Tatra 57b

Názory na tatraportal.sk
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Jún 2005, 21:26

Podvozek máš z "čisté" T-57.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Jún 2005, 13:14

Etienne, co čekáš, že se o těch autech dozvíš? Že obě auta byla původně černá Ti řekne rovnou každý. Prvního majitele si můžeš přečíst v technickém průkazu, výrobní čísla motoru a auta znáš a nic dalšího se k tomu určitě nedochovalo.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 21 Jún 2005, 13:16

AT: Povodny TP sa z T613-S nezachoval a tak to neviem a s majitelom T613-1 som si neni uplne isty. Preto. Mozem Ta o to poprosit ?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Jún 2005, 15:29

Ano, poprosit můžeš.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 21 Jún 2005, 19:30

Dnes jsem viděl T-12 s karoserií z T-57B... :wink:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Jún 2005, 21:45

Hmm, tak Etienne to nestihl, jdu spát a ráno vyrážím do Kopru.

Ale když už jsme u těch přebastlených veteránů, co vlastně s nimi? Poslat do šrotu nebo se snažit je přestavět na původní auto (na které?) nebo je ponechat jako svědky své doby? Ocení to někdo?

Je to zajímavý precedens zejména pro hojně se vyskytující bastly novějších vozů, ke kterým se stále neumíme postavit. Mám na mysli třeba T603, na které jsou nakombinované kapoty, masky, lištování vstupy vzduchu z T2-603 (třeba i m69) s nízkým sklem, povyměňované interiéry, sedačky z T613 (viděl jsem i palubní desku z T613 v T603 a vypadalo to zajímavě). Dobastlených T603 je dost. A potom staré známé chromkoplasťáky T613. Jsou jich spousty, protože produkce chromek byla relativně velká a přestavovalo se téměř továrně. Možná, že když najdeme způsob, jak se vyrovnat s karoserií 57b na podvozku 57 (12), najdeme i způsob, jak se vyrovnat s "modernizačními snahami" u typů vyráběných teprve nedávno.

Co na to třeba Ondrej?

MarekK

Príspevok od užívateľa MarekK » 21 Jún 2005, 21:50

Možem poprosit o konzultáciu tojto 57-čky
Je k nej takýto tacháč...
DAkujem.
Prílohy
0010.JPG
0010.JPG (50.11 KiB) 13283 zobrazení
0012.JPG
0012.JPG (51.11 KiB) 13283 zobrazení
0077.JPG
0077.JPG (48.11 KiB) 13283 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 21 Jún 2005, 22:46

Jakou máš boudu A,B?. Motor vypadá složený ze všech typů T-57. Tuning sacího potrubí je patrný :wink: .

MarekK

Príspevok od užívateľa MarekK » 21 Jún 2005, 22:54

Papierovo B-čko
hasna je v rozloženom stave, teraz nemám lepšie foto.
Prílohy
0011.JPG
0011.JPG (41.11 KiB) 13265 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Jún 2005, 08:34

Ambiciózní tajemníček napísal: ....
Dobastlených T603 je dost. A potom staré známé chromkoplasťáky T613. Jsou jich spousty, protože produkce chromek byla relativně velká a přestavovalo se téměř továrně. Možná, že když najdeme způsob, jak se vyrovnat s karoserií 57b na podvozku 57 (12), najdeme i způsob, jak se vyrovnat s "modernizačními snahami" u typů vyráběných teprve nedávno.
Co na to třeba Ondrej?
hm, AT, hodil si mi dobre horúci gaštan .. :?
len tak narýchlo bez nejakej hlbšej analýzy si myslím, že auto, ktoré má ambíciu stať sa veteránom, by malo byť čo najviac typovo "čisté", čiže nie kombinácia viacerých typov a modelových ročníkov. Ak je už vykonaná prestavba na novší typ, mala by byť čo najdôkladnejšia, aby to vyzeralo naozaj ako novší typ. Bola taká doba, že Tatrovky sa hromadne prestavovali na novšie modely, takže to by myslím vadiť zásadne nemalo. Ak má auto napr. papiere 1981 a je to pekná trojka, ako má byť, alebo trebárs štvorka, tak OK. Ak je to však nejaký kríženec s E motorom, chromkovými dverami, ale s vymenenými trojkovými blatníkmi, prednou kapotou a plastovými nárazníkmi, tak to je auto vhodné na jazdenie a nie ako veterán. Typický príklad - chrómka s veľkými svetlami vzadu - len preto, lebo majiteľovi sa ich podarilo lacno zohnať a mal neodolateľnú chuť si zabastliť...
Podobne aj u T603, alebo trebárs T57 - auto by malo zodpovedať niektorému modelovému ročníku - aj keď trebárs novšiemu, ako bolo auto pôvodne. Myslím, že len vtedy má historickú hodnotu. Ak by sme pripustili miešanie a prelínanie rôznych vyhotovení, kde by bola potom akceptovateľná hranica - toto ešte áno a toto už nie?
Asi toľko, aj keď sa snáď dajú nájsť určité výnimky, keď bolo auto profesionálne prestavané-modernizované za určitým zvláštnym účelom (napr. úprava T613 na T623), alebo údajne fabrická prestavba Tatraplanu na kríženec s T603 - tam by som to toleroval.

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 22 Jún 2005, 14:30

Jako majitel několika bastlů (a zároveň obdivovatel některých zdařilých kreací) jsem se pokoušel tohle téma nastolit svého času na webu TKB. Žádný obecný závěr se z toho ale vyvodit nedá. Pro sebe jsem si ale takový malý závěr udělal (inspirován reklamou): "Když se ti líbí....není co řešit!"

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Jún 2005, 15:30

Kontráši, aké bastle to vlastníš, čo sa ti páčia? celkom by ma to zaujímalo,
Motor T603 v Tatrapláne sa montoval aj v továrni, hlavne pri neskorších úpravách pre ministerstvo vnútra - tam by som problém nevidel, ak ti to vyhovuje...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Jún 2005, 17:25

Mne sa veľmi páčila tá Tatra 600 s použitím karosárskych komponentov Tatra 603-2. Biela bola myslím.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 22 Jún 2005, 17:28

Mojzo: mas na mysli tento vuz v muzeu v Bitove ?
http://jihlavsko.com/malirstvi/museum.htm

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Jún 2005, 17:36

Hmm... zle ten biely voz vidieť.
Ale boli tu tie fotografie prezentované, boli monochromatické, v pozadí stála Tatra 2-603 a myslím že to bolo dokonca fotené pred administratívnou budovou Tatra Kopřivnice

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Jún 2005, 09:27

Ondreji, díky za názor. Co má tedy udělat se svou béčkožehličkou Peter? Asi bude snazší sehnat béčkový podvozek než žehličkovou karoserii. Zváště pak takovou, jaká na tom podvozku původně byla.

Totiž včera jsem absolvoval pouť do Mekky a Peterovi jsem na základě udaného čísla motoru zjistil toto:

Motor 168553 patřil vozu s výrobním číslem 28182, který si dne 8.9.1933 objednal pod číslem objednacím 4518/4 pan Fr. Macoun ze Sobotky. Vůz měl karoserii specifikovanou jako "2sitz offen", pod čímž já si představuji žehličkový roadster.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Jún 2005, 09:41

žehličkový "2sitz offen" je podľa mňa najkrajšia varianta T57 vôbec! Stálo by za to pokúsiť sa niekde zohnať prednú kapotu s blatníkmi a zvyšok by sa už hádam aj dal dorobiť, počul som, že niekde v Čechách tie karosérie renovujú, resp. vyrábajú replikové diely na ich dokompletáciu. Finančne to ale bude asi dosť náročné..

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 23 Jún 2005, 09:44

Ondrej: to že přestavba motoru T600>T603 byla oficiálně schválena Tatrou (a v některých případech dokonce prováděna Tatrou) nemění nic na tom že je to zásah proti originálnímu stavu auta - lidově řečeno bastl. Co se týče mého tatraplánu, tak mám měněný motor včetně převodovky a zadní náprava je technický kompilát T600 a T603. Takže tato přestavba i když provedená profesionálně je bastl. no a pak jsou na autě ještě různé detaily, které tak nejsou úplně "košér". No a potom stojí v garáži T2-603 r.v.64 s původním motorem, nápravami atd. ale kastle je měněná za "trojkovou" (navíc je vepředu tak zvláštně vyvařovaná, že mám pocit že to původně mohla být kastle model 67 - což už dneska těžko zjistím). taky tu teď smutně postává t613-1 která má ovšem sedadla z dvojky(jenže jsou pěkně béžové a k černému laku krásně sednou).

peter
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 14 Jún 2005, 13:32
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Senica
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peter » 24 Jún 2005, 10:37

Chcel by
som poďakovať tajomníčkovy za iformácie, aj keď ma moc nepotešili.
Ale mám ešte jednu prosbu na diskutujúsich či nemá niekto fotografiu
"2sitz offen"

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Jún 2005, 10:49

napríklad:
Prílohy
t57sport2.JPG
t57sport2.JPG (477.64 KiB) 13115 zobrazení
t57sport.JPG
t57sport.JPG (120.57 KiB) 13117 zobrazení

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných