Tatra 613-3

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
chromkar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa chromkar » 11 Sep 2016, 12:19

Vymenim Tatra 613-3 za BMW E21 len v modrej metalýze (chromak). Auto je pojazdné, interiér vyblednutý, motor vyťahaný, prevodovka ťažšie radí prevodové stupne, vôle na nápravách, sklá sú poškriabané, exteriér- horší stav. farba je ešte od výroby. Doklady sú písané na mňa. Auto ma platnú STK a EK . cena je okolo 7500 eur (moja predstava)


Tak si to nakoniec vzdal :?: :cry:
Prílohy
t613skrat500.jpg

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 12 Sep 2016, 00:14

Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú. niektoré ako napríklad čapy riadenia sa dajú kúpiť ako nové.K tým čapom riadenia by som dodal, že na mojom aute vydržali cca 2000 km a potom ich bolo treba vymeniť, pretože mali obrovské vôle akoby som nanich najazdil 100 000 km. samozrejme, že staré som pri repase náprav ihneď vyhodil (veď načo by mi boli, keď sa dajú kúpiť nové). nové originálne tatrovácke sa mi nepodarilo zohnať tak som dal zrepasovať staré čo mi dal pôvodný majteľ od ktorého som tatru kupoval(vidno ich na šiestej fotke na prvej strane. v kufri ešte namontované na spojovačkách). a ako bonus geometriu na tatru nespravia hocikde, treba obvolávať a pýtať sa...

ivan613
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 15 Jún 2012, 22:13
Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
Bydlisko: Karvinsko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa ivan613 » 13 Sep 2016, 19:25

SKRAT5OO napísal:Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú. niektoré ako napríklad čapy riadenia sa dajú kúpiť ako nové.K tým čapom riadenia by som dodal, že na mojom aute vydržali cca 2000 km a potom ich bolo treba vymeniť, pretože mali obrovské vôle akoby som nanich najazdil 100 000 km. samozrejme, že staré som pri repase náprav ihneď vyhodil (veď načo by mi boli, keď sa dajú kúpiť nové). nové originálne tatrovácke sa mi nepodarilo zohnať tak som dal zrepasovať staré čo mi dal pôvodný majteľ od ktorého som tatru kupoval(vidno ich na šiestej fotke na prvej strane. v kufri ešte namontované na spojovačkách). a ako bonus geometriu na tatru nespravia hocikde, treba obvolávať a pýtať sa...
Tak konkrétne čo sa týka čapov tak nové niesú žiadny problém.Stačí zájsť do najbližšiej predajne kde majú n.d. na žigulíky a kúpiť guľové čapy na žigula.Každý trochu schopný sústružník ti ich upravý.Stojí to pár kačiek.Ja som kupoval čapy za 150 kč kus.Úprava na sústruhu mi trvala chvíľku.Na aute fungujú úplne bez problémov.

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 13 Sep 2016, 22:21

ivan613 napísal: Tak konkrétne čo sa týka čapov tak nové niesú žiadny problém.Stačí zájsť do najbližšiej predajne kde majú n.d. na žigulíky a kúpiť guľové čapy na žigula.Každý trochu schopný sústružník ti ich upravý.Stojí to pár kačiek.Ja som kupoval čapy za 150 kč kus.Úprava na sústruhu mi trvala chvíľku.Na aute fungujú úplne bez problémov.
máš na mysli čapy riadenia na Lada 2101? ak áno čo treba na nich upraviť aby pasovali na 613tku? našla by sa nejaká fotka alebo rozmerový náčrt po úprave?

ivan613
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 15 Jún 2012, 22:13
Tatry, ktoré vlastním: T603/2 r.v.1972,T613 r.v.1976,T613 r.v.1988
Bydlisko: Karvinsko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa ivan613 » 14 Sep 2016, 05:15

Jediné čo sa musí upraviť je rozmer závitu do spojovačky.Priemer z hlavy neviem.Myslím že na Tatre je M12 a a žigul ma M14.Na sústruhu sa urobia nové závity pozor je pravý a ľavý a hotovo.

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 15 Sep 2016, 19:33

skusim to.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa radek » 21 Okt 2016, 09:17

"Popravde to zháňanie základných dielov ma dosť vytáča. Čapy, tlmiče, prachovky, uloženia, kotúče to sú všetko spotrebné diely a ničoho niet. ak sa aj nejaký diel vyskytne tak je drahý. Nejaké diely sa vyrábajú na zakázku iné sa repasujú."

Popravdě tyhle stesky nechápu. Jestli jsi vystřízlivěl a zjistil, že na "to" prostě nemáš, lze to napsat férově a přímo. Nevím co jsi čekal a kde jsi byl duchem a rozumem v okamžiku pořizování té tatry, ale já se domnívám, že soudný a technicky vzdělaný člověk když vidí kombinaci parametrů:

- stáří čtvrt století
- celkový počet vyrobených kusů za 30 let menší jak dnešní dvoudenní produkce koncernu VW
- počet dochovaných kusů pár desítek, v reálném provozů do 30ti kusů (tipuju)
- ruční výroba a problém najít dva úplně stejné vozy už jako nové
- nekompatibilta dílů mezi auty (tvarová,rozměrová)
- plánovaná životnost karoserie 5 let, tristní ochrana proti korozi
- reálná životnost přední nápravy na současných tankodromech 30tis km (denní provoz)
- neexistující výrobce
- nulová podpora servisu
- opravárenské postupy a metody, které 95% současných opravářů nedá a nezná
- kusová! zakázková! náhradní výroba dílů kritických pro udržení provozu prakticky jen z dobré vůle těch, co tu výrobu řeší,
zajišťují, mají s tím práci, čas, nervy a náklady (fakt se na tom vydělávat a žít z toho nedá)
- atd...

To je "kurva" hodně důvodů aby Ti došlo, že si nepořizuješ konzumní přibližovadlo, na které se věci kupují v AutoKelly, udržuje se v provozu majzlíkem a kombinačkama, ale že jdeš do něčeho výjimečně a tak maximálně individuálního, že vlastnit to, udržet v řádném stavu a spolehlivě to používat znamená poměrně zásadní investice, spoustu času, péče, tolerance a umu, že to hned tak někdo nedá. Je to výzva a závazek jak hrom. Není to módní retro-oldtimer ala přechromovaná Felicia, a k tomu "wroum wroum" neoddělitelně patří spousty hodin práce, spousty peněz, starostí a všeho ostatního. S tím je třeba do toho jít a uvědomit si to včas, ne se rozčilovat nad rozebraným torzem, jak je to všechno nanic...... Když kouknu ty tři desítky let zpátky, vidím i extrémy, kdy pokusy o vlastnictví a renovace tater končily rozpady rodin či prodejem domů, znám dost případů rozebraných nikdy nedodělaných torz, když jejich majitelům přišlo na mysl "vystřízlivění", atd...

Můžeme se hádat o úrovni, kvalitě, zpracování, o desítkách jiných důvodů co je u T613 nanic, ale to není podstatné - podstatné je, že T613 jako produkt uzavřeného "trhu" RVHP přežila do dnešních dnů právě jen a díky investicím peněz, času a nervů těch lidí, co místo vzdychání a řečí konali, protože s podporou výrobce, trhu a spol nikdy počítat nemohli a nepočítali. Nějaké "tuctové" bavoráky, mercedesy, alfy, jaguáry a jiné youngtimery z dob 603/613 se repasují a udržují stokrát snadněji - vyráběny tehdy v desetisícových či statisícových počtech, tehdy exportovány do X zemí, dosud dostupné díly, spousty dílů pasujících z příbuzných modelů a značek, široká nabídka druhovýrobních dílů, dokonce tuningových dílů, atd... to je jiný svět, který taky stojí hromadu peněz, ale k výsledku se lze dostat jednodušeji, rychleji. Můžeme se hádat o co jsou ti západní veteráni vyspělejší, hezčí, rychlejší, jinší, každý má svoje...ale věř mi, Tatra je veeeeeeliké sousto a s tím je třeba do toho buď jít a dotáhnout to, nebo ji raději nechat někomu kdo do toho půjde a dá to.

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 21 Okt 2016, 16:19

radek prečítal som si tvoj príspevok v podstate s ním súhlasím.

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 30 Jan 2017, 00:52

puklice strieborné vs. tmavo sivé
Prílohy
Tatra 613 226a.JPG
Tatra 613 230a.JPG
Tatra 613 231a.JPG

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 20 Aug 2017, 08:20

výlet
Prílohy
Tatra 613 Vylet 2017 (21)a.JPG
Tatra 613 Vylet 2017 (7)a.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa Jerry » 22 Aug 2017, 22:01

Čtyři auta, to už je pomalu minisraz. :)

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 25 Aug 2017, 17:10

v podstate ano, len to bol nezavezny viacdnovy vylet. neskor sa k nam pridala este jedna 613 ale ja som sa odpojil kvoli povinnostiam.

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 28 Okt 2017, 19:52

Odstránené fólie
Prílohy
Tatra 613 004.jpg
Tatra 613 003.jpg
Tatra 613 002.jpg
Tatra 613 001.jpg
Tatra 613 007.jpg
Tatra 613 006.jpg
Tatra 613 005.jpg

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa etienne » 01 Nov 2017, 09:10

Fesanda.

hadimrska57
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 02 Jan 2014, 21:34
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A 1935
Tatra 603 1965
Tatra 613 1990
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa hadimrska57 » 09 Nov 2017, 12:28

Ahoj, chci se zeptat, řešil tu někdo na Tatře, třeba 613 jak oživit trošku látku na sedačkách, nebo zadním platu T613? Mám ji vyšisovanou od slunka a někde je jakoby původní barva a někde vybledlá....Dá se na to něco koupit, abych to trošku oživil?

Díky Jirka

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 27 Júl 2019, 15:46

zvrchu
Prílohy
IMG_1552.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa JáPavel » 10 Aug 2019, 08:36

V této dobové Německé reklamě doprovází Clio Tatry 613

https://www.youtube.com/watch?v=WMp6_aut0bI

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 05 Okt 2019, 14:01

Voskovanie puklice. Puklicu uz predomnu niekto prebrusil brusnou pastou. Cela zmatnela a su na nej badatelne skrabance po kruhovej lesticke. Ja som naniesol len vosk a mikrovlaknovou utierkou vylestil. Vysledok na fotke.
20191005_133431.jpg
Prílohy
20191005_134928_HDR.jpg
20191005_134920_HDR.jpg
20191005_133457.jpg
20191005_133451.jpg
20191005_133443_HDR.jpg

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 09 Okt 2019, 06:51

Nedely vyjazd
Prílohy
20191006_121229.jpg
20191006_121212_HDR.jpg
20191006_121158_HDR.jpg
20191006_121148.jpg
20191006_121240.jpg
20191006_121129.jpg
20191006_121113.jpg

SKRAT5OO
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613-3

Príspevok od užívateľa SKRAT5OO » 03 Dec 2019, 19:03

Vymenene krytky smeroviek.
Prílohy
20191130_140417.jpg
20191130_140432.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných