Čtvrtá (?) vyrobená T613
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Tie dve červené T613 (prototyp na kubuse a na obálke STOP-u) sú na prvý pohľad úplne iné autá, pochyby vylučujem.
Zatiaľ čo vozidlo na obálke je už v "sériovom" vyhotovení, auto na kubuse je čistokrvný prototyp, jedna z prvých T613 postavených v Kopřivnici, ak nie vôbec prvá. A s najväčšou pravdepodobnosťou sa zachovala a snáď ešte o nej budeme viac počuť
Luboš - som rád, že sa ti podarilo zohnať ten STOP s modrým autom na obálke, to je presne to, čo som kedysi dávno videl a nevedel sa k tomu dostať. Podľa mňa je to ten voz, ktorý sa teraz nachádza v múzeu v Kopřivnici...
K kolesám:
2 Vignaleho prototypy mali použité oceľové pochrómované disky (typu Porsche?) s chromovanými puklicami upravenými z prvej série FIAT 124.
Viac detailov vidno na nasledovných obrázkoch. Všimnite si stredovú krytku z T603. Na prednej náprave prototypov bolo použitých viacej dielov zhodných s T603, resp.modifikovaných...
Tretí prototyp mal pravdepodobne tiež oceľové disky s veľkoplošnými "športovými" puklicami (biely voz 0-00-24), ktoré sa neskôr asi dostali na červený prototyp 1972 prezentovaný na kubuse.
Zatiaľ čo vozidlo na obálke je už v "sériovom" vyhotovení, auto na kubuse je čistokrvný prototyp, jedna z prvých T613 postavených v Kopřivnici, ak nie vôbec prvá. A s najväčšou pravdepodobnosťou sa zachovala a snáď ešte o nej budeme viac počuť
Luboš - som rád, že sa ti podarilo zohnať ten STOP s modrým autom na obálke, to je presne to, čo som kedysi dávno videl a nevedel sa k tomu dostať. Podľa mňa je to ten voz, ktorý sa teraz nachádza v múzeu v Kopřivnici...
K kolesám:
2 Vignaleho prototypy mali použité oceľové pochrómované disky (typu Porsche?) s chromovanými puklicami upravenými z prvej série FIAT 124.
Viac detailov vidno na nasledovných obrázkoch. Všimnite si stredovú krytku z T603. Na prednej náprave prototypov bolo použitých viacej dielov zhodných s T603, resp.modifikovaných...
Tretí prototyp mal pravdepodobne tiež oceľové disky s veľkoplošnými "športovými" puklicami (biely voz 0-00-24), ktoré sa neskôr asi dostali na červený prototyp 1972 prezentovaný na kubuse.
- Prílohy
-
- Upravená puklica FIAT 124
- puklica.JPG (224.37 KiB) 9622 zobrazení
-
- Disk "Porsche?"
- disk.JPG (265.25 KiB) 9623 zobrazení
-
- Koleso talianskeho prototypu.
- koleso.JPG (249.7 KiB) 9623 zobrazení
Omlouvám se, že zase odbočím, ale jen maličko. Člověk se neubrání zamyslet se nad tím, proč 600 stále nechce zveřejnit nic ze svého výzkumu a vymlouvá se na absurdity jako že by mu to někdo zpochybnil. Asi všichni inteligentní se mnou budou souhlasit, že to je nesmysl. Pokud jsem si svými informacemi jistý a dokážu je obhájit, nemůže mne rozhodit oponentura. Vymlouvá se na to, že to nemá pro ostatní význam. Jak to může posoudit? Podle jakých kritérií posuzuje význam této informace?
Michal Heky naznačil, že by to mohly být zištné důvody. No, když pomineme, že by to nebylo asi na knihu, ale spíš tak na článek v časopise nebo ve sborníku, máme zde pořád skutečnost, že pan 600 neumí zformulovat kloudné věty v českém jazyce a taky to, že asi za tyhle věci balík stejně nikdo nedostane. Víme, že tyto informace zajímají poměrně omezený okruh lidí a tomu by odpovídala i výše honoráře, náklad a zisk z prodeje.
Takže spíš jde panu 600 o prestiž, o místo na slunci v "tatrovácké komunitě", o tu pochybnou čest být uznáván tlupou podivínů, co se ukájí nad fotografiemi hranatých či kulatých aut. On má totiž neustále plnou hubu toho, jak napříkad já stavím své sebevědomí na svém významu v "tatrovácké komunitě", neustále tento můj význam zpochybňuje a napadá nejrůznějšími vymyšlenými konstrukcemi. Obvinil mne, že škodím, že nic neumím, že mám škaredé auto a mnoho dalšího. Je velmi směšná tato jeho snaha zejména mně, který zná pravý stav mých ambicí. Poukazuje to však mimo jiné na to, čemu on sám přikádá ve svém modelu světa význam.
Považte však, kdyby on znal tajemství prototypů, to by se rázem mohl stát uctívaným odborníkem, snad dokonce něco jako sv. Rosenkranz. No jo, ale co teď s tím? Když to prozradí na internetu, budou to znát všichni a jeho zásluhy o komunitu mohou velmi snadno být zapomenuty. Pozdvižení kolem nějakého tématu na fóru tatrováků má život jepičí, za chvíli se diskuse točí kolem něčeho úplně jiného.
A těm ignorantům nestačí, že on to ví, představte si to. Pořád otravujou, že by chtěli slyšet co ví a jestli to náhodou není celé na pikaču. Místo aby ho obdivovali, že ví (to on si zase nenechá ujít příležitost zdůraznit, že ví - kdybych nechtěl prozradit, tak držím hubu a mám pokoj, ne?), ptají se, pochybují, dohadují se.
Myslíte si, že je to takto nebo nějak jinak. Ondreji, Tebe si tu všichni váží. Jak myslíš, že to je? Proč 600 nechce prozradit, co ví? Ptám se na Tvůj názor, co si o tom myslíš. Myslíš si, že by nám měl prozradit, co vypátral nebo myslíš, že je dobře, když to nechce zveřejnit? Myslíš, že to pro nás nebude mít význam?
Michal Heky naznačil, že by to mohly být zištné důvody. No, když pomineme, že by to nebylo asi na knihu, ale spíš tak na článek v časopise nebo ve sborníku, máme zde pořád skutečnost, že pan 600 neumí zformulovat kloudné věty v českém jazyce a taky to, že asi za tyhle věci balík stejně nikdo nedostane. Víme, že tyto informace zajímají poměrně omezený okruh lidí a tomu by odpovídala i výše honoráře, náklad a zisk z prodeje.
Takže spíš jde panu 600 o prestiž, o místo na slunci v "tatrovácké komunitě", o tu pochybnou čest být uznáván tlupou podivínů, co se ukájí nad fotografiemi hranatých či kulatých aut. On má totiž neustále plnou hubu toho, jak napříkad já stavím své sebevědomí na svém významu v "tatrovácké komunitě", neustále tento můj význam zpochybňuje a napadá nejrůznějšími vymyšlenými konstrukcemi. Obvinil mne, že škodím, že nic neumím, že mám škaredé auto a mnoho dalšího. Je velmi směšná tato jeho snaha zejména mně, který zná pravý stav mých ambicí. Poukazuje to však mimo jiné na to, čemu on sám přikádá ve svém modelu světa význam.
Považte však, kdyby on znal tajemství prototypů, to by se rázem mohl stát uctívaným odborníkem, snad dokonce něco jako sv. Rosenkranz. No jo, ale co teď s tím? Když to prozradí na internetu, budou to znát všichni a jeho zásluhy o komunitu mohou velmi snadno být zapomenuty. Pozdvižení kolem nějakého tématu na fóru tatrováků má život jepičí, za chvíli se diskuse točí kolem něčeho úplně jiného.
A těm ignorantům nestačí, že on to ví, představte si to. Pořád otravujou, že by chtěli slyšet co ví a jestli to náhodou není celé na pikaču. Místo aby ho obdivovali, že ví (to on si zase nenechá ujít příležitost zdůraznit, že ví - kdybych nechtěl prozradit, tak držím hubu a mám pokoj, ne?), ptají se, pochybují, dohadují se.
Myslíte si, že je to takto nebo nějak jinak. Ondreji, Tebe si tu všichni váží. Jak myslíš, že to je? Proč 600 nechce prozradit, co ví? Ptám se na Tvůj názor, co si o tom myslíš. Myslíš si, že by nám měl prozradit, co vypátral nebo myslíš, že je dobře, když to nechce zveřejnit? Myslíš, že to pro nás nebude mít význam?
- George
- Diskutujúci
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2005, 10:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Ohledně barev coupé.Onu známou fotku jsem prohnal Fotošokem a pohrál jsem si s nastavením barev.Takže myslím že dohadovat se o barvách je zbytečné.Tehdejší fotomateriál, doba skladování a styl scanování barvy dosti poupraví.To jest můj názor.Čili vypadalo to asi +-takhle
- Prílohy
-
- t613proto_05a.jpg (92.32 KiB) 9574 zobrazení
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Rišane, stále otváraš problematickú oblasť tvojho vzťahu s Michalom. Môj názor na tieto veci som ti (vám) povedal už viackrát a ty ho dobre poznáš. Tiež si mi sľúbil, že ma z tejto kauzy už vynecháš. Prosím, drž sa toho.
Pýtaš sa na môj názor, ja však nemôžem a nechcem hovoriť za nikoho druhého. Ak chce, nech 600 odpovie sám. Ak nechce, nech neodpovie... Ja svoje názory myslím dostatočne prezentujem hlavne svojím chovaním - dajú sa z toho identifikovať. A nemyslím si, že by som bol "všeobecne váženým", alebo nejaká "autorita". Aj do mňa sa na webe už viackrát kadekto zadrapoval a viem, že aj teraz tu mám neprajníkov, ktorí sa mi nedokážu pozrieť do očí. Taký je život...
Moje poznatky, ktoré tu prezentujem, som zberal dlhú dobu a stále vidíte, aké sú neúplné - viac dohadov, ako je mi milé. Aj ja som mal už dávnejšie predstavu, že napíšem nejakú monografiu o T613 - a možno to aj niekedy spravím. Je to auto, ktoré je mi blízke a ktoré mám rád. Ak sa však na to niekedy naozaj dám, tak by som chcel mať vo viacerých "bielych" stránkach histórie T613 jasno - príliš veľa dohadov v takejto publikácii by nebolo na mieste. Ale sám tie poznatky nepozbieram, preto vítam názor každého z vás. A ak to nenapíšem ja, možno raz niekto iný. Dúfam, že tá monografia nebude diletantská - o to mi hlavne ide. Myslím, že T613 a jej tvorcovia si zaslúžia takýto pomník...
Ak máte vo svojich archívoch nejaké zaujímavé fotografie, a chcete ich dať k dispozícii pre tento účel, môžete mi ich poslať v čo najväčšom rozlíšení na adresu ondrej.ertl@gmail.com , kde mám dostatočne veľkú schránku.
Ale späť k Vignale:
George, tvoja farebá úprava mi nepripadá najšťastnejšia. Podľa mňa mohlo kupé vyzerať asi nejako takto...
Pýtaš sa na môj názor, ja však nemôžem a nechcem hovoriť za nikoho druhého. Ak chce, nech 600 odpovie sám. Ak nechce, nech neodpovie... Ja svoje názory myslím dostatočne prezentujem hlavne svojím chovaním - dajú sa z toho identifikovať. A nemyslím si, že by som bol "všeobecne váženým", alebo nejaká "autorita". Aj do mňa sa na webe už viackrát kadekto zadrapoval a viem, že aj teraz tu mám neprajníkov, ktorí sa mi nedokážu pozrieť do očí. Taký je život...
Moje poznatky, ktoré tu prezentujem, som zberal dlhú dobu a stále vidíte, aké sú neúplné - viac dohadov, ako je mi milé. Aj ja som mal už dávnejšie predstavu, že napíšem nejakú monografiu o T613 - a možno to aj niekedy spravím. Je to auto, ktoré je mi blízke a ktoré mám rád. Ak sa však na to niekedy naozaj dám, tak by som chcel mať vo viacerých "bielych" stránkach histórie T613 jasno - príliš veľa dohadov v takejto publikácii by nebolo na mieste. Ale sám tie poznatky nepozbieram, preto vítam názor každého z vás. A ak to nenapíšem ja, možno raz niekto iný. Dúfam, že tá monografia nebude diletantská - o to mi hlavne ide. Myslím, že T613 a jej tvorcovia si zaslúžia takýto pomník...
Ak máte vo svojich archívoch nejaké zaujímavé fotografie, a chcete ich dať k dispozícii pre tento účel, môžete mi ich poslať v čo najväčšom rozlíšení na adresu ondrej.ertl@gmail.com , kde mám dostatočne veľkú schránku.
Ale späť k Vignale:
George, tvoja farebá úprava mi nepripadá najšťastnejšia. Podľa mňa mohlo kupé vyzerať asi nejako takto...
- Prílohy
-
- T613coupeColor.jpg (161.77 KiB) 9559 zobrazení
- George
- Diskutujúci
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2005, 10:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
To by mohlo být...Chryslery 180 z počátku 70tých let se také dodávaly v podobné barvě.Ten obrázek byl jen zkouška...Každopádně asi takhle nějak vypadalo.Apropos.Kdysi kdesi jsem se dočetl že kupé byli 2.Jedno dojezdilo po té, co ho jeden ze synků bratislavskách papalášů rozesmál o sloup(nebo cosi podobného) a skončilo na vrakovišti tamtéž(údajně mělo zlatou barvu, a to druhé prý je ono zachovalé červené.Je to tak nebo současný výzkum je dál a tohle je jen scifi??Nechci rozpoutat další hádku.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
No vidíte, niekedy sú neznáme aj skutočnosti, o ktorých si myslím, že ich musí vedieť každý a zbytočne sa potom šíria tôzne informačné šumy....
Kupé bolo postavené iba jedno, malo pomerne krátky život, bolo havarované v rámci jazdných prototypových skúšiek (jazdilo sa na 3 smeny) neďaleko Kopřivnice čelným nárazom pravej prednej časti do stromu tesne po vystriedaní posádky. Dlho ostalo v takomto stave a slúžilo ako zdroj ND pre ostatné jazdiace vozy. Neskôr mu bola transplantovaná celá predná časť v už sériovom prevedení a dostalo nový červený lak, ktorý má dodnes. Po oprave auto jazdilo v Bratislave, kde aj zostalo.
Snáď jeho znovuvzkriesenie a čiastočne aj iný vzhľad dali podnet k dosť rozšíreným poverám o tom, že je to druhé auto.
Kupé bolo postavené iba jedno, malo pomerne krátky život, bolo havarované v rámci jazdných prototypových skúšiek (jazdilo sa na 3 smeny) neďaleko Kopřivnice čelným nárazom pravej prednej časti do stromu tesne po vystriedaní posádky. Dlho ostalo v takomto stave a slúžilo ako zdroj ND pre ostatné jazdiace vozy. Neskôr mu bola transplantovaná celá predná časť v už sériovom prevedení a dostalo nový červený lak, ktorý má dodnes. Po oprave auto jazdilo v Bratislave, kde aj zostalo.
Snáď jeho znovuvzkriesenie a čiastočne aj iný vzhľad dali podnet k dosť rozšíreným poverám o tom, že je to druhé auto.
- George
- Diskutujúci
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 24 Mar 2005, 10:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Tak sorry jen jsem si to chtěl ověřit O tomhle se ví??http://www.volny.cz/customgallery/Tatra.htm
http://aek4470.finalnet.cz/pics/orlik/P1010015.JPG
http://aek4470.finalnet.cz/pics/orlik/P1010015.JPG
Ondrej: "Rišane, stále otváraš problematickú oblasť tvojho vzťahu s Michalom."
Ne, to není pravda. Nechápu, jak jsi přišel na to, že tohle má co dělat s mám vztahem k němu.
Ondrej: "Môj názor na tieto veci som ti (vám) povedal už viackrát a ty ho dobre poznáš. Tiež si mi sľúbil, že ma z tejto kauzy už vynecháš. Prosím, drž sa toho."
Jistě, ale viz výše, prostě jsi mi nerozuměl (a já si myslím, že nechtěl rozumět), ptal jsem se na Tvůj názor na to, proč 600 nechce prozradit, co vyzkoumal, a jestli to pro lidi z webu bude či nebude mít význam. Nechápu, proč to dáváš do souvislosti s "kauzou" já vs. 600. Nemyslím si, že bych dotazem na Tvůj názor ve věci zveřejňovat/utajovat porušil svůj slib.
Ondrej: "Pýtaš sa na môj názor, ja však nemôžem a nechcem hovoriť za nikoho druhého. Ak chce, nech 600 odpovie sám. Ak nechce, nech neodpovie..."
No to už je trochu trapné, hrát takovéto nedorozumění, ne? Když se ptám na Tvůj názor, nemáš přece mluvit za někoho druhého, ale za sebe. Za sebe můžeš? Tušil jsem, že Tvá reakce bude v tomto duchu, proto jsem ve svých otázkách až přehnaně zdůrazňoval, že mne zajímá Tvůj názor.
Ondrej: "Ja svoje názory myslím dostatočne prezentujem hlavne svojím chovaním - dajú sa z toho identifikovať."
OK, jestli tedy trváš na tom, aby si Tvé názory lidi domýšleli z Tvého chování, udělám to. Ale nečekej, že to, co si budu myslet, že je Tvůj názor, bude totožné s tím, co je skutečně Tvůj názor. Takovým nedorozuměním se dá zabránit nejlíp tak, že se ten názor jasně napíše.
Ne, to není pravda. Nechápu, jak jsi přišel na to, že tohle má co dělat s mám vztahem k němu.
Ondrej: "Môj názor na tieto veci som ti (vám) povedal už viackrát a ty ho dobre poznáš. Tiež si mi sľúbil, že ma z tejto kauzy už vynecháš. Prosím, drž sa toho."
Jistě, ale viz výše, prostě jsi mi nerozuměl (a já si myslím, že nechtěl rozumět), ptal jsem se na Tvůj názor na to, proč 600 nechce prozradit, co vyzkoumal, a jestli to pro lidi z webu bude či nebude mít význam. Nechápu, proč to dáváš do souvislosti s "kauzou" já vs. 600. Nemyslím si, že bych dotazem na Tvůj názor ve věci zveřejňovat/utajovat porušil svůj slib.
Ondrej: "Pýtaš sa na môj názor, ja však nemôžem a nechcem hovoriť za nikoho druhého. Ak chce, nech 600 odpovie sám. Ak nechce, nech neodpovie..."
No to už je trochu trapné, hrát takovéto nedorozumění, ne? Když se ptám na Tvůj názor, nemáš přece mluvit za někoho druhého, ale za sebe. Za sebe můžeš? Tušil jsem, že Tvá reakce bude v tomto duchu, proto jsem ve svých otázkách až přehnaně zdůrazňoval, že mne zajímá Tvůj názor.
Ondrej: "Ja svoje názory myslím dostatočne prezentujem hlavne svojím chovaním - dajú sa z toho identifikovať."
OK, jestli tedy trváš na tom, aby si Tvé názory lidi domýšleli z Tvého chování, udělám to. Ale nečekej, že to, co si budu myslet, že je Tvůj názor, bude totožné s tím, co je skutečně Tvůj názor. Takovým nedorozuměním se dá zabránit nejlíp tak, že se ten názor jasně napíše.
a pořád dokolečka ... pečlivě sleduji tuto debatu,ale již jsem nechtěl vstupovat .....bohužel musím! Jo a dík za krasne dobove obrazky ...
Ing Ružička me nemá v oblibě jakož to i me přátele nebot mu zde v brně tvoříme jakousi pomyslnou opozici......Toť na vysvětlenou...uchyluje se zase k tomu že se snaží provokovat Ondreje a nutit ho aby dělal jakeho si soudce z lidu .... je to trapna hra ze strany ambiciozního tajemníčka.... opravdu nejleší je si jich nevšímat
Co se tyká těch krasnych 3 vozu tak na vysvětlenou informace o nich se nesnažím kupit z toho důvodu abych je zpeněžil to opravdu nemam zapotřebí a taky se mi to hnusí..... chtěl sem vytvořit nějaky tištěny celek a ne vše rozhazeně hrnout na monitor to si myslím že si ty 3 desingerske skvosty nezaslouží....
Co se tyka těch různych technickych detailů nemám je opravdu v úmyslu tajit,ale jsou to různe věci drobnosti ktere clověk co nema vignalovku opravdu nevyužije a jen je přecte jako cosi v textu co bude považovat něco nepodstatneho....(jak běžny čtenař vstřebá např údaj o rozměru vzuchoveho filtru motoru K)přešrotí text a tím to končí protože Kčko nikdy neviděl...a je to pro něj nepodstatny údaj v textu. ahoj..
Ing Ružička me nemá v oblibě jakož to i me přátele nebot mu zde v brně tvoříme jakousi pomyslnou opozici......Toť na vysvětlenou...uchyluje se zase k tomu že se snaží provokovat Ondreje a nutit ho aby dělal jakeho si soudce z lidu .... je to trapna hra ze strany ambiciozního tajemníčka.... opravdu nejleší je si jich nevšímat
Co se tyká těch krasnych 3 vozu tak na vysvětlenou informace o nich se nesnažím kupit z toho důvodu abych je zpeněžil to opravdu nemam zapotřebí a taky se mi to hnusí..... chtěl sem vytvořit nějaky tištěny celek a ne vše rozhazeně hrnout na monitor to si myslím že si ty 3 desingerske skvosty nezaslouží....
Co se tyka těch různych technickych detailů nemám je opravdu v úmyslu tajit,ale jsou to různe věci drobnosti ktere clověk co nema vignalovku opravdu nevyužije a jen je přecte jako cosi v textu co bude považovat něco nepodstatneho....(jak běžny čtenař vstřebá např údaj o rozměru vzuchoveho filtru motoru K)přešrotí text a tím to končí protože Kčko nikdy neviděl...a je to pro něj nepodstatny údaj v textu. ahoj..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných