Strana 2 z 2

Napísané: 22 Jan 2007, 09:56
od užívateľa ondrej
Ahoj Michal,
teší ma, že si presedlal medzi tatrovákov, aj keď Volgy sú tiež zaujímavé autá, hlavne tá 24-ka. Máš ju ešte? Budem rád, ak mi napíšeš na môj e-mail, alebo na SS, ako v tejto oblasti pokračuješ.
Myslím, že najlepšie vysvetlenie k tvojmu "polospeciálu" T613-3 ti podal hneď v prvom príspevku Radek, aj keď s niektorými jeho údajmi sa dá polemizovať. Už prvé prototypy T613-3 mali látkové čalúnenie dverí, vzhľadom na kusovú výrobu T613 sa však nedá vylúčiť, že sa objavilo aj niekoľko vozov s koženkovými dverami, ktoré mohli ostať na sklade po predchádzajúcom modeli T613-2 s chromovanými nárazníkmi.
Taktiež "výbava na želanie zákazníka" bol pojem, ktorý v Tatre bol skôr teoretický. Autá boli na prídel a teória, že niektorý podnik si mohol objednať Tatru 613 v nejakej výbave, je utópia. Brali tio, čo sa im ušlo, a boli radi. Určitú možnosť výberu mali hádam iba najvyšší stranícki činitelia - taká bola doba...
T 613-3 v najlepšej výbave mala originál zabudovanú klimatizáciu, t.j. na prístrojovej doske nemala dvierka pre odkladaciu schránku, el. okná zase neboli až také vzácne, ako aj predné sedadlá s odkladacími kapsami vzadu a masívnejším čalúnením. Veľmi vzácne naopak bolo servo, to mali iba niektoré.

Napísané: 22 Jan 2007, 11:12
od užívateľa Johnsta
Luboš napísal:Na rok 1987 nějak nepoznávám ten kolébkový vypínač větráku, který by se měl objevovat až po roce 1989 spolu s přechodem na dvouklapkové ovládání přívodu vzduchu a že by se tam dávalo rádio Tesla 1900B jen s rozsahy SV/DV o tom se tatra také nikdy nezmínila.
Já mám T613.3 OTS-EU taky z roku 1987 a ten vypínač větráku+dvouklapkové ovládání přívodu vzduchu už tam mám.Jinak tam mám všechno co psal Michal akorát mám ještě chrom zrcátka z "Mergla".

Napísané: 22 Jan 2007, 11:17
od užívateľa D.A.
Moje r.v. 1988 má modrý kordvelur na sedačkách, koženkové dveře a žádné OTS, byla vyrobena pro krajského tajemníka (Ostrava), který ji podle pamětníků z Příbora osobně přebíral a jezdil i na garančky. Nic ze "zvlášní výbavy", veškeré kapsy jsem si musel dodělat sám ;-).

Napísané: 22 Jan 2007, 13:03
od užívateľa miloš
Luboš napísal:Lepší verze trojek byly označovány jako OTS-EX (látkové dveře s kapsami, stereo, zadní plato s přípravou na roletky, pravděpodobně i chrom. poklice atd.)
a nebylo náhodou označení OTS-EX (export) spíš pro ty korejky co se nakonec nevyvezly,než "lepší verze"Luboši?

Napísané: 22 Jan 2007, 13:41
od užívateľa Luboš
Tolik jich snad být nemohlo, v letech 1990-91 tahle verze dokonce převažovala nad standardem.

Napísané: 22 Jan 2007, 13:55
od užívateľa MarekK
ked ich bolo podla A.T. objednaných cca 500, tak potom...?

Napísané: 23 Jan 2007, 08:46
od užívateľa Eda
kolébkový přepínač - mají speciály od počátku výroby - proč ne v roce 1988 u trojky?
Tesla 1900 bylo té době jediné s kazeťákem a proto i "nejluxusnější" i když jen SV/DV.
Jen tak na okraj pamatuju si že jako první začala na FM v západní normě vysílat hvězda (rádiojournál) celoplošně někdy kolem roku 88-89 a to ještě jenom odpoledne a večer. Jinak v ostravě na FM mrtvo, až na pár poláků.

Napísané: 23 Jan 2007, 13:00
od užívateľa Luboš
Eda napísal:kolébkový přepínač - mají speciály od počátku výroby - proč ne v roce 1988 u trojky?
Tesla 1900 bylo té době jediné s kazeťákem a proto i "nejluxusnější" i když jen SV/DV.
Jen tak na okraj pamatuju si že jako první začala na FM v západní normě vysílat hvězda (rádiojournál) celoplošně někdy kolem roku 88-89 a to ještě jenom odpoledne a večer. Jinak v ostravě na FM mrtvo, až na pár poláků.
Standardně měly trojky ještě v roce 1988/89 vlastně chromkovou ventilaci, jak po mechanické (laminátové kapsy pro vstup vzduchu, jedna klapka), tak po elektrické stránce (ovládání všeho jen těmi páčkami). Až v roce 1990 se standardně přestal do toho šíleného mechanismu montovat spínač druhé rychlosti ventilátoru a přibyl ten kolébkový vypínač. Ale asi je možné, že ho třeba ta verze EU měla už v té době, také by tam měla být snad i ta novější verze přívodu vzduchu, která se v autech s klimou objevovala už dříve.

Edo, rádio Tesla 1900B se vyrábí někdy od roku 1980, je to tedy starší konstrukce. Už si nepamatuju, za kolik se provádalo, ale rádia s VKV i bez přehrávačů byla tehdy považována za vrchol a asi byla i tak o dost dražší. Já jsem nikdy neviděl nabídku Tatry na tohle rádio, ani žádnou dobovou fotku, kde by bylo vidět. Je na tom někdo lépe?

Napísané: 24 Jan 2007, 10:39
od užívateľa sudetak
Mám trojku z 90. a je v ní klasické jednoklapkové korýtko+čistě páčkové ovládání topení.
V BA-Petržalka stávala chromka:klíma,2 klapky,zelená okna,speciálové sedačky P+Z-ale v červeném provedení+tapecíry dveří.Vůz údajně soudružky Litvajové.

Napísané: 24 Jan 2007, 22:51
od užívateľa Vosounek
Jak poznám prodávajícího vím že to auto bylo koupeno proto aby dělalo parádu..... :lol: Člověk samozřejmně zraje jako víno a prodávající pochopil že ne vše se dá udělat a rekonstruovat :cry: Jedno vím jistě to rádio tam při koupi vozu bylo a je tam i teď. Protože stejně jako Michal jedu ve Volhách vím jedno spousta oprav těchto papalášmobilů dělala výmněnou kus za kus ve schválených opravnách nemohlo dojít po příslušném podojení rozpočtu ministerstva Tam???

Napísané: 25 Jan 2007, 10:28
od užívateľa Pedro
Vítej, Pavle :D ! To mě těší, že zraju jako víno :) Nejzajímavější je, že Tatru nejvíc oplakává Evička. Ani jsem netušil, jak k ní tíhne. Půl dne před jejím skoroodjezdem si v ní hrála a bylo jí smutno. Takže když zůstane doma, tak jí časem udělám a Evička bude mít svůj kočárek. 8)

Napísané: 26 Jan 2007, 12:18
od užívateľa Vosounek
Pedro napísal:Vítej, Pavle :D ! To mě těší, že zraju jako víno :) Nejzajímavější je, že Tatru nejvíc oplakává Evička. Ani jsem netušil, jak k ní tíhne. Půl dne před jejím skoroodjezdem si v ní hrála a bylo jí smutno. Takže když zůstane doma, tak jí časem udělám a Evička bude mít svůj kočárek. 8)
Evička čeká Evičku bo čo??

Napísané: 26 Jan 2007, 14:40
od užívateľa Pedro
Nene, měl jsem na mysli motorový kočárek pro velkou Evičku. Velká auta, kde není ani skoro vidět za volantem, ty má ona nejradši. Navíc si je užívá výrazně víc než já a hravě dociluje spotřeby o polovinu vyšší, než mám já :lol:

Napísané: 26 Jan 2007, 20:35
od užívateľa Vosounek
Ok. pokud dojí pouze tvou šrajtofli.....

Napísané: 28 Jan 2007, 17:38
od užívateľa ICEMAN T613-4 1992
ondrej napísal:Ahoj Michal,
teší ma, že si presedlal medzi tatrovákov, aj keď Volgy sú tiež zaujímavé autá, hlavne tá 24-ka. Máš ju ešte? Budem rád, ...
Ahoj,
Bohužel GAZ-M21 Volga 1958 musela zůstat v Rusku :cry: ... GAZ-24 Volga musela jít z domu, protože jsem potřeboval peníze na podnikání (moc, moc jsem jí oplakal)... GAZ-3102 Volga musela jít z domu, protože jsem na ní neměl čas a peníze (všechny v té době "sežralo podnikání :-) ) a tak mám teď v garáži "jen" GAZ-69M 1968 (renovace je rozpočítaná na 2 roky dopředu :-) ) a teď od úterý tam přibude TATRA 613-3 OTS-EX 1991 s karoserií (vč. interiéru) 613-4 1992... :-)
Původní majitel boural (totál) a tak Tatřička dostala nový kabátek o rok a model mladší s původním pohonem...
V úterý dodám foto a podrobný popis...

Napísané: 28 Jan 2007, 18:02
od užívateľa ondrej
tak teda verím, že sa ti už podnikanie rozbehlo a zostane ti aj na autá,
aj ja na tú 24-ku často spomínam, lepšiu som odvtedy (a aj dlho predtým) nevidel...

Re: Existovala nějaká verze "polospeciál"?

Napísané: 29 Apr 2014, 21:36
od užívateľa DJ EgO
Dobrý večer, ví už dnes někdo, jaké rádio mohlo být v Tatře 613-3 OTS EU z roku výroby 1986? V datakartě z Kopřivnice stojí, že byl vůz vybaven rádiem TESLA s přehrávačem.

Byla to Tesla 1900B? Na tu dobu se mi zdá ale dost zastaralá, nemá VKV a vyráběla se snad už od roku 1980.

Nebo tam byla Tesla 1902B? Ta se prý vyráběla až od roku 1987.

Děkuji za pomoc.