Odhlučnenie
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Radek: asi tak, že do ní pod tlakem vpravíš ML konzervant. Tak kde takto vpravený konzervant nepronikne, nepronikne ani voda tudíž není třeba se stresovat a kousat nehty nad rozlitým mlékem. Tvou trapnou poznámku nad opětovným nabízením nebudu ovšem komentovat. Další spam prosím jako soukromé správy nebo mail.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
tak po roku sa k tejto téme vraciam. zohnal som materiál vhodný k odhlučneniu a brat si to narval do motorového preistoru. to čo je teraz počut v aute sa nedá nazvat "zvuk motora" je to len hluk prevodovky, motor je ozaj potlačený na mnimum!!! niečo TAKÉ SOM NEČAKAL!! Aj z vonku je to počutelné, nad zadnou kapotou pri volnobežných otáčkach je počut len to ako prúdi vzduch do motorového piestoru, žiadny šramot!!!! niečo podobné ako fučanie okien pri cca 80km/hod...
Ja som si do motorového priestoru doplnil zatial len materiál na boky, a tam nevidím už žiadny pokles hluku, lebo na začiatku leta som doplnil hliník+mirelon na kapotu (do prchodu kadial prúdi vzduch) a ten odráža vysoké tóny cez zadné okno dovnútra auta... ale má to taký športový chrapot, zatial sa mi to páči...
Ja som si do motorového priestoru doplnil zatial len materiál na boky, a tam nevidím už žiadny pokles hluku, lebo na začiatku leta som doplnil hliník+mirelon na kapotu (do prchodu kadial prúdi vzduch) a ten odráža vysoké tóny cez zadné okno dovnútra auta... ale má to taký športový chrapot, zatial sa mi to páči...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
-je to molitan...so všetkými svojími vlastnostami....
-voda stečie, molitan nie je vždy až na vodorovný plech tam kde by sa mohla voda dostat a udržat, ináč ventilátor ten molitán hned vysuší...to je už vyskúšané.
-ohen? to skúšat dúfam nebudeme... . ... je to jeden z dovodov prečo ten zázrak nebudem pravdepodobne dávat inam ako som ho dal...(aj to som sa krútil)...
-voda stečie, molitan nie je vždy až na vodorovný plech tam kde by sa mohla voda dostat a udržat, ináč ventilátor ten molitán hned vysuší...to je už vyskúšané.
-ohen? to skúšat dúfam nebudeme... . ... je to jeden z dovodov prečo ten zázrak nebudem pravdepodobne dávat inam ako som ho dal...(aj to som sa krútil)...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
je to polyuretanová pena to som sa sekol...
http://www.neochem.cz/index.php?page=3
http://www.neochem.cz/index.php?page=3
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Ja by som povedal, ze je to velmi zaujimavy projekt a je na nom odvedenej urcite velmi vela prace. To, ze motor je ovela tichsi je podla mna vyborny vysledok. Samozrejme, treba ten napad casom vylepsit, mozno zvolit prave kvoli teplote iny material, pripadne nejake dalsie upravy - ale toto je predsa jasne, je to nieco ako skusobna verzia
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
k ohníčku: : nuž ved som mu vravel,... zatial to takto odjazdilo tuším cca 1500km... a ani sa to nejako nedeformovalo a ani nezmenilo farbu teplom od motora, žiadna zmena....uvidíme
K vodičke: po státi na daždi je mokrá len čast korá je nalepená na "motorovom čele" z chromky(obr.:IMGA0783m.JPG) , na ktorej je ešte 8mm mirelon s hliníkom a až potom ten "stojan na vajíčká" ...voda po silnom daždi stečie len do najnižšej rady pyramíd, pod ktorou ešte pokračuje ten mirelon(určite lepšie vyriešené než na "dvojkovej" 700vke kde je to až na "dno" motorového priestoru, a preto presne pod tým je to krásne hrzdavé, lebo voda stojí v molitane, a naviac ten molitan je zakritý hliníkom)...Po spustení motora a pár km jazdy je to je ozaj suché. Pri jazde v daždi je to suché tiež. je to priamo na rane prúdiaceho vzduchu!! A nakoniec, to auto moc po daždi nejazdí.
Tak dám inú otázku. Máte ešte niekto nápad kam by sa ten materiál dal dat?
Ja som ho dal pod prístrojovú desku na tie holé plechy. Po tomto zákroku sa prebudili predné repráky, sú viac počut...zaujímavé...
K vodičke: po státi na daždi je mokrá len čast korá je nalepená na "motorovom čele" z chromky(obr.:IMGA0783m.JPG) , na ktorej je ešte 8mm mirelon s hliníkom a až potom ten "stojan na vajíčká" ...voda po silnom daždi stečie len do najnižšej rady pyramíd, pod ktorou ešte pokračuje ten mirelon(určite lepšie vyriešené než na "dvojkovej" 700vke kde je to až na "dno" motorového priestoru, a preto presne pod tým je to krásne hrzdavé, lebo voda stojí v molitane, a naviac ten molitan je zakritý hliníkom)...Po spustení motora a pár km jazdy je to je ozaj suché. Pri jazde v daždi je to suché tiež. je to priamo na rane prúdiaceho vzduchu!! A nakoniec, to auto moc po daždi nejazdí.
Tak dám inú otázku. Máte ešte niekto nápad kam by sa ten materiál dal dat?
Ja som ho dal pod prístrojovú desku na tie holé plechy. Po tomto zákroku sa prebudili predné repráky, sú viac počut...zaujímavé...
Tak měl jsem možnost si ten materiál za hoření vyzkoušet, a řeknu vám do vlastního vozu bych si to nestrčil.... A jak je to z odvodem tepla z motorového prostoru? Jak je vyřešen odvod teplého vzduchu od vozu... Nevím jak je uchycen hnací agregát t 613 ale osobně bych se snahami o odhlučnění začínal tak že bych se snažil utlumit vibrace šířící se od hnacího traktu, (myslím, že to sem už ale někdo psal) potom bych se asi zaměřil na celkové odhlučnění kabiny pro posádku (příde mi to jednoduší než izolovat motorový prostor) a pak bych jen částečně utlumil motor (asi tak jak to má perzident) A mimochodem jak to tedy dopadlo s tím prezidentem2 byli by v ecořře ochotní takovou legrci vyrobit?
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
No tak som práve dokončil pokus horenia horeuvedenej hmoty.
Prvý pokus spočíval v zapálení hmoty plamenom. Hmota sa vznietila asi po 3sekundách v priamom ohni. Potom pomaly horela, sekvencia záberou na fotkách horenia je jedna minuta, to znamená, že za jednu minutu sa to pekne rozhorelo! Ohen bol takmer bez sadzí a bez zápachu. Prvý pokus skončil vo vode...
Druhý pokus bol pokus o zapálenie o dotyk s žeravou platnou. použil som klasickú variacu platnu ohrievanú plynovým plamenom , nechal som ju "rozžeravit" 5 minút a na nu som najskor priložil(tlačil som, aby vznikla trošku pložka) len rukou špičky testovaného materiálu, pocítil som docela velký žiar na prsty a ruku od žeravej platne, ktorý by bránil v dalšom pokračovaní "testu" a preto som pokusný materiál napichol na lyžičku. Takto po 3 minutách ked už bola aj lyžička teplá som začal pozorovat deformáciu "špičiek" pyramíd, po dalších 3 minutách som test ukončil, nakolko bol žiar docela silný a v motorovom priestore v takejto sile nepravdepodobný. .... jasné načo je taký test, ked som nemeral ani teploty...
Záver si urobte sami. Moj názor je, že si to do motorového priesoru na iné miesa než to mám už nedám .
Prvý pokus spočíval v zapálení hmoty plamenom. Hmota sa vznietila asi po 3sekundách v priamom ohni. Potom pomaly horela, sekvencia záberou na fotkách horenia je jedna minuta, to znamená, že za jednu minutu sa to pekne rozhorelo! Ohen bol takmer bez sadzí a bez zápachu. Prvý pokus skončil vo vode...
Druhý pokus bol pokus o zapálenie o dotyk s žeravou platnou. použil som klasickú variacu platnu ohrievanú plynovým plamenom , nechal som ju "rozžeravit" 5 minút a na nu som najskor priložil(tlačil som, aby vznikla trošku pložka) len rukou špičky testovaného materiálu, pocítil som docela velký žiar na prsty a ruku od žeravej platne, ktorý by bránil v dalšom pokračovaní "testu" a preto som pokusný materiál napichol na lyžičku. Takto po 3 minutách ked už bola aj lyžička teplá som začal pozorovat deformáciu "špičiek" pyramíd, po dalších 3 minutách som test ukončil, nakolko bol žiar docela silný a v motorovom priestore v takejto sile nepravdepodobný. .... jasné načo je taký test, ked som nemeral ani teploty...
Záver si urobte sami. Moj názor je, že si to do motorového priesoru na iné miesa než to mám už nedám .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných