Príspevok
od užívateľa ondrej » 30 Jún 2005, 08:23
tie tri prvé prototypy sú pomerne jasné:
1 - coupé - jasnozelená metalíza, počas skúšiek havária (1971?), auto zničené na 60%, znovuopravené do nepôvodného stavu v 1984? (musím pozrieť do techničáku), farba dnes nepekná "kastrólová" červená, svetlé látkové čalúnenie, ale zachované pôvodné Vignale sedadlá (asi jediné..?), jazdilo s tabuľkami 0-00-26
2 - limuzína Lux - údajne tmavomodrá, jej nadštandardná výbava nie je známa (predpokladám s dosť vysokou pravdepodobnosťou, že mala navyše klimatizáciu) - jazdilo s 0-00-24?
3 - limuzína Standard - pôvodne údajne čierna, jazdila s 0-00-29?
4 - náhradná karoséria - pôvodne dodaná na technologické účely pre prípravu malosériovej výrovy - predpokladám, že voz vystavený v múzeu má základ v tejto karosérii, jazdilo s 0-00-24?
Prvé lakovanie - asi jasnomodrá metalíza (fotku čoskoro zverejní Luboš), neskôr čierna.
Všetky vozy mali pravdepodobne pôvodne kožené čalúnenie, počas skúšiek boli použité rôzne motory (pôvodne T603K, kým neboli vyrobené prvé motory T613, čo bolo v sklze oproti dodaným karosériám), tak ako bolo treba overovať rôzne konštrukčné úpravy.Jedna z limuzín bola pri skúškach údajne totálne zničená (na základe indícií predpokladám Lux). Vozy mali časté drobné havárie a strety, nakoľko sa po ceste spravidla pohybovali na vtedajšie pomery nezvyklo vysokými rýchlosťami, preto boli neskôr lakované na svetlé farby, aby boli lepšie viditeľné. Jednotlivé komponenty sa medzi pôvodnými vozmi, ako aj neskoršími prototypmi, často vzájomne kombinovali podľa možností a potreby. Prvky z pôvodných Vignaleho vozov sa mohli objaviť aj na neskorších prototypoch, preto je z fotografií niekedy ťažko určiť jednoznačné súvislosti.
Prvé prototypy mali stanovený veľmi náročný skúšobný program, ktorý bol často narušovaný požiadavkami netrpezlivých vysokých straníckych a vládnych (nie náhoda - tak sa to používalo - najprv strana, potom vláda)
predstaviteľov, ktorí sa chceli odviezť v nových vozoch.
Vidíte, že tieto poznámky obsahujú veľa neistých tvrdení a dohadov a zodpovedajú môjmu súčasnému stavu poznania, a preto môžu obsahovať mnohé omyly....
ak má niekto iné poznatky, rád si ich skonfrontujem s mojimi, aby sme upresnili skutočnosti.
-
Prílohy
-
![T613bledomodrametal2.jpg](./download/file.php?id=3118&sid=45658ba4368b179d3da2b9036fd05a21)
- voz postavený pravdepodobne z náhradnej karosérie - dnes deponovaný v múzeu (?)
- T613bledomodrametal2.jpg (216.16 KiB) 12249 zobrazení
-
![T613VignBiely2m.jpg](./download/file.php?id=3117&sid=45658ba4368b179d3da2b9036fd05a21)
- Najmenej fotografovaný z Vignaleho prototypov - v bielom prevedení. Voz sa pravdepodobne nezachoval.
- T613VignBiely2m.jpg (45.04 KiB) 12254 zobrazení