Apríl nebo serozní plán?

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa peter » 03 Apr 2008, 19:03

V dnešnom denniku Hospodářské noviny je o tom článok.
Úryvok(Šestsettrojka byla ve své době dobrým autem,
ale šestsettřináctka byla už při svém vzniku zastaralá.)
Tak čo na to hovoríte.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa Radinko » 03 Apr 2008, 19:32

Spolumajitel a šéf automobilky Tatra Kopřivnice Ronald Adams čelí takovému zájmu o osobní vozy, že o obnovení jejich výroby mluví jako o hotové věci.
"Po světě působí kluby lidí, kteří tatru milují. Je tam spousta historie. Ti lidé se mne stále ptají, zda budou tatry ještě někdy k dostání..." říká Adams.

Tak sa už konečne priznajte, kto z vás toho Adamsa furt otravuje!

Užívateľov profilový obrázok
Krieg
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa Krieg » 03 Apr 2008, 19:58

Takový drobný detail k těm retro-tatrám: Bude-li tam úplně jiný podvozek, jiný motor, jiné odpružení atd., podstatně se to na té kastli podepíše a Tatraplány (nebo obecně vozy, které se mají začít znovu vyrábět) bude připomínat jen od pohledu. Dostat se tak ke zdravé karoserii, která by se dala na původní podvozek a patřičně vybavila, asi jen tak nepůjde, že?
A ještě jedna věc: Z těch článků na internetu nevyplývá (nebo jsem to domotal), jestli by se do těch Tatraplánů dávaly i původně alespoň vypadající interiéry, nebo by všechno mělo interiér moderní.

Užívateľov profilový obrázok
Pelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 275
Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
Bydlisko: Zastávka u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa Pelda » 03 Apr 2008, 23:05

Nechápu proč tolik negativních či až kritických názorů. Já si myslím, že celý ten plán je dobrý nápad a jsem zvědav, co z toho vzejde. Jinak se dost ztotožňuji s tím, co tady vyslovil Čadík a místy také Miloš Bukáček. Info pro Tebe Kriegu-interiery budou původně vypadající- nejen v Tatraplanu, ale i v šestsettrojce. A Tobě bych Ergo-Sume i navzdory Tvým kvalitním ekonomickým analýzám doporučil, aby jsi se, než budeš příště vyslovovat nějaké soudy týkající se Tatrovky a jejích výrobků či podnikatelských záměrů (a to nejen v tomto vlákně) a tak dál, seznam se pořádně s její historií (ostatně historie je něco jako Tvůj koníček, ne?) a problematikou týkající se jejích výrobků. A to nejen s povrchně známými skutečnostmi, ale chce to jít i trochu do hloubky. Pak ji i její "děti" pochopíš v širších souvislostech. Krom toho osobní Tatrovky nikdy nebyla auta pro běžné konzumní hlupáky a nemyslíš, že by jich bylo pro ně poněkud škoda byť můžou tvořit silnou cílovou skupinu? A co se týče ceny, ta by měla být taková, aby si to auto mobl dovolit jak fanoušek (ať už podnikající nebo pracující, Luboši), tak sběratel nebo třeba i človíček, kterému se to auto prostě bude líbit, chytne ho a bude jej chtít.
Co se týče motorů, tak si myslím, že by měli použít vzduchem chlazené vycházející z původních, ale nějak vhodně a citlivě zmodernizované, aby splňovaly dnešní požadavky. Právě ony originální vzduchem chlazené motory bylo to, co z velké časti dělalo ty vozy vyjímečnými a byla by škoda, kdyby nová série o tenhle charakteristický prvek přišla.
Krom toho takový můj postřeh-motor a potažmo chlazení je hned po spotřebě druhou věcí, na kterou se mně veřejnost, když někde s Tatrou zaparkuju dotazuje, což si myslím, že o něčem svědčí.
Celá ta revivalová série by také mohla být dobrým úvodem pro začátek vývoje a posléze i sériové výroby nějaké nové osobní tatrovky. Prostředky si myslím, docela jsou, když sleduji hospodaření automobilky, teď dát dohromady lidi, konečně si uvědomit své chyby, aby se nezopakovaly a taky konečně řádně zapracovat na nápravě jednoho velkého nedostatku, který má nepochybně lví podíl na tom, jak Tatra málem dopadla - hrubě nekvalitní a nevýrazná public relations. Chce to jít do toho naplno a využít všech svých možností, vemte si třeba jen tu bohatou historii. A být agresivní a tak jako ostatní se nebát velmi intenzivních, "masážních" reklamních kampaní. Bez toho na trhu neuspějete.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 03 Apr 2008, 23:15

Palda : Velice dobře jsi to vystihl. Jen myslím že s tím Ergem to moc veliký význam mít nebude. Je to takový typický šťoural, který prostě nemá rád TATRU. Takže i kdyby se mu to vysvětlilo sebe víc polopaticky, tak začne opět scestně plácat.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Apr 2008, 23:34

nestačím sa diviť, koľko naivity sa v príspevkoch v tomto vlákne objavuje - a keď sa niekto snaží napísať trocha reálnejšie stanovisko a upozorniť len na niektoré úskalia, ktorých by takýto projekt so sebou určite priniesol omnoho viac, hrozí mu tu od skalných tatrovákov pomaly "ukameňovanie"...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa radek » 04 Apr 2008, 01:03

No asi proto sem už raději nic dál nepíšu.... :mrgreen:

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa Sedo » 04 Apr 2008, 09:01


ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa ladis » 04 Apr 2008, 09:04

Ondrej, já se divím, že se po těch letech ještě divíš. Zajímavé by asi bylo porovnat současná "stanoviska" (nebyl to Karel Čapek, kdo napsal, že se stanoviskem by měl být vstup do diskuse zakázaný?) a ta nová, která vzniknou po případném uvedení na trh - až bude jasné jaké kompomenty a za jakou cenu vůz tvoří.

RADEK76
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 23 Mar 2008, 14:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa RADEK76 » 04 Apr 2008, 09:07

Dnes píšou na novinkách.cz ,že replika T603 má stát jako dražší oktavia ,to je okolo 800 000,-kč.....!!!??? Patřím k ortodoxním Tatrovákům to znamená neodmyslitelná koncepce vzduchem chlazených motorů.....Přesto vůbec neodsuzuji tento záměr vyrábět tyto repliky... chválím tuhle aktivitu Tatry ,třeba se to někam časem zvrtne....???

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Apr 2008, 10:34

Replika T603 má stát jako lepší Octavia
Přibližně za padesát tisíc dolarů, tedy podle aktuálního směnného kurzu za zhruba 800 tisíc korun, by měla být k mání replika legendární Tatry 603. Zhruba stejně stojí dnes Škoda Octavia Comfort 1.8 s automatickou převodovkou.

4. 4. 2008 07:57 - KOPŘIVNICE
Výroba malých sérií replik legendárních osobních aut v kopřivnické automobilce, o které jako první informoval server ihned, je ovšem zatím jen ve stadiu příprav studie proveditelnosti.

Tatra údajně zvažuje výrobu maximálně čtyř stovek replik T 603, tatraplánů nebo typu T 700, posledního před zánikem výroby osobních automobilů v roce 1998.

"Podle mých informací se opravdu uvažuje o částce padesáti tisíc dolarů, samozřejmě záleží na výbavě, typu vyráběného vozu, vše je zatím v oblasti plánů, ceník zatím neexistuje,“ uvedl ředitel kopřivnického technického muzea Lumír Kaválek.

Nejen pro papaláše
Podle znalce tatrovácké historie Karla Rosenkranze bylo Tater 603 v letech 1955 až 1975 vyrobeno 20 422 kusů. "Nejprve se jejich cena pohybovala v rozmezí 105 až 110 tisíc korun, později se zvýšila na téměř 200 tisíc korun,“ řekl Rosenkranz a dodal, že k šestsettrojce se jen tak někdo nedostal. Převážně byla určena podnikům, případně stranickým funkcionářům. "Nebo ji získal nějaký zasloužilý horník. Občas se říká, že to byly papalášské vozy, ale to nemám rád. Auta za to přece nemohla,“ dodal Rosenkranz.

Předsedkyně Tatra Veteran Car Clubu Alena Čípová si myslí, že repliky koupí hlavně zahraniční zájemci. "V cizině je po starých tatrovkávch obrovský hlad, sběratelé jsou z nich naprosto unešeni. Tam bych viděla hlavní kupní sílu,“ uvedla Čípová.

Josef Gabzdyl, Právo

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa ziza » 04 Apr 2008, 11:18

ladis napísal:..nebyl to Karel Čapek, kdo napsal, že se stanoviskem by měl být vstup do diskuse zakázaný...
Žádného pevného stanoviska nemaje a z životních zkušeností realistickou skepsí byvše veskrze prožrán, dovolím si do diskuse přihoditi citát ještě o několik set let starší: Mnoho povyku pro nic! W.S. :idea:

:P :mrgreen: :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Krieg
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa Krieg » 04 Apr 2008, 13:38

Info pro Tebe Kriegu-interiery budou původně vypadající- nejen v Tatraplanu, ale i v šestsettrojce.
Pak bych se mohl, pokud bude vyrábět i náhradní díly (což předpokládám), dostat k fungl novým budíkům atd.? Vynikající.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa michal heky » 04 Apr 2008, 15:06

Radku76, myslím, že repliky pro tebe, ortodoxního tatrováka, asi nebudou. Ortodoxní tatrovák totiž vyžaduje tatru v plné palbě -- s korozí, úniky oleje a motorem chlazeným vzduchem, který pracuje špatně ve všech klimatických podmínkách. Obávám se, že zákazníků ochotných zaplatit za podobné sadomasochistické tužby bude příliš málo na rozjetí výroby pravých a nefalšovaných tater takových, jak je známe.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 04 Apr 2008, 23:13

michal heky napísal:Radku76, myslím, že repliky pro tebe, ortodoxního tatrováka, asi nebudou. Ortodoxní tatrovák totiž vyžaduje tatru v plné palbě -- s korozí, úniky oleje a motorem chlazeným vzduchem, který pracuje špatně ve všech klimatických podmínkách. Obávám se, že zákazníků ochotných zaplatit za podobné sadomasochistické tužby bude příliš málo na rozjetí výroby pravých a nefalšovaných tater takových, jak je známe.
jak vypadá nefalšovaná tatra ? :lol: Já myslel že pokud to buda vyrábět tatra pod svoji registrační značkou,tak je to originál ! :lol: Nevím jak tobě,ale já mám tatru originál :lol: a v klimatickych podmínkách mirného pásma mi pracuje dobře :lol: :lol: A pokud vím tak Milošovi dokonce funguje i v oceanickém klimatu :lol:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Apr 2008, 23:18

Pokud s nimi nevyvadim neodborne picoviny, tak funguji dobre jaro leto podzim zima. I v subtropech a pustene klimatizaci.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa ondrej » 05 Apr 2008, 17:31

nakoľko v Tatrovke boli vždy ľudia činu, tak ani teraz nelenili a povráva sa, že prvé 4 prototypy boli už postavené a údajne vraj už aj jazdia...!!
dokonca sa niekomu podarilo získať aj prvé "špionážne" fotografie v čase, keď sa skúšobní vidiči zastavili na obed a autá nechali ľahkomyselne odstavené na verejnosti - jedná sa o jeden Tatraplan v grafitovo-vínovej metalíze, dva vozy T603 (čierny v prevedení Lux a strieborný v prevedení Standard a jeden tmavomodrý voz T613 Long, ktorý asi bude uprednostnený pred menej fotogenickým typom T700 - aj keď som od náhodne okoloidúcich počul poznámky, že vraj v Prahe videli aj ten "posledný" typ - Tatra 707, 717, či ako sa to volalo, vraj s nádherne zaobleným predkom..
pre Tatraportál preto môžeme ako prví exkluzívne priniesť vzácnu fotografiu týchto prototypov...
Prílohy
Repliky2008.JPG

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Apr 2008, 18:07

no, a teraz je vidiet, ktorý autoklub na Adamsa tlačil s výrobou nových áut. Ba čo viac, vynútili si aj prvé prototypy aby rozšírili zbierku prototypov tatroviek!!!!

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa koušák » 05 Apr 2008, 18:09

Ondrej 1:0 :lol:
Už sa teším, koĺko mystifikácií táto fotografia vyvolá...

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Apríl nebo serozní plán?

Príspevok od užívateľa ziza » 05 Apr 2008, 18:11

:shock: Úžasné

Rychlost realizace vskutku Fordovská. Nojono, prostě emerická metoda práce tak cizí dekadentně zatuchlé Evropě: žádné neplodné řeči a tvrdě makat! 8) :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný