ake Tatry som dnes videl

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 26 Sep 2004, 00:40

Cool

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 26 Sep 2004, 00:57

V podstate ide o to, že každé poháňané koleso má vlastý uzavretý
hydraulický obvod opatrený elektromechanickým ventilom , teda
ak je vozidlo v pohybe a pustíme plynový pedál tak samozrejme to
funguje aj ako motorová brzda, ale v momente stlačenia brzdového
pedála sa automaticky odpojí hlavné hydraulické čerpadlo, teda nevyvíja
tlak do obvodov, ale kedze sa kolesá krútia a tak naďalej spôsobujú
nútení obeh hydraulickej kvapaliny, elektroventil tento obeh spomalí ako
keď uzatvárame vodovodný kohútik a tak brzdí ,, nastudeno,,.
Teda NIKDY sa brzdy neprehrejú. Nemá sa čo prehriať.
Prevodovka je ešte zaujímavejšia, hlavne kvôli tomu faktu že nieje :D
Takisto ako rozvodovka a diferenciál. Namiesto toho je modulátor tlaku+
prídavné elektroventili, ktoré v tákrutách samočinne pridávajú či uberajú
prívod hydrokvapaliny k hydraulickým pohonným kotúčom každého kolesa. A majú aj iné zaujímvé funkcie. Naše prvé dávnejšie skice budem
v tomto fóre opatrne uverejňovať, nieže by sme sa dačoho báli, ale čert
nikdy nespí a sme s tým už značne pokročili.

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 26 Sep 2004, 01:14

A tu ju máte zboku. + jej väčšia sestra, ktorú ešte nemám urobenú v 3D.
Prílohy
t87-2od.jpg
t87-2od.jpg (37.97 KiB) 2509 zobrazení
t77doubleseven.jpg
t77doubleseven.jpg (87.94 KiB) 2509 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Sep 2004, 02:14

Vida, vono to má i ploutev... :)

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 26 Sep 2004, 09:44

Tá plutva sa v prípade mojich tatroviek rekvalifikovala z role
stabilizátora na akýsi ,,digestor,,. Ak si všimnete pri T77 má podlhovastí
otvor pre prívod chladiaceho vzduchu pod zadným oknom a ten vzduch
sa potom v zimnej prevádzke potom čo sa zohrial medzi valcami dostáva
stredovým tunelom plutvy do priestoru pre cestujúcich. Ďalšou zaujímavo
sťou týchto tatier by bola holá skutočnosť že majú dve batožinové priestory. Keďže nepotrebujeme prevodovku,poloosi, rozvodovku ani
diferenciál, kompletné rozmery motora sa tak značne zredukujú a motor
sa tak posúva pred zadnú nápravu a to v priečnom uložení. Teda máme
dostatok miesta na vytvorenie bat.pr. i vzadu. Toby boli zaujímavé
reakcie pri colných prehliadkach :D Zavesenie náprav je takisto ojedinelé
ale máme 2druhy, pre os.vozy a pre úžitkové, resp. offroady, ako napríklad tá T805 ,,GOLEM I.,, čo sa mi prisnila pred dvoma mesiacmi
a musel som ju okamžite načarbať. Tak táto obrica by mala vďaka špec.
závesnému systému HYDRAX-1 až 80cm torynú dráhu pre každé koleso.
Taký HAMMER by si to pri nej hodil :D Pre zaujímavosť pridávam prvú
skicu zavesenia predných kolies pre T77. Zelené časti sú hydraulické kotú
če. Ten väčší slúži na pohon a brzdenie kolesa a menší vertikálny zas
funguje ako riadenie, teda otáča kolesom. Prakticky pri HYDRAXe sa medzi dvoma kolesami nenachádza absolútne nič, okrem vodiacej výstuže. Pridávam ešte ,,moju T700-3,, pod názvom T8. Pred dvoma rokmi sa v Bečve veľmi páčila. :)
Prílohy
T805Golem1.jpg
(238.34 KiB) 1441 stiahnutí
HydraxI.jpg
(60.28 KiB) 1454 stiahnutí
T8.jpg
(183.86 KiB) 1455 stiahnutí

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Sep 2004, 10:07

No ty kokso, to mame ale sikovnych ludi. Len tak dalej. Som sa citil jak v sci-fi s tym HYDROXOM - prvykrat o takom niecom pocujem.

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 26 Sep 2004, 10:29

Ozajstná bomba by bola však druhá verzia hydropohonu HYDRAX II.
Ona vlastne nepotrebuje už ani stred kolesa a také koleso by malo až
enormnú torznú dráhu okolo 1m ! Urobili sme ju preto, lebo nič ma
nevie viac naštvať ako keď vidím klasický offroad so svetlou výškou
50cm a pritom keď sa pod to pozrieš tak medzi kolesami visia tie
hnusné pevné osi z rozvodovkou a inými zbytočnosťami 30cmm od zeme :evil: :?: :idea: :arrow: Pri HYDRAXe nič také neexistuje.
Len krásne hladká spodná časť. Pre bližšie porozumenie pripájam
HYDRAX II. v použitý na bicykli s pohonom 2x2. Ide o systém stojatého a
rotačného ráfku. Viac neprezradím :twisted:
Prílohy
Hydrax2.jpg
(83.55 KiB) 1438 stiahnutí

Palo

Príspevok od užívateľa Palo » 26 Sep 2004, 14:21

:shock:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 26 Sep 2004, 17:11

Tá Tatra T8 je úžasná.
Inak ten Hydrax sounds like sci-fi ale držím palce :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Sep 2004, 22:58

T8 nevypadá špatně, myslím že už předčí i svůj vzor... :)

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 27 Sep 2004, 00:13

A tentoraz niečo s motorom vpredu. Moja maličká t57. :wink:
Prílohy
t57od.jpg
t57od.jpg (53.2 KiB) 2426 zobrazení

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 293
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 27 Sep 2004, 00:15

Skica T77 mi zas dost připomíná Mazdu RX 8 , hlavně předek a střední část.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 27 Sep 2004, 08:18

Tominec, je to mozne, ibaze ta skica bola zopar rokov pred RX8-kou :wink: Zeby Mazda kopirovala design :P

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 27 Sep 2004, 08:31

Otakar: TIe nakresy su uzasne... dovolil by si mi urobit im na Tportali osobitnu rubriku ? Prosim skontaktuj sa so mnou na adrese robo-at-somora.sk.

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 293
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 27 Sep 2004, 12:54

tomas: ano Mazda to obkreslila. Já jsem svojí první Tatru namaloval už ve 4 letech a taky ju později okopírovali.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Sep 2004, 00:40

Tatru 713, o které dnes uvažují na konkurenčním fóru v Brně také vymyslel jedenáctiletý František Kadlec z Bechyně před 31 lety...
Prílohy
SM 1973 27 - 6.jpg
(427.29 KiB) 1314 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 28 Sep 2004, 08:10

ten sa skor nechal inspirovat starym 5kovym bavorom a nie 613stkou.

Otakar

Príspevok od užívateľa Otakar » 28 Sep 2004, 08:30

Plne súhlasím s Maťom. Naoplátku posielam retroverzie T600 a T601 :)
A poprvý raz aj seba v mojej T87, ktorú som už predal ale je mi odvtedy
za ňou smutno. Bol to najdokonalejšie ,,zbastardený,, voz aký som kedy
videl. Bola to skutočne majstrovská plecharčina tam vpredu.
Však Ondrej :D
Prílohy
t6-2od.jpg
t6-2od.jpg (36.17 KiB) 2298 zobrazení
t7-2od.jpg
t7-2od.jpg (37.88 KiB) 2298 zobrazení
T87-1.jpg
(104.11 KiB) 1240 stiahnutí
T87-2.jpg
(132.05 KiB) 1243 stiahnutí
T87-3.jpg
(112 KiB) 1244 stiahnutí
T87-4.jpg
T87-4.jpg (33.17 KiB) 2298 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Sep 2004, 12:20

Ani se neodvažuji odhadovat, s čím ta osmička byla křížena...

GIN

Príspevok od užívateľa GIN » 29 Sep 2004, 15:10

26.9.2004 MODRA T 613 smer do KE, stretavka na DARGOVE...KTO TO BOL? Aj sme si pozdravili ... :shock:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní