Výstava Vývoj mot. vozidiel Bratislava

Diskusia o stretnutiach


Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Výstava Vývoj mot. vozidiel Bratislava

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Apr 2006, 08:52

Včera, 27.04.´06 bola v Múzeu dopravy v Bratislave vernisáž výstavy "Vývoj motorových vozidiel na Slovensku 1955 - 1992, VMV Bratislava".
Na výstavu sa podarilo sústrediť niekoľko veľmi zaujímavých bratislavských prototypov. Značka Tatra bola zastúpená mikrobusom T603MB (prvá, a zatiaľ aj posledná Tatra s pohonom iba prednej nápravy), ako aj legendárna Tatra 603X. Tieto prototypy sa stretli po mnohých rokoch, ich spoločná fotografia je teda vskutku historická!
Na kapote X-ky sa po rokoch znova zaskvel odznak, originál ktorého sa záhadne stratil už počas vystavovania vozidla v Múzeu v Kopřivnici - moderná kópia je vytvorená podľa grafiky originálu v pôvodnej veľkosti (zasponzoroval Tatra Auto Klub Slovakia).
Z vystavovaných prototypov prikladám ešte aj obrázok čerstvo zreštaurovanej Škody Locusta, čo je modernizácia Škody Garde s agregátom vpredu a pohonom prednej nápravy, ktorá má aj dnes stále určitý švih. Kufor má vskutku obrovský!
Všetky menované prototypy mali podobný osud - materské podniky ich nedokázali napriek progresívnemu technickému riešeniu (alebo práve kvôli tomu?) stráviť.
Okrem toho je vystavovaných ešte niekoľko prototypov dodávkových vozidiel a mikrobusov, prvá Skoda Garde vyrobená v BAZ, ako aj 2 prevedenia SNA, ktorý mal nahradiť P V3S, prezentované vo vonkajších priestoroch Múzea.
Aj to je obraz hospodárskej a politickej situácie vtedajšej ČSSR...
Prílohy
Locusta.JPG
T138Tropic.JPG
TatraBa.JPG
T603MB a X.JPG
MuDoBa.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 28 Apr 2006, 11:28

A jak dlouho výstava potrvá?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Apr 2006, 11:43

Presne neviem, niekoľko mesiacov ale určite, odhadujem tak do októbra.
Pôvodne som mal nachystanú návštevu chystanej expozície v rámci Tatra Dunaj Tour ako prekvapenie, ale dovoz X-ky sa oneskoril, tak z toho nakoniec zišlo...

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 28 Apr 2006, 12:20

a přece jsme uměli,,,, a jak nas ti bratři z tajgy blokovali . To se chce až jednomu brečet

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 28 Apr 2006, 12:46

No vida. Tak to se musím přijet podívat. Ale něco tam chybí :wink:
[/img]

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Apr 2006, 13:05

AT - no, všetky prototypy, ktoré sa zachovali, by sa tam nezmestili, je však možné výstavu čiastočne obmieňať, až bude renovácia niečoho ďalšieho dokončená... :)

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sqad » 28 Apr 2006, 13:08

viem že to veľmi nesúvisí, ale je pravda, že T603-X mala tak malé otvory pre nasávanie vzduchu, že sa prehrieval motor?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Apr 2006, 13:34

Niekoľko ďalších obrázkov z výstavy.
Či sa motor v X-ke prehrieval, neviem. Nespomínam si, že by o tom niekto hovoril. A ak áno, či to bolo kvôli malým vstupným otvorom... - posúďte sami - porovnajte si plochu tejto širokej štrbiny s ovtormi u bežných T603. No a nesmieme ani zabúdať, že motor v X-ke mal zvýšený výkon.
U motoru T603X boli sťažnosti akurát na studené štarty vzhľadom na pomerne dlhé sacie potrubie..
Prílohy
AlfaRomeoa.JPG
1.Garde2a.JPG
1.Garde1a.JPG
T14-52a.JPG
VVNa.JPG
Sanitka603a.JPG
VstupVzduchuX.JPG

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 28 Apr 2006, 14:08

Jak se tak dívám na ty obrázky, tak vidím, že v BAZce měli velikou cisternu barvy "8125 červeň šípková" a nastříkali s ní skoro všechno, ćo postavili. :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Apr 2006, 14:56

AT - ono by to sem chcelo ešte jeden obrázok šípkovočerveného prototypu z BAZ - nepomôžeš?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Apr 2006, 15:00

Skoda, ze sa nedochoval model Salamander :-(
Zdasa, ze sa oplati ist pozriet

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 28 Apr 2006, 18:54

ondrej napísal:AT - ono by to sem chcelo ešte jeden obrázok šípkovočerveného prototypu z BAZ - nepomôžeš?
Když já nevím. Tady na tatraportále? :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Apr 2006, 23:02

Ale tak pro jednou bychom to mohli tolerovat. :)

Co je to vlastně zač?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Apr 2006, 09:26

Nemá náhodou A.T. Lekki furgonik Š-120 (Š-105).
Pokud ne, tak se omlouvám....

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 30 Apr 2006, 12:18

Michaeli, není se zač omlouvat. Ten typ auta, to je Estonsky?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Apr 2006, 12:57

A.T.: je to Polsky - lehká dodávka :wink: .

gentleman

Príspevok od užívateľa gentleman » 30 Apr 2006, 13:36

Podle mne je nejlepší slovenský počin - i když "realizovaný" na Moravě - JK 2500. Ten kdyby se zachoval... a vyráběl... asi probrečím zbytek dne.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Apr 2006, 14:00

Však JK se přece dochovalo...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Apr 2006, 14:10

No jo, vždyť já úplně zapoměl, že ten Ríšanův Furgonet vznikl také v BAZu... :oops:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 02 Máj 2006, 08:26

Gentlemane, odkdypak opravdoví gentlemani prahnou po něčem, co se sériově vyrábí a jen tak prodává na krámě každému proletáři?

No a pro ostatní: tak dobře, ale jen jeden malý obrázek:
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných