T77

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 12:49

The T 77 had one window in a upright postion. As the T 77 engines were running to hot, Tatra decided to widen the air scoops on the roof. It forced them to change the upright rear-window into a twin window that followed the shape of the roof.
Regards
Kees

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 12:53

Prominte,
sirka kolo neni 12cm , ale 16 cm.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Okt 2005, 14:20

16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?

KeesSmit
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Amsterdam
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 17:48

the width of the rim/thread

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 17 Okt 2005, 11:47

...aha... :P

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Okt 2005, 11:50

D.P.: ty jsi tomu :roll: snad nerozumnel ? Chces neco z toho prelozit ?

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 17 Okt 2005, 12:15

DRracer napísal:16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?
Ja by som poprosil preklad tohoto a tej odpovede... Díky :oops:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Okt 2005, 12:18

tread = behoun pneumatiky
rim = rafek

otazka znamenala, jestli je 16cm celkova sirka pneumatiky, nebo jen sirka behounu. Odpoved: 16cm je sirka behounu/rafku, cili celkova sirka pneu bude jeste o par cm vetsi.

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 17 Okt 2005, 12:29

to
...aha...
bolo kôli tomu že som nevedel že ide o engliš debatu :P

Ale keď už som tu tak len jednu poznámku. Veď to je jasné že ide o behúň :wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 23 Okt 2005, 13:09

na strance
http://www.galerietousek.cz/stranky/pav ... ideji9.htm
na niz upozornil Tominec zde:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... 3123#23123

je OPET u T77a uvedeno, ze "Navíc měl vůz střední světlomet, který se natáčel společně s předními koly." :shock:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:12

DRracer:To vieš,"papier" znesie vela"... Okrem toho je tam OPAŤ napísané aj : Škoda 110R -české Porsche 911! :lol: :lol: :lol:
Ale na túto tému sme tu už niekde diskutovali,takže to len tak... 8)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 00:18

chapman: mne to vrta hlavou od te doby, co nemecka televize DSF pri predstaveni noveho BMW (s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema :)

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:23

Oplatilo by sa pohladať na českom patentnom úrade... Možno si to patentovali,ale nepoužili :idea:
Alebo to bolo len na prototipe,prípadne 77čistej -tú už nepozrieme naživo! :cry:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:24

Teraz som si všimol,že si písal o áčku... :roll: Tak je to možno fakt len patentované,ale nepoužité v sérií

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 00:44

chapman: to si prave nejsem moc jist, co v te reportazi zaznelo - ale logicky prostredni svetlomet mely acka (az na par vyjimek)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Okt 2005, 00:51

Je možné, že se to jen vymyslelo a zkoušelo, ale v sérii se to neobjevilo. Volant uprostřed auta taky jen zkoušeli, nechali si patentovat a tím to končilo. A pak až v 90. letech si to myslím Kopecký pořídl do okruhového Mondea...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 01:01

v online databazi uradu pro prumyslove vlastnictvi jsem to nenasel, nejstarsi zaznam "tatra" tam maji z roku 1968 :?

Kazdopadne - zpusob, jakym se to prezentuje na te strance o designu vzbuzuje dojem, ze to mela kazda seriova sedmicka

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 24 Okt 2005, 01:23

DRracer napísal:(s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema :)
Tak by to mohlo být i tak, protože jak říkáš-že se jednalo o prototyp, jsem se kdysi v nejmenovaném zdroji dočetl, že Tatra předběhla s centrálním natáčecím světlem do zatáčky Citroen o 20 let, kterých si to nechal "patentovat" v 50. letech, ale taky sem tomu nevěřil, páč nikdo to T77 nemá. :?:

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 25 Okt 2005, 23:30

Zde je zmiňované vyjádření (bez jakékoliv záruky):
Firma Tatra již dříve použíla u Tatry 77 střední světlomet, který se natáčel společně s předními koly. U prototypu se prostřední dálkový světlomet natáčel ve směru jízdy v závislosti na rejdu přední nápravy.
Dle ústního sdělení pamětníka, se mělo podobné řešení uplatnit i u prototypu T603 - neověřeno


A pro jedince zdatné v polštině, jistě pěkný článek o Czeske sensaci:
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=16 ... _reading=1

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Okt 2005, 23:57

"...w sumie model 77 znalazł zaledwie około pół tysiąca nabywców." :roll:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných