Brzdove dosticky
Neviem či už o tom niekto písal, ale ja som objavil že na T613 pasujú brzdové doštičky z Wartburgu. Ide o tie menšie skoro obdlžníkového tvaru, nie o tie veľké členité. Ako sa ktoré volajú ma nezaujíma ale vy to asi budete vedieť, keď niektorí vedia aj ktoré skrutky a kde majú byť pochrómované a ktoré nie
Tak toto sú totálne nezmysly!!!
Ale ak máte na to nejaké logické vysvetlenie tak si ho rád vypočujem lebo toto je naozaj neobjektívne hodnotenie situácie. A vôbec nechápem prečo ba sa mali kotúče zdeformovať a potom triasť riadením ak tam budú takéto platničky???
Chzbu by som hľadal úplne inde a ak ju nechceš nájsť inde tak ti to bude robiť aj s originál platničkami. Lebo ja tam dávam už odjakživa tie škodovácke alebo tie z W. a nič mi netrasie. Ale raz keď som jednu T kúpil tak mi to triaslo a to tam vraj bolo všetko nové od Vaška z Kopřivnice. Bola to T ktorá patrila Tatra servisu v Lipt. Hrádku. (je to servis na nákl. autá).
Takže doporučujem hľadať chybu inde ak nechceš aby sa ti to zase vrátilo!
Ale ak máte na to nejaké logické vysvetlenie tak si ho rád vypočujem lebo toto je naozaj neobjektívne hodnotenie situácie. A vôbec nechápem prečo ba sa mali kotúče zdeformovať a potom triasť riadením ak tam budú takéto platničky???
Chzbu by som hľadal úplne inde a ak ju nechceš nájsť inde tak ti to bude robiť aj s originál platničkami. Lebo ja tam dávam už odjakživa tie škodovácke alebo tie z W. a nič mi netrasie. Ale raz keď som jednu T kúpil tak mi to triaslo a to tam vraj bolo všetko nové od Vaška z Kopřivnice. Bola to T ktorá patrila Tatra servisu v Lipt. Hrádku. (je to servis na nákl. autá).
Takže doporučujem hľadať chybu inde ak nechceš aby sa ti to zase vrátilo!
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
No ty destičky jsou co do tvaru i velikosti stejné, tak ten výrazný rozdíl v ceně musí být nečím způsoben. Škodovka i Wartburg mají jednoduché nechlazené koutouče asi 9 mm silné, tatra má, jak víme, jiné provedení. Dále jak Š tak i W váží polovinu toho, co tatra... Podle mě je to trochu riziko a tou úsporou se moc nevyváží, ale v nejhorším bych je tam dal taky...
René, když si takový odborník, co říkáš na dnešní hrubé bezazbestové obložení? Ke koutoučům by prý nemělo být tak šetrné jako dřívější hladký azbest... Ty kotouče nestojí zrovna pár korun a už bych je tam rád měl na doživotí...
René, když si takový odborník, co říkáš na dnešní hrubé bezazbestové obložení? Ke koutoučům by prý nemělo být tak šetrné jako dřívější hladký azbest... Ty kotouče nestojí zrovna pár korun a už bych je tam rád měl na doživotí...
Luboš
Ja som nepovedal že som odborník a ani nikdy som netvrdil že som v niečom max. ale vždy sa snažím hľadať logické vysvetlenia na veci ktoré okolo mňa sú!
Takže na toto ti zatiaľ odpovedať neviem ale keď si to spomenul tak sa o to budem zaujímať aj kôli sebe a keď na niečo prídem tak to určite poviem ako som to aj vždy robil.
Ešte k tým škodováckym: tie sú podľa mňa lacné pre tie dôvody aké si spomínal a teda by nemali vydržať až tak dlho ako originál. Ale ich cena v bazároch je tak nízka že sa to vždy oplatí a tá výmena je tak jednoduchá že to stihnem v čase keď budem čakať na ženu pred obchodom Aj keď ja neviem koľko majú vydržať originál platničky, ale táto životnosť škodováckych mi celkom vyhovuje.
Ešte ako príklad by som uviedol: 4ap na spojovacej tyči riadenia stojí v Tatre cca 1000 Kč a taký istý čap na škodu 1203 s motorom v predu (takže váha je iste porovnateľná) stojí cca 250 Sk! čo by ste na to povedali? Ja mám obidva čapy doma a sú rovnaké čo do veľkosti, majú aj rovnaké stúpanie (zhodou okolností mám akurát s opačnými závitmi ale to je na T tiež) a jediný rozdiel je v kuželi. Už si zadávam výrobu medzikusu na kužeľ a dám to na T. Za tiaľ sme to skúšali len s kovovým pásikom na kuželi a išlo to bez problémov, tak s tým medzikusom by to malo ísť dobre.
Ja som nepovedal že som odborník a ani nikdy som netvrdil že som v niečom max. ale vždy sa snažím hľadať logické vysvetlenia na veci ktoré okolo mňa sú!
Takže na toto ti zatiaľ odpovedať neviem ale keď si to spomenul tak sa o to budem zaujímať aj kôli sebe a keď na niečo prídem tak to určite poviem ako som to aj vždy robil.
Ešte k tým škodováckym: tie sú podľa mňa lacné pre tie dôvody aké si spomínal a teda by nemali vydržať až tak dlho ako originál. Ale ich cena v bazároch je tak nízka že sa to vždy oplatí a tá výmena je tak jednoduchá že to stihnem v čase keď budem čakať na ženu pred obchodom Aj keď ja neviem koľko majú vydržať originál platničky, ale táto životnosť škodováckych mi celkom vyhovuje.
Ešte ako príklad by som uviedol: 4ap na spojovacej tyči riadenia stojí v Tatre cca 1000 Kč a taký istý čap na škodu 1203 s motorom v predu (takže váha je iste porovnateľná) stojí cca 250 Sk! čo by ste na to povedali? Ja mám obidva čapy doma a sú rovnaké čo do veľkosti, majú aj rovnaké stúpanie (zhodou okolností mám akurát s opačnými závitmi ale to je na T tiež) a jediný rozdiel je v kuželi. Už si zadávam výrobu medzikusu na kužeľ a dám to na T. Za tiaľ sme to skúšali len s kovovým pásikom na kuželi a išlo to bez problémov, tak s tým medzikusom by to malo ísť dobre.
Pre mňa je "oficiálny díler" každý kto predáva dobre, za dobrú cenu a hlavne ak vie poradiť. Ja by som tiež rád nakupoval originál atd a nie preto že je to kvalitnejšie, to určite nieje ale preto aby som mal originál a na krabičke napísané "pre T-613", je to pekný pohľad. Ale niesom milionár ale ani "stotisícar", jednoducho nebudeme si klamať ale na Slovensku a určite aj v Čechách je bieda a Tatru mám pre to že je to najlacnejšie vozenie aké sa dá zohnať v požadovanej kvalite. A priznám sa niekedy už nemám ani na BA.
Pr.:
Ja som bol u oficiálneho dílera Vašek a tam ani nevedeli že existujú rozdielne piestne čapy a podľa čoho sa to zisťuje atď.!!!??? Tak a teraz mi povedz že toto je v poriadku a ja tu odpadnem.
Pr.:
Ja som bol u oficiálneho dílera Vašek a tam ani nevedeli že existujú rozdielne piestne čapy a podľa čoho sa to zisťuje atď.!!!??? Tak a teraz mi povedz že toto je v poriadku a ja tu odpadnem.
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Rene: K tym brzdam sa uz vyjadrovat nebudem ked tvrdis ze hovorim hovadiny...
... ale T613 nikdy nebolo a ani nebude lacne vozenie v pozadovanej kvalite. Ja mam na toto iny nazor... ked si raz kupim auto ktore kedysi bolo v kategorii limuzina ozajstnou limuzinou (nie ako trabant) a mala v 1990 obstaravaciu cenu okolo 300-400t, tak nemozem cakat ze do toho budem montovat dosticky za par korun a ze bude na to auto vsetko lacne.
Ked si kupis stare porsche 911 - dajme tomu nejaku targu, budes do toho pchat brzdove kotuce z nejakeho BMW lebo "pasuju" ? A pchat tam dosticky z wartburgu lebo pasuju ? A rezat na tom pruziny ? A davat tam tlmice z BMW combi ?
Neviem ako ty, ale ja ak si kupim auto ktore sa mi paci snazim sa vzdy pouzivat original nahradne diely, nie vzdy sa to samozrejme vzhladom na ich dostupnost ci cenu podari ale komponenty ktore su kriticke ako napriklad brzdove dosticky, kotuce, tlmice, pruziny... by som nikdy nebastlil, ak na to nemam, kupil som si nespravne auto.
... ale T613 nikdy nebolo a ani nebude lacne vozenie v pozadovanej kvalite. Ja mam na toto iny nazor... ked si raz kupim auto ktore kedysi bolo v kategorii limuzina ozajstnou limuzinou (nie ako trabant) a mala v 1990 obstaravaciu cenu okolo 300-400t, tak nemozem cakat ze do toho budem montovat dosticky za par korun a ze bude na to auto vsetko lacne.
Ked si kupis stare porsche 911 - dajme tomu nejaku targu, budes do toho pchat brzdove kotuce z nejakeho BMW lebo "pasuju" ? A pchat tam dosticky z wartburgu lebo pasuju ? A rezat na tom pruziny ? A davat tam tlmice z BMW combi ?
Neviem ako ty, ale ja ak si kupim auto ktore sa mi paci snazim sa vzdy pouzivat original nahradne diely, nie vzdy sa to samozrejme vzhladom na ich dostupnost ci cenu podari ale komponenty ktore su kriticke ako napriklad brzdove dosticky, kotuce, tlmice, pruziny... by som nikdy nebastlil, ak na to nemam, kupil som si nespravne auto.
...lacné vozenie pre toto:
Ak si mám kúpiť auto za 200 000 Sk ktoré má parametre aspon ako T613 a budem s ním jazdiť tak dude mať spotrebu takú istú a nič som neušetril.
-Ak si kúpim auto za tých istých 200 000 a so spotrebou 5l/100 tak to nebude mať parametre T613.
- no a keď si kúpim T za 20 000 a k tomu BA za 180 000 tak budem mať 5000 litrov benzínu čo mi vystačí na 50 000 km, no a ten na tom TDI s 5l/100km spotrebuje ďajších 90 000 Sk na naftu tak kto má lacnejšie vozenie, čo?
Ak si mám kúpiť auto za 200 000 Sk ktoré má parametre aspon ako T613 a budem s ním jazdiť tak dude mať spotrebu takú istú a nič som neušetril.
-Ak si kúpim auto za tých istých 200 000 a so spotrebou 5l/100 tak to nebude mať parametre T613.
- no a keď si kúpim T za 20 000 a k tomu BA za 180 000 tak budem mať 5000 litrov benzínu čo mi vystačí na 50 000 km, no a ten na tom TDI s 5l/100km spotrebuje ďajších 90 000 Sk na naftu tak kto má lacnejšie vozenie, čo?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Reného prosím, aby hlásil vždy v předstihu kudy a kdy pojede (případně nám nejlépe rozeslal fotografie vozidla). Nerad bych, aby někoho smetla v opačném směru jedoucí momentálně neovladatelná dvoutunová vytuněná kraksna jež právě na hrbu přišla o amatérsky vyvložkovaný rejdový čep přední nápravy, na kterém majitel šetří kde se dá .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných