podtlaková regulace předstihu

Návrhy na vylepšenie Tatraportal-u
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Nov 2007, 22:44

Dobře o označení se nehádam, vim že sou na pneu obrázky ^^ + * (hory + vločka) popř M+S (na nálepkách na boku pneu sem opravdu viděl MOUNT). Dokonce byla reportáž o pneu i v AMR (nebo v BESIPu) a tam to i popisovali, že jsou takto značený pneu pro provoz do horskej oblastí a na cesty upravený pluhováním. Bydlet v Praze a nejezdit ven, tak bych asi taky nechal letní, povětšinou sou tam suchý silnice... To může popsat Michal. Na Aru používam zimáky právě kvůli (ne)sjízdnosti terénu v létě.
To klouzání se mi projevilo při teplotě vzduchu od cca 4 do 10 °C na mokrej vozovce, to si uvědomuju, jinak nevnímam rozdíl při jízdě na vozovce v létě, proto sem to předtím napsal. :wink:

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 05 Nov 2007, 23:08

Podpora veľkých konglomerátov, aby sa hrnuli do kapsy lóve, zimné, či letné...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Nov 2007, 23:12

Zimná pneu drží horšie. dokonca aj na suchej vozovke v zime drží horšie.

Porovnávam BF Goodrich Profiler 2 a Dunlop Wintersport 3D.

Zimná má horšiu adhéziu na suchej vozovke, horšie drží na mokrom, viac píska a celkovo skôr sa dostane na limit.

ale s BF Goodrich Profiler 2 by som rozhodne nechcel ísť v pravých zimných podmienkach. Na to je tá zimná pneumatika však.

M+S je zaužívané označenie pre zimné pneumatiky. Majú ho aj rôzne Nokiany zimáky čo sú do 270 km/h a zimná je na nich naozaj iba zmes. Aby neztuhli a držali v mrazoch.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Nov 2007, 00:15

M+S mají na sobě i ty socialistické barumky or24 (nebo or32?). Dvě v hrůzném stavu ještě mám, ale asi bych se na nich už bál jezdit. Ten desén se hodí spíš na bugynu než na representační sedan.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 06 Nov 2007, 00:41

Luboš napísal:Pneumatiky je určitě lepší kupovat ve specializovaných obchodech, já osobně bych je v tescu nekoupil ani na vlek.... často tam dokonce prodávají protektory klamavě označené jako nové pneu.... v Makru narazil i na pláště tři roky staré.
Jo, jak jsem řekl/napsal - je třeba si přečíst, co je na gumě napsanýho.
A viděl jsem i z velkého pneuservisu prodávat gumy starší než rok za plnou, novou cenu.Z e-shopů jsem objednal zatím dohromady 4 sady a jen 2 gumy byly asi 20-ti týdenni, jinak do deseti.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 06 Nov 2007, 00:44

To Radek
Na letňákách jsou Barumky Bravuris? Spokojenost?
Klouzání zimáků za tepla - dojížďel jsem jednu sadu až do plného léta a při delší a ještě třeba ostřejší jízdě se gumy začnout chovat přímo hororově. Byly to Barumky Polaris staré asi 5 let

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 06 Nov 2007, 00:48

Mojžo napísal:s BF Goodrich Profiler 2 by som rozhodne nechcel ísť v pravých zimných podmienkach. Na to je tá zimná pneumatika však.
A vo vovo vovo tom to jé.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Nov 2007, 08:07

Asi spokojenost, ve srovnání s pořádnými auty je chování T613 mizerné samo o sobě, ale na silnici to drží..... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Nov 2007, 09:31

Dnes bolo sucho a -5. Prekvapilo ma, že Dunlop Wintersport 3D držal oveľa lepšie, ale oveľa, ako včera pri +5.

Kua na tom coškaj bude že? Páni od výskumu asi vedia čo robia.
A prečo vravím že oveľa?

Jednoducho, zákruta, ktorú inak prejdem driftom, dvermi napred pod plným plynom, som dnes prešiel cez stopu, proste som to neutrhol :( Trošku som z toho smutný, asi dozadu nahodím letné gumy naj to lieta bokom :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Nov 2007, 09:48

Mojžo, len vydrž, však až nasneží, budeš lietať bokom viac, ako ti bude milé :lol:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Nov 2007, 09:48

Luboš napísal:A zimné pneu jsou co? V Evropě se pro zimní období prodávají jen pneumatiky M+S, které jsou určeny, jak zkratka napovídá, hlavně na bláto a sníh. Nějaký zimní univerzál, který by stejně dobře zvládal současně i suchý a mokrý asfalt a prosolenou břečku a nebo dokonce i led jsem tedy v životě v obchodě neviděl a pravděpodobně něco takového ani vyrobit nelze.

Držitel řidičského oprávnění by asi nějaký ten svůj vlastní rozum měl mít, do téhle roviny bych to nestavěl.

No zimne pneu su hlavne optimalizovane pre premavku na prevazne mokrych cestach a na snehu. Pretoze v zime (a hlavne nase mierne pasmo) taketo podmienky zvacsa panuju. A na takomto povrchu nemaju letne sancu, hlavne pri nizsich teplotach. Ci u vas mate vyhrievane asfaltky, ze jazdis aj v zime na suchych cestach?

O zmesi sa netreba bavit, tam je to jasne, ze je oprimalizovana pre chlad. Na suchej ceste je to kompromis a oproti letnym pneu v teplehom pocasi samozrejme taky vykon nepodaju.

Sa divim, ze taketo debaty este stale prebiehaju. Zrejme su vsade padnuty na hlavu, ze vobec take pneu vyrabaju :-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Nov 2007, 09:54

No a aby som nezabudol dodat, odporuca sa nemat zimne pneu (alebo to M+S) starsiu ako 4roky a aj dezen by nemal mat mensiu hlbku ako 4mm, inak niesu moc v zime pouzitelne.

Preto ti to asi Lubos moc dobre nepojde na tych OR24 ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Nov 2007, 09:56

Ondrej: Ja sa už neviem dočkať :lol: Kamaráti z ulice vždy vedia že Mojžo už išiel do práce, lebo všetky stopy na ulici na ceste sú rovno, iba jedna chodí zľava-doprava a na špičkách rozfúkaná :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 06 Nov 2007, 10:37

radek napísal:Asi spokojenost, ve srovnání s pořádnými auty je chování T613 mizerné samo o sobě, ale na silnici to drží..... :wink:
Určitě ses upsal, místo pořádný si chtěl napsat s modernější konstrukcí. :)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 06 Nov 2007, 12:20

Ondro, přesnější výraz, než "prodal", je odjezdil a odevzdal. To množné číslo je též zavádějící, vlastnil jsem jen jednoho. Dokud budou nějaké po ruce, rád se k nim vždycky na chvilku vrátím, třeba na vyblbnutí mezi kužely není lepší aftíčko.

Špageťák je cokoliv z oblasti Apenin - od Lamba po pětistovku. Synonymum nespolehlivosti, ledabylosti, dobrodružství na každém kilometru. Víc to rozpitvávat nebudu, taky máš jednoho dvoudveřáka odtamtud :-D.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Nov 2007, 13:38

Tomáši, žádná "zimní" resp. M+S pneumatika není optimalizovaná pro provoz na převážně mokrých cestách. To by ten desén musel vypadat úplně jinak a zas by nefungovaly na sněhu. U nás se takové testy moc nenosí, asi před dvěma lety jeden takový porovnávací test uskutečnil německý ADAC a naprosto všechny "zimní" gumy na vodě totálně propadly ve srovnání s "letní" gumou a praxe to jen potvrzuje. Na suchu to samé...

Chování T613 na silnici mně nepřipadá nijak mizerné, to určitě ne. A pořádné auto to jiště je (pokud není na plyn :P ).

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 06 Nov 2007, 15:30

Lubos, pokial mozem, robim si usudok podla vlastnych skusenosti a nie podla nejakych testov, aj ked ako rozsirenie obzoru tie testy beriem a ten ADAC je asi najmenej pokriveny.

Pokial mozem porovnat, tak ja jazdim vcul na Subaru s letnymi pneu Dunlop SP Sport 01, co si myslim, su velice kvalitne letne pneu a zimne Goodyear ULTRA GRIP 7. Letne maju asi 2roky a zimne 1. Mozem povedat, ze aj ked su SP01 vyborne na vode, na UG7 nemaju. A pokial je dost zima, uz duplom nie. Co sa ale tyka vykonu na suchej ceste, tak tam nieje o com diskutovat, jednoznacne idu SP01, hlavne za normalnych teplot.

A ver tomu, ze M+S su optimalizovane pre mokro a sneh. Podla coho si dosiel na to, ze niesu? Maju vela lamiel, ktore narusaju vodny film co zabezpecuje vybornu trakciu (pri snehu plati, cim viac hran, tym lepsi zaber), maju dezen navrhnuty na kvalitne odvadzanie vody a kasoviteho snehu a este k tomu maju aj zmes, ktora ti nekrehne pri nizkych teplotach, alebo nie az tak ako letna. Takze vobec nechapem ako si prisiel na to, ze pri nejakych 0 stupnoch, alebo minusovych ma letna pneu lepsie vlastnosti ako zimna. To ako keby si chcel liat beznu naftu v severskych podmienkach.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Nov 2007, 16:39

Lubos len tára, ved písal aj , že nebude snežit, a hla dnes som išiel po snehu...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Nov 2007, 17:32

A u nás jenom prší a prší... :?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Nov 2007, 18:03

viz MarekK

jo a Tatra 613 sa na ceste správa báječne. Neviem sa nabažiť jej pretáčavosti, toho ako v jemnom uhlom ide mierne bokom v zákrute, pod plynom vyhodí riť ktorú kontrou hodím pod plným plynom nazad a potom už len honba za horizontom.

Perfektné, neviem sa toho nabažiť. Tatra 613 má navyše báječnú komunikáciu volantu s vozovkou, normálne viem keď idem na bomby ako sa mi mení asfalt pod kolesami a viem sa pripraviť na zmenu rozpoloženie síl, že ma ustrelí... no proste, paráda.
A brzdy? Pane jo, lepšie som nezažil Super to brzdí motorom, keď sa započúvam, počujem ako pracuje synchrón, v otáčkach turbína, v malých dunenie, aktivizuje to všetky zmysly. Onehdy sa niekde písalo, že voz má športový charakter. Šporťák to neni, ale športový charakter áno - aktivizuje zmysly. Paráda. Takto si predstavujem pohodlnú mašinu s dušou. A proste:

Tatra 613 - celé dobré!

Verím že i Tatra 603 ma nadchne podobne

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných