Sve zastoupeni tu ma i budejovicky PARMAservis, specializujici se na prodej a opravy nakladnich vozidel Tatra. Tradicne venkovni expozice letos zahrnovala 3 vozy T815:
podvozek 6x6, vzadu KingFrame
podvozek 8x8, listova pera vsude
komplet sklapecka S3 rovnez s KingFramem
a T163 v provedeni stavebni stroj s obrimi pneu a nosnosti az 40tun - ma slouzit jako lakadlo. Ma zesileny pridavny ram a redukce v kolech. Trubka i podvozkove skupiny jsou shodne s ostatnimi provedenimi, stoupavost az 80%. Je i dost rychla, ale pri 90 uz ma spotrebu jako tank

Varovani: nasledujici radky se pochvalne vyslovuji o produkci koprivnicke Tatry. Mohou tak zpusobit mnozstvi chorobnych stavu mysli i tela

Udelal jsem par fotek a pak jsem zamiril k zastupci servisu (mimochodem velmi pohodovy a pratelsky chlapik) se zaludnymi otazkami:
Nove motory Euro 4, tedy vlastne Euro 5

Odklon zadnich kol u starsich vozidel: je to pry zejmena kvuli listovym perum, resi se to otocenim posledniho listu vzhuru nohama

Pak prisla samozrejme rec na "vydrz". Probrali jsme oblibene historky o nedostiznosti a neznicitelnosti Tater a jejich nezdolne schopnosti vydrzet i to nejhrubsi zachazeni. Obvyklym nesvarem je pretezovani - neni vyjimkou, kdy Tatra s nosnosti 13.5t veze 20tun


----
Nahodou jsem take narazil na stanek s produkci vselijakych stresnich oken do automobilu firmy Webasto. Patricne poucen z diskusi o T57 jsem se jal zjistit, zda jde o stejnou firmu, ktera dodavala jiz ve tricatych letech posuvne strechy k osobnim Tatram. Pritomni zastupci z historie neco malo sice tusili - vedeli, ze jejich firma vznikla uz pred valkou - ale bylo na nich videt, ze znacka Tatra jim nic nerika. Porad jen opakovali Mercedes, Mercedes
