Tatra 613 o prototypy ?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Agente, nezatmělo. Mně je úplně jasné, že Ergo_sum ten podnik neviděl naživo ani od vrátnice, natož aby tušil, co a v jakém objemu se tam vyrábělo a tyhle chybné informace o zničení podniku zrovna v roce 1948 asi slyšel někde na ulici nebo v hospodě.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Luboši, omlouvám se ti a beru to z5, jak to je jen možné. Byla to "přeháňka" určená pro větší názornost Ergovi Sumovi.
Samozřejmě beru, že když nahlížíš svět zleva rudě furt, nemůže ke zmíněné náhlé změně (zatmění doruda) v žádném případě dojít.
Pochopil jsem tvůj myšlenkový pochod správně, když ses snažil obhájit přínos centrálně plánovaného hospodářství k rozvoji před válkou kapitalistou zubožené fabriky směrem k prosperujícímu výrobci unikátních nákladních vozidel jedné řady, že?
Samozřejmě beru, že když nahlížíš svět zleva rudě furt, nemůže ke zmíněné náhlé změně (zatmění doruda) v žádném případě dojít.
Pochopil jsem tvůj myšlenkový pochod správně, když ses snažil obhájit přínos centrálně plánovaného hospodářství k rozvoji před válkou kapitalistou zubožené fabriky směrem k prosperujícímu výrobci unikátních nákladních vozidel jedné řady, že?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
To jsi úplně vedle, Agente. Odlož rudé brýle (to je pojem! ) a zkus se na ten podnik dívat zhora nebo zevnitř jako na celek. Při nahlížení jen z jedné strany, třeba zleva (předpokládám, že tím myslíš geograficky zprava, tedy z pohledu hlavních odběratelů ze SSSR), ti budou unikat podstatné skutečnosti, které ti tu analýzu celkového rozvoje podniku mohou různým způsobem ovlivnit a je tu velké riziko, že dojdeš k chybným závěrům.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
No ja by som si tak istý týmto tvrdením nebol. Ved práve za onoho režimu produkovala fabrika najviac v svojej historii a pokial sa pamätám tak do problémov sa dostala až s nástupom "demokracie", ktorú si niektorí jedinci vyložili po svojom .Ak niečo tvrdíš, skús si najpr o tom niečo zistiťErgo_sum napísal:D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, rovnako ako charakter ludi... Tatra bola uzasna automobilka v prvej republike (z mojho pohladu najkrajsie obdobie Ceskoslovenska).
Dnes uz je Tatra len legenda...
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Přesně tak.Svá nejlepší léta Tatra zažila až po válce.Těžká polemika by mohla nastat v otázce, co by bylo s Tatrou, kdyby si jí nepřivlastnil rudý bratr. Byla by na tom ještě lépe? Já myslím,že těžko. Možná by se tady ale proháněli Tatry A, Tatry B, Tatry C, Tatry S, Tatry Vito,Tatry Smart apod ve stotisícových sériích. Pak by ale zcela jistě neexistovalo tohle fórum.
Ale co nemá trojcípou hvězdu na kapotě, nemá pro Erga zřejmě historii.To je ten jediný problém.
Ale co nemá trojcípou hvězdu na kapotě, nemá pro Erga zřejmě historii.To je ten jediný problém.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Tak tu musim kategoricky protestovat, Tatra pred vojnou je pre mna legenda ktora ma moj respekt!!!miloš bukáček napísal:Ale co nemá trojcípou hvězdu na kapotě, nemá pro Erga zřejmě historii.
K predoslemu rezimu sa vyjadrovat nebudem, lebo pre mna je aktivne clenstvo v KSC zrovnatelne s clenstvom v Gestape alebo SS... a je mi velmi luto ze nikdy nedoslo po 17.novembri 1989 k Operacii Condor, skoda ze sa tu nenasiel politik s charakterom Augusta Pinocheta.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Jak může mít někdo, komu je 38, stále černobílé vidění světa??
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Nějak jsi se nám tu moc rozohnil, ty prvorepubliková legendo ... nemám zavolat na hasičskou stanici?Ergo_sum napísal:Tak tu musim kategoricky protestovat, Tatra pred vojnou je pre mna legenda ktora ma moj respekt!!!miloš bukáček napísal:Ale co nemá trojcípou hvězdu na kapotě, nemá pro Erga zřejmě historii.
K predoslemu rezimu sa vyjadrovat nebudem, lebo pre mna je aktivne clenstvo v KSC zrovnatelne s clenstvom v Gestape alebo SS... a je mi velmi luto ze nikdy nedoslo po 17.novembri 1989 k Operacii Condor, skoda ze sa tu nenasiel politik s charakterom Augusta Pinocheta.
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Ale no tak. Neblázni prosímtě. Vraždit se navzájem jako v Keni???Ergo_sum napísal:miloš bukáček napísal:
K predoslemu rezimu sa vyjadrovat nebudem, lebo pre mna je aktivne clenstvo v KSC zrovnatelne s clenstvom v Gestape alebo SS... a je mi velmi luto ze nikdy nedoslo po 17.novembri 1989 k Operacii Condor, skoda ze sa tu nenasiel politik s charakterom Augusta Pinocheta.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Fakt charakter http://www.bbc.co.uk/slovak/news/story/ ... yout.shtmlErgo_sum napísal:...skoda ze sa tu nenasiel politik s charakterom Augusta Pinocheta.
Prečo iba aktívne? V akých jednotkách sa tá aktivita merala? Členstvo v KSČ = súhlas s KSČ, či nie?Ergo_sum napísal:...K predoslemu rezimu sa vyjadrovat nebudem, lebo pre mna je aktivne clenstvo v KSC zrovnatelne s clenstvom v Gestape alebo SS...
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Ja som pocul, aj cital uz niekolko teorii, ze statom nastolena diktatura moze na nejaku dobu nakopnut ekonomiku a spachat aj dost velky technicky rozvoj. Z dlhodobeho hladiska to ale povacsinou moc nefungovalo. Snad az na par vynimiek.
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Augusto Pinochet byla první oficiální návštěva našeho drahého felerativního prezidenta Václava Havla po nástupu do úřadu...Co k tomu dodat??
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Že staré štruktúry tu fungovali a fungujú naďalej, len prehodili kabát...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Co by se tu prohánělo, kdyby těch 45 let probíhalo jinak, nelze vůbec hádat. Podle mne to Tatře uškodilo.
Jak, Luboši, hodnotíš pozici / tržní úspěšnost Tatry v meziválečné éře?
Jak, Luboši, hodnotíš pozici / tržní úspěšnost Tatry v meziválečné éře?
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
A já se k D.A. přidám, aby nebyl sám. Jsem přesvědčen, že celý vývoj byl pokřiven již od roku 1938, resp. 1939 a v následujících válečných letech, kdy u nás byla v podstatě "mírová" výroba v automobilkách téměř utlumena. A plánované hospodářství od roku 1948 a v mnoha věcech již od roku 1945 (diktování toho, kdo co bude vyrábět začalo již tehdy), takže z toho plyne i nízká skladba typů vozidel vyráběných v jednotlivých automobilkách. A v podstatě těch více jak 40 let bylo hřebíčkem do rakve našich tradičních automobilek (Aero, Praga, Z, Jawa, Wikov, Walter) a zůstala pouze Škoda. Je fakt, že v současnosti se u nás vyrábí velké množství osobních automobilů, ale to je pouze montáž, až dojde levná pracovní síla, tak půjdou na východ nebo do Číny. Základ toho jak to v našem hospodářství vypadá je právě v těch 40-ti až 45-ti letech šíleného plánování a jistého odbytu výrobků, což způsobilo jejich nekonkurenceschopnost.
Co se týče Tatry, tak sice mohla v dobách "socialismu" vyrábět velké množství nákladních vozidel, ale díky zajištěnému odbytu nebyla nucena modernizovat, což ji na počátku 90-tých let v podstatě přivedlo ke krachu. Bohužel nezbankrotovala, takový bankrot mohl továrnu již dříve očistit a ozdravit, a nakonec byla docela slušně rozkradena a uvidíme, jestli se z toho vůbec někdy zpamatuje.
Stále jsem přesvědčen, že nejlepší léta pro Tatru byla 1. republika a německé vedení. Zapojení do koncernu Ringhoffer bylo pro Tatru též velice pozitivní, bohužel po roce 1945 bylo soukromé vlastnictví zlikvidováno, tak to dopadlo, tak jak to dopadlo.
Co se týče Tatry, tak sice mohla v dobách "socialismu" vyrábět velké množství nákladních vozidel, ale díky zajištěnému odbytu nebyla nucena modernizovat, což ji na počátku 90-tých let v podstatě přivedlo ke krachu. Bohužel nezbankrotovala, takový bankrot mohl továrnu již dříve očistit a ozdravit, a nakonec byla docela slušně rozkradena a uvidíme, jestli se z toho vůbec někdy zpamatuje.
Stále jsem přesvědčen, že nejlepší léta pro Tatru byla 1. republika a německé vedení. Zapojení do koncernu Ringhoffer bylo pro Tatru též velice pozitivní, bohužel po roce 1945 bylo soukromé vlastnictví zlikvidováno, tak to dopadlo, tak jak to dopadlo.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
myslím, že Lucián to napísal celkom dobre,
snáď iba, že ak by po vojne nenastúpila tá nešťastná komunistická diktatúra, tak by sa Tatra mala šancu spamätať z vojnových rokov rovnako, ako desiatky iných európskych automobiliek,
začali to rozbiehať celkom dobre - obnovenie výroby predvojnových modelov T57b a T87 vrátane bombastickej reklamy z jej cesty okolo sveta, plány nového osobného vozu niekde medzi zastaralou T57b, a na tú dobu luxusnou T87, rozbeh výroby T111..
ale súdruh zasiahol a bolo..
snáď iba, že ak by po vojne nenastúpila tá nešťastná komunistická diktatúra, tak by sa Tatra mala šancu spamätať z vojnových rokov rovnako, ako desiatky iných európskych automobiliek,
začali to rozbiehať celkom dobre - obnovenie výroby predvojnových modelov T57b a T87 vrátane bombastickej reklamy z jej cesty okolo sveta, plány nového osobného vozu niekde medzi zastaralou T57b, a na tú dobu luxusnou T87, rozbeh výroby T111..
ale súdruh zasiahol a bolo..
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Lucián, velmi pekne napisane, pod tuto uvahu sa kludne podpisem.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613 o prototypy ?
ondrej, ono to zacalo uz kratko po vojne kriminalizaciou Hansa Ledwinku.
Re: Tatra 613 o prototypy ?
No ona fotka s Hitlerem v emotivní a veselé atmosféře na výstavě v Berlíně taky nebyla těsně po válce moc k chlubení.Ergo_sum napísal:ondrej, ono to zacalo uz kratko po vojne kriminalizaciou Hansa Ledwinku.
Re: Tatra 613 o prototypy ?
Lucián to napsal opravdu pěkně.Ale co kdyby jsi Ergo vymyslel konečně něco podobného, ale hlavně svého krom těch výplodů o nutnosti Operace Condor u nás?Ergo_sum napísal:Lucián, velmi pekne napisane, pod tuto uvahu sa kludne podpisem.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných