po 3 minutách ked už bola aj lyžička teplá som začal pozorovat deformáciu "špičiek" pyramíd, po dalších 3 minutách som test ukončil, nakolko bol žiar docela silný a v motorovom priestore v takejto sile nepravdepodobný. .... jasné načo je taký test, ked som nemeral ani teploty...

Záver si urobte sami. Moj názor je, že si to do motorového priesoru na iné miesa než to mám už nedám .
Prílohy
IMGA0862.JPG
IMGA0861.JPG
IMGA0860.JPG
IMGA0859.JPG
IMGA0855.JPG
IMGA0854.JPG
IMGA0852.JPG
IMGA0851.JPG
IMGA0850.JPG
IMGA0849.JPG
IMGA0848.JPG
IMGA0845.JPG

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 02 Okt 2006, 21:29

My jsme jen pálili...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných