Zaujímavá konštrukcia
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Zaujímavá konštrukcia
na adrese
http://news.autovia.sk/studie/parizska- ... 2-hdi.html
je informácia o veľmi zaujímavom vozidle Peugeot 908 RC. Aj vám niečo pripomína?
http://news.autovia.sk/studie/parizska- ... 2-hdi.html
je informácia o veľmi zaujímavom vozidle Peugeot 908 RC. Aj vám niečo pripomína?
Připomíná! Jaguar XJS:
http://www.dyna.co.za/cars/1988_Jaguar_ ... _bbs11.JPG
To asi nemělo být ono, že?
http://www.dyna.co.za/cars/1988_Jaguar_ ... _bbs11.JPG
To asi nemělo být ono, že?
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Tak se tatra 625 konečně dočkala prvního faceliftu! Ale že by už pod novým majitelem kombinátu? Jsem rád, že jí vrátily ploutvičky, bez nich to není moderní Tatra.Ambiciózní tajemníček napísal:Připomíná!
Ale možná, že jen valašský konstruktér vyučený kdysi u Vignaleho přešel nedávno od Jagů k pažoutům...
No klidně si věřte, že Jaguár ploutve zkopíroval od Tatry. Je to příjemné, člověk si pak může namlouvat, jaká mu to doma zavazí ikona designu. Když už jsme u toho, komu co připomíná, tak jak už Ladis nakousl, tvar prosklení a střechy T613 skutečně připomíná Zetor Crystal (že by Diblík tajně dělal pro Vignaleho? Konspirační teorie jsou na tomto webu oblíbené, tak uvidíme, jak se to chytne). Pokud ovšem kterýkoli designér, který protáhne boční prosklení interiéru až k zadnímu sklu, nechce, aby celá silueta vypadala jako kabina Crystalu, má jedinou možnost - ploutve.
Podle mého soudu ploutve neplní žádnou jinou funkci než doplnění siluety, aby auto vypadalo jako auto a ne jako skleník na kolečkách. Pokud C-sloupek nechám proniknout do interiéru, musím počítat buď se zmenšením boční prosklené plochy a na cestující vzadu bude interiér každopádně působit tmavší. To je běžné řešení. Posunutí zadního skla znamená ukousnutí velké části zadní kapoty. A tím pádem špatný přístup do zavazadlového prostoru (a riziko, že zbylým otvorem neprojde přepravka se svačinou) nebo k motoru. Touto cestou šel Španihel. Ten taky dost pošramotil další mýtus, totiž že ploutve na T613 mají aerodynamický stabilizující účinek. Myslím, že žádný model 97 ještě kvůli absenci ploutví ze silnice nevyletěl.
Podle mého soudu ploutve neplní žádnou jinou funkci než doplnění siluety, aby auto vypadalo jako auto a ne jako skleník na kolečkách. Pokud C-sloupek nechám proniknout do interiéru, musím počítat buď se zmenšením boční prosklené plochy a na cestující vzadu bude interiér každopádně působit tmavší. To je běžné řešení. Posunutí zadního skla znamená ukousnutí velké části zadní kapoty. A tím pádem špatný přístup do zavazadlového prostoru (a riziko, že zbylým otvorem neprojde přepravka se svačinou) nebo k motoru. Touto cestou šel Španihel. Ten taky dost pošramotil další mýtus, totiž že ploutve na T613 mají aerodynamický stabilizující účinek. Myslím, že žádný model 97 ještě kvůli absenci ploutví ze silnice nevyletěl.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No a k tomu XJS - XJ13(projekční označení) bylo dokonstruováno v roce 1970 a na trh přišly seriové vozy v roce 1975. Takže se mi taktéž jeví jako velmi nepravděpodobné, že by byl tehdy vypraven z Coventry do Itálie autobus plný agentů aby fotoaparáty skrytými v zapalovačích odfotil u Vignaleho tu úžasnou konstrukci T613....
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
A stejně tam nějaký agent musel být, když náběh sériové výroby u kapitalistických tržně myslících Jagů probíhal stejně dlouho jako v našem milovaném nepružně-plánovaném soc. kombinátu...radek napísal:No a k tomu XJS - XJ13(projekční označení) bylo dokonstruováno v roce 1970 a na trh přišly seriové vozy v roce 1975. Takže se mi taktéž jeví jako velmi nepravděpodobné, že by byl tehdy vypraven z Coventry do Itálie autobus plný agentů aby fotoaparáty skrytými v zapalovačích odfotil u Vignaleho tu úžasnou konstrukci T613....
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
A co tak ekologicky pohon ...
http://www.laazatec.info/clanek-slapohyb.html
http://www.laazatec.info/clanek-slapohyb.html
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jo jo, už jsme u toho, dalo se to očekávat, jenže čadíku, během těch 5ti let ta fabrika vyrobila a úspěšně prodala X tisíc aut ostatních modelových řad (takže měla dostatek finančních prostředků na vývoj a dost času na zkoušky nového modelu, nebylo tedy v plánu nutit tyto zkoušky dělat své zákazníky), proti čemuž nemůže tehdejší předání (pardon, říkalo se tomu povinný odběr) pár desítek T603 různým úřadům jaksi konkurovat. A to je prááááááávě ten diametrální rozdíl, myslel jsem že obyvatelé Práglu kapitalismus celkem chápou...... .
Jinak doba vývoje od prvního náčrtu až po uvolnění výrobku na trh svědčí také o tom, jaká péče byla konstrukci a zákazníkovi věnována. A míra této péče se pozná jednoduše tím, za jak dlouho od uvedení na trh provede výrobce první zásadní modernizaci. Tedy v kapitalistickém světě je to běžné a ne jen u JDHT, ale u všech automobilek, v tom "místním světě" se zákazník ignoroval jak to jen šlo .......
Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."
Jinak doba vývoje od prvního náčrtu až po uvolnění výrobku na trh svědčí také o tom, jaká péče byla konstrukci a zákazníkovi věnována. A míra této péče se pozná jednoduše tím, za jak dlouho od uvedení na trh provede výrobce první zásadní modernizaci. Tedy v kapitalistickém světě je to běžné a ne jen u JDHT, ale u všech automobilek, v tom "místním světě" se zákazník ignoroval jak to jen šlo .......
Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Brýle mám sice jen dioptrické, ale stejně mi nějak uniká smysl denního počitadla kilometrů. To je taková ta věc, na kterou se člověk večer podívá, aby zjistil kolik zase najel kilometrů aniž by něco podstatného zařídil? Tohle je zrovna to poslední, co mi v T613 chybí. Jó, takhle antikorozní ochrana, nižší hlučnost, lepší brzdy, přesnější řazení, posilovač řízení v základním provedení...radek napísal:Mno, zajímavá debata, kdyby mi Vás růžovobrýlých nebylo líto, zavedu třeba rubriku "víte že....." a začnu třeba "..... v roce 1975 měla XJS v rychloměru zabudované denní počítadlo kilometrů, nedostižný to sen uživatelů T613 ještě dalších 20 let (vyjma limitované serie 11 ks z roku 1993)...."
Proč tě napadlo zrovna tohle? A jak jsou na tom Jaguáry z pohledu koroze?
denní počítadlo
Nechci se plést do této diskuse neboť T-613 neznám, ale denní počítadlo měla už T-57A
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných