Tá plutva sa v prípade mojich tatroviek rekvalifikovala z role
stabilizátora na akýsi ,,digestor,,. Ak si všimnete pri T77 má podlhovastí
otvor pre prívod chladiaceho vzduchu pod zadným oknom a ten vzduch
sa potom v zimnej prevádzke potom čo sa zohrial medzi valcami dostáva
stredovým tunelom plutvy do priestoru pre cestujúcich. Ďalšou zaujímavo
sťou týchto tatier by bola holá skutočnosť že majú dve batožinové priestory. Keďže nepotrebujeme prevodovku,poloosi, rozvodovku ani
diferenciál, kompletné rozmery motora sa tak značne zredukujú a motor
sa tak posúva pred zadnú nápravu a to v priečnom uložení. Teda máme
dostatok miesta na vytvorenie bat.pr. i vzadu. Toby boli zaujímavé
reakcie pri colných prehliadkach
Zavesenie náprav je takisto ojedinelé
ale máme 2druhy, pre os.vozy a pre úžitkové, resp. offroady, ako napríklad tá T805 ,,GOLEM I.,, čo sa mi prisnila pred dvoma mesiacmi
a musel som ju okamžite načarbať. Tak táto obrica by mala vďaka špec.
závesnému systému HYDRAX-1 až 80cm torynú dráhu pre každé koleso.
Taký HAMMER by si to pri nej hodil
Pre zaujímavosť pridávam prvú
skicu zavesenia predných kolies pre T77. Zelené časti sú hydraulické kotú
če. Ten väčší slúži na pohon a brzdenie kolesa a menší vertikálny zas
funguje ako riadenie, teda otáča kolesom. Prakticky pri HYDRAXe sa medzi dvoma kolesami nenachádza absolútne nič, okrem vodiacej výstuže. Pridávam ešte ,,moju T700-3,, pod názvom T8. Pred dvoma rokmi sa v Bečve veľmi páčila.