Čtvrtá (?) vyrobená T613
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos: ... ved uvidime, mozno sa dockame aj mileho prekvapenia.
... a ked sme pri rychlosti momentalne to so mnou vyzera takto:
7 Mbit uplink cez mikrovlnku->Six peering center-> RLA Siemens Vienna -> Siemens Vienna Proxy server -> Siemens Vienna central internet connection -> Vienna peering center ->Tatraportal.sk
... a ked sme pri rychlosti momentalne to so mnou vyzera takto:
7 Mbit uplink cez mikrovlnku->Six peering center-> RLA Siemens Vienna -> Siemens Vienna Proxy server -> Siemens Vienna central internet connection -> Vienna peering center ->Tatraportal.sk
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
zial stale som si na to nenasiel cas, prave som sa vratil z Turina (rodiska prvych T613!), boli tam strasne horucavy (40°C) a cestoval som celu noc, neviem, dokedy vydrzim v robote... to len trocha na vysvetlenie, preco sa mi zatial nedari sa k tomu seriozne dostatMarekK napísal:Tak ako Ondrej? kde si to možeme prečítat?
ale mohli by sme spravit taky kmpromis - kto ma zaujem o nejake info, nech to skusi zostylizovat do strucnych jednoznacnych otazok a ja (alebo ten, kto bude vediet) sa ich pokusim zodpovedat, pokial budem vediet - mam v tom ale zial stale vela "bielych" miest a mnohe sa zatial musim iba dohadovat - overene informacie sa ziskavaju velmi tazko a mnohe "vierohodne" info si vzajomne odporuju...
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Palo 12: idem cez mobil...počul som že edge nefunguje všade, toto fungovalo zatial po celej ČR. Niekedy to ide rýchlejšie a niekedy pomalšie ale v priemere takto...
ondrej: možno by zatial stačilo priradit jednotlivé fotky vignáloviek k jednotlivým vozom...viem je to tažké..., mohly by pri tom pomoc aj iný...
ondrej: možno by zatial stačilo priradit jednotlivé fotky vignáloviek k jednotlivým vozom...viem je to tažké..., mohly by pri tom pomoc aj iný...
- Prílohy
-
- T-mobile.JPG (22.61 KiB) 12306 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
MarekK: mas na mysli ke kazdemu obrazku prototypu T613 zde:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613#fotogal
napsat, ktere auto to je a cim je zajimave ?
V dalsim kroku by bylo jiste zajimave sepsat historii tech prototypu, zejmena co se zkouselo a s jakym vysledkem.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613#fotogal
napsat, ktere auto to je a cim je zajimave ?
V dalsim kroku by bylo jiste zajimave sepsat historii tech prototypu, zejmena co se zkouselo a s jakym vysledkem.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak jedna skoro dobrá zpráva pro Ondreje i ostatní. Dnes jsem si našel čas, zašel do knihovny a prolistoval ročníky 71-75 slovenského časopisu STOP. Na dvou obálkách (5/72 a 5/75) jsou sice dvě krásné barevné fotografie prvních šestsettřináctek (dodám později), ale očekával jsem uvnitř aspoň nějaký článek, bohužel marně. Nic k tomu nenapsali...
No ale i tak se můžete do budoucna těšit asi na 10 článků o tatrách, našel jsem tam něco o Kolosu, t148 a dalších.
No ale i tak se můžete do budoucna těšit asi na 10 článků o tatrách, našel jsem tam něco o Kolosu, t148 a dalších.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
tie tri prvé prototypy sú pomerne jasné:
1 - coupé - jasnozelená metalíza, počas skúšiek havária (1971?), auto zničené na 60%, znovuopravené do nepôvodného stavu v 1984? (musím pozrieť do techničáku), farba dnes nepekná "kastrólová" červená, svetlé látkové čalúnenie, ale zachované pôvodné Vignale sedadlá (asi jediné..?), jazdilo s tabuľkami 0-00-26
2 - limuzína Lux - údajne tmavomodrá, jej nadštandardná výbava nie je známa (predpokladám s dosť vysokou pravdepodobnosťou, že mala navyše klimatizáciu) - jazdilo s 0-00-24?
3 - limuzína Standard - pôvodne údajne čierna, jazdila s 0-00-29?
4 - náhradná karoséria - pôvodne dodaná na technologické účely pre prípravu malosériovej výrovy - predpokladám, že voz vystavený v múzeu má základ v tejto karosérii, jazdilo s 0-00-24?
Prvé lakovanie - asi jasnomodrá metalíza (fotku čoskoro zverejní Luboš), neskôr čierna.
Všetky vozy mali pravdepodobne pôvodne kožené čalúnenie, počas skúšiek boli použité rôzne motory (pôvodne T603K, kým neboli vyrobené prvé motory T613, čo bolo v sklze oproti dodaným karosériám), tak ako bolo treba overovať rôzne konštrukčné úpravy.Jedna z limuzín bola pri skúškach údajne totálne zničená (na základe indícií predpokladám Lux). Vozy mali časté drobné havárie a strety, nakoľko sa po ceste spravidla pohybovali na vtedajšie pomery nezvyklo vysokými rýchlosťami, preto boli neskôr lakované na svetlé farby, aby boli lepšie viditeľné. Jednotlivé komponenty sa medzi pôvodnými vozmi, ako aj neskoršími prototypmi, často vzájomne kombinovali podľa možností a potreby. Prvky z pôvodných Vignaleho vozov sa mohli objaviť aj na neskorších prototypoch, preto je z fotografií niekedy ťažko určiť jednoznačné súvislosti.
Prvé prototypy mali stanovený veľmi náročný skúšobný program, ktorý bol často narušovaný požiadavkami netrpezlivých vysokých straníckych a vládnych (nie náhoda - tak sa to používalo - najprv strana, potom vláda)
predstaviteľov, ktorí sa chceli odviezť v nových vozoch.
Vidíte, že tieto poznámky obsahujú veľa neistých tvrdení a dohadov a zodpovedajú môjmu súčasnému stavu poznania, a preto môžu obsahovať mnohé omyly....
ak má niekto iné poznatky, rád si ich skonfrontujem s mojimi, aby sme upresnili skutočnosti.
1 - coupé - jasnozelená metalíza, počas skúšiek havária (1971?), auto zničené na 60%, znovuopravené do nepôvodného stavu v 1984? (musím pozrieť do techničáku), farba dnes nepekná "kastrólová" červená, svetlé látkové čalúnenie, ale zachované pôvodné Vignale sedadlá (asi jediné..?), jazdilo s tabuľkami 0-00-26
2 - limuzína Lux - údajne tmavomodrá, jej nadštandardná výbava nie je známa (predpokladám s dosť vysokou pravdepodobnosťou, že mala navyše klimatizáciu) - jazdilo s 0-00-24?
3 - limuzína Standard - pôvodne údajne čierna, jazdila s 0-00-29?
4 - náhradná karoséria - pôvodne dodaná na technologické účely pre prípravu malosériovej výrovy - predpokladám, že voz vystavený v múzeu má základ v tejto karosérii, jazdilo s 0-00-24?
Prvé lakovanie - asi jasnomodrá metalíza (fotku čoskoro zverejní Luboš), neskôr čierna.
Všetky vozy mali pravdepodobne pôvodne kožené čalúnenie, počas skúšiek boli použité rôzne motory (pôvodne T603K, kým neboli vyrobené prvé motory T613, čo bolo v sklze oproti dodaným karosériám), tak ako bolo treba overovať rôzne konštrukčné úpravy.Jedna z limuzín bola pri skúškach údajne totálne zničená (na základe indícií predpokladám Lux). Vozy mali časté drobné havárie a strety, nakoľko sa po ceste spravidla pohybovali na vtedajšie pomery nezvyklo vysokými rýchlosťami, preto boli neskôr lakované na svetlé farby, aby boli lepšie viditeľné. Jednotlivé komponenty sa medzi pôvodnými vozmi, ako aj neskoršími prototypmi, často vzájomne kombinovali podľa možností a potreby. Prvky z pôvodných Vignaleho vozov sa mohli objaviť aj na neskorších prototypoch, preto je z fotografií niekedy ťažko určiť jednoznačné súvislosti.
Prvé prototypy mali stanovený veľmi náročný skúšobný program, ktorý bol často narušovaný požiadavkami netrpezlivých vysokých straníckych a vládnych (nie náhoda - tak sa to používalo - najprv strana, potom vláda)
predstaviteľov, ktorí sa chceli odviezť v nových vozoch.
Vidíte, že tieto poznámky obsahujú veľa neistých tvrdení a dohadov a zodpovedajú môjmu súčasnému stavu poznania, a preto môžu obsahovať mnohé omyly....
ak má niekto iné poznatky, rád si ich skonfrontujem s mojimi, aby sme upresnili skutočnosti.
- Prílohy
-
- voz postavený pravdepodobne z náhradnej karosérie - dnes deponovaný v múzeu (?)
- T613bledomodrametal2.jpg (216.16 KiB) 12254 zobrazení
-
- Najmenej fotografovaný z Vignaleho prototypov - v bielom prevedení. Voz sa pravdepodobne nezachoval.
- T613VignBiely2m.jpg (45.04 KiB) 12259 zobrazení
Ondreji, díky. Znám jednoho pána, co ví o prototypech téměř všechno. Možná by neškodilo zeptat se jeho? Ale zdá se mi, že dost riskuješ, když zveřejňuješ tyto věci. Posledně Lubošovi stačilo zveřejnit dvě fotky, aby měl velký průser.
Zajímavé by bylo zodpovědět otázku, zda dodaná karoserie (z níž vznikl 4. prototyp) byla vybavená či nikoliv. Karoserie určená pro technologické účely bude předpokládám užitečnější surová (holá). Vůz v muzeu má evidentně italský interiér (až na sedačky). Je to tedy interiér ze zničeného "luxe"? Byl vůz dokompletován až po havárii "luxusního" prototypu nebo již dříve? Pokud dříve, kde se vzal jeho interiér? Dodali jej italové dodatečně? Nebo před havárií "luxe" jezdil s jiným interiérem a později byl vybaven tímto? Pokud byl vůz "lux" při havárii zničen totálně, lze předpokládat, že ani např. palubní deska nevyvázla bez poškození. Jsou na palubní desce vozu v muzeu patrné nějaké stopy havárie a následných oprav?
Chápu, že asi na tyto otázky nedokážeš odpovědět, ber to jako moje přemýšlení nahlas. Myslím si, že serióznímu badateli mohou být takové otázky jen ku prospěchu.
Zajímavé by bylo zodpovědět otázku, zda dodaná karoserie (z níž vznikl 4. prototyp) byla vybavená či nikoliv. Karoserie určená pro technologické účely bude předpokládám užitečnější surová (holá). Vůz v muzeu má evidentně italský interiér (až na sedačky). Je to tedy interiér ze zničeného "luxe"? Byl vůz dokompletován až po havárii "luxusního" prototypu nebo již dříve? Pokud dříve, kde se vzal jeho interiér? Dodali jej italové dodatečně? Nebo před havárií "luxe" jezdil s jiným interiérem a později byl vybaven tímto? Pokud byl vůz "lux" při havárii zničen totálně, lze předpokládat, že ani např. palubní deska nevyvázla bez poškození. Jsou na palubní desce vozu v muzeu patrné nějaké stopy havárie a následných oprav?
Chápu, že asi na tyto otázky nedokážeš odpovědět, ber to jako moje přemýšlení nahlas. Myslím si, že serióznímu badateli mohou být takové otázky jen ku prospěchu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných