57a
podla typu kapoty je to 57a, ak neveris mozes sa ist osobne presvedcit, dalsie foto dodam v najblizsej dobe (ak by bol zaujem), auto je v povodnom stave, vyhodou je ze este nikdy nebol robene, vydreva viacmenej nieje, ale to je u tychto aut zvykom.... rok sa odhaduje 37, takze ste si asi vsimli pravostranne riadenie, motor sa toci, kompresia dobra...
fantomas:
oponuj kolko chces... asi ti je to z tejto fotky malo zrejme, kapota 57b, je k tomu akoze na nd, vlastne je k tomu cela karoseria 57b, ale je malo pouzitelna az na kapotu, na fotke (mozno je to fotene zo zleho uhla) je kapota 57a, a o tom ma asi nepresvedcis.... takze smola, ak mas pochybnosti, kludne zavolaj majitelovi, alebo sa vybehni na to pozriet...
oponuj kolko chces... asi ti je to z tejto fotky malo zrejme, kapota 57b, je k tomu akoze na nd, vlastne je k tomu cela karoseria 57b, ale je malo pouzitelna az na kapotu, na fotke (mozno je to fotene zo zleho uhla) je kapota 57a, a o tom ma asi nepresvedcis.... takze smola, ak mas pochybnosti, kludne zavolaj majitelovi, alebo sa vybehni na to pozriet...
ina odpoved:
co tomu autu chyba su skla, ale ide o skla rovne, cize ziaden problem, sedacky su, palubka tiez, a este chybaju v budiku hodinky, urcite kazdy vie o com hovorim..... motor k tomu je motor dalsi... povodny motor je v aute a toci sa, nepodarilo sa nam to nastartovat, lebo sme nemali taky velky svieckovy kluc (kazdy asi vie o com hovorim) motor ale bafkal, len nenaskocil... kompresia slusna, su k tomu diely z 57b.. dalsie foto mozno bude beho dna dvoch.. (nejake detailnejsie)..
co tomu autu chyba su skla, ale ide o skla rovne, cize ziaden problem, sedacky su, palubka tiez, a este chybaju v budiku hodinky, urcite kazdy vie o com hovorim..... motor k tomu je motor dalsi... povodny motor je v aute a toci sa, nepodarilo sa nam to nastartovat, lebo sme nemali taky velky svieckovy kluc (kazdy asi vie o com hovorim) motor ale bafkal, len nenaskocil... kompresia slusna, su k tomu diely z 57b.. dalsie foto mozno bude beho dna dvoch.. (nejake detailnejsie)..
risan nebud malicherny.. tak si das plexi.... ak ti nestaci bezpecnostna folia, alebo sa bojis crepyn... tak ostan sedet doma... v takom aute aj tak ked ta zvalcuje kamion, kudes rad ked ti to sklo odrze hlavu.... a napr. slovbus v novom meste nad vahom si robi vlastne skla na autobusy, a vobec nie su rovne, ale pekne panoramy (mam na mysli celne sklo).. takze ak sa daju vyrobit v slovbuse vselijake kryvule, neverim ze ti niekto nevyrobi rovne sklo... a tie skla v slovbuse vobec sa nejedna o velkoseriovu vyrobu.... ludom sa je len tazko poobzerat a popytat sa, popripadne zaplatit...... ale mne by stacilo obycajne sklo s bezpecnostnou foliou.. no problem... kto chce problem, ten si najde...
No to je mi argumentace - keď ťa zválcuje kamión. A nic mezi tím si neumíš představit? Nepochopil jsi vůbec význam kalených skel, když mluvíš cosi o fólii. To, že kalené sklo dělá malé střepy přece vůbec neznamená, že lepší jsou střepy vůbec žádné. Myslím, že si ani dobře neuvědomuješ rozdíl mezi lepeným a kaleným sklem, nemáš ponětí o tom, jaké parametry musí splňovat čelní sklo autobusu, jaké parametry musí splňovat boční okno osobního auta a jak moc jsou tyto dvě skupiny daleko od sebe. Tak daleko, že materiály pro tyto dvě aplikace vůbec nejsou záměnné. Už jsi viděl nějakého výrobce aut, který osazuje lepená boční skla? Pro Tebe to končí zjištěním, že je přes to vidět a pasuje to do rámu. O plexi se vůbec nebudu zmiňovat.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Taky by mě to zajímalo. Na vraku T57 co nám stojí v garáži je čelní sklo rozbité (zbývá cca 1/2) a je z toho patrné, že není kalené. Jedno boční sklo ve dveřích někdo nahradil plexi. Ostatní jsou vcelku ale nevšiml jsem si jestli na nich náhodou není nějaká značka. (rozbíjet je v rámci pokusu nebudu )
Hádat se s tebou, 603, samozřejmě nechci. Ostatně to nemá smysl, protože každý mluvíme o něčem jiném. To se to pak hádá, že? Nemluvil jsem o tom, že by ta T57 měla splňovat normy. Jen jsem se Ti snažil vysvětlit, že čelní a boční sklo jsou naprosto odlišné věci. A že boční sklo by mělo být kalené ani ne tak kvůli plnění norem jako kvůli bezpečnosti. A že mít boční sklo lepené či s nalepenou bezpečnostní fólií či obyčejné či z plexiskla může být za jistých okolností nebezpečné. Plexi či obyčejné sklo proto, že se tříští na velké kusy, sklo lepené či sklo s fólií proto, že nejde rozbít vůbec. Opravdu si nedovedeš představit situaci, že jsi zavřený v autě, dveře nejdou otevřít, chceš se dostat ven, na klíně máš nádrž s 30-ti litry benzínu a auto hodlá hořet? Ale sklo nerozbiješ. Tak tam holt budeš muset zůstat.
Myslím si, že skla na Hadimrškách byla kalená. Technologie je to známá již dlouho. V pozdější době se skla nahrazovala, jak to šlo i lepenými, obyčejnými či plexi. Kalené sklo totiž nejde řezat, musí se nařezat před zakalením a pak zakalit už v rozměru. Při vytahování z pece zanechají kleště na skle typické důlky. Lepené sklo je poznat při pohledu zboku, fólie je vždycky vidět.
Myslím si, že skla na Hadimrškách byla kalená. Technologie je to známá již dlouho. V pozdější době se skla nahrazovala, jak to šlo i lepenými, obyčejnými či plexi. Kalené sklo totiž nejde řezat, musí se nařezat před zakalením a pak zakalit už v rozměru. Při vytahování z pece zanechají kleště na skle typické důlky. Lepené sklo je poznat při pohledu zboku, fólie je vždycky vidět.
risan, samozrejme ani ja sa nechcem hadat... ale naozaj si neviem predstavit ze sedim v 57a, a neviem sa dostat von... uz si neviem predstavit ani dovod... a primajhorsom si myslim ze ak zatlacis na celne sklo tak vyleti, jak stupel od sampusu.... s tymi povodnymi sklami s tebou suhlasim.. kalene.... ale z toho by som si hlavu nerobil....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných