Karoserie T700

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Sportway
Diskutujúci
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 30 Dec 2006, 01:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Karoserie T700

Príspevok od užívateľa Sportway » 14 Jan 2007, 00:55

Zdravím,

v SOS Tatra Brno jsou v nabídce dvě "nové" karoserie pro vozy T700. Myslíte, že by bylo možno z nových dílů, které jsou stále v oběhu, postavit úplně nový vůz? Přeci jenom, když se dělá celková renovace jakéhokoliv staršího vozu, tak se začíná v podstatě od píky, tak proč nepostavit raději vůz úplně nový, dokud to ještě teoreticky jde?

Otázka legislativního uvedení do provozu by asi taky vyžadovala delší diskuzi, ale snad by bylo možno postavit vůz na starší dokumenty nějakého již nepojízdného vozu z dob výroby oněch T700. Co mám informace, tak T700 je typově pouze odvozením T613-4Mi, tak to by neměl snad být problém.

A asi to bude hodně taky otázka finanční....

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 14 Jan 2007, 01:52

No ja by som to vobec reálne nevidel- nakolko bolo vyrobených 68 ks na kolene, a pořízení niektorých dielov potrebných ku stavbe je skoro nemozné, ak ja ano tak za nehorázne velké peniaze ktoré niekoľkonásobne predražia stavbu oproti tomu ak by som si mal kúpiť T700 v relativne dobrom stave s nutnostou minimalnych investicii do oprav. Navyse si ani neviem predstavit kolko casu a penazi by bolo porebne na uvedenia vozidla do prevadzky na cestnych komunikáciách.
Ono v dnesnej dobe ako vsetci vieme je obrovsky problem zohnat nejake nove diely na T 613 vobec(a to nehovoriac o cene), nieto este na T700...
Karoserie ponukane v s.o.s. su skor pre sucasnych majitelov T 700 krtorym sa podari Tatru niekde dobre roztrieskat... :wink:
Ak som nieco napisal zle tak ma za to prosim neukamenujte, je to len moj nazor :wink: :D

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Jan 2007, 01:53

Jestli si chceš dlouho a za velký prachy hrát, tak si to 3D puzzle kup. :wink: Ale už všechny díly nový/nepoužitý neseženeš... :(

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 14 Jan 2007, 01:57

myslím že to je sice šílenství, hlavně pokud by se mělo stavět z nových dílů sle k 14.1.2007 to stále možné je! Dokonce takové jedno auto jezdí v Brně (kolem Brna). Myslím, že by se to dalo dokonce postavit na nových číslech. Uvědom si ale že katalog ND na T613 má asi 300 stran! A když už, tak to celé nějak kvalitně antikorozně ochránit.
Motor - no problem třeba i nový
Nápravy, brzdy - drahé i repasované, ale není problém, nejsou orig. tlumiče, drahé čepy, nejsou všechny silentbloky, kotouče (?)
Převod - repasovaná převodovka lze sehnat
Zasklení - problematické hlavně u T700.2 Krnepo skoupilo zásoby a nebude to za "standart" ceny
elektroinstalace, minimálně jeden člověk dovede udělat
bižu interier-exterier - no problem, dřevo problem

Z nadsázkou bych si dovolil tvrdit, že každým rokem budou náklady na novostavbu o 10% + a dílů o 10% -
No kdybys chtěl novou přístrojovku na 700.2 tak se ozvi :-D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Jan 2007, 02:03

Rok zpět byly ty karosérie nabízeny asi po 40% tehdejší ceny nové T700 a při kvalitě těch plechů...

S díly to tak žhavé asi nebude:

- seženou se všechny díly na motor?
- co převodovka?
- zadní světla?
- chrom rámečky na masky?

+ spousta věcí by se musela zase na koleně vyrobit nebo přizpůsobit ze starších modelů, tak jako to dělali v Kopřivnici.

Mě by to nelákalo, to auto je už přespříliš zastaralé a veterán by z toho pak byl až někdy v roce 2040...

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 14 Jan 2007, 11:58

No jo Lubošu,tebe možná ne,ale vsadim se,že by se určitě našlo pár lidí kteří by do toho šli a to bysme se pak nestačili divit. Budou se v tom pár měsíců (možná i let) vrtat,nebo si to rovnou nechají postavit v nějakém servise,a potom se najednou objeví fungl nová sedmistovka,kterou v Kopru "asi zapomněli nebo co,no podivejte,najeto 570 KM,za ty tři miliony je to skoro zadarmo." Možná taky ne ale dovedu si docela živě představit že by to tak mohlo i být.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Jan 2007, 15:51

Mě toho zase tolik v souvislosti s T613 už k údivu nepřivede... :lol:

Několik sedmistovek se po oficiálním ukončení výroby už postavilo. Zda se to ale podařilo posklávat u všech ze 100% nových dílů si dovolím trochu pochybovat...

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 14 Jan 2007, 17:12

Pokud bych se měl pouštět do stavby "nové" t700 Rozmýšlel bych spíš nad možností stavby kopie toho roztomilého kupéčka. Už jen proto, že je to vůz výjmečnější než běžná t 700 a také proto, že jeho interiér je více shodný s 613 4. Jinak nápad je to zajmavý ale pokud bych do něj investoval, netoužil bych po 100% původní limuzíně spíš bych uvažoval o voze s agregátem od zahraničního výrobce, samočinnou převodovkou.... S tatry by zůstal kastle a interiér.. Samozřejmě bych si nechal udělat pořádnou antikorozní úpravu. To by ale asi bylo levnější si v krenpu koupit nějakou jetou T700..

Jaro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Karoserie T700

Príspevok od užívateľa Jaro » 14 Jan 2007, 17:32

Každý tu radí čo je najlepšie, len ako individuálnu stavbu dostať na papeire, tak neviem kto poradí ako? Zaujímal by ma živý príklad.

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 14 Jan 2007, 21:00

Edo nejezdí, není celý z novejch dílů např. má starej motor a pod. mimochodem nevyjelo už pěkně dlouho...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 14 Jan 2007, 21:47

Vláček napísal:Pokud bych se měl pouštět do stavby "nové" t700 Rozmýšlel bych spíš nad možností stavby kopie toho roztomilého kupéčka. Už jen proto, že je to vůz výjmečnější než běžná t 700 a také proto, že jeho interiér je více shodný s 613 4. Jinak nápad je to zajmavý ale pokud bych do něj investoval, netoužil bych po 100% původní limuzíně spíš bych uvažoval o voze s agregátem od zahraničního výrobce, samočinnou převodovkou.... S tatry by zůstal kastle a interiér.. Samozřejmě bych si nechal udělat pořádnou antikorozní úpravu. To by ale asi bylo levnější si v krenpu koupit nějakou jetou T700..
A proč nechávat ten zastaralý interiér? Tehdy se to dávalo dokupy za pomoci dílů ze Škody Felicie a jejích současníků, tak co tam teď osadit nějaké věci třeba z Roomstra? :D

Ambiciózní tajemníček

Re: Karoserie T700

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 15 Jan 2007, 09:22

Jaro napísal:Každý tu radí čo je najlepšie, len ako individuálnu stavbu dostať na papeire, tak neviem kto poradí ako? Zaujímal by ma živý príklad.
Tohle se přece dělá s ubastlenýma sedmistovkama "běžně" - několik vozů už takto existuje. Některé mají papíry i z trojek. Prostě přestavba trojky, vždyť to tak dělali i v Kopru, když chtěli nový model.

Ale "novostavby" sedmistovek nejsou nikdy ze 100% nových dílů, jak píše Michal, to už nešlo ani před pár lety. No a dnes by se už musely vyrábět repliky řady dílů "na koleně". Přitom rozumný člověk ví, že je lepší koupit si jetou "originální" sedmistovku. To auto má pak jakousi "historickou" hodnotu, určitě bude mít časem větší cenu (nejen v penězích, ale hlavně morální) se svou historií, je to prostě pravá sedmistovka a ne nějaký fake. Myslet si, že auto z nových dílů je lepší, protože bude pak dlouho jezdit bez poruchy je nesmysl. Blázni, kteří by takové auto chtěli jako jediné do denního provozu na to naštěstí nemají prachy. A na to, co se ve skutečnosti s takovým autem najede je v podstatě jedno, kolik to auto už má najeto. Celkově v novostavbách sedmistovek nevidím valný smysl - originální s pravou historií se koupit dají takřka bez problémů za méně peněz než je cena repliky - prakticky jen za o něco víc než stojí v SOS ta holá kastle.

lada
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 05 Jan 2007, 12:21
Tatry, ktoré vlastním: T 613
T 613-2
T 613-3
T 613-3
T 613-3
Bydlisko: Týniště nad Orlicí
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa lada » 15 Jan 2007, 11:25

Tyhle dvě kastle ještě minulé léto stály v areálu celní správy ve Vysokém Mýtě na špalkách. Cena jedné kastle byla 400 000Kč.Jen blázen by to koupil.Osobně bych se raději poohlédl po pěkné a plně funkční T700. Investice do stoprocenrního stavu by byla minimální.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Jan 2007, 11:45

Tak optimistický bych určitě nebyl. Naprostá většina těch sedmistovek sloužila u státních orgánů, kde se příliš na nějakou údržbu a opravy nehledělo a řidiči se k nim mnohdy nechovali také zrovna ohleduplně. Dnes mají ty desetileté ojetiny běžně 300-400 tis. km na kontě, tj. ukončenou životnost a jsou opotřebené po všech směrech. Uvedení do stavu "pěkné a 100% funkční" si vyžádá prakticky kompletní renovaci s rozpočtem mnoha set tisíc Kč. Ano, vyjde to levněji než novostavba, ale minimální investice to rozhodně nebude.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 15 Jan 2007, 12:54

Než si ten sklad ND odvezli z Kopru, tak tam jedna nová 5q byla. Už se prodala, že tvrdíte, že nová není?

Kdo dělal dřevo vím, palubku má Eda,... Nová zadní světla, tlumiče T700 i kotouče mám, tak mi tu kastli někdo k narozeninám kupte:).

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 15 Jan 2007, 15:25

Tentokrát výnimočne súhlasím s Lubošom, tie autá po štátnych orgánoch , resp po podnikoch asi sú dosť amortizované, mám s tým svoje skúsenosti.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 15 Jan 2007, 16:20

No a ta kastle se už nabízí "jen" za 400k?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 15 Jan 2007, 16:26

:lol: :lol: :lol:
T700: Kastli koupíš, o převodovce vím, motor má Venca v traktůrku a bižuterii mám na půdě všecku!

Ideálnější stav už je snad jenom "to se nějak po zahradě dohledá". 8)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 15 Jan 2007, 17:17

DA, možno by si mal urobiť na zahrade párty, väčšina ludí by asi kašlala na grilovanie a dohladávala by poklady zahrady :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 15 Jan 2007, 17:27

:D Teď je zahrada chválabohu z 95% vyčištěná, ale byly takové doby, kdy jsem pohledal a našel.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných