MP7 na mokrej ceste rulez

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Júl 2004, 11:08

Kua, tož, to bola fakt jazda smrti :) Rešpekt

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Júl 2004, 14:14

OR34 jsou docela dobrý gumy, ale myslíte, že by se stodvacítka s hankooky taky proměnila v hypersuper žihadlo překonávající fyzikální zákony?

Jinak nevím jak by vůbec bylo možné, aby nějaké špičkové gumy byly špičkové ve všech situacích. Nečtete testy? Ty co jsou nejlepší na suchu, na mokru většinou něco ztrácejí a naopak, ale gumu, která by byla bezkonkurenčně nejlepší za všech možných i nemožných podmínek ještě nikdo nevyrobil a nevyrobí. Vraťte se ne Zem. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 22 Júl 2004, 15:09

Luboš, veď práve, čítam. A prišiel som na to, že sú tam popísané bludy. Keď si zoberiem, nejaký test, ktorý sa robí každý rok, a porovnám výsledky za posledné štyri roky, tak sú tam údajé, ktoré odporujú sami sebe. Testy treba brať s veľkou rezervou. Skôr by som povedal, že sa treba zamerať (teda v kategórii špičkových pneu) na to, ktorá automobilka (výrobca špičkových áut) montuje aké pneumatiky do prvovýroby. Len tak si môžem predstaviť, aké kvalitné pneu to vlastne sú. Pretože výrobca si robí vlastné testy a jedine on vie ktoré sú najlepšie. Alebo, si pozrieť aké auto s akými pneu vytvorilo na ktorej trati rekord.
Nijaká špičková pneumatika nie je absolútne najlepšia vo všetkých vlastnostiach. Vždy ju niektorá iná špičková prekoná v nejakej vlastnosti, hoci len mimiálne, ale predsa. Treba sa na to ale pozerať ktorá vlastnosť to je. Či je to brzdná schopnosť, ovladatelnosť, odolnosť voči aquaplaningu, trakcia, valivý odpor, hlučnosť ... a subjektívne hodnotenie testovacích jazcov na to, ako sa auto s danými pneumatikami celkovo chová. Či je auto nedotáčavé, pretáčavé, či treba robiť veľa korigácií pri zmene záťaže, či sa auto správa neutrálne ... Medzi naozaj špičkovými plášťami a obyčajnými je veľký rozdiel a hlavne za mokra. Predsa nemôžem porovnávať napr. Dunlop - SP Spot MAX a Matador - MP14 prima, alebo Pirelli - P Zero Rosso a Barum - Bravuris. Však to sa nedá. V tomto prípade je tá prvá lepšia vo všetkých vlastnostiach rozdielom tried.

Napríklad na našej nebohej Felde sme mali Continentali Eco EP - ževraj najlepšie pneu vo svojej triede a potom sme mali rozmerovo rovnaké Dunlopy. Musím povedať, že to bol naozaj neuveritelný rozdiel. Ako by tie Dunlopy boli z iného sveta. Za mokra som s tými Continentalmi nemohol ísť viac ako 70-80km/hod, inak bolo auto neudržatelné na ceste. Kdežto s dunlopami to chodilo super a nerobili žiadne problémi ani za dažďa. Keby som sa riaďil, len podľa testov, tak by som sa najskôr niekde vyšľahal.

A ake fyzikálne zákony tá 120-ka prekonala? Bola to 120-ka s 5-kvaltom, mala trochu zvýšený výkon a chodila plne obsadená 160km/hod. Je to len o tom ako človek odhadne, kde je limit jeho auta a o tom ako dobre pozná cestu. Samozrejme pri tejto jazde som nehladel na nič, len sa čo najskôr dostať do kasína. A riskoval som až príliž. Ono totiž, keď ide do tuhého, tak sa človek nepozná čoho je schopný. Toš bol som mladý a pochabý. Teraz si to už nedovolím a preto ten čas už nikdy nedosiahnem.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Júl 2004, 23:13

Automobilka Škoda a gumy Continental z prvovýroby rozhodně nejsou žádným měřítkem kvality a to jsme koupili Octavii v nejlepší výbavě (SLX), ale ty gumy, jak bych to řekl, no odpovídají spíše provedení junior... :?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 22 Júl 2004, 23:32

Luboš, dosť bolo fantazírovania, nechajme to tak :? Nič tým nevyriešime. Poukazoval som len na to, že hoci podľa medzinárodných testov boli najlepšie vo svojej triede práve tie Continental-i, ale v praxi som sa na nich skoro dorazil. Skor som myslel ake gumy montuju, Porsche, Ferrari, Aston Martin, Mercedes, BMW ..., než to čo je z prvovýroby na Škode.
Ešte k tym testom, riadil som sa nimi zhruba 5 rokov, ale tento rok som názor zmenil. Keď som sa nad nimi zamyslel (aj spätne) aby som si utvoril nejaký ucelený názor, tak som tam zistil toľko nezrovnalostí, že som sa na ne nakoniec vybodol. Kúpil som pneu u vás v Čechách cez internetový obchod a som nesmierne spokojny.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Júl 2004, 00:34

Tak nevím, Porsche doma ještě nemáme...

risan

Príspevok od užívateľa risan » 23 Júl 2004, 08:54

A to vás nikoho nejímá hrůza při představě Ducata (nebo čehokoliv), předjíždějícího kolony na silnici do Žiliny? Vždycky, když tam jedu, i když je pěkně, tak se tam díky podobným lidem vytvoří několik velmi škaredě vyhlížejících situací. Už jenom to "předjíždět kolony" samo o sobě u mne vzbuzuje mrazení v zádech. Když připočtu sníženou viditelnost a prodloužené brzdné dráhy (za deště)... :shock: :shock: :shock:

Nebo jezdit 160 km/h v Š120... To je přece jistá smrt, ať se stane cokoliv, počínaje štípnutím vosou a konče prasklým Hankookem.

To už jsem vážně tak starý?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 23 Júl 2004, 12:27

risan, teraz uz ano :wink: tiez uz asi starnem. Ono je to u nas uz folklor a siri sa to po republike ako rakovina :?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Júl 2004, 13:05

teraz som nerozumel, čo je ten folklór šíriaci sa po republike ako rakovina - riskantná jazda, starnutie, alebo niečo iné? :shock:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 23 Júl 2004, 13:50

Ondrej, myslel som, že na naších cestách je čím ďalej, tým viac takýchto kaskadérov a nie je to už len vec Bratislavy, ale aj iných miest. Tým som myslel to šírenie.
A to starnutie, že už nechodím na 120-ke 160 mimo dialnice, ani po nej :D

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 05 Aug 2004, 20:44

Tak co Mojzo, ake gumy si zohnal?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Aug 2004, 20:49

Parádne MP7-čky od Pyra :)

Sú ale o dosť lepšie ako tie moje staré, nie sú tak prezreté a stvrdnuté.

A záhada, prečo mi auto hrabalo na suchu a pretáčalo zadné kolesá hore kopcom pri 90 km/h za mokra je vyriešená :-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 05 Aug 2004, 20:52

Hmm a ja som myslel, ze to pretaca gumy za mokra vzdy, len som nevedel ze aj v 90km/hod :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Aug 2004, 23:48

Tak jsem si ještě dnes večer pořídil sadu nejetých pečlivě uskladněných plášťů OR38. Na cenu se raději neptejte, byla neskutečně vysoká :cry:, ale na chromce se budou opravdu vyjímat. :D Rudý Říjen stále rulezzz...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Aug 2004, 00:14

Tomas: Normálne som išiel domov, po ceste, a stále - jak pršalo, tak som pri tých 80-90 zošliapol na 2-ke plný plyn a okamžite mi utrhlo zadok. Prosteže začalo pretáčať kolesá. Jak nič.

No a pohýnanie? Panebože to bolo :-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Aug 2004, 00:20

No na dvojke to asi mozne je :) To si musel mat smrt v ociach :shock:

Pridany T601 Monte Carlo

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Aug 2004, 00:33

Smrť v očiach? Ale nie, ja s powerslidom nemám problémy, je to jeden z mojich najoblúbenejších zábav za volantom. Občas - raz za uhorský rok si ho dám aj na T613, no inak s Omegou jednoznačne. Zadokolka, dobrý diferák, ľahšie, kratšie kvalty. Pohoda.

Dokážem sa za jazdy otočiť o 180 stupňov a pokračovať v jazde a také kraviny.
S T613 ale ako vravím nie, to by som ju zbytočne trápil :)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Aug 2004, 00:42

No taketo veci som robil s feldou.
V zime sa tesim, ked napadne sneh a ja s Tatrou idem trochu posantit :)
Raz som dostal na Tatre smyk, ale neocakavany. Bolo to v zatacke (ti co poznaju BA) ako sa odbocuje na Kramare (smer od SAV) no a vazne to nebola sranda. Napravo hruby stlp a nalavo Skoda Favorit. Zacal som tam zo zadkom lietat a ten v tom favorite najprv tak strasne vyplestil oci potom ho zachvatila totalna bezradnost a ked som okolo neho prechadzal, skoro sa rozplakal. No nastastie som to zvladol asi na treti krat som to zrovnal. Mal som ale taky ventilator z volantu ako si este nepamatam. Veru ani mne nebolo do smiechu ked som zbadal po pravici stlp a po lavici fataka.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Aug 2004, 00:45

fuhúú :)
Brutalita.

Ja som sa začal učiť zvládať auto ako 15-ročný, keď mi foter dal klúče do auta a poslal ma šantiť na 2-3 hodiny na zľadovatelý futbalový štadión.
Kua... to bola krása, nezabudnuteľné momenty mladosti :) A on to všetko z kancelárie pozoroval :))
Neskôr som takéto kraviny vystrájal aj za sucha a tak, všetko v areáli kde máme firmu.

No a potom prišlo reálne jazdenie na cestách a neraz som tieto skúsenosti vysoko ocenil

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Aug 2004, 00:47

Vere, veru, trening je trening :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných