Strana 3 z 21

Napísané: 26 Sep 2004, 00:40
od užívateľa Mojžo
Cool

Napísané: 26 Sep 2004, 00:57
od užívateľa Otakar
V podstate ide o to, že každé poháňané koleso má vlastý uzavretý
hydraulický obvod opatrený elektromechanickým ventilom , teda
ak je vozidlo v pohybe a pustíme plynový pedál tak samozrejme to
funguje aj ako motorová brzda, ale v momente stlačenia brzdového
pedála sa automaticky odpojí hlavné hydraulické čerpadlo, teda nevyvíja
tlak do obvodov, ale kedze sa kolesá krútia a tak naďalej spôsobujú
nútení obeh hydraulickej kvapaliny, elektroventil tento obeh spomalí ako
keď uzatvárame vodovodný kohútik a tak brzdí ,, nastudeno,,.
Teda NIKDY sa brzdy neprehrejú. Nemá sa čo prehriať.
Prevodovka je ešte zaujímavejšia, hlavne kvôli tomu faktu že nieje :D
Takisto ako rozvodovka a diferenciál. Namiesto toho je modulátor tlaku+
prídavné elektroventili, ktoré v tákrutách samočinne pridávajú či uberajú
prívod hydrokvapaliny k hydraulickým pohonným kotúčom každého kolesa. A majú aj iné zaujímvé funkcie. Naše prvé dávnejšie skice budem
v tomto fóre opatrne uverejňovať, nieže by sme sa dačoho báli, ale čert
nikdy nespí a sme s tým už značne pokročili.

Napísané: 26 Sep 2004, 01:14
od užívateľa Otakar
A tu ju máte zboku. + jej väčšia sestra, ktorú ešte nemám urobenú v 3D.

Napísané: 26 Sep 2004, 02:14
od užívateľa Luboš
Vida, vono to má i ploutev... :)

Napísané: 26 Sep 2004, 09:44
od užívateľa Otakar
Tá plutva sa v prípade mojich tatroviek rekvalifikovala z role
stabilizátora na akýsi ,,digestor,,. Ak si všimnete pri T77 má podlhovastí
otvor pre prívod chladiaceho vzduchu pod zadným oknom a ten vzduch
sa potom v zimnej prevádzke potom čo sa zohrial medzi valcami dostáva
stredovým tunelom plutvy do priestoru pre cestujúcich. Ďalšou zaujímavo
sťou týchto tatier by bola holá skutočnosť že majú dve batožinové priestory. Keďže nepotrebujeme prevodovku,poloosi, rozvodovku ani
diferenciál, kompletné rozmery motora sa tak značne zredukujú a motor
sa tak posúva pred zadnú nápravu a to v priečnom uložení. Teda máme
dostatok miesta na vytvorenie bat.pr. i vzadu. Toby boli zaujímavé
reakcie pri colných prehliadkach :D Zavesenie náprav je takisto ojedinelé
ale máme 2druhy, pre os.vozy a pre úžitkové, resp. offroady, ako napríklad tá T805 ,,GOLEM I.,, čo sa mi prisnila pred dvoma mesiacmi
a musel som ju okamžite načarbať. Tak táto obrica by mala vďaka špec.
závesnému systému HYDRAX-1 až 80cm torynú dráhu pre každé koleso.
Taký HAMMER by si to pri nej hodil :D Pre zaujímavosť pridávam prvú
skicu zavesenia predných kolies pre T77. Zelené časti sú hydraulické kotú
če. Ten väčší slúži na pohon a brzdenie kolesa a menší vertikálny zas
funguje ako riadenie, teda otáča kolesom. Prakticky pri HYDRAXe sa medzi dvoma kolesami nenachádza absolútne nič, okrem vodiacej výstuže. Pridávam ešte ,,moju T700-3,, pod názvom T8. Pred dvoma rokmi sa v Bečve veľmi páčila. :)

Napísané: 26 Sep 2004, 10:07
od užívateľa Sedo
No ty kokso, to mame ale sikovnych ludi. Len tak dalej. Som sa citil jak v sci-fi s tym HYDROXOM - prvykrat o takom niecom pocujem.

Napísané: 26 Sep 2004, 10:29
od užívateľa Otakar
Ozajstná bomba by bola však druhá verzia hydropohonu HYDRAX II.
Ona vlastne nepotrebuje už ani stred kolesa a také koleso by malo až
enormnú torznú dráhu okolo 1m ! Urobili sme ju preto, lebo nič ma
nevie viac naštvať ako keď vidím klasický offroad so svetlou výškou
50cm a pritom keď sa pod to pozrieš tak medzi kolesami visia tie
hnusné pevné osi z rozvodovkou a inými zbytočnosťami 30cmm od zeme :evil: :?: :idea: :arrow: Pri HYDRAXe nič také neexistuje.
Len krásne hladká spodná časť. Pre bližšie porozumenie pripájam
HYDRAX II. v použitý na bicykli s pohonom 2x2. Ide o systém stojatého a
rotačného ráfku. Viac neprezradím :twisted:

Napísané: 26 Sep 2004, 14:21
od užívateľa Palo
:shock:

Napísané: 26 Sep 2004, 17:11
od užívateľa Mojžo
Tá Tatra T8 je úžasná.
Inak ten Hydrax sounds like sci-fi ale držím palce :)

Napísané: 26 Sep 2004, 22:58
od užívateľa Luboš
T8 nevypadá špatně, myslím že už předčí i svůj vzor... :)

Napísané: 27 Sep 2004, 00:13
od užívateľa Otakar
A tentoraz niečo s motorom vpredu. Moja maličká t57. :wink:

Napísané: 27 Sep 2004, 00:15
od užívateľa Tominec
Skica T77 mi zas dost připomíná Mazdu RX 8 , hlavně předek a střední část.

Napísané: 27 Sep 2004, 08:18
od užívateľa tomas
Tominec, je to mozne, ibaze ta skica bola zopar rokov pred RX8-kou :wink: Zeby Mazda kopirovala design :P

Napísané: 27 Sep 2004, 08:31
od užívateľa etienne
Otakar: TIe nakresy su uzasne... dovolil by si mi urobit im na Tportali osobitnu rubriku ? Prosim skontaktuj sa so mnou na adrese robo-at-somora.sk.

Napísané: 27 Sep 2004, 12:54
od užívateľa Tominec
tomas: ano Mazda to obkreslila. Já jsem svojí první Tatru namaloval už ve 4 letech a taky ju později okopírovali.

Napísané: 28 Sep 2004, 00:40
od užívateľa Luboš
Tatru 713, o které dnes uvažují na konkurenčním fóru v Brně také vymyslel jedenáctiletý František Kadlec z Bechyně před 31 lety...

Napísané: 28 Sep 2004, 08:10
od užívateľa mato
ten sa skor nechal inspirovat starym 5kovym bavorom a nie 613stkou.

Napísané: 28 Sep 2004, 08:30
od užívateľa Otakar
Plne súhlasím s Maťom. Naoplátku posielam retroverzie T600 a T601 :)
A poprvý raz aj seba v mojej T87, ktorú som už predal ale je mi odvtedy
za ňou smutno. Bol to najdokonalejšie ,,zbastardený,, voz aký som kedy
videl. Bola to skutočne majstrovská plecharčina tam vpredu.
Však Ondrej :D

Napísané: 28 Sep 2004, 12:20
od užívateľa Luboš
Ani se neodvažuji odhadovat, s čím ta osmička byla křížena...

Napísané: 29 Sep 2004, 15:10
od užívateľa GIN
26.9.2004 MODRA T 613 smer do KE, stretavka na DARGOVE...KTO TO BOL? Aj sme si pozdravili ... :shock: