Výstava Vývoj mot. vozidiel Bratislava
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Výstava Vývoj mot. vozidiel Bratislava
Včera, 27.04.´06 bola v Múzeu dopravy v Bratislave vernisáž výstavy "Vývoj motorových vozidiel na Slovensku 1955 - 1992, VMV Bratislava".
Na výstavu sa podarilo sústrediť niekoľko veľmi zaujímavých bratislavských prototypov. Značka Tatra bola zastúpená mikrobusom T603MB (prvá, a zatiaľ aj posledná Tatra s pohonom iba prednej nápravy), ako aj legendárna Tatra 603X. Tieto prototypy sa stretli po mnohých rokoch, ich spoločná fotografia je teda vskutku historická!
Na kapote X-ky sa po rokoch znova zaskvel odznak, originál ktorého sa záhadne stratil už počas vystavovania vozidla v Múzeu v Kopřivnici - moderná kópia je vytvorená podľa grafiky originálu v pôvodnej veľkosti (zasponzoroval Tatra Auto Klub Slovakia).
Z vystavovaných prototypov prikladám ešte aj obrázok čerstvo zreštaurovanej Škody Locusta, čo je modernizácia Škody Garde s agregátom vpredu a pohonom prednej nápravy, ktorá má aj dnes stále určitý švih. Kufor má vskutku obrovský!
Všetky menované prototypy mali podobný osud - materské podniky ich nedokázali napriek progresívnemu technickému riešeniu (alebo práve kvôli tomu?) stráviť.
Okrem toho je vystavovaných ešte niekoľko prototypov dodávkových vozidiel a mikrobusov, prvá Skoda Garde vyrobená v BAZ, ako aj 2 prevedenia SNA, ktorý mal nahradiť P V3S, prezentované vo vonkajších priestoroch Múzea.
Aj to je obraz hospodárskej a politickej situácie vtedajšej ČSSR...
Na výstavu sa podarilo sústrediť niekoľko veľmi zaujímavých bratislavských prototypov. Značka Tatra bola zastúpená mikrobusom T603MB (prvá, a zatiaľ aj posledná Tatra s pohonom iba prednej nápravy), ako aj legendárna Tatra 603X. Tieto prototypy sa stretli po mnohých rokoch, ich spoločná fotografia je teda vskutku historická!
Na kapote X-ky sa po rokoch znova zaskvel odznak, originál ktorého sa záhadne stratil už počas vystavovania vozidla v Múzeu v Kopřivnici - moderná kópia je vytvorená podľa grafiky originálu v pôvodnej veľkosti (zasponzoroval Tatra Auto Klub Slovakia).
Z vystavovaných prototypov prikladám ešte aj obrázok čerstvo zreštaurovanej Škody Locusta, čo je modernizácia Škody Garde s agregátom vpredu a pohonom prednej nápravy, ktorá má aj dnes stále určitý švih. Kufor má vskutku obrovský!
Všetky menované prototypy mali podobný osud - materské podniky ich nedokázali napriek progresívnemu technickému riešeniu (alebo práve kvôli tomu?) stráviť.
Okrem toho je vystavovaných ešte niekoľko prototypov dodávkových vozidiel a mikrobusov, prvá Skoda Garde vyrobená v BAZ, ako aj 2 prevedenia SNA, ktorý mal nahradiť P V3S, prezentované vo vonkajších priestoroch Múzea.
Aj to je obraz hospodárskej a politickej situácie vtedajšej ČSSR...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Niekoľko ďalších obrázkov z výstavy.
Či sa motor v X-ke prehrieval, neviem. Nespomínam si, že by o tom niekto hovoril. A ak áno, či to bolo kvôli malým vstupným otvorom... - posúďte sami - porovnajte si plochu tejto širokej štrbiny s ovtormi u bežných T603. No a nesmieme ani zabúdať, že motor v X-ke mal zvýšený výkon.
U motoru T603X boli sťažnosti akurát na studené štarty vzhľadom na pomerne dlhé sacie potrubie..
Či sa motor v X-ke prehrieval, neviem. Nespomínam si, že by o tom niekto hovoril. A ak áno, či to bolo kvôli malým vstupným otvorom... - posúďte sami - porovnajte si plochu tejto širokej štrbiny s ovtormi u bežných T603. No a nesmieme ani zabúdať, že motor v X-ke mal zvýšený výkon.
U motoru T603X boli sťažnosti akurát na studené štarty vzhľadom na pomerne dlhé sacie potrubie..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných