Všem, kteří si myslí, že jsem ošklivě přivítal Mufa bych rád sdělil, že (na rozdíl od jiných) jsem všechno napsal bez vulgarit a podložil argumenty. Jen jsem upozornil Mufa na to, v čem spatřuju slabiny jeho myšlenek. Jako majitel T613 se musí připravit na mnohem horší poznámky okolí než jsou ty moje. Jak jej hodláte před nimi ochránit, vy, co křičíte, že jsem na něj ošklivý já?
Muf napísal:Ambiciózní tajemníček: A co když je mistrovství v hokeji? To taky nadáváš na ty průvody houkajících kolon a na vlajky vyvěšené z oken jedoucích aut nebo na davy na Staroměstském náměstí vítající vítěze? Vžtyď to není TVOJE osobní zásluha, že České mužstvo vyhrálo, ne? Co na tom, že jsou krajani.
Jiště že nadávám na průvody houkajících primitivů, kteří neumí pro vítězství hokejistů udělat nic, ale hned si je přivlastní jako svoji zásluhu, jako zásluhu svého stáda. Přitom je to jen mazaná kalkulace s emocemi lidí, tyhle "národní" týmy. Jásat mohou maximálně sponzorující nadnárodní koncerny. Já však k vítezství "národního" týmu nedokážu přispět ničím. Hluboce je zakořeněná myšlenka "národa" jako něčeho posvátného. Počínaje příručkami Masarykova lidovýchovného ústavu přes Ľuďácké proklamace, kréda kolaborantských Národních souručenství, skripta VUMLu až po dnešní reklamy pivovarů, všichni vám vtloukali a vtloukají do hlavy, jaké to není úžasné, být příslušníkem národa. A vy jim to věříte. Stojí za povšimnutí, že právě probouzení "hrdosti na národ" už v historii dvakrát ten Mufem zmiňovaný "Československý národ" zlikvidovalo. Celé je to ale humbuk a obchod s emocemi, dáte kdekomu pocit hrdosti na cizí dílo a zobe vám z ruky.
Teď zase vylezou z děr ti, co si chtějí číst glorifikační bláboly o tatrách a začnou křičet, těm není stejně pomoci, takže končím s nebezpečným kácením modly, každý nechť si věří čemu chce. A komu se nechce přemýšlet, pro toho jsou již instantní myšlenky připraveny - kdo neskáče, není Čech.
Muf napísal:P.S. Jaký jiný youngtimer z oblasti bývalého východního bloku lze považovat za zajímavý?
Kdepak, nic jinýho, co by mohlo za pár let někoho zaujmout.
No už jste tady na něco přišli, třeba to R-ko jsem měl také na mysli. Ale vidím, že hodnocení je čistě subjektivní (asi víš sám nejlíp, co by koho mělo za pár let zaujmout, takže kdo to neví, honem se běžte zeptat Mufa). Když se používají dětinské argumenty typu "slabý motor" a hodnotí se podle toho, kdo ho má většího, tak to fakt asi zůstaneme u té T613. Ještě bychom to mohli zhodnotit podle toho, do kolika má který youngtimer stupnici na rychloměru, ne? Vzdávám to.
Ostatně je zajímavé, když pronesu alternativní názor, který není zcela konformní se zdejší většinou, která všechno bere srdcem a rozum nechává spát (by mne zajímalo, jak to tím srdcem pak opravujete, mně na techniku vždycky fungoval spíš chladný rozum), jak si tam ta otevřená srdce hned domyslí, že snad chci Mufovi naznačit, že koupě T613 byla špatná volba. A hned se jim derou na jazyk ty směšné otázky "a proč teda máš tatru, když to druhým rozmlouváš", které by ovšem měly smysl, kdybych to skutečně někomu rozmlouval. Ale to je jen vaše konotace, drazí pánové. Já se pouze snažím polemizovat s jinými názory, klást sem protiargumenty, abychom problém nahlédli z co nejvíce pohledů a ponechali si takové názory, které skutečně obstojí. To je snad podstata debaty na fóru.