Zeme Zivitelka 2006
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Zeme Zivitelka 2006
Jako kazdy rok, i letos se kona v C.Budejovicich vystava Zeme Zivitelka. Jde vesmes o vystavu zemedelske techniky a zemedelske malo- i velko-vyroby.
Sve zastoupeni tu ma i budejovicky PARMAservis, specializujici se na prodej a opravy nakladnich vozidel Tatra. Tradicne venkovni expozice letos zahrnovala 3 vozy T815:
podvozek 6x6, vzadu KingFrame
podvozek 8x8, listova pera vsude
komplet sklapecka S3 rovnez s KingFramem
a T163 v provedeni stavebni stroj s obrimi pneu a nosnosti az 40tun - ma slouzit jako lakadlo. Ma zesileny pridavny ram a redukce v kolech. Trubka i podvozkove skupiny jsou shodne s ostatnimi provedenimi, stoupavost az 80%. Je i dost rychla, ale pri 90 uz ma spotrebu jako tank
Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela .
Udelal jsem par fotek a pak jsem zamiril k zastupci servisu (mimochodem velmi pohodovy a pratelsky chlapik) se zaludnymi otazkami:
Nove motory Euro 4, tedy vlastne Euro 5 : vystavovane T815 mely "pouze" Euro 3, ze pry jejich nova "euro ctyrka" je v Nemecku na homologacich. Motor je pry vicemene totozny s Euro 3, jen pribylo vstrikovani reducniho cinidla (mocoviny) do vyfuku (uz to tu nekde popisoval Matyjas) v pomeru 1:5. Elektroniky je na motoru stale minimum, vesmes ridi chlazeni.
Odklon zadnich kol u starsich vozidel: je to pry zejmena kvuli listovym perum, resi se to otocenim posledniho listu vzhuru nohama . Dnes bezny "tuning" za ucelem lepsiho sjizdeni pneu pri jizde s prazdnym vozem.
Pak prisla samozrejme rec na "vydrz". Probrali jsme oblibene historky o nedostiznosti a neznicitelnosti Tater a jejich nezdolne schopnosti vydrzet i to nejhrubsi zachazeni. Obvyklym nesvarem je pretezovani - neni vyjimkou, kdy Tatra s nosnosti 13.5t veze 20tun . V prubehu naseho rozhovoru se dostavilo nekolik byvalych ridicu z povolani, kteri po nezbytnem vyjadreni hlubokych sympatii znacce Tatra, se dobrovolne a bez jakychkoli vycitek pochlubili, co vsechno ta jejich Tatra uvezla. Pak prisel borec z nejakeho lesniho zavodu - ze pry Tatry pouzivaji zasadne na stahovani drivi z lesa k silnici, kde maji Scanii. Tu pry do lesa pustit nemuze, tam by se hned znicila
----
Nahodou jsem take narazil na stanek s produkci vselijakych stresnich oken do automobilu firmy Webasto. Patricne poucen z diskusi o T57 jsem se jal zjistit, zda jde o stejnou firmu, ktera dodavala jiz ve tricatych letech posuvne strechy k osobnim Tatram. Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes
Sve zastoupeni tu ma i budejovicky PARMAservis, specializujici se na prodej a opravy nakladnich vozidel Tatra. Tradicne venkovni expozice letos zahrnovala 3 vozy T815:
podvozek 6x6, vzadu KingFrame
podvozek 8x8, listova pera vsude
komplet sklapecka S3 rovnez s KingFramem
a T163 v provedeni stavebni stroj s obrimi pneu a nosnosti az 40tun - ma slouzit jako lakadlo. Ma zesileny pridavny ram a redukce v kolech. Trubka i podvozkove skupiny jsou shodne s ostatnimi provedenimi, stoupavost az 80%. Je i dost rychla, ale pri 90 uz ma spotrebu jako tank
Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela .
Udelal jsem par fotek a pak jsem zamiril k zastupci servisu (mimochodem velmi pohodovy a pratelsky chlapik) se zaludnymi otazkami:
Nove motory Euro 4, tedy vlastne Euro 5 : vystavovane T815 mely "pouze" Euro 3, ze pry jejich nova "euro ctyrka" je v Nemecku na homologacich. Motor je pry vicemene totozny s Euro 3, jen pribylo vstrikovani reducniho cinidla (mocoviny) do vyfuku (uz to tu nekde popisoval Matyjas) v pomeru 1:5. Elektroniky je na motoru stale minimum, vesmes ridi chlazeni.
Odklon zadnich kol u starsich vozidel: je to pry zejmena kvuli listovym perum, resi se to otocenim posledniho listu vzhuru nohama . Dnes bezny "tuning" za ucelem lepsiho sjizdeni pneu pri jizde s prazdnym vozem.
Pak prisla samozrejme rec na "vydrz". Probrali jsme oblibene historky o nedostiznosti a neznicitelnosti Tater a jejich nezdolne schopnosti vydrzet i to nejhrubsi zachazeni. Obvyklym nesvarem je pretezovani - neni vyjimkou, kdy Tatra s nosnosti 13.5t veze 20tun . V prubehu naseho rozhovoru se dostavilo nekolik byvalych ridicu z povolani, kteri po nezbytnem vyjadreni hlubokych sympatii znacce Tatra, se dobrovolne a bez jakychkoli vycitek pochlubili, co vsechno ta jejich Tatra uvezla. Pak prisel borec z nejakeho lesniho zavodu - ze pry Tatry pouzivaji zasadne na stahovani drivi z lesa k silnici, kde maji Scanii. Tu pry do lesa pustit nemuze, tam by se hned znicila
----
Nahodou jsem take narazil na stanek s produkci vselijakych stresnich oken do automobilu firmy Webasto. Patricne poucen z diskusi o T57 jsem se jal zjistit, zda jde o stejnou firmu, ktera dodavala jiz ve tricatych letech posuvne strechy k osobnim Tatram. Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zeme Zivitelka 2006
To sa ti podarilo dúfam ale, že všetci prežili...DRracer napísal:
....Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela ....
Mercedes? - nechápem... prečo neopakovali Webasto, Webasto...!?DRracer napísal:
...Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes
Střecha
Střecha Webasto se většinou montovala až dodatečně na přání zákazníka (u prodejce nebo v odborném servisu), z výroby ji mělo jen velmi málo vozů (T-77) a tak u Webasta mnohdy ani netušili na jaký vůz střechu dodávají.
V neposlední řadě je nutno si přiznat že v ostatních částech světa (a nejen tam ) je Mercedes přece jen známější než Tatra
V neposlední řadě je nutno si přiznat že v ostatních částech světa (a nejen tam ) je Mercedes přece jen známější než Tatra
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zeme Zivitelka 2006
ptal jsem se konkretne na Tatry, jmenoval jsem T77. Oni rikali, ze maji ve firme nejake knihy, kde je popsana historie firmy Webasto a ze je tam spousta Mercedesu... pokusy o pokracovani diskuse skoncily vzdy u Mercedesuondrej napísal:Mercedes? - nechápem... prečo neopakovali Webasto, Webasto...!?
Karel: diky za vysvetleni, z diskuse o T57 jsem nabyl dojmu, ze stahovaci strecha Webasto byla pomerne bezna zalezitost
Navrhuji pozadat evropskou unii o grant na vyzkum, co je pricinou a co nasledkem . Bude z toho paradni dizertace, mozna i na docenturu by to stacilo... kdyz se to podlozi dostatkem odpornych publikaci... Navic vzorek pro experimentalni overeni je pomerne rozsahlyAmbiciózní tajemníček napísal: A není to spíš tak, že pochvalné vyjadřování o produkci kopřivnické Tatry je důsledkem a nikoliv příčinou chorobných stavů mysli?
Ano, je na to zvlast nadrz, spotreba mocoviny je 1:5, jak jsem psal vyse. Asi se to bude prodavat u pump a v servisech...Ambiciózní tajemníček napísal: A jak je to s tou močovinou? To se tedy bude kromě nafty teď tankovat i močovina?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zeme Zivitelka 2006
Fakt se myslí diamid kyseliny uhličité, H2N-CO-NH2 ? Potěš koště... Co když ji tam nenaleju a překročím emisní limity? Doufám, že na to vznikne zvláštní kontrolní orgán... Pokud jde o emise je methanol mnohem zajímavější palivo. Škoda jen, že jej lze tak snadno vyrobit, stát nerad vidí, když se někdo dokáže obějít bez spotřební daní zatížených produktůDRracer napísal:Ano, je na to zvlast nadrz, spotreba mocoviny je 1:5, jak jsem psal vyse. Asi se to bude prodavat u pump a v servisech...Ambiciózní tajemníček napísal: A jak je to s tou močovinou? To se tedy bude kromě nafty teď tankovat i močovina?
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
tzv. močovina vstrekovaná do výfukových plynov(nad 200°C) + príslušný katalizátor je už nejaký ten piatok známa vec, ja som o tom počul už na strednej škole...
Tá " močovina" je bežne vyrábaná chemikália používaná pri výrobe hnojív, kosmetickom, farmaceutickom a papírenském priemyslu . Pre naftové motory sa najčastejšie označuje AdBlue alwebo NOxcare. ináč platí norma DIN 70070...
Pre tých čo sa im nechce čítat príloha...:
Základní chemická reakce močoviny SCR probíhá následovně:
AUS 32 je vstřikován do horkého výfukového plynu a hydrolyzován při teplotě přesahující 180°C, přičemž se vytváří čpavek (NH3) dle následující reakční rovnice:
Hydrolytická reakce: (NH2)2CO + H2O -> 2 NH3 + CO2
V tomto homogenním extrudovaném SCR katalyzátoru kovové báze probíhá konverze NOx a NH3 z hydrolytické reakce na dusík a vodu.
SCR reakce: 4 NH3 + 4 NO + O2 -> 4 N2 + 6 H2O
8 NH3 + 6 NO2 -> 7 N2 + 12 H2O
Pro zachování účinnosti technologie následné úpravy SCR je nezbytné předejít jakékoli kontaminaci AUS 32, způsobené vlivem cizích složek a látek nebo fyzikálními podmínkami, které nevyhovují stanoveným mezím.
....
Tá " močovina" je bežne vyrábaná chemikália používaná pri výrobe hnojív, kosmetickom, farmaceutickom a papírenském priemyslu . Pre naftové motory sa najčastejšie označuje AdBlue alwebo NOxcare. ináč platí norma DIN 70070...
Pre tých čo sa im nechce čítat príloha...:
Základní chemická reakce močoviny SCR probíhá následovně:
AUS 32 je vstřikován do horkého výfukového plynu a hydrolyzován při teplotě přesahující 180°C, přičemž se vytváří čpavek (NH3) dle následující reakční rovnice:
Hydrolytická reakce: (NH2)2CO + H2O -> 2 NH3 + CO2
V tomto homogenním extrudovaném SCR katalyzátoru kovové báze probíhá konverze NOx a NH3 z hydrolytické reakce na dusík a vodu.
SCR reakce: 4 NH3 + 4 NO + O2 -> 4 N2 + 6 H2O
8 NH3 + 6 NO2 -> 7 N2 + 12 H2O
Pro zachování účinnosti technologie následné úpravy SCR je nezbytné předejít jakékoli kontaminaci AUS 32, způsobené vlivem cizích složek a látek nebo fyzikálními podmínkami, které nevyhovují stanoveným mezím.
....
- Prílohy
-
- AdBlue Standards - AUS 32 DIN V 70070.cz.doc
- (2.62 MiB) 206 stiahnutí
Btw, v posledním nebo předposledním Truckeru bylo m.j. psáno o tom, že pokud se nedoplní kapalina AdBlue a motor je provozován bez tohoto "aditiva", tak jeho emise jsou na úrovni normy Euro, resp. Euro I. Což si na na východ a jih od cs hranic dokážu velmi realisticky představit...
A u nás by AdBlue měla mít jen Aral na D1.....
A u nás by AdBlue měla mít jen Aral na D1.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných