Zeme Zivitelka 2006
Napísané: 25 Aug 2006, 15:24
Jako kazdy rok, i letos se kona v C.Budejovicich vystava Zeme Zivitelka. Jde vesmes o vystavu zemedelske techniky a zemedelske malo- i velko-vyroby.
Sve zastoupeni tu ma i budejovicky PARMAservis, specializujici se na prodej a opravy nakladnich vozidel Tatra. Tradicne venkovni expozice letos zahrnovala 3 vozy T815:
podvozek 6x6, vzadu KingFrame
podvozek 8x8, listova pera vsude
komplet sklapecka S3 rovnez s KingFramem
a T163 v provedeni stavebni stroj s obrimi pneu a nosnosti az 40tun - ma slouzit jako lakadlo. Ma zesileny pridavny ram a redukce v kolech. Trubka i podvozkove skupiny jsou shodne s ostatnimi provedenimi, stoupavost az 80%. Je i dost rychla, ale pri 90 uz ma spotrebu jako tank
Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela .
Udelal jsem par fotek a pak jsem zamiril k zastupci servisu (mimochodem velmi pohodovy a pratelsky chlapik) se zaludnymi otazkami:
Nove motory Euro 4, tedy vlastne Euro 5 : vystavovane T815 mely "pouze" Euro 3, ze pry jejich nova "euro ctyrka" je v Nemecku na homologacich. Motor je pry vicemene totozny s Euro 3, jen pribylo vstrikovani reducniho cinidla (mocoviny) do vyfuku (uz to tu nekde popisoval Matyjas) v pomeru 1:5. Elektroniky je na motoru stale minimum, vesmes ridi chlazeni.
Odklon zadnich kol u starsich vozidel: je to pry zejmena kvuli listovym perum, resi se to otocenim posledniho listu vzhuru nohama . Dnes bezny "tuning" za ucelem lepsiho sjizdeni pneu pri jizde s prazdnym vozem.
Pak prisla samozrejme rec na "vydrz". Probrali jsme oblibene historky o nedostiznosti a neznicitelnosti Tater a jejich nezdolne schopnosti vydrzet i to nejhrubsi zachazeni. Obvyklym nesvarem je pretezovani - neni vyjimkou, kdy Tatra s nosnosti 13.5t veze 20tun . V prubehu naseho rozhovoru se dostavilo nekolik byvalych ridicu z povolani, kteri po nezbytnem vyjadreni hlubokych sympatii znacce Tatra, se dobrovolne a bez jakychkoli vycitek pochlubili, co vsechno ta jejich Tatra uvezla. Pak prisel borec z nejakeho lesniho zavodu - ze pry Tatry pouzivaji zasadne na stahovani drivi z lesa k silnici, kde maji Scanii. Tu pry do lesa pustit nemuze, tam by se hned znicila
----
Nahodou jsem take narazil na stanek s produkci vselijakych stresnich oken do automobilu firmy Webasto. Patricne poucen z diskusi o T57 jsem se jal zjistit, zda jde o stejnou firmu, ktera dodavala jiz ve tricatych letech posuvne strechy k osobnim Tatram. Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes
Sve zastoupeni tu ma i budejovicky PARMAservis, specializujici se na prodej a opravy nakladnich vozidel Tatra. Tradicne venkovni expozice letos zahrnovala 3 vozy T815:
podvozek 6x6, vzadu KingFrame
podvozek 8x8, listova pera vsude
komplet sklapecka S3 rovnez s KingFramem
a T163 v provedeni stavebni stroj s obrimi pneu a nosnosti az 40tun - ma slouzit jako lakadlo. Ma zesileny pridavny ram a redukce v kolech. Trubka i podvozkove skupiny jsou shodne s ostatnimi provedenimi, stoupavost az 80%. Je i dost rychla, ale pri 90 uz ma spotrebu jako tank
Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela .
Udelal jsem par fotek a pak jsem zamiril k zastupci servisu (mimochodem velmi pohodovy a pratelsky chlapik) se zaludnymi otazkami:
Nove motory Euro 4, tedy vlastne Euro 5 : vystavovane T815 mely "pouze" Euro 3, ze pry jejich nova "euro ctyrka" je v Nemecku na homologacich. Motor je pry vicemene totozny s Euro 3, jen pribylo vstrikovani reducniho cinidla (mocoviny) do vyfuku (uz to tu nekde popisoval Matyjas) v pomeru 1:5. Elektroniky je na motoru stale minimum, vesmes ridi chlazeni.
Odklon zadnich kol u starsich vozidel: je to pry zejmena kvuli listovym perum, resi se to otocenim posledniho listu vzhuru nohama . Dnes bezny "tuning" za ucelem lepsiho sjizdeni pneu pri jizde s prazdnym vozem.
Pak prisla samozrejme rec na "vydrz". Probrali jsme oblibene historky o nedostiznosti a neznicitelnosti Tater a jejich nezdolne schopnosti vydrzet i to nejhrubsi zachazeni. Obvyklym nesvarem je pretezovani - neni vyjimkou, kdy Tatra s nosnosti 13.5t veze 20tun . V prubehu naseho rozhovoru se dostavilo nekolik byvalych ridicu z povolani, kteri po nezbytnem vyjadreni hlubokych sympatii znacce Tatra, se dobrovolne a bez jakychkoli vycitek pochlubili, co vsechno ta jejich Tatra uvezla. Pak prisel borec z nejakeho lesniho zavodu - ze pry Tatry pouzivaji zasadne na stahovani drivi z lesa k silnici, kde maji Scanii. Tu pry do lesa pustit nemuze, tam by se hned znicila
----
Nahodou jsem take narazil na stanek s produkci vselijakych stresnich oken do automobilu firmy Webasto. Patricne poucen z diskusi o T57 jsem se jal zjistit, zda jde o stejnou firmu, ktera dodavala jiz ve tricatych letech posuvne strechy k osobnim Tatram. Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes